Eind vorig jaar ben ik gestart met motorrijlessen, met het oog op een eigen BMW motor! Ik weet precies wat ik wil: een R 1100 RT model. Momenteel ben ik me gigantisch aan het inlezen omtrent tips, verkoopprijzen, ditjes, datjes.
De R 1100 RT is een geweldige motor (althans visueel), ik heb er uiteraard nog nooit op gereden. Ik hoop binnen een 2-3 maanden mijn motor-rijbewijs te hebben.
Ik ben 45 jaar, gelukkig getrouwd en rij zakelijk (in een BMW-3 Touring) rond de 80.000 km per jaar; zit in een internationaal verkoopteam. Met andere woorden: ik wil gaan genieten, niet gaan racen!! Ik woon in de omgeving van Maastricht, vlak tegen de mooie Belgische grens (Wallonië, Ardennen enz.). Zoals het er nu uitziet wordt 'het' iets voor begin volgend jaar. Er zijn nog een aantal dingetjes die (thuis) moeten gebeuren, dus nog even doorsparen. Ik wil natuurlijk wél een aantal keren een R 1100 RT huren, om alvast het gevoel te krijgen. Kent iemand misschien een dealer in het zuiden (Limburg) waar ik een R 1100 RT kan huren?
Ik zoek in de categorie rond 1998-2000, met (maximaal) 100.000 km op de klok. Dit schijnt reëel te zijn, aldus diverse (BMW)dealers (?). Het beschikbare budget dat ik rond de aankooptijd heb ligt tussen 5-6 duizend euro's. Volgens mij moet hier een fatsoenlijke machine voor te vinden zijn.
Jullie hebben veel meer kijk en ervaring omtrent dit soort dingen, dus reageer gerust!
Ik denk dat jullie me regelmatig even zien op dit forum, ziet er perfect uit en er lopen vele (ervarings)deskundige rond!
Ciao,
Manfred