Hallo Mike,
Ik denk dat het ingekapseld is in verband met eventueel vocht (= mogelijke kortsluiting of hele vreemde metingen/resultaten) wat in de bandenlucht kan komen.
Of bang dat middelpuntvliegende kracht de batterij er uit kan slingeren (o.i.d.)
Wel merk ik op dat m.i. met enig geduld (= Dremel) de batterij te vervangen is, deze zit vlak aan de oppervlakte.
Daarentegen kan je wel degelijk de haakse ventiel gebruiken bij Zadi!
Helaas waren mijn haakse ventielen niet tijdig binnen toen Magic Kenny de sensoren plaatste anders had ik die zeker gemonteerd, natuurlijk.
http://www.zadi.com/pdf/90_Valve_assembly.pdf
Ik begrijp je standpunt dat je het zou kunnen zien als afleiding.
Desalniettemin, vóórdat ik ga rijden druk ik 1 knop in, en na enkele meters geven de sensoren de waardes (temperatuur en druk) door.
Als deze afwijken van het door jou ingestelde waarde, gaat het display of een led knipperen.
Als er niets aan de hand is, scrollt het scherm (maar dat kan je instellen cq. uitschakelen) tussen temperatuur en druk.
Kortom, als er niets te melden is qua alarm, is het puur alleen een indicatie zoals je snelheid en toerental.
En hoe vaak kijk je daar naar, of rij je, zoals je heel terecht opmerkt, op je gevoel?
Want motorrijders kijken veelal meer op de weg en het verkeer rondom, dan op de meters e.d.
Ik kijk bijvoorbeeld naar temperatuur als ik stil sta, of als ik ff wil controleren welke versnelling ik zit voordat ik een bocht neem, hoewel ik dat meer-en-meer op het gehoor en gevoel tussen de benen doe.
Maar, nogmaals, ik begrijp wat je zegt, en ben het daar zeker ook wel mee eens.
Aan de andere kant, ik ben er heel blij mee, en zit zeker niet te staren, daar is motorrijden veel te leuk voor, wat mij betreft.
En een zeer serieuze bezigheid.