Vering 1150GS-1150RT uitwisselbaar?
Moderator: RT_Patrick
Vering 1150GS-1150RT uitwisselbaar?
De vering van de R1150RT van mijn vrouw is sterk aan vervanging toe. Nu kan ik voor mijn R1150GSA een setje Ohlins kopen. Momenteel zitten er verlaagde Wilbers-dempers onder. Kan ik die verlaagde Wilbers-dempers zonder moeite overzetten op de RT van mijn vrouw? Of zullen de rijeigenschappen daardoor negatief veranderen? Indien dat laatste, is het dan mogelijk om de Wilbers-dempers aan te laten passen naar RT-formaat?
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor de antwoorden!
Re: Vering 1150GS-1150RT uitwisselbaar?
hoy
Als de maten overeenkomen met de huidige ven de RT
zou ik het gewoon eerst proberen.
GR..M..
Als de maten overeenkomen met de huidige ven de RT
zou ik het gewoon eerst proberen.
GR..M..

Volgens de mensen van het GS-forum zou het moeten passen. De vraag is alleen hoe de rijeigenschappen zijn. Maar dat gaan we uitproberen, want ik heb de Ohlins voor mijn GSA net opgehaald! Ik hou jullie op de hoogte...
Vandaag heel de dag aan het klooien geweest met de RT... Eerst de Wilbers-voordemper laten reviseren bij HK. In de tussentijd de halve motor alvast gedemonteerd. Toen ik alle kappen, de tank, de voetsteunhouders en het achterwiel eruit had, de voordemper opgehaald bij HK. De voordemper was zo gewisseld, die verschillen ook niet veel in lengte. Wel viel meteen op dat de originele demper een hele korte veer heeft...
De achterdemper is echter een ander verhaal. Sowieso was het demonteren nogal een klus, omdat de bouten waarmee de demper vast zit lastig te bereiken zijn. Toen de achterdemper er eenmaal uit was, heb ik deze even naast de Wilbers gehouden. Dat blijkt nogal een verschil... Eigenwijs als ik ben toch even geprobeerd de Wilbers erin te zetten. Eerste probleem was het stikstofreservoir. Het kabeltje daarvan is veel te kort, ik kreeg het reservoir nergens geplaatst. Toen toch maar eens geprobeerd om de schokbreker te monteren, maar die bleek toch te lang. Ik krijg deze schokbreker er met geen mogelijkheid in.
Dus toch maar de Wilbers om laten bouwen.
De achterdemper is echter een ander verhaal. Sowieso was het demonteren nogal een klus, omdat de bouten waarmee de demper vast zit lastig te bereiken zijn. Toen de achterdemper er eenmaal uit was, heb ik deze even naast de Wilbers gehouden. Dat blijkt nogal een verschil... Eigenwijs als ik ben toch even geprobeerd de Wilbers erin te zetten. Eerste probleem was het stikstofreservoir. Het kabeltje daarvan is veel te kort, ik kreeg het reservoir nergens geplaatst. Toen toch maar eens geprobeerd om de schokbreker te monteren, maar die bleek toch te lang. Ik krijg deze schokbreker er met geen mogelijkheid in.
Dus toch maar de Wilbers om laten bouwen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht