Ombouw R850RT-P

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Mike Philippens

Ombouw R850RT-P

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Vroegâh...op het oude forum had iemand mij verteld wat ik nodig had om mijn R850RT-P (pliesie) terug te bouwen naar een 'burgeruitvoering'. Ik heb al een buddy op de kop weten te tikken, en ik vermoed dat ik ook een setje voetsteunen nodig heb. Ik heb de link naar realOEM.com gebruikt om te achterhalen welke onderdeelnummers ik precies nodig heb, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik kijk naar dit plaatje en dan heb ik alleen de buddy (nr.3) in mijn bezit. Dus moet ik 4 t/m 8 in mijn bezit zien te krijgen denk ik. Maar mijn rijderszitting heeft zo'n stelmechanisme eronder. Hoe zit dat nou?

En dan moet ik volgens mij ook nog wat onderdelen uit dit plaatje hebben. Toch?

Heeft iemand overigens nog ideeën om die politiestrepen eraf te krijgen?

Afbeelding

Ooit is deze motor van korps Alkmaar gekocht en hij rijdt al 5 jaar zo rond, maar nu vind de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding toch écht dat ik ze eraf moet halen. Ondanks mijn verweer dat diezelfde overheid (bij monde van de pliesie in Alkmaar) heeft gezegd dat het mocht zolang de oranje strepen zwart werden gemaakt. Juridisch hebben ze gelijk; de auteursrechthebbenden mogen beslissen over het gebruik van hun ontwerp, maar toch...het blijft krom en je verliest het altijd tegen de overheid die over een bodemloos budget beschikt en zeeeeer geduldig is. Helaas, pindakaas.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

maRTin

Re: Ombouw R850RT-P

Ongelezen bericht door maRTin »

Hoi Mike,

Ik heb er 2 omgebouwd en heb dus wel wat "ervaring".
Je hebt nogal wat onderdelen nodig, het meeste is wel verkrijgbaar via marktplaats.
Ik ben niet zo handig met het plaatsen van foto's maar zal proberen plaatjes via privemail te sturen.Moet je me wel even je mail geven.
De onderdelen die jij opgezocht hebt op plaatje 1 en 2 zijn niet goed, 3 wel als je een bagagerek wilt hebben.

Wat de striping betreft, gewoon de fohn erop houden en langzaam lostrekken.

groetjes Martin
Ed Spijker
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hoi Mike je vroeg hoe je het beste de politiestrepen er af kon krijgen Ik werk zelf bij een autoschadebedrijf en we krijgen regelmatig politie wagens voor reparatie waar ook de stripping er af moet
Wij doen dit met een hete lucht fohn (een fohn waar je ook de verf van de kozijnen af haalt) maar pas op laat het kunststof niet te warm worden de overgebleven lijmresten halen we weg met thinner
Groet Ed spijker
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Kijk inderdaad alsjeblieft uit met een verfstripper!!
Bij een auto met metalen plaatwerk misschien wel te doen, Maar bij kunststof staan de blaren erop voordat je er erg in hebt!

Een gewone haarfohn doet er misschien wat langer over, maar dan blijft de tupperware tenminste heel!
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

De föhntruuk heb ik idd vaker gehoord. Ik ga het daar wel eerst mee proberen. Ik hoop dat ze een beetje meewerken; ik dacht dat als ze er al zolang op zitten, ze er moeilijker af zouden gaan. Maar ja...proberen is het enige natuurlijk.

Ik vind het erg jammer dat ze eraf moeten, want ik vond blauw/zwarte striping op een witte BMW wel mooi. Het zijn tenslotte de BMW kleuren. Maar ik heb wel wat ideeën voor nieuwe striping, een beetje gebasseerd op de K1200RS:

Afbeelding

Kijken of dat gaat lukken.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”