Nou, in dat geval... HansD
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- HansD
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Nou, in dat geval... HansD
Nou, in dat geval kan ik natuurlijk niet achterblijven.
Hans is de naam, HansD mijn gebruikersnaam.
Ik rijd al motor vanaf mijn 20e (nu ben ik over de 50) en had mijn motorrijbewijs eerder dan mijn auto.. (pas 6 jaar later)
Eerst een Yamaha RD350 gekocht, maar die liep snel vast door gescheurde rubberen inlaat (valse lucht).
Toen een showmodel Moto Guzzi Hydro Convert gekocht met automaat, jawel. Dat reed heel relaxed, behalve in de bergen. Zelfs in de 1e van 2 gearings (versnelling kun je het niet noemen) ging het met 110 kmh naar beneden met gas dicht. Geen probleem, want de Guzzi had al een integraal remsysteem: flink stampen met de voet en via 1 schijfrem voor en 1 achter stond je zo stil.
Veel op vakantie geweest naar Frankrijk, Spanje, Griekenland - noem maar op.
Toen getrouwd en kinderen, tja, hardstikke leuk, maar van motorfietsvakanties kwam niets meer.
Dus maar een BMW K75 gekocht voor woon-werkverkeer. Na 4 jaar ging die aan de kant voor een leaseauto en net pak.
10 jaar niet gereden, en nu vorig jaar voor (tegen) de file weer een BMW R1100RT gekocht. Leek me wel handig.
Tot mijn stomme verbazing was het leuker dan ooit en ik moet zeggen dat deze RT vele malen beter rijdt dan alles wat ik daarvoor had.
Ik denk dat dat komt door de Telelever ophanging en de enorme ontwikkeling in banden (wat een grip!).
Ik rijd elke dag woon-werk en heb nauwelijks tijd om te poetsen (en ook niet zo'n zin). Vandaar dat ik mijn glacier gruene motor nog niet heb voorgesteld. Bovendien lekt de linker cilinder een beetje waardoor in het linker kuipdeel zo'n beetje 3 kilo ruwe olie en zand was opgeslagen.
Wordt bij de volgende beurt gemaakt, en dan gaat het blok en kuip grondig onder de motorcleaner....
Mijn werk is al jaren in de ICT (echt al jaaaaaren). Ik vind dit forum echt fantastisch en kan mijn mond hier niet houden :;
Ik laat het hier effe bij - we praten verder op het RT treffen!
Hans
Hans is de naam, HansD mijn gebruikersnaam.
Ik rijd al motor vanaf mijn 20e (nu ben ik over de 50) en had mijn motorrijbewijs eerder dan mijn auto.. (pas 6 jaar later)
Eerst een Yamaha RD350 gekocht, maar die liep snel vast door gescheurde rubberen inlaat (valse lucht).
Toen een showmodel Moto Guzzi Hydro Convert gekocht met automaat, jawel. Dat reed heel relaxed, behalve in de bergen. Zelfs in de 1e van 2 gearings (versnelling kun je het niet noemen) ging het met 110 kmh naar beneden met gas dicht. Geen probleem, want de Guzzi had al een integraal remsysteem: flink stampen met de voet en via 1 schijfrem voor en 1 achter stond je zo stil.
Veel op vakantie geweest naar Frankrijk, Spanje, Griekenland - noem maar op.
Toen getrouwd en kinderen, tja, hardstikke leuk, maar van motorfietsvakanties kwam niets meer.
Dus maar een BMW K75 gekocht voor woon-werkverkeer. Na 4 jaar ging die aan de kant voor een leaseauto en net pak.
10 jaar niet gereden, en nu vorig jaar voor (tegen) de file weer een BMW R1100RT gekocht. Leek me wel handig.
Tot mijn stomme verbazing was het leuker dan ooit en ik moet zeggen dat deze RT vele malen beter rijdt dan alles wat ik daarvoor had.
Ik denk dat dat komt door de Telelever ophanging en de enorme ontwikkeling in banden (wat een grip!).
Ik rijd elke dag woon-werk en heb nauwelijks tijd om te poetsen (en ook niet zo'n zin). Vandaar dat ik mijn glacier gruene motor nog niet heb voorgesteld. Bovendien lekt de linker cilinder een beetje waardoor in het linker kuipdeel zo'n beetje 3 kilo ruwe olie en zand was opgeslagen.
Wordt bij de volgende beurt gemaakt, en dan gaat het blok en kuip grondig onder de motorcleaner....
Mijn werk is al jaren in de ICT (echt al jaaaaaren). Ik vind dit forum echt fantastisch en kan mijn mond hier niet houden :;
Ik laat het hier effe bij - we praten verder op het RT treffen!
Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Nou, in dat geval... HansD
Voor het RT treffen is poetsen wel verplicht hoor
grt
Jos

grt
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- HansD
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Nou, in dat geval... HansD
Komt goed, maar zo mooi als die RT's op "Showen die R1100RT" krijg ik hem nooit. Ik rijd er liever op dan dat ik er naar kijk, denk ik...Jos WRSM schreef:Voor het RT treffen is poetsen wel verplicht hoor![]()
grt
Jos
Hans
- EuropeRider
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Locatie: Umbria
- Contacteer:
Re: Nou, in dat geval... HansD
Jos WRSM schreef:Voor het RT treffen is poetsen wel verplicht hoor![]()
grt
Jos
Oh jeetje...... kan ik nog afbellen !!???? (Ook een long-time ICT man, ligt misschien daar aan?)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!