Even gluren bij de buren

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

vuurvreter

Even gluren bij de buren

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Nadat Jos WRSM zich op het BMW K voorstelde om even bij de buren te komen gluren, besloot ik het zelfde maar eens te doen :D .

Onder de Naam Vuurvreter, ga ik normaal gesproken door het leven met de naam Hielke en ik kom uit het mooie Ede.
Mijn forumnaam ontleent zich aan mijn al 26 jaar durende hobby van vrijwillig brandweerman, en veel van mijn collega's rijden ook motor waar ik regelmatig mee gaat rijden op de rustige zondagmiddag.
Zoals het onderschrift laat zien ben ik een Beemerfan en heb zowel de op de BMW K gereden en de BMW R welke nu mijn huidige aanwinst is.

Bert Meijerink heeft een forum gemaakt voor de K rijders en sinds kort is daar een zusje aan toegevoegd speciaal voor de R rijders.
Op zich ben ik het meeste actief op het K forum, omdat ik daar ben begonnen voor een aantal jaren terug en vindt dit een geweldig en gezellig forum.

Ik zie dat jullie in april een leuke meeting houden met een leuke rit in mijn achtertuin en als ik dit eerder had geweten was ik graag van de partij geweest.
Graag zou ik de te rijden route eens mogen ontvangen om te zien welke leuke rit jullie hebben gepland, die ik met mijn collega's graag eens wil gaan rijden.

Totzover even een berichtje van mij en ik ben al druk bezig met het inlezen op jullie leuke forum.

Groeten en wellicht tot ziens

Vuurvreter.

Hieronder mijn BMW R1200RT, vlak voordat ik hem ophaalde bij Jensen in Nijmegen, waar al mijn motoren vandaan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

ltjl

Re: Even gluren bij de buren

Ongelezen bericht door ltjl »

Mooie fiets !!!!!!! (zeer mooi in rood!)
vuurvreter

ltjl schreef:Mooie fiets !!!!!!! (zeer mooi in rood!)
Ik ben er zeer content mee.
Op foto 1 is mijn voorganger gedeeltelijk te zien.
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Vuurvreter,

Wat heeft je doen besluiten om de K1200LT te verruilen voor een R1200RT?

Groetjes,

ltjl (Leon)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Hielke, leuk dat je even reageert en welkom op het RT-forum. Je hebt overigens een prachtige fiets.
(plaats je de foto's ook even op SHOWEN DIE R1200RT?)
Meijerink's R forum gaat iets verder dan ons RT forum dat zich beperkt tot de R....RT's. Klein maar fijn dus. ;)
Ons jonge forum is ook erg gezellig maar heeft ook veel Know How aan boord en daar vaart iedereen wel bij. Iedereen helpt iedereen naar beste vermogen, krijg ik het idee; en da's de bedoeling ook van zo'n forum.
We houden inderdaad op 26 april een eerste meeting maar hebben de inschrijving gestopt omdat we denken dat het voor de eerste keer voldoende is. (50 motoren met 70 deelnemers) Bij welslagen pakken we volgend jaar grootser uit.
De route gaan we met de overige organisatieleden eerst nog even zelf rijden. Ik vind dat hij nog bijgespijkerd moet worden. Als hij ons naar het zin is stellen we hem natuurlijk ter beschikking.

grtz
Jos

vuurvreter schreef:Nadat Jos WRSM zich op het BMW K voorstelde om even bij de buren te komen gluren, besloot ik het zelfde maar eens te doen :D .

Onder de Naam Vuurvreter, ga ik normaal gesproken door het leven met de naam Hielke en ik kom uit het mooie Ede.
Mijn forumnaam ontleent zich aan mijn al 26 jaar durende hobby van vrijwillig brandweerman, en veel van mijn collega's rijden ook motor waar ik regelmatig mee gaat rijden op de rustige zondagmiddag.
Zoals het onderschrift laat zien ben ik een Beemerfan en heb zowel de op de BMW K gereden en de BMW R welke nu mijn huidige aanwinst is.

