Hallo allen.
Geplaatst: 06 feb 2011, 10:32
Hallo allemaal.
Ik heb me net aangemeld op dit Forum en zal me even voorstellen.
Erwin is mijn naam, 40 jaar en ben woonachtig in Gelderland.
Heb sinds kort een BMW R1150R Rockster.
Het is geen RT model, dus hoop dat ik toch wel al mijn vragen kan/mag stellen op dit Forum.
Ik heb jarenlang hiervoor rondgereden met een Honda Dylan motorscooter.
150cc 1 cilinder met 17.5pk wat top zo rond de 120km per uur loopt.
Erg fijne machine kan ik zeggen, want heb er 2 stuks van gehad waarop ik met de eerste dik 50.000km heb rondgereden.
Helaas heeft de Honda Dylan 1 minder fijne eigenschap en dat is met name het rijden op de snelweg.
Met een topsnelheid van 120km per uur houdt dat niet echt over.
Motorvakanties/dagtrippen naar het buitenland zoals Duitsland, Oostenrijk en/of verder zijn niet aan te bevelen met zo'n 150cc motorscooter.
Heb ooit eens een trip gemaakt door Engeland heen met een motormaat(die had een Honda Pan Europan ST1300) en toen reden we in 9 dagen tijd 2200km.
Vrijwel alles binnendoor op 80 km/per uur wegen en dat was toen nog te doen.
Maar om met zo'n lichte motorscooter naar bijvoorbeeld Oostenrijk te rijden is echt ondoenlijk.
Daarom sinds afgelopen week besloten om maar weer met een 'echte' motor te gaan rijden.
De keuze voor een BMW R1150R Rockster was snel gemaakt omdat ik ooit eens een BMW R1100GS heb gehad.(en die beviel ook erg goed)
Voordat ik met de Honda Dylan motorscooter begon te rijden had ik ongeveer 13 motorfietsen gehad.waarvan 7 stuks BMW motoren.
Veelal K modellen (K75S, K1100RS en K1) en de R1100GS.
De andere modellen waren Japaners waaronder:Suzuki GS400E, Honda CB1, Suzuki GS500E, Suzuki RF600R,Suzuki DR Big, Yamaha Fazer 1000 en Honda Africa Twin.
Al met al voel ik me eigenlijk weer een beetje soort van heropstapper.
Zal voornamelijk komen omdat de Honda Dylan motorscooter meer onder het segment 'opgevoerde' bromscooter valt.
Sinds vrijdag heb ik al de nodige kilometers gereden met de R1150R Rockster.
Wat een heerlijke motor en het voelde allemaal erg snel vertrouwd aan. (echt een BMW eigenschap kan ik me heugen)
Had alleen nog een vraagje omtrend iets, maar dat heb ik al verwoord in een ander Topic.
Voor de rest kan ik zeggen dat mijn Rockster loopt als een naaimachine.
Het schakelen van neutraal naar de 1ste versnelling gaat 8 van de 10 keer zonder klakgeluid en valt dan soepel in de 1ste versnelling.
Ook van ruckeln of bokkerig rijgedrag bij lagere snelheden totaal geen last.
De motor loopt zo soepel en een bocht pakken in bijv de 3e versnelling en dan vanaf 2000 toeren weer oppakken verloopt zonder horten, bokken of stoten.
Het lijkt wel een diesel.
Kan niet anders zeggen dat ik meer dan blij ben met mijn net aangeschafte BMW R1150R Rockster.
Vr Gr Erwin
Ik heb me net aangemeld op dit Forum en zal me even voorstellen.
Erwin is mijn naam, 40 jaar en ben woonachtig in Gelderland.
Heb sinds kort een BMW R1150R Rockster.
Het is geen RT model, dus hoop dat ik toch wel al mijn vragen kan/mag stellen op dit Forum.
Ik heb jarenlang hiervoor rondgereden met een Honda Dylan motorscooter.
150cc 1 cilinder met 17.5pk wat top zo rond de 120km per uur loopt.
Erg fijne machine kan ik zeggen, want heb er 2 stuks van gehad waarop ik met de eerste dik 50.000km heb rondgereden.
Helaas heeft de Honda Dylan 1 minder fijne eigenschap en dat is met name het rijden op de snelweg.
Met een topsnelheid van 120km per uur houdt dat niet echt over.
Motorvakanties/dagtrippen naar het buitenland zoals Duitsland, Oostenrijk en/of verder zijn niet aan te bevelen met zo'n 150cc motorscooter.
Heb ooit eens een trip gemaakt door Engeland heen met een motormaat(die had een Honda Pan Europan ST1300) en toen reden we in 9 dagen tijd 2200km.
Vrijwel alles binnendoor op 80 km/per uur wegen en dat was toen nog te doen.
Maar om met zo'n lichte motorscooter naar bijvoorbeeld Oostenrijk te rijden is echt ondoenlijk.
Daarom sinds afgelopen week besloten om maar weer met een 'echte' motor te gaan rijden.
De keuze voor een BMW R1150R Rockster was snel gemaakt omdat ik ooit eens een BMW R1100GS heb gehad.(en die beviel ook erg goed)
Voordat ik met de Honda Dylan motorscooter begon te rijden had ik ongeveer 13 motorfietsen gehad.waarvan 7 stuks BMW motoren.
Veelal K modellen (K75S, K1100RS en K1) en de R1100GS.
De andere modellen waren Japaners waaronder:Suzuki GS400E, Honda CB1, Suzuki GS500E, Suzuki RF600R,Suzuki DR Big, Yamaha Fazer 1000 en Honda Africa Twin.
Al met al voel ik me eigenlijk weer een beetje soort van heropstapper.
Zal voornamelijk komen omdat de Honda Dylan motorscooter meer onder het segment 'opgevoerde' bromscooter valt.
Sinds vrijdag heb ik al de nodige kilometers gereden met de R1150R Rockster.
Wat een heerlijke motor en het voelde allemaal erg snel vertrouwd aan. (echt een BMW eigenschap kan ik me heugen)
Had alleen nog een vraagje omtrend iets, maar dat heb ik al verwoord in een ander Topic.
Voor de rest kan ik zeggen dat mijn Rockster loopt als een naaimachine.
Het schakelen van neutraal naar de 1ste versnelling gaat 8 van de 10 keer zonder klakgeluid en valt dan soepel in de 1ste versnelling.
Ook van ruckeln of bokkerig rijgedrag bij lagere snelheden totaal geen last.
De motor loopt zo soepel en een bocht pakken in bijv de 3e versnelling en dan vanaf 2000 toeren weer oppakken verloopt zonder horten, bokken of stoten.
Het lijkt wel een diesel.
Kan niet anders zeggen dat ik meer dan blij ben met mijn net aangeschafte BMW R1150R Rockster.
Vr Gr Erwin