Hallo
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Hallo
Beste mensen,
Ik wil me even voorstellen. Ik ben Wolfgang, 54 jaar en al vanaf mijn kleine communie brommer en motorgek.
Na een heel scala aan Zundapps, Kreidlers, en Honda's te hebben gereden als hobby objecten. Werd ik omdat mijn werkgever in 1998 uit Breda wegtrok en verhuisde naar Amersfoort werd ik voor de keuze gesteld om of voor het openbaar vervoer te kiezen, in de auto te stappen of een motor te zoeken die geschikt was om dagelijks 200km over de snelweg af te leggen.
De keuze was voor mij niet moeilijk en het werd dus een BMW. En wel een K100LT met 20000 km op te teller, dus net ingereden.
Na 3 K100 LT's te hebben gereden Met elke LT heb ik minimaal 100.000 km probleemloze km gedraaid. ( Wat een heerlijke kuip in de winter !! )
Onderhoud , behalve bandenwissels heb ik altijd zelf gedaan. Ze hadden dan ook bijna geen onderhoud nodig.
Omdat ik eind 2008 weer op zoek was naar een andere motor en de K100's met weinig kilometers nog heel moeilijk te vinden waren, en mijn vrouw vond dat ik toch wel toe was aan iets vlotters vond ik bij de BMW dealer in Rijen een R1150RT van 2003 met slechts 15000km op de teller.
Dit was toch wel een hele overstap. Geen last meer van vibraties in de handvaten ( k100 kwaaltje vind ik) en wat een geweldig remvermogen vergeleken met de vorige motor.
Een klein minpuntje vind ik toch wel de bescherming van de kuip. Ik ben met 177cm niet groot, maar ik ondervind toch wel iets minder beschutting en dan met name bij de schouders en armen. Ik had dus al snel een andere kuipruit gemonteerd maar het is nog niet helemaal verholpen. In de zomer is dit wel prettig, maar in de wintermaanden toch wel iets minder.
Voorts nog steeds probleemloze kilometers !
groeten,
Wolfgang
Ik wil me even voorstellen. Ik ben Wolfgang, 54 jaar en al vanaf mijn kleine communie brommer en motorgek.
Na een heel scala aan Zundapps, Kreidlers, en Honda's te hebben gereden als hobby objecten. Werd ik omdat mijn werkgever in 1998 uit Breda wegtrok en verhuisde naar Amersfoort werd ik voor de keuze gesteld om of voor het openbaar vervoer te kiezen, in de auto te stappen of een motor te zoeken die geschikt was om dagelijks 200km over de snelweg af te leggen.
De keuze was voor mij niet moeilijk en het werd dus een BMW. En wel een K100LT met 20000 km op te teller, dus net ingereden.
Na 3 K100 LT's te hebben gereden Met elke LT heb ik minimaal 100.000 km probleemloze km gedraaid. ( Wat een heerlijke kuip in de winter !! )
Onderhoud , behalve bandenwissels heb ik altijd zelf gedaan. Ze hadden dan ook bijna geen onderhoud nodig.
Omdat ik eind 2008 weer op zoek was naar een andere motor en de K100's met weinig kilometers nog heel moeilijk te vinden waren, en mijn vrouw vond dat ik toch wel toe was aan iets vlotters vond ik bij de BMW dealer in Rijen een R1150RT van 2003 met slechts 15000km op de teller.
Dit was toch wel een hele overstap. Geen last meer van vibraties in de handvaten ( k100 kwaaltje vind ik) en wat een geweldig remvermogen vergeleken met de vorige motor.
Een klein minpuntje vind ik toch wel de bescherming van de kuip. Ik ben met 177cm niet groot, maar ik ondervind toch wel iets minder beschutting en dan met name bij de schouders en armen. Ik had dus al snel een andere kuipruit gemonteerd maar het is nog niet helemaal verholpen. In de zomer is dit wel prettig, maar in de wintermaanden toch wel iets minder.
Voorts nog steeds probleemloze kilometers !
groeten,
Wolfgang
Re: Hallo
[welkom] Dat is inderdaad een hele historie op 2 wielen
Ik haak even in op je opmerkingen aangaande bescherming van armen en schouders.
Spreek je dan over turbulentie?
Ik weet niet welke andere kuipruit je gemonteerd hebt, maar dit is een onderwerp die al veel besproken is op dit gewelde
.
Gebruik de zoekfunctie (rechtsboven) en zoek naar NedPlex, ZTechnik, VStream, Givi, ruit, windscherm en turbulentie (etc).
Natuurlijk zijn ervaringen heel persoonlijk, geen mens is hetzelfde gelukkig, maar wellicht helpt je dit verder met het vinden van een oplossing.

Ik haak even in op je opmerkingen aangaande bescherming van armen en schouders.
Spreek je dan over turbulentie?
Ik weet niet welke andere kuipruit je gemonteerd hebt, maar dit is een onderwerp die al veel besproken is op dit gewelde

Gebruik de zoekfunctie (rechtsboven) en zoek naar NedPlex, ZTechnik, VStream, Givi, ruit, windscherm en turbulentie (etc).
Natuurlijk zijn ervaringen heel persoonlijk, geen mens is hetzelfde gelukkig, maar wellicht helpt je dit verder met het vinden van een oplossing.
Re: Hallo
Hallo,dutchmidiman schreef:[welkom] Dat is inderdaad een hele historie op 2 wielen![]()
Ik haak even in op je opmerkingen aangaande bescherming van armen en schouders.
Spreek je dan over turbulentie?
Ik weet niet welke andere kuipruit je gemonteerd hebt, maar dit is een onderwerp die al veel besproken is op dit gewelde.
Gebruik de zoekfunctie (rechtsboven) en zoek naar NedPlex, ZTechnik, VStream, Givi, ruit, windscherm en turbulentie (etc).
Natuurlijk zijn ervaringen heel persoonlijk, geen mens is hetzelfde gelukkig, maar wellicht helpt je dit verder met het vinden van een oplossing.
De ruit die ik er nu op heb zitten is de GIVI van 43 cm gemeten middenin vanaf de uitsparing. Het is geen turbulentie of zo, maar de beschutting vind ik net ietje minder dan wat ik gewend was bij de K100. Voorts bevalt dit scherm mij perfect.
gr. Wolfgang
Re: Hallo
Hallo Wolfgang,Wolfgang schreef:Het is geen turbulentie of zo, maar de beschutting vind ik net ietje minder dan wat ik gewend was bij de K100. Voorts bevalt dit scherm mij perfect.
Ik denk dat je een goed punt hebt;
Ik meen ergens eens gelezen te hebben dat de K100 in een windtunnel ontworpen was.
Om die "magische" grens van 200km/uur te doorbreken, o.i.d.
En dan is bescherming en afscherming van de bestuurder een belangrijk aandachtspunt.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!