Ik ben geen maatstaaf natuurlijk, het navolgende is puur mijn mening en ervaring;
Het is inderdaad onverstandig om de gehele dag met motorlaarzen te lopen.
Meestal zijn motorlaarzen verstevigd op cruciale plekken (wreef, enkels, e.d.) om als het mis gaat de nodige stevigheid te bieden.
Naast soms ook stalen neuzen, dikke zolen, etc, etc.
Je kunt dit heel gemakkelijk zelf testen, vergeef mij voor de ehm, grafische beschrijving, of zo. :shock:
Met je motorlaarzen aan, ga eens 10 ~ 15 minuten op de wc zitten.
Als je geen knellend gevoel krijgt in je kuiten of andere ongemakken, zou je in principe de gehele dag wel op die laarzen kunnen lopen, qua comfort.
En er zijn tegenwoordig half-hoge schoenen (maatje bergschoenen o.i.d.) die ook beschikbaar zijn voor de motor.
Die zien er dan minder uit als motorlaarzen, maar bieden (tot op zekere hoogte?

) bescherming voor gebruik op de motor.
Dan de kleding;
Ikzelf koop mijn motorkleding redelijk passend, oftewel 1 maatje groter dan echt noodzakelijk, dus een beetje ruimer.
Maar niet om daaronder nog meer kleding (bijv. pak of broek) te dragen, maar puur voor het comfort.
Niets is zo vervelend op de motor als kleding die niet lekker zit, knelt, of geen/slechte bescherming geeft tegen de elementen (wind, water, koude, warmte, etc)
Nu kan je proberen je motorkleding aan te schaffen opdat je weldegelijk "normale" kleding er onder kunt dragen, maar je zult net zien, dat op het moment supremé, net dat ene "normale" kledingstuk niet lekker zit onder je motorkleding.
Als het noodzakelijk is andere kleding dan motorkleding te dragen, terwijl ik op de motor ga, dan neem ik die kleding en schoeisel Zals extra mee in de koffers.
Met wat opfris-artikelen, etc.
Voordat ik bij een zakelijke relatie op bezoek ga, vraag ik altijd (is een beetje schijnheilig, geef ik toe) of er gelegenheid is om mijn motor te parkeren.
Dan staat men ook niet vreemd te kijken als je vraagt of je even mag omkleden cq. opfrissen.
En het geeft soms een leuke binnenkomer qua gesprekstof, inderdaad.
Zeker bij sommige van mijn klanten.
Nu is het wel zo dat er steeds meer motorkleding is die er qua looks behoorlijk modieus uit zien, en toch voldoende bescherming geven (bijv. door middel van keflar), van spijkerbroeken tot camo-kleding, soms wel aan de prijs.
Maar moet je een kenner zijn om te zien dat het om motorkleding gaat.
Kortom, er zijn oplossingen, en sommige zijn meer praktisch dan anderen.
Ik vindt het gemakkelijker (en het is vaak geen enkel probleem) om reguliere kleding mee te nemen.