Nieuwprijs in 2001
Moderator: RT_Patrick
- Wally 42
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex KLPD
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Helder
Nieuwprijs in 2001
Hallo allen,
Als het goed gaat koop ik volgende week een R1150RT uit 2001.
Hij komt uit Duitsland dus moet worden geimporteerd.
Nu is mijn vraag wat koste een R1150RT in 2001 in nederland.
Het hoeft niet op de euro maar dan kan ik bij benadering de BPM uitrekenen.
Heeft iemand mischien nog tips of dingen waar ik op moet letten.
Ik weet dat ik een Fahrzeugbrief (een soort kenteken) moet hebben en een CVO formulier.
Maar hoe gaat het precies op het postkantoor ik begreep dat de vorige eigenaar hem afmeld,
maar dan krijg ik een soort vrijwaring of zo , moet ik daarbij zijn , komt er een stempel op de
Fahrzeugbrief?.
Wie heeft dit vaker gedaan en weet hoe dit werkt?.
Alvast bedankt Peter.
Als het goed gaat koop ik volgende week een R1150RT uit 2001.
Hij komt uit Duitsland dus moet worden geimporteerd.
Het hoeft niet op de euro maar dan kan ik bij benadering de BPM uitrekenen.
Heeft iemand mischien nog tips of dingen waar ik op moet letten.
Ik weet dat ik een Fahrzeugbrief (een soort kenteken) moet hebben en een CVO formulier.
Maar hoe gaat het precies op het postkantoor ik begreep dat de vorige eigenaar hem afmeld,
maar dan krijg ik een soort vrijwaring of zo , moet ik daarbij zijn , komt er een stempel op de
Fahrzeugbrief?.
Wie heeft dit vaker gedaan en weet hoe dit werkt?.
Alvast bedankt Peter.
Re: Nieuwprijs in 2001
Je hoeft niet naar het postkantoor, je moet naar de RDW. Daar wordt de fahrzeugbrief ingenomen en vernietigd. Je krijgt er de nederlandse papieren voor terug.
Hier een link naar een site waar eea kort staat beschreven. Tis voor auto's maar voor de motor geldt precies hetzelfde. http://www.bpmberekenen.com/auto-import ... sland.html
ps. afgelopen jaar heb ik een auto geimporteerd en moest ik zelf het formulier voor de bpm berekening invullen. Aangezien dat zelf niet (zeer lastig) te doen is, om achter alle juiste info te komen, raadde de RDW me aan om bv http://autotelex.nl/ te gebruiken. Voor zo'n 16 euro rolt er via die site een geprint formulier uit dat door de RDW geaccepteerd wordt. Of dit voor de motor ook nodig is moet je zelf maar beoordelen. Een paar jaar geleden een motor ingevoerd en daar kan ik me niet van herinneren dat de bpm berekening problemen gaf. Toen gewoon het formulier uit de shortlist uitgeprint en ingevuld.
Succes!
Hier een link naar een site waar eea kort staat beschreven. Tis voor auto's maar voor de motor geldt precies hetzelfde. http://www.bpmberekenen.com/auto-import ... sland.html
ps. afgelopen jaar heb ik een auto geimporteerd en moest ik zelf het formulier voor de bpm berekening invullen. Aangezien dat zelf niet (zeer lastig) te doen is, om achter alle juiste info te komen, raadde de RDW me aan om bv http://autotelex.nl/ te gebruiken. Voor zo'n 16 euro rolt er via die site een geprint formulier uit dat door de RDW geaccepteerd wordt. Of dit voor de motor ook nodig is moet je zelf maar beoordelen. Een paar jaar geleden een motor ingevoerd en daar kan ik me niet van herinneren dat de bpm berekening problemen gaf. Toen gewoon het formulier uit de shortlist uitgeprint en ingevuld.
Succes!
- Wally 42
Hoi Paul,Paul cr schreef:Je hoeft niet naar het postkantoor, je moet naar de RDW. Daar wordt de fahrzeugbrief ingenomen en vernietigd. Je krijgt er de nederlandse papieren voor terug.
