Nieuwe R 1300 GS

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

perry

Nieuwe R 1300 GS

Ongelezen bericht door perry »

Ik las in de nieuwe Moto 73 dat er een R 1300 GS gaat komen cq in ontwikkeling is.
Ook is er nogal wat veranderd aan de machine, de swingarm zou verwisseld zijn net als de uitlaat.
Dit zou erop duiden dat er een geheel nieuw blok inzit. Waarschijnlijk een watergekoelde 1300cc-twin.
Dus BMW zou in dat geval van de lucht gekoelde blokken stappen voor productie-boxermotoren.
Een kleine concepttekening die het nieuwe blok moet voorstellen laat meer zien, waarbij een kanteling van de cilinders het opmerkelijkst is.
In plaats van aan de achterkant, zitten de injectiespruitstukken nu boven op de cilinder en de uitlaat aan de onderzijde.
De radiator voor de waterkoeling zou netjes verstopt zitten voor het blok. Aangezien er goed mee wordt getest, is de verwachting dat we er in Keulen of Milaan
meer van te zien krijgen.

Uiteindelijk zullen onze Rt-tjes er ook wel aan moeten gaan geloven.
Al met al wou ik deze info toch even met jullie delen.

[groet] Perry -1150-
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: `Nieuwe R 1300 GS

Ongelezen bericht door HansD »

Hier een artikel op Advrider.com uit een Spaans blad: Solomoto - fotos en een tekening van het blok.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=657113

of via:
http://solomoto.es/articulo/1296808379/ ... w-ya-rueda

Wie vat het Spaanse artikel even samen? (Yo no hablo español!)

Hans
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Er valt wel wat van te maken,naar ik kan vertalen is het vermogen 128 pk,en zal het in 2012 in productie gaan??? Verder is de radiator goed gecamoufleerd schrijft men achter de kunstof kappen.Of dit blok ook in de rt gebruikt gaat worden kan ik nog niet ontdekken.Iemand meer info,of spaanse kennis??

[groet] ,J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

HansD schreef:Wie vat het Spaanse artikel even samen? (Yo no hablo español!)
Dit is de tekst zoals deze uit BabelFish komt rollen:
BabelFish schreef:Very fast those of the Bayerische Motoren Werke work, much. After the launching of their six cylinders, the K 1600 GT, the renovation of their R 1200 R and the development of future works like his maxiscooter and electrical scooter, the following revolution, the motor to boxer of nth generation, already are in march. And the test is the photos spy that we showed to you, of low quality; the important thing is not the quality, but the news. The normal thing is that the motorcycles were rolling at the end of this year, to begin to take place in September of 2012; but no, the motorcycles equipped with the new one boxer cooled by liquid have begun to roll already, and are circulating around our country.

The news arrived at the writing thanks to one from our readers, Gérard Llauradó. Proprietor of a R 1200 GS, while he drived his car of company by the rear-view mirror saw a pair of motorcycles that approached to him. Quickly account occurred from which those motorcycles were slightly different from hers, reason why removed the moving body and managed to shoot two good photos, those we showed that you in these here. Gérard you the account: “I send east email to You for mostraros three photos that I have been able to today do to them in the zone of Tarragona to which seem to be two R 1200 GS Adventure new model. I have one, and when seeing them to come by the rear-view mirror, first I have thought that she was two 800 F GS, since they were not as mine and they showed one more a slighter and slim stamp. After persecuting them kilometers at a speed not very advisable, I have been able to them to make these two photos. You pardon by the right quality, are done from my moving body and in march. The truth is that much has surprised me, since did not have nor idea that BMW had its renovation so outpost”.

Details
The new motor to boxer externally seems the same, but the first that calls attention is that the cardan joint is in the left side and the quiet one of unique escape, lifted, is in the right side, totally on the contrary that in R 1200. The cylinders, with a light one fluttered, change totally: the exhaust manifold leaves by the part inferior and the admission is in the face superior of the cylinder - now in the part opposed to the direction of movement, with totally vertical conduits. Evidently, the motor is eight valves, DOHC, double spark plug and with electronic injection, although its piston displacement could be of about 1,270 cc, that would give to a motor pair of about a 14.5 kgm and one the 128 power near CB. And the radiator? Then camouflaged, between the covers of plastic and the front defenses, that, although different, maintain certain similarity with the present model. The frontal of the motorcycle is totally new, more aerodynamic, with a high mudguard different and a new front group optical asymmetric, similar to the one from F 800.

At the moment, these are all the data that we have been able to compile on the future R 1300 GS with motor to boxer cooled by liquid. Given the advanced thing of its development - the motorcycle seems to be finished very well, it would not be to be strange that the new GS entered production in September of this year and that its commercialization began at the beginning of 2012. We will be kind.

