I have a dream...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Manfred

I have a dream...

Ongelezen bericht door Manfred »

Beste forum leden,

Eind vorig jaar ben ik gestart met motorrijlessen, met het oog op een eigen BMW motor! Ik weet precies wat ik wil: een R 1100 RT model. Momenteel ben ik me gigantisch aan het inlezen omtrent tips, verkoopprijzen, ditjes, datjes.

De R 1100 RT is een geweldige motor (althans visueel), ik heb er uiteraard nog nooit op gereden. Ik hoop binnen een 2-3 maanden mijn motor-rijbewijs te hebben.

Ik ben 45 jaar, gelukkig getrouwd en rij zakelijk (in een BMW-3 Touring) rond de 80.000 km per jaar; zit in een internationaal verkoopteam. Met andere woorden: ik wil gaan genieten, niet gaan racen!! Ik woon in de omgeving van Maastricht, vlak tegen de mooie Belgische grens (Wallonië, Ardennen enz.). Zoals het er nu uitziet wordt 'het' iets voor begin volgend jaar. Er zijn nog een aantal dingetjes die (thuis) moeten gebeuren, dus nog even doorsparen. Ik wil natuurlijk wél een aantal keren een R 1100 RT huren, om alvast het gevoel te krijgen. Kent iemand misschien een dealer in het zuiden (Limburg) waar ik een R 1100 RT kan huren?

Ik zoek in de categorie rond 1998-2000, met (maximaal) 100.000 km op de klok. Dit schijnt reëel te zijn, aldus diverse (BMW)dealers (?). Het beschikbare budget dat ik rond de aankooptijd heb ligt tussen 5-6 duizend euro's. Volgens mij moet hier een fatsoenlijke machine voor te vinden zijn.

Jullie hebben veel meer kijk en ervaring omtrent dit soort dingen, dus reageer gerust!

Ik denk dat jullie me regelmatig even zien op dit forum, ziet er perfect uit en er lopen vele (ervarings)deskundige rond!

Ciao,
Manfred
_004
Paul cr

Re: I have a dream...

Ongelezen bericht door Paul cr »

Allereerst wens ik je veel succes met het behalen van dat stempeltje. Voor jouw gestelde budget kun je een hele nette 1100 kopen. Zoals je gepland hebt (een paar keer huren en een paar maanden om rond te neuzen en hier het forum doorspitten) kom je vast en zeker tot een goede koop. Ik denk trouwens dat (ouwe) 1100's standaard niet meer verhuurd worden. De opvolgers wel. Vraag gewoon een paar proefritten aan ( ook een stuk goedkoper). Door hier op het forum vanalles te lezen ( en te vragen) helpt je een heel stuk in de goede richting.
Veel plezier met alle voorpret gewenst !
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Manfred,

Van harte welkom op de ultieme plek en motorhandvat; het BMW RT-forum .
Je motivatie om met een -1100- te beginnen is helemaal OK. Niet racen, genieten en in een mooie omgeving wonen zijn DE ingredienten om met een -1100- te gaan rijden.
Bij de dealer betaal je natuurlijk een topprijs voor (meestal) een topmotor. Je bent dan inderdaad tussen de 6 en 7 mille kwijt. Je kunt ook denken om bij een particulier te kopen. Dat scheelt je weer 2 mille. Wel verstandig om de fiets voordat je hem aanschaft te laten keuren door een erkend motorkeurbedrijf.
Any hoe >> eerste je rijbewijs nog, waar ik je veel succes mee wens.
Hou ons op je hoogte.

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Manfred

Paul cr schreef:Allereerst wens ik je veel succes met het behalen van dat stempeltje. Voor jouw gestelde budget kun je een hele nette 1100 kopen. Zoals je gepland hebt (een paar keer huren en een paar maanden om rond te neuzen en hier het forum doorspitten) kom je vast en zeker tot een goede koop. Ik denk trouwens dat (ouwe) 1100's standaard niet meer verhuurd worden. De opvolgers wel. Vraag gewoon een paar proefritten aan ( ook een stuk goedkoper). Door hier op het forum vanalles te lezen ( en te vragen) helpt je een heel stuk in de goede richting.
Veel plezier met alle voorpret gewenst !
Beste Paul,

Bedankt voor je leuke reaktie! Vanmiddag heb ik mijn 1e examen (bijzondere verrichtingen). Ik hoop het natuurlijk te halen...
Wat die voorpret betreft, die is er beslist!!! Geweldig om al deze informatie, stap voor stap, te ontdekken.
Leuk dit forum!