Succes!
Dank je voor je snelle reactie ik begrijp dat rdw verhaal ik bedoelde eigenlijk het Duitse postkantoor of hoe dat heet waar de vorige eigenaar zijn motor afmeld.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
ok, dan had ik je idd verkeerd begrepen. Je krijgt gewoon de papieren van de verkoper mee. Hij moet zelf zorgen voor de afmelding daarvan. Als het goed is heeft ' ie dat geregeld voordat jij de motor komt ophalen. Ook kan hij dat nog achteraf doen (dat had mijn laatste verkoper gedaan), maar dat is zijn zorg. Ik mocht trouwens gewoon op zijn papieren van hem naar nederland rijden. Toen ik thuis was heeft hij pas z'n auto afgemeld. ( ik heb wel z'n kentekenplaten nog retour gestuurd.)
- Dingelbert
- Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
- Woonplaats of omgeving: Horst
Wellicht heb je er wat aan:Bruto bpm R 1150 RT juni 2001: € 2195,--
Peter
Peter
vlgs mij bedoelt ' ie de nieuwprijs (consumentenprijs) van de 1150 in 2001.
- Wally 42
Inderdaad bedoel ik de consumenten prijs van de r1150rt uit 2001
Peter
Sent from my GT-I9000 aan alle forumleden
Peter
- Dingelbert
- Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
- Woonplaats of omgeving: Horst
Ik was in de veronderstelling dat je aan de hand van de bpm (en het percentage dat destijds gold en dat makkelijk te vinden is op internet) de oorspronkelijke nieuwwaarde kon berekenen. Maar goed, bij een verzekering een premie laten berekenen kan ook. Zie bijv. https://www.unive.nl/motor/premiebereke ... orgegevens. Die komen uit op € 16500,--Wally 42 schreef:Inderdaad bedoel ik de consumenten prijs van de r1150rt uit 2001
Peter
- Wally 42
Als ik hem uitreken met het bruto bpm bedrag kom ik op 14.500 euro en als ik uitga van van 16.500 euro,
kom ik op een rest bpm tussen de 200 en 300 euro.
Nou daar kan ik mee leven.
Bedankt voor de reakties.
Peter
kom ik op een rest bpm tussen de 200 en 300 euro.
Nou daar kan ik mee leven.
Bedankt voor de reakties.
Kijk hier maar even. Dit is de officiele lijst van Bmw.Wally 42 schreef:
Zelf heb ik hem ook in Duitsland gehaald. Succes en veel plezier ermee.

-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Je kan ook even kijken op onderstaande link:
http://www.motorbikes.be/nl/BMW_Motoren.aspx
Dacht ik tenminste, maar er is ergens een BMW Lijst met alle prijzen vanaf heel vroeger.
Hier vind je het wel:
www.bmw-motorrad.nl => meer bmw => prijslijsten => middelste kolom, onderste plaatje (2 x bmw): even erop klikken en je krijgt een heel spreadsheet met alle prijzen van bijna alle bmw's vanaf een tijdje geleden.
Groet Bart
http://www.motorbikes.be/nl/BMW_Motoren.aspx
Dacht ik tenminste, maar er is ergens een BMW Lijst met alle prijzen vanaf heel vroeger.
Hier vind je het wel:
www.bmw-motorrad.nl => meer bmw => prijslijsten => middelste kolom, onderste plaatje (2 x bmw): even erop klikken en je krijgt een heel spreadsheet met alle prijzen van bijna alle bmw's vanaf een tijdje geleden.
Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
- Wally 42
Helaas helaas de motor is onder mijn neus verkocht zou morgen heengaan de aanhanger zit al achter de auto.
heeft die
hem vandaag verkocht.
Nou ja het snuffelen en zoeken is ook leuk op naar de volgende.
Maar bedankt voor alle moeite.
Peter
heeft die

Nou ja het snuffelen en zoeken is ook leuk op naar de volgende.
Maar bedankt voor alle moeite.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7629 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul leliveld
-
- 3 Reacties