Hallo allen.
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Hallo allen.
Hallo allemaal.
Ik heb me net aangemeld op dit Forum en zal me even voorstellen.
Erwin is mijn naam, 40 jaar en ben woonachtig in Gelderland.
Heb sinds kort een BMW R1150R Rockster.
Het is geen RT model, dus hoop dat ik toch wel al mijn vragen kan/mag stellen op dit Forum.
Ik heb jarenlang hiervoor rondgereden met een Honda Dylan motorscooter.
150cc 1 cilinder met 17.5pk wat top zo rond de 120km per uur loopt.
Erg fijne machine kan ik zeggen, want heb er 2 stuks van gehad waarop ik met de eerste dik 50.000km heb rondgereden.
Helaas heeft de Honda Dylan 1 minder fijne eigenschap en dat is met name het rijden op de snelweg.
Met een topsnelheid van 120km per uur houdt dat niet echt over.
Motorvakanties/dagtrippen naar het buitenland zoals Duitsland, Oostenrijk en/of verder zijn niet aan te bevelen met zo'n 150cc motorscooter.
Heb ooit eens een trip gemaakt door Engeland heen met een motormaat(die had een Honda Pan Europan ST1300) en toen reden we in 9 dagen tijd 2200km.
Vrijwel alles binnendoor op 80 km/per uur wegen en dat was toen nog te doen.
Maar om met zo'n lichte motorscooter naar bijvoorbeeld Oostenrijk te rijden is echt ondoenlijk.
Daarom sinds afgelopen week besloten om maar weer met een 'echte' motor te gaan rijden.
De keuze voor een BMW R1150R Rockster was snel gemaakt omdat ik ooit eens een BMW R1100GS heb gehad.(en die beviel ook erg goed)
Voordat ik met de Honda Dylan motorscooter begon te rijden had ik ongeveer 13 motorfietsen gehad.waarvan 7 stuks BMW motoren.
Veelal K modellen (K75S, K1100RS en K1) en de R1100GS.
De andere modellen waren Japaners waaronder:Suzuki GS400E, Honda CB1, Suzuki GS500E, Suzuki RF600R,Suzuki DR Big, Yamaha Fazer 1000 en Honda Africa Twin.
Al met al voel ik me eigenlijk weer een beetje soort van heropstapper.
Zal voornamelijk komen omdat de Honda Dylan motorscooter meer onder het segment 'opgevoerde' bromscooter valt.
Sinds vrijdag heb ik al de nodige kilometers gereden met de R1150R Rockster.
Wat een heerlijke motor en het voelde allemaal erg snel vertrouwd aan. (echt een BMW eigenschap kan ik me heugen)
Had alleen nog een vraagje omtrend iets, maar dat heb ik al verwoord in een ander Topic.
Voor de rest kan ik zeggen dat mijn Rockster loopt als een naaimachine.
Het schakelen van neutraal naar de 1ste versnelling gaat 8 van de 10 keer zonder klakgeluid en valt dan soepel in de 1ste versnelling.
Ook van ruckeln of bokkerig rijgedrag bij lagere snelheden totaal geen last.
De motor loopt zo soepel en een bocht pakken in bijv de 3e versnelling en dan vanaf 2000 toeren weer oppakken verloopt zonder horten, bokken of stoten.
Het lijkt wel een diesel.
Kan niet anders zeggen dat ik meer dan blij ben met mijn net aangeschafte BMW R1150R Rockster.
Vr Gr Erwin
Ik heb me net aangemeld op dit Forum en zal me even voorstellen.
Erwin is mijn naam, 40 jaar en ben woonachtig in Gelderland.
Heb sinds kort een BMW R1150R Rockster.
Het is geen RT model, dus hoop dat ik toch wel al mijn vragen kan/mag stellen op dit Forum.
Ik heb jarenlang hiervoor rondgereden met een Honda Dylan motorscooter.
150cc 1 cilinder met 17.5pk wat top zo rond de 120km per uur loopt.
