Van FJR1300 naar R1200RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Robbedoes

Van FJR1300 naar R1200RT

Ongelezen bericht door Robbedoes »

Graag wil ik mijzelf even aan jullie voorstellen. Mijn naam is Robert en na een aantal jaren rondgereden te hebben op een FJR1300, ben ik gezwicht voor de BMW R1200RT model 2010.

In eerste instantie vond ik de BMW maar een Boeren Mest Wagen op twee wielen, maar na een paar testritjes gemaakt te hebben op het model is mijn mening veranderd. Wat rijdt een boxer lekker, met veel gemak door een bocht heen sturen en hoop luxe. Tuurlijk ga ik de trekkracht van de FJR1300 145Pk'tjes missen, maar BMW doet denk ik niet onder. En dan de koffers ik kan 3x zoveel meenemen dan op de FJR, is vrouwlief ook weer te vreden. Binnenkort ga ik de opdracht tot levering bevestigen, kleur wordt "Ostragrau-metallic met alle mogelijke opties eraan.

Weet trouwens wat het nieuwe kenteken zou kunnen gaan worden is dat nog steeds beginnend met MZ-twee letters-twee cijfers?

[groet]

Robert
Erteetje

Re: Van FJR1300 naar R1200RT

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hoi

Goeie keuze de -1200- _004
Qua snelheid ga je toch wat inleveren (gelezen in een test) Maar het is zeker geen ouwe lullenbak zoals vaak beweerd wordt.
Veel plezier met de Beemer en op het forum.

Luc
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Hoi Robbedoes

Een RT Boeren Mest Wagen op twee wielen noemen, is op dit forum hetzelfde als vloeken in de kerk :lol:
Verder welkom hier.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Robert,

Welkom op dit RT-forum

Je zult gaan genieten op je nieuwe -1200- _004 _004 _004

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
keesenanja

Ongelezen bericht door keesenanja »

welkom op het forum robert, heb sinds vandag mijn eerste 1100rt en ben er erg blij mee, hoop dat jij ook veel plezier gaat beleven aan je 1200
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

[welkom]
Ik heb ook de overstap gemaakt van een FJR naar BMW ,en geloof me je zult er geen spijt van krijgen _004
Je moet op dit forum natuurlijk wel wat meer posten dan op het fjr forum ;) daar heb je slechts 12 posten :O
Of is dat een andere robbedoes :?:
[groet] Peter
Robbedoes

@Peter (Vioma)

Volgens mij is dit een andere Robbedoes, ik heb nooit gepost op het FJR-forum. Vandaag met veel emotie FJR ingeleverd _002 . Levering van de -1200- laat nog even op zich wachten kan pas na realisatie van ons tuin project waarbij ook rekening wordt gehouden voor het onderkomen van de nieuwe stalen ros. Hopelijk alles netjes voor de kerst, misschien kan ik de motor in laten pakken voor onder de kerstboom.
idamil

Ongelezen bericht door idamil »

welkom robbedoes,
ik rij ook sinds 2/11/2010 met een RT model 430.
gewoon fantastische fiets.
vele veilige km's toegewenst.
btw, heb je ook de radio besteld?
[groet]
Robbedoes

@Idamil,

Ja, alles de d'r op en eraan. Zoals; radio, nav IV, liftestyle pakket, veiligheids pakket, alarm, stootranden koffers cilinderbeschermers, afsluitbare olievuldop, topkoffer, baehr intercom, binnentassen. Volgens mij kan er niet veel meer op denk ik _001 . O ja, kan nog iets op liever gezegd iemand mijn vrouw (ook tevreden dankzij de grote koffers, kan ze meer meenemen), samen gaan wij een goed motorseizoen tegemoet zien denk ik, met veel vrije tijds kilometers.

[groet]
Robert
idamil

@robbedoes
succes met de superuitgeruste motorfiets.
en nu nog foto's zodat we ook een beetje kunnen meegenieten.
[groet]
Robbedoes

@Idamil
Mag ik trouwens vragen, waarom de interesse of ik radio heb besteld?
Robbedoes

Robbedoes schreef:Vandaag met veel emotie FJR ingeleverd _002 . Levering van de -1200- laat nog even op zich wachten kan pas na realisatie van ons tuin project waarbij ook rekening wordt gehouden voor het onderkomen van de nieuwe stalen ros. Hopelijk alles netjes voor de kerst, misschien kan ik de motor in laten pakken voor onder de kerstboom.
Tuin is gerealiseerd en afgelopen zaterdag kenteken op naam gezet, dus ben nu de gelukkige bezitter van een B(oeren) M(est) W(agen) :D .

Ik heb mijn stalen ros zien staan bij de dealer wat een beauty (helaas nog geen foto's), topkoffer in weissen aluminium past mooi bij de kleur Ostragrau.
Van mij mag de dooi weer inzetten dan kan ik het meisje voor de kerst nog afhalen of laten brengen. Denk alleen dat boom niet groot genoeg is en ze eronder past.

[groet]

Robert
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Robbedoes schreef:
Robbedoes schreef:Vandaag met veel emotie FJR ingeleverd _002 . Levering van de -1200- laat nog even op zich wachten kan pas na realisatie van ons tuin project waarbij ook rekening wordt gehouden voor het onderkomen van de nieuwe stalen ros. Hopelijk alles netjes voor de kerst, misschien kan ik de motor in laten pakken voor onder de kerstboom.
Tuin is gerealiseerd en afgelopen zaterdag kenteken op naam gezet, dus ben nu de gelukkige bezitter van een B(oeren) M(est) W(agen) :D .

