Nieuwe brommerrrrr
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Nieuwe brommerrrrr
Hai, Ik ben Reinier.
Sinds 2001 ben ik weer met motorrijden begonnen als heropstapper. Eerst een TL1000S, toen een gebruikte RSV Mille. Daarna een nieuwe Corser Rep. RSV MilleR. Met deze fiets door een niet oplettende auto van de weggereden! Toen een speciale Edwards rep. RSV Mille R!! Door kapotte schouder niet meer mogelijk om te "hangen" dus daarna aankoop van een KTM950 Adventure. Door een nog onbekende oorzaak hiermee te val gekomen en meer dan 12 ribben gebroken, klaplong, leverperforatie,....enzzzzz
Na revalidatie 6 maanden later op een nieuwe BMW GSA1200 gestapt zonder vooraf nooit op te hebben proefgereden..:-) Top fiets en 50.000km op gereden te hebben verkocht. Na de constatering van een versleten nekwervel nu 1 1/2 jaar geen motor meer. Totdat,.............afgelopen zaterdag mijn speeltje, Discovery TD5, ingeruild voor een 1150RT van 2004 met maar 30.000km!!
Heerlijk weer even te rijden en dat met een hagel nieuwe (door velen verfoeide) C3 helm op.
Mijn vrienden hebben mijn offieel tot een ouwe lul benoemd,..dat dan weer wel...haha..
Ik heb al wat info van de site gehaald maar heb nog wel vragen die nog onbeantwoord zijn.
Ondanks de berichten heb ik het idee dat je met licht slepende achterrem wel kunt keren. (ben wel benieuwd hoe dat in de bergen met dalende hairpins gaat).
Verder moet ik nog 12V vinden voor de Zumo660 die ik heb gemonteerd. Er ligt een stekker (3-pol blauw) l.v. op het kuipframe maar staat geen prik op. Wellicht moet er nog een zekering onder het zadel bijgestoken?
Sinds 2001 ben ik weer met motorrijden begonnen als heropstapper. Eerst een TL1000S, toen een gebruikte RSV Mille. Daarna een nieuwe Corser Rep. RSV MilleR. Met deze fiets door een niet oplettende auto van de weggereden! Toen een speciale Edwards rep. RSV Mille R!! Door kapotte schouder niet meer mogelijk om te "hangen" dus daarna aankoop van een KTM950 Adventure. Door een nog onbekende oorzaak hiermee te val gekomen en meer dan 12 ribben gebroken, klaplong, leverperforatie,....enzzzzz
Na revalidatie 6 maanden later op een nieuwe BMW GSA1200 gestapt zonder vooraf nooit op te hebben proefgereden..:-) Top fiets en 50.000km op gereden te hebben verkocht. Na de constatering van een versleten nekwervel nu 1 1/2 jaar geen motor meer. Totdat,.............afgelopen zaterdag mijn speeltje, Discovery TD5, ingeruild voor een 1150RT van 2004 met maar 30.000km!!
Heerlijk weer even te rijden en dat met een hagel nieuwe (door velen verfoeide) C3 helm op.
Mijn vrienden hebben mijn offieel tot een ouwe lul benoemd,..dat dan weer wel...haha..
Ik heb al wat info van de site gehaald maar heb nog wel vragen die nog onbeantwoord zijn.
Ondanks de berichten heb ik het idee dat je met licht slepende achterrem wel kunt keren. (ben wel benieuwd hoe dat in de bergen met dalende hairpins gaat).
