Even voorstellen: peijsj (Jan)

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

peijsj
Type: R1100RT

Even voorstellen: peijsj (Jan)

Ongelezen bericht door peijsj »

Verplaatst door Jos WRSM » 26 jan 2009 01:51 pm

Hoi,

Mijn naam is Jan, ben 54 jaar en ik woon in Asten heusden in Noord Brabant.Ik werk als HR Manager.
Ik rijd motor vanaf mijn 22e Heb eerst 2 keer een HondaCX 500 versleten; toen even niets (huwelijk, kinderen etc.) en kocht in 1991 een Goldwing van 1975. Heb deze in 1996 verkocht voor een K75 RT. Ben toen pas weer echt gaan rijden. In november 2007 kwam een langdurige wens in vervulling: een BMW boxer: R1100 RT van 1998 met 38000 kilometer op de teller.
Momenteel staat de teller om 51000. Dus aardig wat pret kilometers gemaakt in 2008. Voor woning - werk en zakelijk rijd ik in een lease bak.Verder is de motorhobby in mijn gezin alleen maar mijn hobby en dan is zo'n R uit 1998 heel wat maar een geweldige keuze.Sinds 3 jaar ben ik lid van een motorclub in Heusden (the Canadians) en sinds een jaar maak ik deel uit van het bestuur. Naast de ritten met de club en de ritten van de clubs uit de buurt ga ik de laatse 3 jaren met de motor ( en 3 maten) naar de Dolomieten voor een week. een waar feest !
Heb me sinds enkele weken aangemeld hoewel ik het Forum al ruim een jaar volg. Ik vind het niet eerlijk om "buiten schot"te blijven en wel te profiteren van alle zaken die op het Forum vermeld staan en waar ik mijn voordeel mee kan doen.
Zal me ook zeker melden indien ik denk iets zinnigs te kunnen zeggen. Ik ben geen techneut. De motor wordt onderhouden bij Quispel.

Groet
Jan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen: peijsj (Jan)

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Jan, leuk dat je je hebt aangemeld.
Het kan zeker geen kwaad om ook actief mee te doen en je kennis te delen maar ook om je vragen te stellen. Er zijn best veel mensen met ruime kennis om je evt. te helpen.
Doe je voordeel er mee.
Zet je nog een fotootje van je speelJte op SHOWEN DIE R1100RT?

mvrgr

Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

peijsj schreef:Verplaatst door Jos WRSM » 26 jan 2009 01:51 pm

Hoi,

Naast de ritten met de club en de ritten van de clubs uit de buurt ga ik de laatse 3 jaren met de motor ( en 3 maten) naar de Dolomieten voor een week. een waar feest !

Groet
Jan
Dag jan,

Welkom :!:
Leuk en interessant met de motor naar de Dolomieten. Wil ik wel wat meer over weten.

Ik ben zelf al 30 jaar aangestoken door het Italie virus (mijn schoonvader komt uit Noord-Oost Italie) en als ik daar door de bergen trek moet ik vaak dromen van daar met de motor toeren.

Wie weet voor de volgende RT toertocht :?: ;) :lol:

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Welkom Jan.

Nog een Dolomieten fan hier !! :D :D (en de rest van de Alpen ook, we hebben een 'stekkie' in de Franse Alpen).

Hier een rapportje over de Sella Pass ride. http://travel.silvercloudpublishing.com ... .php?t=132" onclick="window.open(this.href);return false;

Op mijn Travel Forum staan nog veel meer tours, met voornamelijk foto's (mijn derde beroep):
http://travel.silvercloudpublishing.com ... um.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Door de titles wijst het zichzelf.

Voor eenieder die meer wil weten: mail of schrijf in dit forum :-)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi Jan,

Welkom hier en heel veel fun.

Ik ben zeer benieuwd hoeveel gelijkenissen er nog meer aan het licht komen bij de RT ers, ook ik ben weg van de dolomieten geweldig om daar weer naar toe te leven en te beleven.

Groet Ruud
dhr
Contacteer:

Nou dat klinkt hier als dat de volgende bestemming van d RT tourtocht al bekend is :lol:

Afbeelding

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

peijsj

Beste Kees,

Wat wil je weten ?

Groet
Jan
dhr
Contacteer:

peijsj schreef:Beste Kees,

Wat wil je weten ?

Groet
Jan
mischien wel teveel om hier op te noemen. :;
Ga je mee met de RT treffen?
Kunnen we daar een boom opzetten.
Wat ik wil weten is waar je meestal rijdt.
Hoe je het aanpakt.
Dag afstanden.
Heb je mischien iets van een verslag ofzo op internet toevallig?

het lijkt me geweldig om te doen. :D
De oost kant en de overgang naar de Julische alpen ken ik vrij goed maar alleen met de auto en te voet. Niet op de motor. Het lijkt me wel geweldig om dat ook te doen alleen ziet mijn vrouw zo iets niet zitten om zelf aan mee te doen. Ik moet dus wat anders verzinnen. :$

g
hgr
Kees
EuropeRider
Contacteer:

Waar ziet je vrouw tegenop Kees? De langer rit erheen, of ueberhaupt rijden in de bergen?

The Man's Blog
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Welkom hier!!! Je maakt mooie ritten hoor :D
peijsj

Hoi Kees,

Ik ben helaas niet bij het treffen. Hoop een volgende keer te kunnen.

