Welke muziek luister jij tijdens het RT-en?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

P@1200RT

Welke muziek luister jij tijdens het RT-en?

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Aangezien ik meerdere mensen over de geluids-installatie (voor navigatie/communicatie/muziek) heb zien schrijven, en vooral ook omdat rijden zonder muziek voor mij ondenkbaar is, lijkt het mij leuk om te horen wat men op de RT aan muziek luistert. Vooral ook de motivatie, is het om te relaxen, om de concentratie erbij te houden, om de verveling te onderdrukken of juist opzwepend om een lekker tempo te rijden.

Om het spits af te bijten:
Bij mij staat altijd de shuffle functie aan met als belangrijkste muziek; dream theater, riverside, pendragon, pink floyd, karmakanic, dixie dregs, kayak, kansas, queen, queensryche, yngwie malmsteen en meer in dat genre (prog-rock en fusion jazz). Voor mij met name voor relaxen en concentratie (net als vroeger bij het studeren). Overigens niet meer zo hard dat ik de omgeving niet meer hoor. Ik heb vele malen gemerkt dat ik de sirenes ruim op tijd hoor.

Ik ben benieuwd wat de reacties/smaken van de anderen zijn.

Groet, _004

P@ -1200-
rtreffen2011
Inspector Gadget

Re: Welke muziek luister jij tijdens het RT-en?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn RT heeft radio aan boord, die zat er al in toen ik de fiets kocht.
Mijn Schuberth C3 heeft de SRC systeem met ingebouwde radio.
Mijn Garmin navigatie heeft ook radio, maar dat is TMC, dus de detectie van het langdurig parkeren wat de vierwielige een file noemen.
En tevens heeft deze Garmin ook MP3 en Audiobook mogelijkheden

Ik heb nimmer de kriebels gehad onder het genot, wat ik motorrijden noem, ook maar enig moment de radio('s) aan te zetten.
En kan dus ook zeggen dat ik dat tot op heden nimmer gedaan heb.
De radio van de RT is 1x aan geweest toen ik stond te poetsen en wassen.
Ik zal dus wat vaker moeten poetsen. :shock: :lol:

Omdat op de motor het voor mij wel lijkt dat geen enkele file onneembaar is, anders dan aanpassing van snelheid, kijken en sturen. Dat de geur en geluid van de omgeving, al dan niet het verkeer danwel van de natuur is.

Op de motor heb ik zoveel plezier en genot, dan ik echt helemaal geen radio nodig heb.
Dat neemt niet weg dat als motorrijden voor je echt routine wordt, of een hele lange rit, een radio wellicht handig is.

Dus voor mij is het "ondenkbaar" om met muziek aan te rijden. ;)

Maar, ik ben natuurlijk geen leidraad, en waarschijnlijk ben ik ook niet helemaal normaal, wat dat betreft.
jeroen12

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Op lange saaie stukken snelweg is muziek heerlijk. Bij mij staat dan vnl (classic) rock op: Journey, Rush, AC/DC, Asia, Boston, Foreigner, UFO, etc, etc.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Mijn muziek is bijna helemaal uit de 60ties en 70ties met een uitzondering voor Celine Dion. Ik heb veel lp's omgezet naar digitaal en kan daardoor deze jaren elke keer weer beluisteren. Ik kan me ritten niet voorstellen zonder de Eagle's, Buddy Holly, Roy Orbison en nog veel meer. :D _004

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als ik een RT had zou ik zelfs nog geen muziek nodig hebben op de motor. Ik hoor graag de motor en het overige verkeer. Voor mij is het rijden nou net de ontspanning. Weg van alles geniet ik echt van het rijden. Muziek is meer voor de lange saaie rit in de auto.

Ton _004
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik luister naar de "muziek" die uit de uitlaat komt ;)
Hazeldonk
Contacteer:

Ton1959 schreef:Als ik een RT had zou ik zelfs nog geen muziek nodig hebben op de motor. Ik hoor graag de motor en het overige verkeer. Voor mij is het rijden nou net de ontspanning. Weg van alles geniet ik echt van het rijden. Muziek is meer voor de lange saaie rit in de auto.