Verder moet ik nog 12V vinden voor de Zumo660 die ik heb gemonteerd. Er ligt een stekker (3-pol blauw) l.v. op het kuipframe maar staat geen prik op. Wellicht moet er nog een zekering onder het zadel bijgestoken?
Re: Nieuwe brommerrrrr
[quote="ReinierS"]
Mijn vrienden hebben mijn offieel tot een ouwe lul benoemd,..dat dan weer wel...haha..
quote]
Ikzelf (35) ben ook al gevraagd of ik in mijn midlife crisis beland ben.
Laatst ben ik met een tour meegereden van motoport (BMW Dealer), ik moet zeggen dat ik de gemiddelde leeftijd aardig omlaag hielp. :lol:
Mijn vrienden hebben mijn offieel tot een ouwe lul benoemd,..dat dan weer wel...haha..
quote]
Ikzelf (35) ben ook al gevraagd of ik in mijn midlife crisis beland ben.
Laatst ben ik met een tour meegereden van motoport (BMW Dealer), ik moet zeggen dat ik de gemiddelde leeftijd aardig omlaag hielp. :lol:
Re: Nieuwe brommerrrrr
Volgend jaar hoop ik Abraham te zien,...dan mag het ook wel...Reddog schreef:ReinierS schreef:
Mijn vrienden hebben mijn offieel tot een ouwe lul benoemd,..dat dan weer wel...haha..
quote]
Ikzelf (35) ben ook al gevraagd of ik in mijn midlife crisis beland ben.
Laatst ben ik met een tour meegereden van motoport (BMW Dealer), ik moet zeggen dat ik de gemiddelde leeftijd aardig omlaag hielp. :lol:
Re: Nieuwe brommerrrrr
Hoi reinier,
Welkom en veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel veilige km.
Ik las over het aansluiten van j e zumo 660, maar je kan de kabel toch direct op de accu aansluiten heb ik ook zo gedaan en werkt perfect. Er zit namelijk een zweefzekering tussen. Ik heb de draad tussen de klokken gevoerd, en links achter de kuip naar de accu. 1 nadeel, de kuiphelft moet er wel even af om het netjes te doen en bij de accu te komen.
Groet Ronald
Welkom en veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel veilige km.
Ik las over het aansluiten van j e zumo 660, maar je kan de kabel toch direct op de accu aansluiten heb ik ook zo gedaan en werkt perfect. Er zit namelijk een zweefzekering tussen. Ik heb de draad tussen de klokken gevoerd, en links achter de kuip naar de accu. 1 nadeel, de kuiphelft moet er wel even af om het netjes te doen en bij de accu te komen.
Groet Ronald
Re: Nieuwe brommerrrrr
Hoi Ronald,sonron schreef:Hoi reinier,
Welkom en veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel veilige km.
Ik las over het aansluiten van j e zumo 660, maar je kan de kabel toch direct op de accu aansluiten heb ik ook zo gedaan en werkt perfect. Er zit namelijk een zweefzekering tussen. Ik heb de draad tussen de klokken gevoerd, en links achter de kuip naar de accu. 1 nadeel, de kuiphelft moet er wel even af om het netjes te doen en bij de accu te komen.
Groet Ronald
Vanmiddag idd de beide zijkanten gedemonteerd en de draad, net als jij tussen de rpm teller doorgevoerd. Persoonlijk vind ik het wat zonde om er een gat van 2,5 cm in te boren om de draadboom door te voeren.
Kon ik direct de Exide G19 even testen, ik werk nl bij deze fabrikant:-)

Re: Nieuwe brommerrrrr
Ja hahaha ik zie het ziet er goed uit net zo als bij mij.
Maar...........Exide G19.........wat is at?
groet Ronald
Maar...........Exide G19.........wat is at?
groet Ronald
Re: Nieuwe brommerrrrr
De accusonron schreef:Ja hahaha ik zie het ziet er goed uit net zo als bij mij.
Maar...........Exide G19.........wat is at?
groet Ronald

Re: Nieuwe brommerrrrr
Hoi Reinier,
Welkom op het forum en veel veilige kilometers op je rt,
kees
Welkom op het forum en veel veilige kilometers op je rt,
kees
Re: Nieuwe brommerrrrr
Beste Reinier,
Welkom met je r1150rt! Ook beginneling op deze site en trotse bezitter van een r1150rt 2003. Heerlijk.
Groet Reinier (inderdaad!) 
Welkom met je r1150rt! Ook beginneling op deze site en trotse bezitter van een r1150rt 2003. Heerlijk.


Re: Nieuwe brommerrrrr
Hoi Reinier,
Jij kent wel de klappen van de zweep (lees asfalt) Gelukkig heb ik tot nu toe altijd het rubber op het asfalt weten te houden.
Welkom hier
Luc
Jij kent wel de klappen van de zweep (lees asfalt) Gelukkig heb ik tot nu toe altijd het rubber op het asfalt weten te houden.
Welkom hier
Luc
Re: Nieuwe brommerrrrr
jongens,... beetje pech:-/ Koppeling slipt dus RT gaat volgende week weer naar Motorport:-/
De motor went verder snel en het verbaasd mij dat je zonder deinen met zo'n kasteel lange
bochten door kan sturen! De ruit vind ik wel wat te laag. Ook rammelt de distributie na het starten. Wordt vervolgd,....
bedankt voor het leuke welkom hier!!!!
De motor went verder snel en het verbaasd mij dat je zonder deinen met zo'n kasteel lange
bochten door kan sturen! De ruit vind ik wel wat te laag. Ook rammelt de distributie na het starten. Wordt vervolgd,....
bedankt voor het leuke welkom hier!!!!
Laatst gewijzigd door ReinierS op 17 nov 2010, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe brommerrrrr
Kon ik direct de Exide G19 even testen, ik werk nl bij deze fabrikant:-)
Hallo Reinier ,
Gefeliciteerd met de aankoop van zo'n fijne RT , ik weet zeker dat het je gaat bevallen , ik ben er ook altijd enthousiast over geweest .(R1100RS , R1100RT, R1150GSA , R1150RT en nu een R1200RT)
Vraagje , zo'n Exide G19 accu , is dat te vergelijken met een Odyssey pc 680 deep cycle accu ?
veel plezier en hou de " gelakte kant " boven , wil je ?
met vriendelijke
groeten ,
Randy
Hallo Reinier ,
Gefeliciteerd met de aankoop van zo'n fijne RT , ik weet zeker dat het je gaat bevallen , ik ben er ook altijd enthousiast over geweest .(R1100RS , R1100RT, R1150GSA , R1150RT en nu een R1200RT)
Vraagje , zo'n Exide G19 accu , is dat te vergelijken met een Odyssey pc 680 deep cycle accu ?
veel plezier en hou de " gelakte kant " boven , wil je ?
met vriendelijke

Randy
Re: Nieuwe brommerrrrr
Randy schreef:Kon ik direct de Exide G19 even testen, ik werk nl bij deze fabrikant:-)
Hallo Reinier ,
Gefeliciteerd met de aankoop van zo'n fijne RT , ik weet zeker dat het je gaat bevallen , ik ben er ook altijd enthousiast over geweest .(R1100RS , R1100RT, R1150GSA , R1150RT en nu een R1200RT)
Vraagje , zo'n Exide G19 accu , is dat te vergelijken met een Odyssey pc 680 deep cycle accu ?
veel plezier en hou de " gelakte kant " boven , wil je ?
met vriendelijkegroeten ,
Randy
De G19 zit standaard in een aantal BMW modellen af fabriek. Dit is een Gel accu en met name geschikt voor cyclische belasting (electrische middenbok, radio, navi, handvat verw., extra lampen.
De Odyssey ken ik niet inhoudelijk maar zal een AGM accu zijn. Die hebben wij ook in het programma...(hoge koudstart stroom, redelijk cyclisch te belasten). Beide onderhoudsvrij als het gaat om bijvullen.
Re: Nieuwe brommerrrrr
Vandaag de 1150 voor garantie lijstje naar de dealer gebracht. Kreeg ik keurig een 1200RT mee van (denk ik) '10.
Even wat opmerkingen over mijn 1e kennismaking. Rijdt qua blok gelijk aan de 1200GSA die ik had. Echter bij het insturen voelt het alsof je een chopper voorvork hebt. Dit heb ik ook ervaren op een HP2. Je moet trekken aan het stuur ipv duwen,..als je de bocht in gaat?! Verder wisselt hij erg makkelijk van koers, dat dan wel.
Windbescherming is beter dan de 1150 en ook de zadelverwarming is bij 2ºc best fijn!
Minpuntje is toch wel het "Japanse" knopje voor de raw
. Tis ook weer niet echt Japans want de toeter zit onder de raw en dat heeft alleen Aprilia, als ik mij niet vergis. Bij de Jappen moet je eerst je duim over de toeter halen om bij de raw te komen,...snappen jullie het nog...??
Het huidige pielletje is niet te bedienen zonder je hand van het stuur te halen en zo klein dat je niet voelt dat je wat indrukt! Stom om na zoveel jaar de makkelijk te bedienen knoppen te skippen:-/
Ook tip ik BMW om de schakelaars te verlichten,..kan je ze in het donker ook vinden
Heerlijk motor verder
Even wat opmerkingen over mijn 1e kennismaking. Rijdt qua blok gelijk aan de 1200GSA die ik had. Echter bij het insturen voelt het alsof je een chopper voorvork hebt. Dit heb ik ook ervaren op een HP2. Je moet trekken aan het stuur ipv duwen,..als je de bocht in gaat?! Verder wisselt hij erg makkelijk van koers, dat dan wel.
Windbescherming is beter dan de 1150 en ook de zadelverwarming is bij 2ºc best fijn!
Minpuntje is toch wel het "Japanse" knopje voor de raw