Bert Meijerink heeft een forum gemaakt voor de K rijders en sinds kort is daar een zusje aan toegevoegd speciaal voor de R rijders.
Op zich ben ik het meeste actief op het K forum, omdat ik daar ben begonnen voor een aantal jaren terug en vindt dit een geweldig en gezellig forum.

Ik zie dat jullie in april een leuke meeting houden met een leuke rit in mijn achtertuin en als ik dit eerder had geweten was ik graag van de partij geweest.
Graag zou ik de te rijden route eens mogen ontvangen om te zien welke leuke rit jullie hebben gepland, die ik met mijn collega's graag eens wil gaan rijden.

Totzover even een berichtje van mij en ik ben al druk bezig met het inlezen op jullie leuke forum.

Groeten en wellicht tot ziens

Vuurvreter.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
vuurvreter

ltjl schreef:Vuurvreter,

Wat heeft je doen besluiten om de K1200LT te verruilen voor een R1200RT?

Groetjes,

ltjl (Leon)
Om te beginnen de K1200LT is een motor waar alles op en aanzit en het rij comfort geweldig.
Wel heeft de motor een aardig gewicht van bijna 400 kilo zonder bestuurder/passagier en bagage.
De wegligging op de rechte weg is formidabel te noemen, maar nu komt het, bij bochten werk wordt het een ander verhaal.
Dit heb ik dan uiteindelijk mogen ondervinden in de Eiffel waar ik vorige jaar samen met de vrouw en de brandweer een lang weekend door bracht.
Dan wordt het rijden en sturen heel zwaar en zeker als je in een groep rijdt. Komt nog bij dat de wegligging vrij laag is dan is het voor de personen achter je niet fijn rijden. Bochten moesten met langzame snelheid worden genomen omdat ik anders met de beschermplaat van de motor met het wegdek inaanraking kwam. Al met al hoorde ik later toch mensen praten dat het niet erg prettig was om achter mij te rijden, en daar kon ik me natuurlijk wel iets bij bedenken.

Mede met deze ervaring heb ik het besluit genomen om een lichtere wendbaardere motor aan te schaffen.
Eigenlijk wilde ik de K1200GT hebben, maar ik vondt het oude model niet mooi en het nieuwe model kwam niet overeen met mijn portomonai.
In gesprek met Jensen kwam het voorstel eens met de R1200RT te gaan rijden mogelijk dat dit iets was waar ik naar op zoek was.
Dus na een proefrit waarbij de uitstekende rijeigenschappen en wendbaarheid me aanspraken, even door gereden naar het werk van de vrouw om deze motor te showen. Ook de vrouw vondt dit een mooie motor (kwam ook door haar voorliefde voor de kleur rood), uiteindelijk weer een goede deal kunnen maken in Nijmegen.

Eerlijk gezegd, mis ik de K1200LT best wel een beetje, maar ben ook zeker tevreden met de huidige motor, en voorlopig moet ik het er mee doen.
Zogauw als de pekel van de weg is, wordt er op mijn motor het passeerlicht gemonteerd voor wat extra veiligheid in de file. Voorzover mijn wettelijke kennis rijkt, is dit een beter systeem dan de nog steeds niet toegestane Safety Light.

Voor de liefhebbers, het passeerlicht zit standaard op de BMW maar moet handmatig worden geactiveerd en dit wordt met het huidige systeem electronisch geregeld.

vuurvreter

Jos WRSM schreef:Je hebt overigens een prachtige fiets.(plaats je de foto's ook even op SHOWEN DIE R1200RT?)
Dit gaat ik zeker ff doen (is reeds gedaan/geplaatst)
Jos WRSM schreef:De route gaan we met de overige organisatieleden eerst nog even zelf rijden. Ik vind dat hij nog bijgespijkerd moet worden. Als hij ons naar het zin is stellen we hem natuurlijk ter beschikking.

grtz
Jos]
Daar zie ik graag naar uit.
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Welkom...enne...wat een fraaie fiets :!:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”