Erg fijne machine kan ik zeggen, want heb er 2 stuks van gehad waarop ik met de eerste dik 50.000km heb rondgereden.
Helaas heeft de Honda Dylan 1 minder fijne eigenschap en dat is met name het rijden op de snelweg.
Met een topsnelheid van 120km per uur houdt dat niet echt over.
Motorvakanties/dagtrippen naar het buitenland zoals Duitsland, Oostenrijk en/of verder zijn niet aan te bevelen met zo'n 150cc motorscooter.
Heb ooit eens een trip gemaakt door Engeland heen met een motormaat(die had een Honda Pan Europan ST1300) en toen reden we in 9 dagen tijd 2200km.
Vrijwel alles binnendoor op 80 km/per uur wegen en dat was toen nog te doen.
Maar om met zo'n lichte motorscooter naar bijvoorbeeld Oostenrijk te rijden is echt ondoenlijk.
Daarom sinds afgelopen week besloten om maar weer met een 'echte' motor te gaan rijden.
De keuze voor een BMW R1150R Rockster was snel gemaakt omdat ik ooit eens een BMW R1100GS heb gehad.(en die beviel ook erg goed)
Voordat ik met de Honda Dylan motorscooter begon te rijden had ik ongeveer 13 motorfietsen gehad.waarvan 7 stuks BMW motoren.
Veelal K modellen (K75S, K1100RS en K1) en de R1100GS.
De andere modellen waren Japaners waaronder:Suzuki GS400E, Honda CB1, Suzuki GS500E, Suzuki RF600R,Suzuki DR Big, Yamaha Fazer 1000 en Honda Africa Twin.
Al met al voel ik me eigenlijk weer een beetje soort van heropstapper.
Zal voornamelijk komen omdat de Honda Dylan motorscooter meer onder het segment 'opgevoerde' bromscooter valt.
Sinds vrijdag heb ik al de nodige kilometers gereden met de R1150R Rockster.
Wat een heerlijke motor en het voelde allemaal erg snel vertrouwd aan. (echt een BMW eigenschap kan ik me heugen)
Had alleen nog een vraagje omtrend iets, maar dat heb ik al verwoord in een ander Topic.
Voor de rest kan ik zeggen dat mijn Rockster loopt als een naaimachine.
Het schakelen van neutraal naar de 1ste versnelling gaat 8 van de 10 keer zonder klakgeluid en valt dan soepel in de 1ste versnelling.
Ook van ruckeln of bokkerig rijgedrag bij lagere snelheden totaal geen last.
De motor loopt zo soepel en een bocht pakken in bijv de 3e versnelling en dan vanaf 2000 toeren weer oppakken verloopt zonder horten, bokken of stoten.
Het lijkt wel een diesel.
Kan niet anders zeggen dat ik meer dan blij ben met mijn net aangeschafte BMW R1150R Rockster.
Vr Gr Erwin
Re: Hallo allen.
Hoi Erwin
Welkom hier zou ik zeggen. Eindelijk nog een R zonder T ik dacht dat er nooit geen zou komen hier. Je hebt ook al aardig wat motoren gehad zie ik. Ik zit aan hetzelfde aantal al is dit pas mijn tweede BMW. Eigelijk rijd deze motor inderdaad wel een beetje als een diesel ja je kan er lekker schakellui mee rijden. Echt een mooi model jou type motor ik heb er net eens een plaatje van bekeken via het internet.
Veel plezier hier
Ton
Welkom hier zou ik zeggen. Eindelijk nog een R zonder T ik dacht dat er nooit geen zou komen hier. Je hebt ook al aardig wat motoren gehad zie ik. Ik zit aan hetzelfde aantal al is dit pas mijn tweede BMW. Eigelijk rijd deze motor inderdaad wel een beetje als een diesel ja je kan er lekker schakellui mee rijden. Echt een mooi model jou type motor ik heb er net eens een plaatje van bekeken via het internet.
Veel plezier hier

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hoi Erwin,
Welkom op dit gezellige forum.
Ik heb zelf ook nog zitten denken aan de Rockster maar het is toch de RT geworden.
Hij was toen voor BMW begrippen een spannende motor. Want slaat het model aan of niet, Hou je ervan of niet.
Voor mij heeft ie wel iets. Ruig en toch de vertrouwde techniek.
Groeten,
Richard
Welkom op dit gezellige forum.
Ik heb zelf ook nog zitten denken aan de Rockster maar het is toch de RT geworden.
Hij was toen voor BMW begrippen een spannende motor. Want slaat het model aan of niet, Hou je ervan of niet.
Voor mij heeft ie wel iets. Ruig en toch de vertrouwde techniek.
Groeten,
Richard
Dank Ton en Richard.
Ik heb vorig weekend flink nagedacht over wat ik nou eigenlijk terug wilde na de Honda motorscooter betreffende een zware motorfiets.
Het zou of een zware Honda worden (bijv Pan Europan of Varadero) of een BMW.
Had ook oren naar een BMW K1200RS.
Weet uit het verleden dat mijn K1100RS een heerlijke fiets was.
Maar de K1200Rs heeft een aantal 'zwakke' punten las ik, en vooralsnog wil ik liever zo probleemloos rondrijden.
Ook het karakter wat de boxers hebben ligt mij wel, vandaar de keuze voor de Rockster.
Ik ken iemand die heeft een BMW R1200RT.
Machtige motor en heb er wel eens op gereden.
Echt een reisbuffel en vol met luxe.
Maar ik hou graag van compact en niet al te zwaar.De R1150R Rockster is eigenlijk op m'n lijf geschreven.
Persoonlijk ben ik gek op motorrijden.
Ver of dichtbij, binnendoor of snelweg maakt me allemaal niet zoveel uit.
Het allerbelangrijkste vind ik het 'vrijheidsgevoel'
En dan met name de mogelijkheid om de motor te pakken en te gaan en staan waar ik zelf heen wil.
Of dat nou richting vrienden is die in Oostenrijk wonen of in Groningen, vind ik allemaal best.
Dat 'vrijheidsgevoel' wat ik met een auto niet kan krijgen heb ik vreemd genoeg met de motor wel.
Ik hoop vanaf nu aan weer heerlijk te kunnen genieten met mijn Rockster en de nodige probleemloze kilometers op de klok te zetten.
Ik heb laatst op het internet R1150R motoren langs zien komen met kilometer standen van 130.000
Gemiddeld hebben de R1150R BMW's vanaf bouwjaar 2003 zo'n dikke 50.000 op de klok zitten.
Ik heb het fijne gevoel dat het met dat blok wel goed zit.
Vr Gr Erwin
I
Ik heb vorig weekend flink nagedacht over wat ik nou eigenlijk terug wilde na de Honda motorscooter betreffende een zware motorfiets.
Het zou of een zware Honda worden (bijv Pan Europan of Varadero) of een BMW.
Had ook oren naar een BMW K1200RS.
Weet uit het verleden dat mijn K1100RS een heerlijke fiets was.
Maar de K1200Rs heeft een aantal 'zwakke' punten las ik, en vooralsnog wil ik liever zo probleemloos rondrijden.
Ook het karakter wat de boxers hebben ligt mij wel, vandaar de keuze voor de Rockster.
Ik ken iemand die heeft een BMW R1200RT.
Machtige motor en heb er wel eens op gereden.
Echt een reisbuffel en vol met luxe.
Maar ik hou graag van compact en niet al te zwaar.De R1150R Rockster is eigenlijk op m'n lijf geschreven.
Persoonlijk ben ik gek op motorrijden.
Ver of dichtbij, binnendoor of snelweg maakt me allemaal niet zoveel uit.
Het allerbelangrijkste vind ik het 'vrijheidsgevoel'
En dan met name de mogelijkheid om de motor te pakken en te gaan en staan waar ik zelf heen wil.
Of dat nou richting vrienden is die in Oostenrijk wonen of in Groningen, vind ik allemaal best.
Dat 'vrijheidsgevoel' wat ik met een auto niet kan krijgen heb ik vreemd genoeg met de motor wel.
Ik hoop vanaf nu aan weer heerlijk te kunnen genieten met mijn Rockster en de nodige probleemloze kilometers op de klok te zetten.
Ik heb laatst op het internet R1150R motoren langs zien komen met kilometer standen van 130.000
Gemiddeld hebben de R1150R BMW's vanaf bouwjaar 2003 zo'n dikke 50.000 op de klok zitten.
Ik heb het fijne gevoel dat het met dat blok wel goed zit.
Vr Gr Erwin
I
Welkom [welkom] op het forum en veel plezier met de nieuwe motor!
Groet,
P@
Groet,

P@

Dank U. :)
Ik mag nog 1 dagje werken en ben dan voor de rest van de week vrij. :-)
Ben van plan om deze week een mooi tochtje naar een kennis te gaan maken die in Ridderkerk woont.
Heen lekker binnendoor en terug via de autobahn.
Kan ik eens goed bekijken hoe mijn Rockster zich houdt.
Vr Gr Erwin
Ik mag nog 1 dagje werken en ben dan voor de rest van de week vrij. :-)
Ben van plan om deze week een mooi tochtje naar een kennis te gaan maken die in Ridderkerk woont.
Heen lekker binnendoor en terug via de autobahn.

Kan ik eens goed bekijken hoe mijn Rockster zich houdt.
Vr Gr Erwin
Welkom (ondanks dat je geen RT hebt
)
Op dit forum kun je vast alle vragen kwijt die je hebt,
Luc

Op dit forum kun je vast alle vragen kwijt die je hebt,
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!