Mechanische ruit stijler zetten?
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Mechanische ruit stijler zetten?
Ik heb geen electrische ruit helaas. Vind ik op zich niet erg, omdat die wat mij betreft toch maar in een stand hoeft te staan, maar mijn ruitje kan niet voldoende 'rechtop' gezet worden om wat meer in de luwte te kunnen tuffen.
Heeft iemand een idee hoe ik op een estethisch verantwoorde manier mijn ruit wat meer recht op zou kunnen plaatsen?
Tussenstukje bijvoorbeeld op de ruithouder?
Hoor graag!
Martin
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Re: Mechanische ruit stijler zetten?
Martin,R850RT schreef:Ha!
Ik heb geen electrische ruit helaas. Vind ik op zich niet erg, omdat die wat mij betreft toch maar in een stand hoeft te staan, maar mijn ruitje kan niet voldoende 'rechtop' gezet worden om wat meer in de luwte te kunnen tuffen.
Heeft iemand een idee hoe ik op een estethisch verantwoorde manier mijn ruit wat meer recht op zou kunnen plaatsen?
Hoor graag!
Martin
Ik wist helemaal niet dat d'r ook RT's waren zonder electrische ruit! Hoe werkt de mechanische verstelling? (foto ?) Wellicht is ombouwen naar "electrisch" een optie. Kijk maar eens op marktplaats (of via http://www.advertentiezoeker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) je vind voldoende onderdelen op 't net (of ander via http://www.bike-teile.de" onclick="window.open(this.href);return false;)
Groetjes,
ltjl (Leon)
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Ben je er wel met wat stijler?R850RT schreef:Ha!
Hoor graag!
Martin
Veel mensen, waaronder ik (1.86) vinden de electrische ruit (zie apart topic) in de hoogste stand ook te laag. En hebben dus een hogere / gotere ruit op gezet.
Ik zelf heb er één op gezet van Ztechnik en zit nu wel in de luwte zonder gebulder rond mijn hoofd.
Het zou zonde zijn als na veel moeite het nog niet werkt
Je kunt aan de buitenkant niet zien dat het geen electrische ruit is. De ruit is met de hand, d.m.v. een soort klap mechanisme, in twee standen te zetten; omhoog of omlaag.ltjl schreef: Ik wist helemaal niet dat d'r ook RT's waren zonder electrische ruit! Hoe werkt de mechanische verstelling?
Als je kuip demonteert is die al geheel voorbereid voor electische verstelling, incl. stekkerblok etc..
Ik ga zeker kijken op marktplaats zo'n inbouwsetje te vinden is.
Dank!
groet,
Martin
waar heb je die hogere ruit gehaald en de prijs ben ook 1m86 en heb gebulder rondom me hoofd daar wil ik echt vanaf .
welke grote heft het scherm?
mvg carlo
- BeemerBert
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
R850RT schreef:Je kunt aan de buitenkant niet zien dat het geen electrische ruit is. De ruit is met de hand, d.m.v. een soort klap mechanisme, in twee standen te zetten; omhoog of omlaag.ltjl schreef: Ik wist helemaal niet dat d'r ook RT's waren zonder electrische ruit! Hoe werkt de mechanische verstelling?
Als je kuip demonteert is die al geheel voorbereid voor electische verstelling, incl. stekkerblok etc..
Ik ga zeker kijken op marktplaats zo'n inbouwsetje te vinden is.
Dank!
groet,
Martin
Asjeblieft http://link.marktplaats.nl/211313048 en nee, ik heb geen aandelen

Groet, Bert
Voordat ik dat doe heb ik nog een vraag; op Markplaats wordt geadverteerd met een extra brede/hoge ruit van Nedplex.
Quote:
Deze Nedplex scherm is 6mm dik en 14 cm hoger dan de originele. Hij is transparant en glashelder.
Het scherm is 5 cm breder aan elke zijkant. Zie tekening. 100% digitaal ontwerp en productie.
Vanaf vandaag zijn de schermen weer volop leverbaar vanuit voorraad.
Meerprijs voor TUV kwaliteit leverbaar tegen meerprijs.
Unquote
Kost 139 euro incl. BTW
Heeft iemand ervaring met ruit en leverancier?
groet!
Martin
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
en een hoge(re) ruit scheelt inderdaad

hgr
Kees
R850RT schreef:Hey dank Beemerbert!
Voordat ik dat doe heb ik nog een vraag; op Markplaats wordt geadverteerd met een extra brede/hoge ruit van Nedplex.
Quote:
Deze Nedplex scherm is 6mm dik en 14 cm hoger dan de originele. Hij is transparant en glashelder.
Het scherm is 5 cm breder aan elke zijkant. Zie tekening. 100% digitaal ontwerp en productie.
Vanaf vandaag zijn de schermen weer volop leverbaar vanuit voorraad.
Meerprijs voor TUV kwaliteit leverbaar tegen meerprijs.
Unquote
Kost 139 euro incl. BTW
Heeft iemand ervaring met ruit en leverancier?
groet!
Martin
ik las op een ander plaats dat iemand de afstandhouders heeft verlengd waardoor de ruit steiler kwam te staan en eenzelfde effect optreedt als bij een hogere ruit. Ben je voor een paar centen klaar. Ik weet niet of dit alleen kan bij een electrische ruit.
http://community.webshots.com/user/Kurtbmw1100
Gr. Stefan
Martin
Ps heb besloten om geen electrische ruit te monteren, maar grotere ruit i.c.m. zoiets als in je link is te zien,
- Kees BMW
Ik heb dit bij mijn R1150RT ook bekeken en had al een constructie bedacht,maar de onderkant van ruit raakte na verstelling van 1,5 cm bovenkant ruit de kuip al.Dus dat was het proberen niet waard.
Succes,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht