Nieuw...BMW scooter...
Moderator: RT_Patrick
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Nieuw...BMW scooter...
[media]ESm_rBEp3g0?[/media]
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: Nieuw...BMW scooter...
gelukkig zit er geen dak op zoals bij eerdere BMW scooters
.
en dan die banden !!
Eigenlijk best een strak ontwerp, met interessante techniek en design-oplossingen. En omdat er volgens mij best een forse markt voor is (ik zie tenminste steeds vaker motor-scooters op de weg) een verstandige ontwikkeling van BMW.
Maar ik zal er niet snel een aanschaffen
, Gerbert

en dan die banden !!
Eigenlijk best een strak ontwerp, met interessante techniek en design-oplossingen. En omdat er volgens mij best een forse markt voor is (ik zie tenminste steeds vaker motor-scooters op de weg) een verstandige ontwikkeling van BMW.
Maar ik zal er niet snel een aanschaffen

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Nice. Ik zie me d'r wel woon-werk mee doen. Maar dan zonder die Sjonnie bandjes 

Dat was een rolkooi, geen dak. Je moet de C1 (want die bedoel je) natuurlijk niet zien als een motorfiets om (oa) pleziertochtjes mee te maken. Het was een forensenscooter/motor die extreem veilig gebouwd was; je hoefde geen valhelm door de veiligheidsgordel en rolkooi. Een crash in de zijkant van een auto kun je zo gewoon overleven, waar je met een normale motor minimaal last van je nek overhoudt (je klapt nl met je kin op de dakrand). Zo moet je die C1 zien, en vooral niet gaan beoordelen op estetische normen.AGVerheij schreef:gelukkig zit er geen dak op zoals bij eerdere BMW scooters.
en dan die banden !!
Ik zou er wel een willen kopen voor woon-werk, maar ze worden niet meer gemaakt en ze gaan ook niet zo erg hard. Dus voor langere afstanden is dat weer niet zo fijn. Een beetje hetzelfde euvel als de Smart.
Ik blijf kleine wielen eng vinden vooral met het weer van nu.
En die spiegels, of nee camera's dan, helemaal achterop geplaatst dat werkt toch niet daar zitten ze normaal toch ook niet
gaat geheid voor ongelukken zorgen
Jasper
En die spiegels, of nee camera's dan, helemaal achterop geplaatst dat werkt toch niet daar zitten ze normaal toch ook niet

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jasper
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Ehhh...volgens mij zie je zo zelfs meer. Bij spiegels kun je nooit recht achter je kijken, en je handen/armen zitten eigenlijk altijd in de weg. Hierbij niet. Je moet alleen op een andere plek kijken. Ik zie niet hoe die tot meer ongelukken gaat leiden. En die kleine wielen heb je nu eenmaal bij scooters. Ik ben me niet bewust van een bovenproportioneel aantal ongelukken door die kleine wielen. Die dingen zijn voornamelijk bedoeld voor in stadsverkeer en korte afstanden. In de stad zijn die kleine wielen een enorm voordeel en zijn ze 10x wendbaarder dan die lompe bankstellen van ons.jasper75 schreef:En die spiegels, of nee camera's dan, helemaal achterop geplaatst dat werkt toch niet daar zitten ze normaal toch ook niet![]()
En je moet een scooter niet zien als een vervanger voor de motor. Het is geen tour of vakantieding. Het is een andere categorie motoren, geen (of veel minder) een lol-apparaat.
Qau design spreekt het me ook wel aan
.
Dat doen ze de laatste tijd goed bij BMW
.
Ik weet alleen niet hoe zoiets "zit".
Ik heb altijd het idee dat het heel vreemd zit zo met je voeten naar voren, maar zal wel wennen zijn
.
Als ie in de showroom staat maar eens proberen.

