eerste motor meteen een echte dame

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

eerste motor meteen een echte dame

Ongelezen bericht door mveenstra »

Zins gister ben ik een trotse eigenaar van een bmw -1100- . Er lag heel veel sneeuw gister dus ik heb helaas niet de hele rit kunnen rijden. Maar dat kleine stukje dat ik dan gereden heb was absoluut de moeite waard. Na de proefrit was ik al overtuigd van deze geweldige motor. Maar nu helemaal. Ik had er lang voor gespaard om deze te kunnen kopen. maar dat is deze dame meer als waard.

Ik ben nu 22 en dit is mijn eerste eigen motor en ik ben er echt super blij mee. Ik was een beetje bang dat hij te zwaar zou zijn aangezien sommige mensen dat op dit forum zeggen. Maar ik ben het absoluut niet met ze eens. Deze motor is zelfs voor een beginner een geweldige motor.

Ik moet trouwens zeggen dat ik erg blij was met alles wat op dit forum staat. Bij de aanschaf van deze motor heb ik daar heel veel aan gehad. Iedereen die daar aan mee werkt heel erg bedankt.
Laatst gewijzigd door mveenstra op 01 sep 2011, 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Beamietoo

Re: eerste motor meteen een goede.

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Proficiat !
En absoluut schoonheid en super begin van je motorleven. Vele veilige en fun kilometers zijn toegewenst _004

gr,
Kenny
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Van harte met je eerste motor.
Is een superding en aangezien het gewicht laag ligt een goede handelbare motor.
En over beginners gesproken.
Volgens mij moeten die vandaag de dag meer leren en doen voor een rijbewijs dan ik vroeger in 1980 moest doen.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

beemerrichard schreef:Van harte met je eerste motor.
Is een superding en aangezien het gewicht laag ligt een goede handelbare motor.
En over beginners gesproken.
Volgens mij moeten die vandaag de dag meer leren en doen voor een rijbewijs dan ik vroeger in 1980 moest doen.
Dat geloof ik graag ja. ik hoor iedereen steeds om me heen zeggen "o dat hoefde ik niet te doen. ik hoefde alleen een rondje te rijden" nou dat ik dan nu absoluut wel anders. Alleen al de bijzondere verrichtingen die hoefde vroeger al niet. (en ik citeer dan een collega rijder) en het is ook niet bepaald even een rondje rijden. Ze hebben echt regels overal voor.

Maar goed ik heb het gehaald en daar ben ik erg blij mee.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....wow.....pas 22 en dan al meteen een RT....dan loop je....eh....slik....een kwart eeuw voor op mij.... :D
Veel plezier er mee... _004
robmw

Ongelezen bericht door robmw »

Je zult met veel plezier met die motor rijden. Fijn dat je er op jouw leeftijd al mee begint. Ik begon dit jaar op mijn 60ste met een r1100rt en ik wilde dat ik er eerder aan begonnen was.
Groeten
Rob
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Van harte met je nieuwe aanwinst. Bij de jong in Enkhuizen vandaan ?
Is het deze :
foto : Afbeelding
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

PeeWee schreef:Van harte met je nieuwe aanwinst. Bij de jong in Enkhuizen vandaan ?
Is het deze :
foto : Afbeelding
Hij lijkt er wel op. Maar hij komt niet uit Enkhuizen vandaan maar uit Alphen aan de rijn. Wel bij de jong vandaan dus misschien is het de zelfde. Maar er stonden er wel een stuk of 20 ook in deze kleur. Dus zeker weten doe ik het niet. Weet je misschien het kenteken dan weet ik het zeker.
Groetjes Mike,

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met je aanwinst. Op een -1100- leer je pas echt motorrijden. Enne . . volgens mij ben je onze jongste forumlid, want de gemiddelde leeftijd is hier tussen de 40 en 60. Maar laat je hierdoor zeker niet afschrikken, want als het om motoren gaat zijn we allemaal jongens . . . . ;)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
EL SCORPIO

Re: eerste motor meteen een echte dame

Hoi mveenstra,

Die van mij komt ook bij de Jong vandaan uit Alphen ad Rijn.
Ik vond Rick een prettige verkoper.
Hoe was jouw ervaring bij deze dealer?

Richard
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

beemerrichard schreef:Hoi mveenstra,

Die van mij komt ook bij de Jong vandaan uit Alphen ad Rijn.
Ik vond Rick een prettige verkoper.
Hoe was jouw ervaring bij deze dealer?

Richard
Hoi Richard

Ben het absoluut met je eens. hij was lekker duidelijk. hield zich keurig aan zijn afspraken. bv. ik had afgesproken dat de koffers vervangen zouden worden en het scherm en dit zou gebeuren bij de verkoop zelf. maar toen ik aankwam voor de proefrit. bleek hij dit al gedaan te hebben. keurig. ook over de prijs is goed met hem te onderhandelen. ook hier is hij heel duidelijk in en hij legt alles keurig vast op papier zo dat hier later geen onduidelijkheden over kunnen zijn.