Ik meld me met de uislag van vanmiddag!

Manfred
_004
Manfred

Jos WRSM schreef:Beste Manfred,

Van harte welkom op de ultieme plek en motorhandvat; het BMW RT-forum .
Je motivatie om met een -1100- te beginnen is helemaal OK. Niet racen, genieten en in een mooie omgeving wonen zijn DE ingredienten om met een -1100- te gaan rijden.
Bij de dealer betaal je natuurlijk een topprijs voor (meestal) een topmotor. Je bent dan inderdaad tussen de 6 en 7 mille kwijt. Je kunt ook denken om bij een particulier te kopen. Dat scheelt je weer 2 mille. Wel verstandig om de fiets voordat je hem aanschaft te laten keuren door een erkend motorkeurbedrijf.
Any hoe >> eerste je rijbewijs nog, waar ik je veel succes mee wens.
Hou ons op je hoogte.

[groet]
Jos

Beste Jos,

Bedankt voor je leuke reaktie! Wat dat 'dealer' verhaal betreft, komt (ook) voort uit het feit dat ik echt de ballen verstand heb van een motor!! Ik weet precies wat ik wil, en dat zal 'm ook gaan worden. Het klopt wat je zegt, maar via een dealer heb ik (voor mijn gevoel) ietwat meer 'garantie'; dit betaal ik natuurlijk. Ik ben me al geruime tijd aan het oriënteren. Momenteel springt er één dealer uit: Quispel Motoeren in Deurne. Heb jij hier ervaring mee? Mij kwam de medewerker kundig, eerlijk en vertrouwelijk over; ik ben er op een prettige manier geinformeerd. Geen glimglim, correct bedrijf (denk ik). Ik wil, zeker bij mij éérste aankoop, een beetje op safe spelen.

Vanmiddag heb ik mij 1e examen: bijzondere verrichtingen ( denkbeeldige 8, slalom etc.). Om eerlijk te zijn heb ik de meeste moeite met de vetragingsoefeningen, de rest moet eigenlijk zonder problemen likken. Laten we maar het beste ervan hopen! ;)

Groetjes uit Limburg!

Manfred
_004
gijsbertus

Ongelezen bericht door gijsbertus »

Hallo Manfred

Ik heb mijn motor bijna twee jaar geleden (RT 1100) gekocht bij Quispel motoren.
Op een eerlijke goede manier voorgelicht.
Geen problemen gehad ben er nog steeds erg blij mee en de service is prima!!
Als je iemand mee wilt nemen (tegen vergoeding) vraag dan Vioma uit Bergen
Die heeft ECHT veel verstand van BMW motoren

Groet Gijs
RHarryRT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Succes met je examen,vertel ons hoe het gegaan is.

gr harry _004
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

en........? _002 :D ?
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Dealers in het zuiden, Quispel in Deurne, goed volk.
Mokam in Beek, naast de luchthaven, ken ik niet, maar bij de GSclub goed aangeschreven.

Of kijk eens over de grens, http://www.mobile.de levert al 20 stuks op in jouw prijsklasse en bouwjaar.
Reken daarbij het restbedrag BPM (10-15%) en keuringskosten, ik meen 100-150€ en de keus is ruim.
Ook de 1150 is binnen de gestelde eisen te vinden.