Ton _004
Je moet ook niet in een auto zitten maar op de motor :D en dan is je favoriete muziek op de achtergrond samen met het geluid van de motor het beste gezelschap wat je kunt hebben. Het plaatje is compleet als dat is in een mooi land en je bent onderweg van hotel naar hotel _004 _004

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
jeroen12

Ton1959 schreef:Als ik een RT had zou ik zelfs nog geen muziek nodig hebben op de motor. Ik hoor graag de motor en het overige verkeer. Voor mij is het rijden nou net de ontspanning. Weg van alles geniet ik echt van het rijden. Muziek is meer voor de lange saaie rit in de auto.

Ton _004
Ook op de motor kan je lange saaie ritten hebben, bijv. als je 'ff' naar Spanje wilt rijden :D
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Gisteren genoten van Supertramp de live lp Paris tijdens een tochtje over de binnen wegen van de Flevolder

Gr. Maarten
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hazeldonk schreef:Mijn muziek is bijna helemaal uit de 60ties en 70ties met een uitzondering voor Celine Dion. Ik heb veel lp's omgezet naar digitaal en kan daardoor deze jaren elke keer weer beluisteren. Ik kan me ritten niet voorstellen zonder de Eagle's, Buddy Holly, Roy Orbison en nog veel meer. :D _004

Ben
Ik sluit mij hier bij aan en nog veel meer soorten muziek vind ik leuk, had/heb alles op een ipod van 80gb maar deze is pas geleden gestorven, er is op de een of andere manier vocht in gekomen en niet meer te repareren.
ik had hem met een kabeltje naar mijn C3 helm en dat werkt prima, althans werkte.
[groet]
HenkvanR -1200-
Hazeldonk
Contacteer:

jeroen12 schreef:

Ton _004
Ook op de motor kan je lange saaie ritten hebben, bijv. als je 'ff' naar Spanje wilt rijden :D
Bestaat niet "een saaie rit op de motor". Ook niet als je naar Spanje rijdt :!: :!:

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Sinds kort heb ik een Zumo 550 en heb daarop wat muziek gezet. Ik moet zeggen, dat het mij wel bevalt zo'n muziekje onderweg. Veelal funky jazz, maar zeker ook Alicia Keys en Pink Floyd. Heb al wat zitten pielen om de navigatiestem 'softwarematig' wat harder te krijgen en dat is gelukt. Nu zijn de volumestanden van zowel navigatie als muziek prima voor mij.

Toen ik die Zumo kocht (marktplaats) kreeg ik er van de verkoper een bedraad headsetje bij om in mijn helm in te bouwen. Deze sluit ik dus aan op de Zumo met zo'n spiraaldraad. Er zit ook een microfoonboom aan, maar thuis kunnen ze er geen chocolade van bakken de enkele keer dat we hebben geprobeerd om te bellen _001 Nou ja, dat bellen hoeft van mij ook niet zo nodig hoor op de motor.

Vorige week heb ik wat info gehaald bij de BMW dealer in Apeldoorn over zo'n originele bluetoothset voor in mijn BMW 6 helm. Ik vroeg mij af of zo'n set wel kan communiceren met een ander BT setje. Mijn vrouw heeft geen BMW helm en voor de keren dat zij meerijdt wil ik niet zo'n hele dure voor haar aanschaffen. Nu wil het geval, dat die BMW set dus niet overweg kan met andere merken. Maar goed dat ik het dus niet heb gekocht voor driehonderdzoveel euro (excl inbouwen).

Toen rees bij mij de tweede vraag: "Als wij beiden een bluetooth setje van een willekeurig merk hebben, kunnen we dan allebei naar de muziek van de Zumo luisteren?"
Via google ben ik erachter gekomen dat dat 'audio sharing' heet. Er zijn volgens mij maar weinig sets die die optie bieden. Ik zal me er eens verder in verdiepen, want het is toch wel lekker als je samen eens een lang weekend op de motor weg bent. En mocht hierover iemand tips hebben, dan hou ik me warm aanbevolen ;)