Wat mij ook opviel was dat hij altijd even goed zijn best doet. of het nu om een 2e hands of een nieuwe motor gaat dat maakt niet uit. Echter over zijn collega ben ik was minder te spreken. Er liep daar namelijk iemand rond die ons informatie gaf die helemaal niet klopte met de motor. Ook wist hij niks van de motor af dat gaf wel een zeer slechte eerste indruk. Maar dat heeft rick meer als goed gemaakt. (overigens was die andere man niet de de jong zelf)

Nee ik moet zeggen (en ik ben aardig wat dealers af geweest) rick is absoluut 1 van de beste. Maar goed hij is natuurlijk niet voor niets verkoper van het jaar bij BMW geweest.

gr Michael
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Jos WRSM schreef:Welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met je aanwinst. Op een -1100- leer je pas echt motorrijden. Enne . . volgens mij ben je onze jongste forumlid, want de gemiddelde leeftijd is hier tussen de 40 en 60. Maar laat je hierdoor zeker niet afschrikken, want als het om motoren gaat zijn we allemaal jongens . . . . ;)
Ha ha ha ja het viel mij ook al op dat de leeftijd hier wat hoger ligt (hoger als de mijne dan he. is niet beledigend bedoeld). Maar dat maakt mij niet uit. Ik zal me bij treffen 2011 ook wel weer een broekie voelen maar dat schrikt mij niet af. Ik vind de reactie van mensen altijd wel leuk als ik dan aan kom rijden en ik mijn helm afzet. iedereen zit dan te kijken alsof ze niet geloven dat het mijn motor is.
Groetjes Mike,

EL SCORPIO

Inderdaad, Rick had voor mij een model van mijn motor belooft en die afspraak is hij nagekomen.
Helemaal super want in Nederland was ie niet meer, BMW maakt ze niet meer dus heeft hij bij dealers in Duitsland lopen bietsen en heeft er 1 gevonden en geleverd.

Verder werd mijn motor helemaal volgens afspraak geleverd en ik heb bij deze dealer inderdaad een heel goed gevoel.
En dat is volgens mij het belangrijkste toch?
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

ben ik helemaal met je eens. Het gevoel is het belangrijkste en dat is absoluut goed bij rick.
Groetjes Mike,

mellem123

Ongelezen bericht door mellem123 »

Veel plezier met je motor!
Akronis

Ongelezen bericht door Akronis »

Dat heb je heel goed gedaan, lekker sparen en dan als eerste motor zo'n BMW. De oudere jongeren op dit forum zouden de klok best terug willen zetten, nietwaar jongens!?
Ik ben nu 50 en heb net mn eerste motor, wel meteen een BMW , dat dan weer wel. had ik veel eerder moeten doen he.

in ieder geval heel veel plezier en veilige kilometers gewenst. leuk dat het forum nu ook aan het verjongen is. Mijn zoon kan niet wachten tot hij in april 18 jaar wordt en zijn rijbewijs kan gaan halen. Er staat inmiddels een Honda CB350 uit 1977 onder het afdak op hem te wachten. Zou zijn volgende een BMW zijn?

groet, [welkom] [welkom] , Marcel
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Veel plezier met jouw dame! _004

Ik denk dat leeftijd niet veel zegt, instelling wel. Als je op je 22e voor een dergelijke motor kiest, dan ben je volgens mij wel geschikt voor de motor. De RT kan alles maar nodigt met name uit tot heerlijk rustig rijden met extra marge voor wat er verder nodig is in het verkeer. En zoals je zegt, de rijopleiding is nogal strikt! Ik heb mijn rijbewijs nu bijna 2 maanden (al ben ik ook bijna een kwart eeuw ouder) en voel me niet onzeker op zo'n zware dame, eerder veiliger door het lage zwaartepunt en de extra power.

Geniet van het touren en bij het RT-treffen hoeven we niet te vragen wie je bent, als jonkie ben je vast makkelijk te herkennen!

Groet,

P@ -1200-
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

P@1200RT schreef:Veel plezier met jouw dame! _004

Ik denk dat leeftijd niet veel zegt, instelling wel. Als je op je 22e voor een dergelijke motor kiest, dan ben je volgens mij wel geschikt voor de motor. De RT kan alles maar nodigt met name uit tot heerlijk rustig rijden met extra marge voor wat er verder nodig is in het verkeer. En zoals je zegt, de rijopleiding is nogal strikt! Ik heb mijn rijbewijs nu bijna 2 maanden (al ben ik ook bijna een kwart eeuw ouder) en voel me niet onzeker op zo'n zware dame, eerder veiliger door het lage zwaartepunt en de extra power.

Geniet van het touren en bij het RT-treffen hoeven we niet te vragen wie je bent, als jonkie ben je vast makkelijk te herkennen!

Groet,

P@ -1200-
ha ha ha ja ik zal inderdaad makkelijk te herkennen zijn (tenminste als ik mijn helm af zet) Ik ben het met je eens dat je door de zware opleiding wel zekerder ben van mijn rijden. Wat betreft het rijden. Tja van elke motor is een race motor te maken. Maar de -1100- is naar mijn mening alles behalve een race monster. Ze heeft de power wel maar ik vind het zelf gewoon niet lekker rijden. rustig rijden (versta onder rustig geen sloom. Het is en blijft wel een motor) is wat dat betreft toch vele maler prettiger.

En wat betreft de keuze. Ik heb heel bewust voor deze motor gekozen. Ik ben voornemens om meerdere malen per jaar richting Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland te gaan rijden en daar is deze dame uitstekend voor geschikt. Als ik dan naar andere motoren kijk die ik wel geprobeerd heb. Dan komt deze daar toch het beste uit. (dit is overigens naar mijn mening wel iets persoonlijks)

Groet,

Mike
Groetjes Mike,

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”