Uitlaatsysteem
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Uitlaatsysteem
Ik ben bezig om m'n RT onderhuids wat op te poetsen, bij demontage verwchte ik een Lambdasonde, maar helemaal niets.
Het gaat in mijn geval om een RT uit produktiejaar 2000 gekentekend 2001.
Gr Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- Kees BMW
Re: Uitlaatsysteem
Volgens mij werd de R1100RT alleen in Duitsland met lamddasonde geleverd, en hier alleen op bestelling.
Succes,
Hans,blittkit schreef:Wie weet of de Lambdasonde standaard op de RT zit, zo niet sinds wanneer wel of sinds wanneer niet meer.
Ik ben bezig om m'n RT onderhuids wat op te poetsen, bij demontage verwchte ik een Lambdasonde, maar helemaal niets.
Het gaat in mijn geval om een RT uit produktiejaar 2000 gekentekend 2001.
Gr Hans
Het kan ook zijn dat ze de lamda sonde er uitgehaald hebben, en dat de potmeter overbrugt is, dit heelft als vordeel dat de motor mooier loopt en geen last heeft van KFR.
Als dit het geval is, kan het zijn dat als de keuring er voor de motoren door komt, dat de emissie eisen niet gehaald worden.
Mijn motor is uit 96, en heeft wel een Lamde sonde. Hij is te zien op onderstaande foto (let wel, voor het poetsen en polijsten)

ik kan op de demper nergens een aansluiting vinden voor een Lamdasonde, dus zal er wel niet opgezeten hebben.
Maar ik zie dat je aan het polijsten bent, vraag hoe ga je te werk. Ik ben ook bezig maar op de demper lijkt het net of ik een chroomlaag verwijder, Het voordte gedeelte kreeg ik mooi schoon met een messing borstel in de boormachine, zo ook de uitlaatbochten
geheel roestvrij. (koste wel extra werk daar een tapeind afbrak in de kop)
gr Hans
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Hoi Hans en Ed,blittkit schreef:Frans,
ik kan op de demper nergens een aansluiting vinden voor een Lamdasonde, dus zal er wel niet opgezeten hebben.
Maar ik zie dat je aan het polijsten bent, vraag hoe ga je te werk. Ik ben ook bezig maar op de demper lijkt het net of ik een chroomlaag verwijder, Het voordte gedeelte kreeg ik mooi schoon met een messing borstel in de boormachine, zo ook de uitlaatbochten
geheel roestvrij. (koste wel extra werk daar een tapeind afbrak in de kop)
gr Hans
Het is een heel karwei, maar zeker de moeite waard.
Ik ben begonnen met de grootste rommel verwijderen met remmenreiniger, daarna scotch schuurwol met water, daarna watervast schuurpapier met water, en als finish heb ik Alu poets gebruikt, een wondermiddel voor aluminium en werkt ook goed voor andere metaallegeringen (is een soort polish)
Ik heb hem een heel eind schoon gekregen maar erblijven toc corrosiesporen zichtbaar welke je niet weg krijgt. Al met al ben ik heel tevreden met het resultaat.
Maar het is wel een middag noeste arbeid. 8)

- Ed Spijker
- Type: R1100RT
maar je bent wel heel ver gekomen bedankt voor de uitleg en de foto,s
groet Ed
Natuurlijk wil ik ook graag resultaten van jullie zien.
Ik wacht af..........
Gr Frans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4259 Weergaves
-
Laatste bericht door vinnie411