En mijn ervaring is dat de Duitse BMW-Fahrer altijd netjes op zijn spullen is.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Manfred

gijsbertus schreef:Hallo Manfred

Ik heb mijn motor bijna twee jaar geleden (RT 1100) gekocht bij Quispel motoren.
Op een eerlijke goede manier voorgelicht.
Geen problemen gehad ben er nog steeds erg blij mee en de service is prima!!
Als je iemand mee wilt nemen (tegen vergoeding) vraag dan Vioma uit Bergen
Die heeft ECHT veel verstand van BMW motoren

Groet Gijs
Beste Gijs,

Bedankt voor de tip. In ieder geval een bevestiging van mijn gevoel. Geniet lekker van je 1100RT; ik ben een beetje jaloers, hihihihihi!!!

Groetjes,
Manfred
_004
Manfred

r850r schreef:Succes met je examen,vertel ons hoe het gegaan is.

gr harry _004

Hallo Harry,

GESLAAGD VOOR MIJN AVB GEDEELTE !!!

Op naar mijn theorie en laatste examendeel (op de weg rijden).

Bedankt voor je leuk berichtje,

Groetjes,
Manfred
_004
Manfred

Reinier L schreef:en........? _002 :D ?

GESLAAGD VOOR MIJN AVB GEDEELTE! :-)

NU NOG MIJN THEORIE EN HET LAATSTE PRAKTIJK GEDEELTE!!!

Groetjes,
Manfred
_004
Laatst gewijzigd door Manfred op 20 jan 2011, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Manfred

r850r schreef:Succes met je examen,vertel ons hoe het gegaan is.

gr harry _004

Hallo Harry,

GESLAAGD !!

Op naar de volgende etappe ;)

Groetjes,
Manfred
_004
Manfred

PaulRS schreef:Hoi.

Dealers in het zuiden, Quispel in Deurne, goed volk.
Mokam in Beek, naast de luchthaven, ken ik niet, maar bij de GSclub goed aangeschreven.

Of kijk eens over de grens, http://www.mobile.de levert al 20 stuks op in jouw prijsklasse en bouwjaar.
Reken daarbij het restbedrag BPM (10-15%) en keuringskosten, ik meen 100-150€ en de keus is ruim.
Ook de 1150 is binnen de gestelde eisen te vinden.

En mijn ervaring is dat de Duitse BMW-Fahrer altijd netjes op zijn spullen is.

Groeten, Paul.

Hallo Paul,

Bedankt voor de informatie. De genoemde site staat al in mijn favorieten opgeslagen! Wat je zegt van de Duitse BMW-Fahrer, heb ik al meerdere malen gehoord. Ik denk dat je hier gelijk hebt. Eerst maar eens mijn 2e examendeel binnen halen!!

Groetjes,
Manfred
_004
siebke
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Hallo Manfred,

Allereerst proficiat met het behalen van je 1e certificaat. Voor wat betreft de Duitsers: niet alleen zuinig op hun spullen, maar ze houden ook nog eens van een complete motor, met veel toeters en bellen.
Manfred schreef:En mijn ervaring is dat de Duitse BMW-Fahrer altijd netjes op zijn spullen is.
En een boodschapje in Luxenburg is vanuit Maastricht óók goed te doen: route Eupen, langs Spa, St.Vith, Wemperhardt (Lu). Maar dan wel binnendoor. Leer je meteen de soupplesse in vering waarderen.

Veel plezier in je zoektocht naar 'jouw' motor.

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Manfred

siebke schreef:Hallo Manfred,

Allereerst proficiat met het behalen van je 1e certificaat. Voor wat betreft de Duitsers: niet alleen zuinig op hun spullen, maar ze houden ook nog eens van een complete motor, met veel toeters en bellen.
Manfred schreef:En mijn ervaring is dat de Duitse BMW-Fahrer altijd netjes op zijn spullen is.
En een boodschapje in Luxenburg is vanuit Maastricht óók goed te doen: route Eupen, langs Spa, St.Vith, Wemperhardt (Lu). Maar dan wel binnendoor. Leer je meteen de soupplesse in vering waarderen.

Veel plezier in je zoektocht naar 'jouw' motor.

Henk

Henk,
Bedankt voor je leuke reaktie! Enne,... de door jou aangegeven route zal ik beslist gaan doen!

