Het is gelukt...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Toni
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Het is gelukt...

Ongelezen bericht door Toni »

Beste BMW rijders,

A.s. zaterdag kan de dag zijn dat een lang gekoesterde droom uit gaat komen. Ik vraag al jaren een BMW motor voor mijn verjaardag, tevergeefs. _002
Nu is het dan zover dat ik er zelf maar 1-tje aan ga schaffen. Ik ga vanuit Noord-Holland naar Zeeland om een -1150- te bekijken, berijden en hopelijk betalen.
Ben 43 jaar oud en ongeveer 10 jaar motorrijder voor "de baas" geweest, meest op een R850RT en R1100RT. Vandaar de keuze op de opvolger. Voor de allernieuwste versie is het budget helaas te klein, wie weet komt dat ooit nog eens. Nu ben ik niet echt een techneut maar ook niet helemaal a-technisch. De motor is van juni 2003 en heeft 24.000 controleerbare km's gelopen. Het is echt een mooi exemplaar, alles erop en eraan, koffers in kleur en zelfs navigatie. Kan iemand mij vertellen waar ik specifiek op moet letten bij dit type motor? Alle tips/opmerkingen zijn welkom!

Met blauw/witte groet (ik lees ook nog wel eens wat..)

Ton
Laatst gewijzigd door Toni op 03 feb 2011, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Aspirant motorbezitter..

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] Ton!

Je hebt tien jaar voor de 'baas' gereden.....bij 'blauw'?.... :D . Volgens is een -1150- uit 2003 met slechts 24.000 km's beslist geen slechte keuze...die zijn gewoon nog nieuw.. _004 . Is 't een twinspark? Dan zit je helemaal goed. Zelf ben ik ook geen techneut.. _001 en ik heb dan meestal ook maar één tip: altijd laten keuren!
Oké....er zijn forumleden die daar anders over denken....maar ik denk dat 't keuringsbedrag slechts een schijntje is vergeleken met je aankoop bedrag.. ;). (bovendien kun je daar met de verkoper afspraken over maken). Over keuringen staat overigens genoeg op het forum...kwestie van de zoekfunktie even gebruiken.

Veel plezier aanstaande zaterdag! En mocht 't 'm onverhoopt toch niet worden....ik vond het uitzoeken destijds bijna net zo leuk als het daadwerkelijk kopen.... :lol:
[groet]
Berry(-beer)
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Ton,

Welkom en alvast heel veel plezier en geluk met je toekomstige aanschaf.
Meestal houd ik rekening met een onkostenpost als ik iets koop.
Auto of motor maakt niet uit, er zit altijd wel iets aan.
Ik weet niet hoeveel verstand je hebt van techniek o.i.d. maar las dat je wel de nodige km's hebt gemaakt met de RTen.
Dus een proefrit moet je een aardig verhaal vertellen.
Kijk ook af alles werkt en dan ben je al een aardig stuk op weg.
Voor het oog heb je natuurlijk de zaken als banden, remblokken, schijf e.d.
De kmstand was niet te hoog dus kijk eerder op lang stilstaan dingen, uitdrogingen van banden, rubbers e.d. plat stuk in banden.

Maar volgens mij gaat dat allemaal goed komen.
Misschien dat er nog wel eens een ritje inzit want je woont in de buurt en mijn oude motormaat woont ook in Heerhugowaard.

Succes en groeten,
Richard
Toni

Berrybeer schreef:[welkom] Ton!

Je hebt tien jaar voor de 'baas' gereden.....bij 'blauw'?.... :D . Volgens is een -1150- uit 2003 met slechts 24.000 km's beslist geen slechte keuze...die zijn gewoon nog nieuw.. _004 . Is 't een twinspark? Dan zit je helemaal goed. Zelf ben ik ook geen techneut.. _001 en ik heb dan meestal ook maar één tip: altijd laten keuren!
Oké....er zijn forumleden die daar anders over denken....maar ik denk dat 't keuringsbedrag slechts een schijntje is vergeleken met je aankoop bedrag.. ;). (bovendien kun je daar met de verkoper afspraken over maken). Over keuringen staat overigens genoeg op het forum...kwestie van de zoekfunktie even gebruiken.

Veel plezier aanstaande zaterdag! En mocht 't 'm onverhoopt toch niet worden....ik vond het uitzoeken destijds bijna net zo leuk als het daadwerkelijk kopen.... :lol:
[groet]
Berry(-beer)
Hoi Berry,

Bedankt voor je reactie. Blauw klopt, in NHN _004 . Het is idd een twinspark. Aanvankelijk was ik van plan de motor bij onze "huisdealer" :?: te laten keuren maar dat is, gezien de afstand niet echt handig. Als ik twijfel beslis ik tp of ik er een vakman naar laat kijken. Bedankt voor het meedenken en de tips. En ja, ik heb er al maanden voorpret van, zo erg dat mijn vrouw laatst zei, "Koop er nou maar 1-tje, dan heb je dat maar gehad" :$ Kijk, da's nou iets waar je wat mee kan. Ik maak het resultaat z.s.m. bekend.
groet,
Ton
Toni

beemerrichard schreef:Hoi Ton,

Welkom en alvast heel veel plezier en geluk met je toekomstige aanschaf.
Meestal houd ik rekening met een onkostenpost als ik iets koop.
Auto of motor maakt niet uit, er zit altijd wel iets aan.
Ik weet niet hoeveel verstand je hebt van techniek o.i.d. maar las dat je wel de nodige km's hebt gemaakt met de RTen.
Dus een proefrit moet je een aardig verhaal vertellen.
Kijk ook af alles werkt en dan ben je al een aardig stuk op weg.
Voor het oog heb je natuurlijk de zaken als banden, remblokken, schijf e.d.
De kmstand was niet te hoog dus kijk eerder op lang stilstaan dingen, uitdrogingen van banden, rubbers e.d. plat stuk in banden.