Groet,
Robin _004
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..alles...nou ja bijna alles...van Motown _004. En zodra er iets 'belangrijkers" te melden is....navigatie...gsm...duopassagier....dan zorgt mijn al zo vaak geprezen Baerh er voor dat bv Marvin eventjes in een zacht achtergrond koortje wordt gezet.. :D
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

sd kaartje in de Zumo met daarop de podcasts van Dance Department, de Powermix van Radio538
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Op mijn Zumo550 heb ik een paar :O nummertjes staan, want muziek tijdens het rijden vind ik wel erg prettig _005 . Vroegah had ik ook wel het idee dat het geluid van de motor muziek genoeg moest zijn _004 (en dat was het ook wel) maar toen reed mijn meisje ook nog wel eens mee :D . Nu is dat helaas niet meer zo _002 (in ieder geval niet meer zo vaak) en dan moet je dat gat toch op een andere manier opvullen.
Er staat van alles wat op: Phil Collins, Pink Floyd, Caro Emerald, Amy Whinehouse, Ricky Koole, Vaya Con Dios en nog veel meer.
Hmmm, nu ik het zo terugzie valt het wel op dat er veel vrouwen bij zitten. Toch een vorm van substitutie? :$
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Voor gewoon woon-werk rij ik zonder muziek, is ook maar 3 kwartier per rit.
Als ik eens langer op de snelweg rij wil ik soms wel wat muziek aansluiten op de intercom. En blijkbaar heeft P@-1200- vrijwel dezelfde muzieksmaak, mijn iPod staat vol met DT, Arena, Ayreon, Pink Floyd en anderen uit de sympho/prog hoek.

En de navigatie staat op de prioriteit-ingang, dus de herrie wordt keurig gemute als er aanwijzingen komen.
[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

HenkvanR schreef:Bestaat niet "een saaie rit op de motor". Ook niet als je naar Spanje rijdt
Helemaal mee eens. Ik rij nu 41 jaar motor en heb nog nooit een stukje muziek aan gehad.
Er is niets mooier dan het geluid van de motor en de omgeving geluiden. :D
Drie maal per jaar rij ik naar Zuid Frankrijk op de motor ongeveer 1100 km in een ruk, en ook dat zonder muziek. _005
Gisteren en vandaag nog heerlijk gereden, gisteren naar Utrecht en vandaag Zwolle. :)

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik snap niet dat een rit naar Spanje saai kan zijn. Misschien moet je het navigatiesysteem weggooien. Ik zou persoonlijk ook geen lange ritten in de auto hebben maar als je een gezin hebt moet je ook aan hun denken dus voor de grote zomervakantie is het de auto _002 .
Misschien dat een techneut de motor graag wil horen. Gewoon bijvoorbeeld weten dat je na het laatste keer kleppen stellen dat vervelende tikje niet hoort. En gewoon kunnen horen hoe gezond die motor klinkt. En als je dan stopt en de motor uitzet stopt de muziek nog niet. Dan moet de uitlaat verder gaan met geluiden door het afkoelen.
Neemt niet weg dat ik wel echt een muziek fan ben. Al vergeet ik bij sommige muziek dat er een snelheidslimiet is vooral als ik dan luister naar Queen of nummers van de Easy Rider film. En er gaat nog steeds niks boven het beste nummer aller tijden..Hotel California van de Eagles. Maar ook de Dark side of the Moon ach eigenlijk teveel om op te noemen.
_004
Ton
jeroen12

Op weg naar Spanje over Franse tolwegen heb je (ik) het snel gehad met geluid van motor en wind. Een muziekje doet dan wonderen :-)
Jempy

Ongelezen bericht door Jempy »

Tot ± 60 km/u fluit ik zelf. Boven die snelheid lukt dat zo goed niet meer (tegenwind is dan te hevig) :O
Soms durf ik dan wel eens instrumentale muziek als achtergrondvulsel te gebruiken, ook wel PinkFloid, DireStraits, Bleus...
Ben1200RT
2024
2024
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Zweden
Woonplaats of omgeving: Smalland

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Meestal heb ik geen muziek nodig, voor de enkele keer dat het wel nodig is heb ik een mp3 met de meest uiteenlopende muziek. Pink Floyd, Amazing Stroopwafels, ZZ Top Zucherro, Matt Dusk, Michael Bubble en alles wat er tussen past.
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Mijn RT was mijn eerste motor met ingebouwde radio (niet de standaard radio overigens). Heb hem één keer gebruikt. Vond het niets. Bovendien heb ik een bloedhekel aan muziek op straat die een aankomende motor vooraf gaat.
Lang verhaal kort. Ik heb de radio er uit gehaald.
Daarna een Zumo 660 aangeschaft en hierop muziek gezet. Een enkele keer gebruikt omdat het kon. Niet omdat ik het leuk vond. Ik wil mijn motor horen................. Heb de muziek inmiddels ook van de Zumo gehaald.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”