Voordat het 'mijn' motor is, duurt nog wel even. maar, een beetje dromen en voorpret kan géén kwaad (hihihihi). Het wordt een R1100RT, dat is zeker!

Ciao,
Manfred
_004
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....met straks 't laatste (praktijk-) examen alleen ff oppassen met die bochtjes achteruit en 't file-parkeren.... :D
Alvast succes gewenst... _004
Flying Dutchman
Type: R850RT
Bijz: Blauw

Ongelezen bericht door Flying Dutchman »

Manfred,

Ik lees dat de eerste horde is genomen, nu de theorie.

Ik ben benieuwd waar je woont, maar gezien de omschrijving gok ik iets van Noorbeek, Mheer of ergens in die hoek.

Ik heb mijn BMW 850 gekocht in Geffen en hij bevalt nog prima.
Om wat lak schade weg te werken heb ik een kleurstift gehaald via Mokam op vliegveld Beek. Deze moesten de kleur speciaal aanmaken, motor is uit 1998 en de kleurstiften daarvoor liggen blijkbaar niet in het rek, maar dat is keurig verzocht en uiteindelijk nog zonder kosten ook. Daar trouwens geen mensen in driedelig sjiek, maar in spijkerkleding die ook nog aan de motor sleutelen als het moet.
Ook van oud collegae, die inderdaad met een GS reden, weet ik dat ze goed aangeschreven staan.

We horen wel als je voor de theorie geslaagd bent en officieel met je eigen motor de weg op mag.
Laat maar weten als het zover is, dan komen we elkaar ongetwijfeld tegen. In het motor seizoen rijd ik bijna wekelijks door het zuid Limburgs heuvellandschap. tenzij het echt te druk is met toeristen of als er weer teveel tweewielers zijn zonder motor. Afgelopen jaar vond ik een aantal keren mijn route geblokkeerd omdat er weer een of andere fietstocht/wedstrijd was.

Groeten en succes,
Peter, Beek (L).
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

:D van harte gefeliciteerd en de rest gaat ook goed. Je knippert met je ogen en die mooie -1100- staat voor je deur! _005
Manfred

Berrybeer schreef:....met straks 't laatste (praktijk-) examen alleen ff oppassen met die bochtjes achteruit en 't file-parkeren.... :D
Alvast succes gewenst... _004

Thanks!!!

Groetjes,
Manfred
_004
Manfred

Flying Dutchman schreef:Manfred,

Ik lees dat de eerste horde is genomen, nu de theorie.

Ik ben benieuwd waar je woont, maar gezien de omschrijving gok ik iets van Noorbeek, Mheer of ergens in die hoek.

Ik heb mijn BMW 850 gekocht in Geffen en hij bevalt nog prima.
Om wat lak schade weg te werken heb ik een kleurstift gehaald via Mokam op vliegveld Beek. Deze moesten de kleur speciaal aanmaken, motor is uit 1998 en de kleurstiften daarvoor liggen blijkbaar niet in het rek, maar dat is keurig verzocht en uiteindelijk nog zonder kosten ook. Daar trouwens geen mensen in driedelig sjiek, maar in spijkerkleding die ook nog aan de motor sleutelen als het moet.
Ook van oud collegae, die inderdaad met een GS reden, weet ik dat ze goed aangeschreven staan.

We horen wel als je voor de theorie geslaagd bent en officieel met je eigen motor de weg op mag.
Laat maar weten als het zover is, dan komen we elkaar ongetwijfeld tegen. In het motor seizoen rijd ik bijna wekelijks door het zuid Limburgs heuvellandschap. tenzij het echt te druk is met toeristen of als er weer teveel tweewielers zijn zonder motor. Afgelopen jaar vond ik een aantal keren mijn route geblokkeerd omdat er weer een of andere fietstocht/wedstrijd was.

Groeten en succes,
Peter, Beek (L).

Beste Peter,

Ik woon in Bunde (!); compleet bij jou in de achtertuin!!!