Maar volgens mij gaat dat allemaal goed komen.
Misschien dat er nog wel eens een ritje inzit want je woont in de buurt en mijn oude motormaat woont ook in Heerhugowaard.

Succes en groeten,
Richard
Hoi Richard,

Dank voor de ontvangst. Ik schat dat er idd nieuwe banden aan zitten te komen, zouden 50% zijn, eens kijken wat het is. Verder zal ik hem echt goed nakijken, met koude motor starten e.d. Ik heb er alle vertrouwen en wie weet tot ziens..

gr. Ton
Toni

Het is zover..

....eindelijk bezitter geworden van een -1150- . Gisteren vanuit Zeeland met een trailer mijn "nieuwe" motor opgehaald. Hij was in werkelijkheid nog mooier dan ik op de foto kon zien dus de koop was snel besloten. Vandaag de eerste 60 kilometers gereden en het voelde gelijk weer vertrouwd. Wat rijdt het toch super. Ondanks dat het ongeveer 7 jaar geleden is dat ik op een motor stapte had ik het gevoel dat je het motorrijden, net als fietsen, nooit verleert. Natuurlijk eerst een beetje voorzichtig in de bochten maar ik kan niet wachten tot de temperaturen weer gaan stijgen. Het wordt voor mij geen kwestie van moeten maar van mogen. Alle documentatie zit er nog bij dus ik kom de eerste tijd wel door met lezen. Ik heb er zin in!
Gr. Ton
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ton, van harte met je aankoop.

Hier ga je nog veel plezier van krijgen.

Richard
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Ook van mij gefeliciteerd.

Geniet ervan. Je rijopleidingen heb je in elk geval ruim gehad.

Het woordje aspirant kan nu wel uit de titel.

Gr. Maarten de Vries
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het is zover..

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Van harte gefeliciteerd met je -1150- en natuurlijk ook welkom op het forum. _004
Met motorrijden is het net als met schaatsen en fietsen, je verleerd het nooit.

[groet]
Jos
Toni schreef:....eindelijk bezitter geworden van een -1150- . Gisteren vanuit Zeeland met een trailer mijn "nieuwe" motor opgehaald. Hij was in werkelijkheid nog mooier dan ik op de foto kon zien dus de koop was snel besloten. Vandaag de eerste 60 kilometers gereden en het voelde gelijk weer vertrouwd. Wat rijdt het toch super. Ondanks dat het ongeveer 7 jaar geleden is dat ik op een motor stapte had ik het gevoel dat je het motorrijden, net als fietsen, nooit verleert. Natuurlijk eerst een beetje voorzichtig in de bochten maar ik kan niet wachten tot de temperaturen weer gaan stijgen. Het wordt voor mij geen kwestie van moeten maar van mogen. Alle documentatie zit er nog bij dus ik kom de eerste tijd wel door met lezen. Ik heb er zin in!
Gr. Ton
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Toni

beemerrichard schreef:Ton, van harte met je aankoop.

Hier ga je nog veel plezier van krijgen.

Richard
Thanks! Ik heb al veel plezier als ik 'm zo in de garage zie staan...
gr. Ton
Toni

Motorbezitter..

Maarten de Vries schreef:Ook van mij gefeliciteerd.

Geniet ervan. Je rijopleidingen heb je in elk geval ruim gehad.

Het woordje aspirant kan nu wel uit de titel.

Gr. Maarten de Vries
Thx, je hebt gelijk, heb het direct verwijderd..
gr. Ton
Toni

Re: Het is zover..

Jos WRSM schreef:Van harte gefeliciteerd met je -1150- en natuurlijk ook welkom op het forum. _004
Met motorrijden is het net als met schaatsen en fietsen, je verleerd het nooit.

[groet]
Jos
Toni schreef:....eindelijk bezitter geworden van een -1150- . Gisteren vanuit Zeeland met een trailer mijn "nieuwe" motor opgehaald. Hij was in werkelijkheid nog mooier dan ik op de foto kon zien dus de koop was snel besloten. Vandaag de eerste 60 kilometers gereden en het voelde gelijk weer vertrouwd. Wat rijdt het toch super. Ondanks dat het ongeveer 7 jaar geleden is dat ik op een motor stapte had ik het gevoel dat je het motorrijden, net als fietsen, nooit verleert. Natuurlijk eerst een beetje voorzichtig in de bochten maar ik kan niet wachten tot de temperaturen weer gaan stijgen. Het wordt voor mij geen kwestie van moeten maar van mogen. Alle documentatie zit er nog bij dus ik kom de eerste tijd wel door met lezen. Ik heb er zin in!
Gr. Ton
Dankjewel Jos,
Ik probeer zoveel mogelijk info te lezen en met behulp van dit forum gaat dat zeker lukken!
gr. Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”