motoralarm fm 2 weg

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
ton

motoralarm fm 2 weg

Ongelezen bericht door ton »

goede middag
ik ben op zoek naar een alarm voor op de r1150rt
ik heb er geen ervaring mee ben aan het kijken
kom tegen de motor alarm fm 2 -weg lcd pager : http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/AM011
ik zeg nogmaals ik heb geen ervaring ermee -1150-
misschien kan er iemand die wel ervaring mee heeft mij vertellen welke geschikt is ???????????
RT-forum mvg ton
Inspector Gadget

Re: motoralarm fm 2 weg

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, dat alarm ken ik, zie ze regelmatig aangeboden worden op o.a. Marktpl..ts.

Wat is je intentie met het alarm?

Als je doelt op anti-diefstal, dan is dit alarm minder geschikt.
Het heeft geen SCM-type goedkeuring.

Dan is het meer kosten-effectief om ketting/beugel/schijfrem-sloten te gebruiken met bepaalde ART-goedkeuringen e.d.

Waarom ik zo "fel" reageer?

Omdat die aangehaalde "16949:2002" certificering puur kwaliteitsmanagent-certificering is (ondersteuning, toeleveranciers, afnemers, etc), en *niets* heeft uit te staan het goed het alarm daadwerkelijk is.

En ik wordt altijd heel erg droevig van bedrijven die de g.re moed hebben dergelijke termen/kreten te misbruiken om mogelijke kopers een rad voor de ogen te draaien.
Dan beginnen er bij mij alarmbellen (leuke woordspeling) te rinkelen, en denk ik zelf: wegrennen en niet meer omkijken.
Want het is m.i. ook een signaal dat dit alarm dus *geen* goedkeuring heeft!

Maar wat moet je dan?
Je hebt m.i. 3 opties:
- Als je een echt alarm wenst, ivm verzekering e.d., dan kan je het beste bij je BMW dealeRT vragen naar de kosten.
Die kan eventueel een SCM-goedgekeurd alarm voor je inbouwen.
Want geloof mij, je wilt nimmer storing aan je alarm hebben en daardoor je motor niet kunnen gebruiken.
Of je alarm een storing aan je motor veroorzaken, ook niet prettig

- Goede kettingsloten, beugelslot, of schijfrem-slot kopen en eventueel een grond-anker.
Die overigens, als ze ART-goedgekeurd, zijn ook redelijk aan de prijs van jou "alarm" kunnen komen.
Sloten voorkomen een eventuele diefstal ook niet, maar maakt het ze wel heel moeilijk of vertragen dusdanig dat ze vroegtijdig afhaken.

- Toch zo'n "alarm" kopen, maar dan is het m.i. meer voor de "mooi" dan voor de functie en zekerheden.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Elektrische Systemen”