These are the main new features that present/display:
MOTOR of liquid refrigeration with the admission conduits and escapes respectively placed in the faces superior and inferior of the cylinders.
RADIATOR of refrigeration located on tilted of the Telelever, hidden between plastics and the front defenses.
CARDAN JOINT located in the left side of the motorcycle, totally on the contrary that in motor present R 1200.
QUIET of escape with exit in the lateral one straight. With the cardan joint in the left side, there is no site for the passage of the collector. It observes the suitcases in the other photo.
FRONTAL modified with new cupola, plastics, defenses, optical high mudguard and. Much is resembled a R 1200 GS present Adventure, but it is different.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...en bij deze dan ook maar meteen een linkje waar het een en ander in de moedertaal van onze brommerts wordt beschreven... :D
http://www.westbikers-tourer.de/wbb3/in ... post170608
HansD

Ik kom op het Internet de volgende tekening en foto tegen van de R1300GS. Echt of knap gephotoshopped? _001
Hans

Afbeelding

Afbeelding
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Staat op de tekening geen 1250 op het voorspatbord Hans?

Ton
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

goed naar de tekening en de foto kijkend kan ik maar weinig overeenkomsten tussen beide ontdekken... _001
Oke, het zijn allebei boxers, hebben beide 2 wielen, een stuur en zadels, en zijn beide van het type off-road, maar veel verder kom ik niet _001
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Misschien is het meer een plaatje van: zoek de 10 verschillen.
Big RT Smile
RhanRT
perry

Ongelezen bericht door perry »

Volgens mij worden we op een dwaalspoor gezet, kijk maar eens naar de foto dit lijken nog de oude cilinderkoppente zijn. ( 4 bouten ) This maar wat me opviel...... 8)
Grrrrrrrrrrrrrr Perry
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Deze komt van het GS forum dd juni 2009

Afbeelding
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

RhanRT schreef:Misschien is het meer een plaatje van: zoek de 10 verschillen.
Big RT Smile
RhanRT
Nog maar eens de beide plaatjes bestudeerd...
Mijns inziens meer een plaatje van zoek de 10 overeenkomsten... _001
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
sanderh

Dit zou dan gaan over een watergekoelde boxer...met koelribben???

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sanderh op 10 mar 2011, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
sanderh

En we lijken het GS forum wel:

http://www.motofreak.de/bar/index.php?o ... ew&id=1680

Allemaal rumors...??
HansD

sanderh schreef:En we lijken het GS forum wel:

http://www.motofreak.de/bar/index.php?o ... ew&id=1680

Allemaal rumors...??
Ik heb een paar van die fotos door de fotobewerkings-software gehaald om meer details te ontfutselen, maar ik kan zo nog niet eens het merk bepalen, laat staan het type. Dit kan net zo goed een KTM, Aprillia, Honda of iets dergelijks zijn...
Waar dan de tekening van het blok vandaan komt is een raadsel (niet van de fotos).
Alle geruchten, ook discussies in USA (advrider) en Zuid-Africa, leiden allemaal naar maar 1 artikel in een spaans motorblad.
Als er binnenkort geen 2e bericht met duidelijker foto opduikt, denk ik dat dit een hoax is (nep-gerucht).

Hans
sanderh

Oberdan bezzi is een designer die waarschijnlijk "gewoon" een mooie schets van zijn ideeen heeft gemaakt (overigens al in 2009)
http://www.gobbidesign.com/2009/11/bmw- ... zi-design/

Stefan Kraft is ook een designer. Ik weet niet of een van deze twee een relatie heeft met BMW.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Dat de nieuwe R1300GS vloeistofgekoeld wordt is vanzelfsprekend, zojuist in de brochure van de R1200RT 2011 model gelezen:

Elektrische installatie
• Handvatverwarming
• Verlichting brandt bij contact aan
• In hoogte verstelbaar dimlicht
• Multifunctioneel display: digitale klok, weergave van versnelling,
benzinevoorraad, koelvloeistoftemperatuur en actieradius, kilometerteller,
dubbele dagteller en service intervalindicatie
• Instrumentenpaneel met snelheidsmeter en toerenteller
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
sanderh

Ha ha, maar Baird, koelvloeistof kan natuurlijk ook olie zijn.
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

sanderh schreef:toch een watergekoelde boxer:
http://www.promotor.nl/2011/03/16/water ... e-r1200gs/
Hahaha...... Big RT Smile
Baird
2024
2024

Dit is een foto van de enige echte watergekoelde boxer ...................... aantal cc's onbekend!

Afbeelding

Keep Big RT Smile ing
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
sanderh

Ah ja das een echte _004
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

Baird schreef:Dit is een foto van de enige echte watergekoelde boxer ...................... aantal cc's onbekend!

Afbeelding

Keep Big RT Smile ing
Errug leuk! Je eigen boxer??
Baird
2024
2024

Reinier L schreef:
Baird schreef:Dit is een foto van de enige echte watergekoelde boxer ...................... aantal cc's onbekend!

.....................

Keep Big RT Smile ing
Errug leuk! Je eigen boxer??
Nee dat niet, ben nogal allergisch voor dierenharen, maar ik vind dit wel een leuk ras, als kind spannende boeken gelezen waarin 2 boxers de (nobele) hoofdrollen vervulden, volgens mij heetten ze Amber en Urban, vandaar een zwak voor de boxers. Welke psycholoog gaat nu vertellen dat ik daardoor aan de BMW ben geraakt? Als daarop gereageerd wordt gaan we een nieuw draadje openen!

keep Big RT Smile ing
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Baird
2024
2024

Dan toch een wat meer serieuze foto van de watergekoelde boxer, heb hem moeten verkleinen om hem hier op het forum te krijgen.

Afbeelding
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”