Dat doen ze de laatste tijd goed bij BMW

Ik weet alleen niet hoe zoiets "zit".
Ik heb altijd het idee dat het heel vreemd zit zo met je voeten naar voren, maar zal wel wennen zijn

Als ie in de showroom staat maar eens proberen.
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
jeroen12 schreef: Maar dan zonder die Sjonnie bandjes

Mooi ding. Echte scooter, maar toch ook echt BMW - knap gedaan weer.
Een scooter rijdt natuurlijk heel anders: ik ben gewend mijn knien altijd aan te sluiten en vanuit mijn heupen te sturen - probeer dat maar eens op een scooter

Hans
- speek
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
- Contacteer:
Kheb vorig jaar een langere proefrit gemaakt op de dikste Burgman.
Stuurt uitstekend. Tot 100 kmh kun je met alle grote jongens meekomen.
Zitten is inderdaad vreemd op een scooter omdat je niks tussen je benen hebt... :)
Ik heb ruim een jaar op een C1 gestuurd en daar is, met alle beperkingen die daarbij horen, helemaal niks mis mee. Ik vind het nog steeds een prachtig ontwerp, zijn tijd ver vooruit. Ik heb spijt dat ik 'm verkocht heb.
Gezien het toenemend aantal dikke motor-scooters op de weg zal er voor deze nieuwe BMW vast wel een markt zijn.
Stuurt uitstekend. Tot 100 kmh kun je met alle grote jongens meekomen.
Zitten is inderdaad vreemd op een scooter omdat je niks tussen je benen hebt... :)
Ik heb ruim een jaar op een C1 gestuurd en daar is, met alle beperkingen die daarbij horen, helemaal niks mis mee. Ik vind het nog steeds een prachtig ontwerp, zijn tijd ver vooruit. Ik heb spijt dat ik 'm verkocht heb.
Gezien het toenemend aantal dikke motor-scooters op de weg zal er voor deze nieuwe BMW vast wel een markt zijn.
It's never too late to have a happy childhood.
- aartjw
- Bijz: BMW Navigator VI
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Mooi design! Echt herkenbaar BMW, maar toch ook weer heel anders. En die bandjes... Tja, daar kun je over twisten, maar ik vind dat ze er heel goed bij passen. Overigens vraag ik mij af of ze ook op de modellen in de showroom zitten.
Maar toch
Maar toch

Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
- speek
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
- Contacteer:
Ik heb nog nergens iets kunnen lezen over cilinderinhoud, koppel en pk's.
It's never too late to have a happy childhood.
Heb ik tenminste wat plek...speek schreef:Zitten is inderdaad vreemd op een scooter omdat je niks tussen je benen hebt... :)

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Iets over of / wanneer hij in productie gaat / op de markt komt
:
En wata ga koste
:

En wata ga koste

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Zoals de naam "BMW Concept C Scooter"aangeeft "Concept" oftewel een studiemodel. BMW laat zien hoe zij scooter van de toekomst ziet. Niet te koop dus.
Lees ook: http://www.motorklik.nl/motorvideo/bmw/ ... ooter.html
Lees ook: http://www.motorklik.nl/motorvideo/bmw/ ... ooter.html
Jan R1200RT schreef:Iets over of / wanneer hij in productie gaat / op de markt komt:
En wata ga kosten:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Ook in het 'echt' vond ik 'm erg mooi!

- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Erg leuk ding. Met name de banden bijzonder en camera's als spiegels.

Zümo XT
Grappige machine
ziet er dynamisch en sportief uit
Leuk voor in de drukke steden lekker overal tussen door
Maar ik hou het wel bij mijn
ziet er dynamisch en sportief uit
Leuk voor in de drukke steden lekker overal tussen door

Maar ik hou het wel bij mijn

- mveenstra
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
tja weet niet echt wat ik hier van moet denken. Hij ziet er zeker leuk uit. Maar of ik dit nu echt een motor vind. Ik kan me voorstellen dat dit in de stad zeer handig is. Maar het lijkt me niks om er lekker op te gaan toeren.
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1915 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen