Beemer-Tycoons schreef:Ik heb heel wat reacties los gemaakt met mijn stukje proza.
Ik denk dat ultimo daar het forum ook voor bedoelt is, het krijgen van tips, reacties, adviezen, raadgevingen en meningen.
Beemer-Tycoons schreef:Laten we met z’n alle even eerlijk zijn, volgens de wet dient elke motorvoertuig te blijven in de originele staat waarin deze door de RDW is goed gekeurd en ik denk dat maar een enkele motorfiets geheel origineel zijn zoals die goed gekeurd zijn, want als ik zo op het forum lees zijn er heel veel mensen bezig met het plaatsen van extra verlichting en andere wijzigingen zoals uitlaten e.d.
Het is een feit dat voertuigrijdend Nederland soms nogal aardig aan hun voertuig willen "sleutelen", aanpassen, verfraaien of "verfraaien" (= toetakelen), en dergelijke.
Motorrijders en diverse personen op het forum, waaronder ondergetekende, zijn daarin geen uitzondering.
Volgens de wet mag je veelal dergelijke aanpassing aan een voertuig niet doen, zonder dat daar de type-goedkeuring (RDW) in het gedrang komt.
In Nederland wordt daar in de handhaving niet al te streng tegen opgetreden, tenzij je overlast of hinder veroorzaakt.
(Of omdat de wet niet voorziet in bepalingen daar over, wat de handhaving bemoeilijkt)
Of als er een ongeluk heeft plaats gevonden en dat verwijtbaar was aan een (al dan niet) technische aanpassing op het betreffende voertuig.
Vaak staat zoiets van die strekking ook aangegeven in de kleine lettertjes van je verzekering.
In onze buurlanden, zoals België en Duitsland, zijn er veel strengere regels wat betreft voertuigaanpassen, zoals motorvermogen, verlichting, etc, etc.
Regels gelden ook in Nederland, en ik heb getracht daar enig aandacht voor te vragen.
Beemer-Tycoons schreef:Zolang dit geen extreme vormen aanneemt met b.v. verblindende verlichting of veel lawaai valt het allemaal wel mee denk ik, de alarm knipperlicht met knipperende koplamp gebruik ik dan ook alleen tijdens het rijden tussen de files ...........
Motorrijders in Nederland worden over het algemeen geacht als zeer weldenkende mensen die geen onnodige risico's nemen versus menig ander land.
Ook zijn motorrijders over het algemeen zeer oplettende verkeersdeelnemers.
Vandaar dat in Nederland het filerijden ook geaccepteerd is, terwijl in menig ander land dat ten strengste verboden is.
Waarom? Omdat motorrijders in Nederland zich over het algemeen netjes gedragen.
Wij hebben dat dus verdiend door ons gedrag .
Ik rij regelmatig ook in het buitenland, en (bijv.) in België vindt ik de motorrijders waarlijk kamikazerijders, ze schieten overal tussen door, zelfs als er geen file is.
Met ware doodsverachting, blijkbaar.
Beemer-Tycoons schreef:Ik denk dat de motorrijders die met veel te hoge snelheid tussen de files door rijden ,rechts inhalen,links op de linkerbaan inhalen en met open uitlaten rondrijden
Ja, dat geeft inderdaad een hele slechte indruk, en ik hoor regelmatig dat daar door de politie tegen opgetreden wordt.
Beemer-Tycoons schreef:en dan nog het liefst in een korte broek met T-shirt ....
Dat is gewoon dom, maar helaas voorziet de wetgeving (en dus handhaving) vooralsnog alleen in de verplichte valhelm.
Zolang de wetgeving niet voorziet in de verplichtingen aangaande beschermende kleding, schoeisel en dergelijke, is de handhaving beperkt tot het aangaan van een serieus gesprek met zo'n individu en hun aanspreken op hun verantwoordelijkheid. En geloof mij, dat wordt weldegelijk gedaan om hopelijk het inzicht te krijgen dat een t-shirt geen bescherming biedt, ook niet tijdens het rijden (denk aan een bij met 50 km/uur, dat is een projectiel, schrikreactie, wellicht overcompenseren, met alle mogelijke gevolgen van dien).
Beemer-Tycoons schreef:We kunnen ook gewoon allemaal de extra verlichting en reflecterende biezen van onze motor verwijderen en af wachten wanneer we van de weg worden gereden met het excuus van sorry ik had je even niet gezien.
Het ging mij om het duidelijk maken dat zgn. flashers/wig-wag je de ongewenste aandacht kan geven en het in mijn optiek heel onverstandig is.
Omdat je dan verwart kan worden met de zogenoemde hulpdiensten.
Zoals eerder (en herhaaldelijk) aangegeven ben ik vóór zgn. headlight modulators, degene welke de verlichting met 8 Hz (en sneller) laten knipperen, alsof het licht trilt.
Ook al voorziet de wet niet in het toestaan van dergelijke oplossingen, in het buitenland is het moduleren van de koplamp-verlichting (en zelfs ook van de remverlichting) aantoonbaar bewezen een bijdrage aan het verhogen van de zichtbaarheid.
Mits men kijkt en ziet.
Beemer-Tycoons schreef:Wat betreft het gebruik van de Kisan knipperlicht module ,de alarm knipperlicht functie hiervan wordt niet gebruikt , inderdaad gaat bij de Kisan de alarmverlichting niet eerder uit dan wanneer je dit zelf doet door de knipperlicht cancel knopin te gebruiken, maar aangezien je dit systeem niet gebruikt want je gebruikt de alarm functie van de AlarmKnipperlicht Module met Grootlicht knipper en dus schakelt de Kisan module na de ingesteld tijd (8/30/48 sec)de knipperlicht uit.
Nu weet ik niet hoe die Mototronix module aangesloten is.
Heeft deze zijn eigen draden op de knipperlicht-lampen?
If so, dan zou ik eens kijken of diodes (1N4000-serie) in de bedrading van je knipperlichten zelf (!) het probleem kunnen oplossen.
Want in een dergelijke situatie "ziet" de Kisan module "opeens" spanning naar de knipperlichten gaan en gaat zijn programma aflopen.
Door diodes in de knipperlicht-toevoerlijnen op te nemen, "ziet" Kisan die spanning van die Mototronix module niet meer, en zal dus daarop ook niet meer reageren.