Het huidige pielletje is niet te bedienen zonder je hand van het stuur te halen en zo klein dat je niet voelt dat je wat indrukt! Stom om na zoveel jaar de makkelijk te bedienen knoppen te skippen:-/
Ook tip ik BMW om de schakelaars te verlichten,..kan je ze in het donker ook vinden

Heerlijk motor verder

Re: Nieuwe brommerrrrr
Kentering in de feestvreugde
Vandaag rond gekomen om de RT in te ruilen voor een K1200GT 2007 met het hele boekje aan opties erop. Deze K heeft ook 30k gelopen en is dus 3 jaar jonger. Loopt errug fraai en dat een 4-cil geen emotie is bestrijd ik bij deze. Na 10 jaar 2 cilinders nu dus tijd voor een 4 cilinder. Heerlijk smeuig karakter, alles zeer soepel, stuurt kwiek in tegenstelling wat je zou verwachten eigenlijk en op de rechte lijn (ook met de wind van vrijdag) super strak!
Ondanks dat iedereen bedankt voor de reacties en support,...en de gezelligheid!!
Vandaar een aantal zaken te koop: Verhoogde hagelnieuwe ruit MDI (12 cm hoger), GPS steun van Notter, helm C3

Vandaag rond gekomen om de RT in te ruilen voor een K1200GT 2007 met het hele boekje aan opties erop. Deze K heeft ook 30k gelopen en is dus 3 jaar jonger. Loopt errug fraai en dat een 4-cil geen emotie is bestrijd ik bij deze. Na 10 jaar 2 cilinders nu dus tijd voor een 4 cilinder. Heerlijk smeuig karakter, alles zeer soepel, stuurt kwiek in tegenstelling wat je zou verwachten eigenlijk en op de rechte lijn (ook met de wind van vrijdag) super strak!
Ondanks dat iedereen bedankt voor de reacties en support,...en de gezelligheid!!

Vandaar een aantal zaken te koop: Verhoogde hagelnieuwe ruit MDI (12 cm hoger), GPS steun van Notter, helm C3
Laatst gewijzigd door ReinierS op 12 mar 2011, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe brommerrrrr
veel plezier met de nieuwe aanwinst. echt een supermachine! groet reinier.
Re: Nieuwe brommerrrrr
...Hooguit kentering in de "R" feestvreugde. Met de "K" zul je net zoveel vreugde beleven!!ReinierS schreef:Kentering in de feestvreugde![]()
Heel veel mooie kms toegewenst op je nieuwe bike.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!