Om op jouw vragen terug te komen.

Mijn vrouw krijg ik ook niet op de motor dus heb ik enkele motormaten om me heen verzameld die in het zelfde schuitje zitten.Wij hebben allen een (v)echtgenote die ons wel een weekje kunnen missen en vv.

We gaan van zaterdag tot zaterdag en er zijn maar enkele dingen van belang:
* Goede zin
* geld
* goede motor.

Verder moet je niet te veel van tevoren regelen.
Mijn ervaring is dat je ontzettend veel restaurants en hotels daar hebt waar je als motorrijder erg welkom bent. (Dat was 30 jaar geleden wel anders. In die tijd kwam je niet in een hotel. Je werd gezien als tuig !). Met name in hotels die zich erg richten op motorrijders (vaak herkenbaar aan een oude motor op een sokkel voor de deur) liggen allerlei routes die je kunt gaan rijden.
Wij gaan steeds de eerste week van september en dan is er altijd plaats.
De heen - en terugrit is eigenlijk het meest lastige omdat je niet altijd of zo min mogelijk op de autobanen wilt rijden.
Laatste keer hebben we overigens de ongeveer 1100 kilometer incl. 2 grote passen in één keer gedaan. Met een rt een "fluitje van een cent". Via een routeplanner, kortste weg, krijg je redelijke routes. Als je tijd en gedetailleerde kaarten hebt kan het beter. Wellicht heeft iemand op dit Forum iets leuks liggen.
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Wij wilden het goedkoop houden omdat we alle 4 een thuisfront hebben die dus niets met de motor heeft. Concreet kom ik met zo'n € 750 zo'n week rond incl. benzine en hotel etc.
Per dag rijd je niet zo veel kilometers. Rijden over passen duurt best lang en je wilt onderweg ook wat zien. Ik dacht zo'n 250 kilometer gemiddeld. Alles bij elkaar een goede 3000 kilometer.

Groet
Jan

EuropeRider
Contacteer:

Wij 'reizen' in de Alpen hooguit gemiddeld 40 km/u op een dag, soms nog wel lager. Vaak stoppen voor de uitzichten, fervent fotograaf, toch wel oppassen voor angstige en soms onverantwoordelijke andere weggebruikers, regelmatig terrasje voor koffie, drinken en eten..... het schiet niet op!

Maar wel het mooiste wat er is !!! :-)

Sinds een paar jaar nemen we de motor af en toe mee op een trailer. Gelukkig maar, dit jaar moesten we na drie dagen hals over kop terug. Als we langer wegblijven en ook een paar weken in ons apartement verblijven, is een auto en meer baggage toch wel onmisbaar. Vooral voor Nina :lol:

The Man's Blog
dhr
Contacteer:

peijsj schreef:Hoi Kees,

Ik ben helaas niet bij het treffen. Hoop een volgende keer te kunnen.

Om op jouw vragen terug te komen.

Mijn vrouw krijg ik ook niet op de motor dus heb ik enkele motormaten om me heen verzameld die in het zelfde schuitje zitten.Wij hebben allen een (v)echtgenote die ons wel een weekje kunnen missen en vv.

We gaan van zaterdag tot zaterdag en er zijn maar enkele dingen van belang:
* Goede zin
* geld
* goede motor.

Verder moet je niet te veel van tevoren regelen.
Mijn ervaring is dat je ontzettend veel restaurants en hotels daar hebt waar je als motorrijder erg welkom bent. (Dat was 30 jaar geleden wel anders. In die tijd kwam je niet in een hotel. Je werd gezien als tuig !). Met name in hotels die zich erg richten op motorrijders (vaak herkenbaar aan een oude motor op een sokkel voor de deur) liggen allerlei routes die je kunt gaan rijden.
Wij gaan steeds de eerste week van september en dan is er altijd plaats.
De heen - en terugrit is eigenlijk het meest lastige omdat je niet altijd of zo min mogelijk op de autobanen wilt rijden.
Laatste keer hebben we overigens de ongeveer 1100 kilometer incl. 2 grote passen in één keer gedaan. Met een rt een "fluitje van een cent". Via een routeplanner, kortste weg, krijg je redelijke routes. Als je tijd en gedetailleerde kaarten hebt kan het beter. Wellicht heeft iemand op dit Forum iets leuks liggen.
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Wij wilden het goedkoop houden omdat we alle 4 een thuisfront hebben die dus niets met de motor heeft. Concreet kom ik met zo'n € 750 zo'n week rond incl. benzine en hotel etc.
Per dag rijd je niet zo veel kilometers. Rijden over passen duurt best lang en je wilt onderweg ook wat zien. Ik dacht zo'n 250 kilometer gemiddeld. Alles bij elkaar een goede 3000 kilometer.

Groet
Jan
Klink goed Jan en goed te doen ook v.w.b. kosten, want inderdaad mijn vrouw heeft er helemaal niets mee en om dan heel veel geld "in mijn eentje" stuk te slaan, da's ook zo wat ;)

Interessant om in het achterhoofd te houden, het lijkt me wel geweldig en jullie bevestigen dat weer hier :lol:

bedankt voor je duidelijke antwoord.

hgr
Kees

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”