Ik heb mijn stalen ros zien staan bij de dealer wat een beauty (helaas nog geen foto's), topkoffer in weissen aluminium past mooi bij de kleur Ostragrau.
Van mij mag de dooi weer inzetten dan kan ik het meisje voor de kerst nog afhalen of laten brengen. Denk alleen dat boom niet groot genoeg is en ze eronder past.

[groet]

Robert
Robert,
Ik ken het gevoel: vorig jaar om deze tijd stond mijn nieuwe -1200- ook weken lang bij de dealer op me te wachten vanwege het weer. Ik heb hem toen uiteindelijk oudjaarsdag pas opgehaald.
Wel je nieuwe RT goed in de bescherming zetten! (ik gebruik Valvoline Tectyl wax met veel succes - een van de weinige goed geteste produkten tegen pekel).
Hans
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

@Hans:

Hoe krijg je dat spul er weer af in het voorjaar? Moet je dan de hele motor met terpentine schoonmaken? Of blijft het zitten en slijt het er vanzelf af?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
HansD

Baird schreef:@Hans:

Hoe krijg je dat spul er weer af in het voorjaar? Moet je dan de hele motor met terpentine schoonmaken? Of blijft het zitten en slijt het er vanzelf af?
Bert,

Voordat ik het op de motor heb aangebracht, heb ik eerst wat proefjes gedaan of verschillende strippen aluminium, glad, geribbeld etc. Superwax opbrengen en een half uurtje laten drogen.
Daarna proberen eraf te krijgen met doek, met doek en zeep, met doek en Teerverwijderaar etc.
Verwijderen van de Tectyl superwax kan met dieselolie of met Teerverwijderaar. Ik gebruik de laatste (ook van Valvoline).
Dacht ook dat het veel werk zou zijn, maar het vliegt eraf. En je motor komt onder al dat vuil en pekel als nieuw te voorschijn - 't is net toveren.

Een vriend van me wast de motor (alles behalve de kunststof delen) altijd met Dasty van de Aldi en hij zei dat de Tectyl Superwax hier en daar ook was verdwenen na het wassen.
Goed spul dat Dasty, en kost bijna niks.

Hans
xantingo

Ongelezen bericht door xantingo »

Robbedoes schreef:Van mij mag de dooi weer inzetten dan kan ik het meisje voor de kerst nog afhalen of laten brengen. Denk alleen dat boom niet groot genoeg is en ze eronder past.
Toch maar opletten, ik heb begin dit jaar mijn K1200R ook afgehaald tijdens een dagje dooi, met als resultaat dat ik na 3 kilometer een ontmoeting had met een niet voorziene ijsvlek en voor ik het wist lag ik tegen de wereld...

Meteen al kosten, en het vertrouwen weg. 'k Heb achteraf nooit meer vrolijk op die moto gezeten en heb hem na een maand of 5 ingeruild op een 1200RT...
Robbedoes

A.s. donderdag wordt de motor thuis afgeleverd, alleen nog naar kijken dus!

Nog ff wachten op een lekker voorjaars weertje en dan genieten maar.

[groet]

Robert
Robbedoes

En ja hoor vanochtend is het meisje gebracht. Big RT Smile
Bijlagen
DSC00197 Show.jpg
Robbedoes

Foto 2
Bijlagen
DSC00198 Show.jpg
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Prachtig!! Mooie kleurstelling!!! Veel rijplezier _005

Groet,

P@ -1200-
HansD

Prachtige fiets. En nog zo maagdelijk schoon, he.
Veel plezier ermee!

Hans
robmw

Ongelezen bericht door robmw »

Wat een mooie machine!!!!! Veel plezier ermee. Waar blijft de dooi....
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Mooi ding, zonde op er op te gaan rijden.

Big RT Smile
Zümo XT
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Sterk hoor, alleen maar kijken. Maar een genot voor het oog.

Veel plezier en veel veilige kilometers gewenst.

Gr. Maarten de Vries
idamil

@robbedoes
Sorry van m'n late reactie.
Toffe foto's en vooral een supper prachtige motor.
Spijtig dat er nu gezien de weersomstandigheden niet veel kan gereden worden.
Ik had intresse in het feit of u de radio-optie besteld had omdat dit toch niet zo gebruikelijk is.
Maar ja als het zonnetje schijnt en je bent relax aan't rijden op de snelweg kan het wel genieten zijn.
Maar ik denk toch ook aan de veiligheid.
De alertheid. Hoor je wel alles wat je moet horen in het verkeer?
Verder nu maar hopen dat het weer maar snel beter wordt zodat we eens meer kunnen gaan bollen.
Succes en een veilig en gezond 2011.
Dirk
Robbedoes

@Idamil

Radio optie is zeker niet gebruikelijk op een motor, ik heb vandaag een klein stukje gereden binnen de Randstad (het nieuwe is nu zeker vanaf) en moet zeggen dat de radio een genot is en omgevings geluiden waarneembaar blijven.

Zie het als een radio welke ik ook heb in de auto maar dan in een afgesloten ruimte. V.w.b. de veiligheid over de radio hoor je ook verkeersinformatie. Wil niet zeggen dat ik last heb van een file in NL. Maar bij onze oosterburen is info over Stau wel zo handig omdat je daar niet tussen de file heen mag door crossen. En wat dacht je van info m.b.t. een spookrijder je zal maar net met je motortje op de L-baan zitten, geen benul hebben van de situatie op dat moment. Ja, wat is veilig. Geen of wel radio.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”