Leuk dat je even gereageerd hebt, en... wat een gelukkig iemand: -850- ! Wat jou 'gedachte' betreft, kan ik je wel een beetje volgen: het lijkt inderdaad of ik van de kanten van Noorbeek kom. Echter, ik werk voor een Belgisch (vlees)bedrijf, gelegen in Aubel. Wij hebben diverse divisies in Wallonië, dus ken wel een beetje van deze streek! Prachtige omgeving, leuk volk, heerlijk eten.

Mocht het zo ver komen dat ik mijn stempetje heb, verneem je dit uiteraard via dit forum.

Mokam ken ik inmiddels ook, ik ben er regelmatig even om een kijkje te nemen (ik woon er in vogelvlucht compleet tegenover). Goed volk, en ik denk een betrouwbare dealer.

Groetjes,
Manfred
_004
Manfred

Reinier L schreef::D van harte gefeliciteerd en de rest gaat ook goed. Je knippert met je ogen en die mooie -1100- staat voor je deur! _005

Dank je wel Reinier!
Leuk dat je even reageerde ;)

Groetjes,
Manfred
_004
Manfred

Bonjour!

Vandaag mijn 2e stap richting mijn RT: Motor Theorie examen.

Ik hoop dat ik erdoor kom; valt eerlijk gezegd best tegen (de instinkertjes).

Op hoop van zegen...

Manfred
_004
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Manfred schreef:Bonjour!

Vandaag mijn 2e stap richting mijn RT: Motor Theorie examen.

Ik hoop dat ik erdoor kom; valt eerlijk gezegd best tegen (de instinkertjes).

Op hoop van zegen...

Manfred
_004
Hallo Manfred,,

Ik heb vandaag extra verlof gepakt om voor je te duimen :D :D :D
Dan moet het toch goed komen lijkt me. _004 _004 _004

Groeten uit Sittard (Jawel, veel limbo's op het forum)
Luc
Manfred

Beste Luc,

Big RT Smile

Je hebt geweldig geduimd... GESLAAGD (met maar 2 foutjes) !!!!
Op naar de laatste etappe: praktijkexamen (20 april).

Complimenten voor jou motor! Pracht exemplaar _005

Ik droom van een -1100- .

Wanneer het zo ver is, komen we elkaar beslist wel eens tegen rondom Bunde!

Groetjes,
Manfred
_004
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Manfred schreef:Beste Luc,

Big RT Smile

Je hebt geweldig geduimd... GESLAAGD (met maar 2 foutjes) !!!!
Op naar de laatste etappe: praktijkexamen (20 april).

Complimenten voor jou motor! Pracht exemplaar _005

Ik droom van een -1100- .

Wanneer het zo ver is, komen we elkaar beslist wel eens tegen rondom Bunde!

Groetjes,
Manfred
_004
In ieder geval proficiat!!!
Als je goed zoekt naar een mooie R100RT kun je eind april al lekker gaan toeren :D :D :D
Moet ik weer een vrije dag gaan plannen om voor je te duimen :?: :?:

In ieder geval zou ik overwegen om particulier te kopen, scheelt echt een hoop geld (ik kan het weten, ik heb ook particulier gekocht en dat scheelt echt een slok op een borrel!!) Je zou een aankoopkeuring kunnen overwegen als je een motor op het oog hebt. Als die helemaal in orde is zal de verkoper daar geen bezwaar tegen hebben.

Tis maar een tip.

Luc
Manfred

Beste Luc,

Bedankt voor de tip, neem ik zeker in overweging.
Eerst maar eens mijn laatste stempeltje halen _002

Groetjes uit Bunde,
Manfred
_004
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Dat gaat vast en zeker goed komen Manfred... _004 ....je bent immers lid van een internetforum waar alle leden een A-rijbewijs hebben... :D
Manfred

Berry,

Never change a winning forum !!!

Bedankt!

Manfred
_004
George

Ongelezen bericht door George »

Hoi Manfred,

Welkom op dit forum, en gefeliciteerd met het behalen van het eertse deel van het A-tje.
Op naar het laatste deel, en dan kan de pret beginnen.

Vriendelijke motorgroet,

George.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”