Ostra Grey

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
consigliere

Ostra Grey

Ongelezen bericht door consigliere »

Heren,

ik sta op het punt om mijn order definitief te maken. Zijn er forum leden die een R1200RT Ostra Grey hebben? Ik weet niet of het een 2010 kleur is of dat hij er la eerder was. Het is een metallic kleur maar wel mat. Vind hem wel bijzonder. Wat vinden jullie van die kleur?

Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jan R1200RT

Re: Ostra Grey

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Ik weet niet of dit een 2010 versie is, maar denk van wel.
Voor mij in ieder geval één van de mooiere versies.

Maar vooral kleur is toch iets zeer persoonlijks en smaak afhankelijk :!:
Dus wat mij betreft zou het me eigenlijk niet zoveel kunnen schelen wat een ander er van denkt.
Deze keuze is geheel aan jou zelf, je moet kopen wat jij mooi vind.

Je kan / moet natuurlijk rekening houden met de verkoopbaarheid na een paar jaar, maar daar kan je je met deze kleur echt geen buil aan vallen.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

op het plaatje is een 2010 te zien: het klepdeksel heeft maar 2 bouten en een verticale rubberen afdichting naar de bougie. De vorige modellen hebben 4 bouten en een horizontale rubberen afdichting naar de bougie.
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Jan R1200RT

Ja, technisch had ik ook wel gezien dat het een 2010 met dubbele nokkenas is.
Maar volgens mij was de vraag over de kleur of die (alleen pas) van 2010 is...... ;) 8)_
jer0en72

Ongelezen bericht door jer0en72 »

Ik hebt 'm, ik hebt 'm!!!!

Ik heb 'm dus in die kleur en ja, het is een 2010 kleur. Erg mooi als je het mij vraagt maar er zijn ook mensen die het helemaal niks vinden. Een tussenweg schijnt er niet te zijn.....

Wat wel een beetje jammer is dat als je folie op je koffers laat plakken (zoals ik) tegen de zwarte strepen van laarzen dat je dan een 'mat' motor hebt met glimmende koffers. Niet heel vervelend maar toch...
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

jer0en72 schreef:Ik hebt 'm, ik hebt 'm!!!!

Ik heb 'm dus in die kleur en ja, het is een 2010 kleur. Erg mooi als je het mij vraagt maar er zijn ook mensen die het helemaal niks vinden. Een tussenweg schijnt er niet te zijn.....

Wat wel een beetje jammer is dat als je folie op je koffers laat plakken (zoals ik) tegen de zwarte strepen van laarzen dat je dan een 'mat' motor hebt met glimmende koffers. Niet heel vervelend maar toch...
Je hebt hem. Hoe lang heb je hem al? Want ik kon alleen maar kiezen uit een mat zwarte, gewoon zwart achtig en een blauw achtige en dat was medio juni toen ik hem bestelde.

Groetjes

Maarten
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

@baird,

En wat denk je van die reservoirs opt stuur ? :roll: Bah !

Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
jer0en72

Ongelezen bericht door jer0en72 »

jaybmw schreef:@baird,

Groet Jeroen.
Daar denk ik dus precies het tegenover gestelde van dan jij... Ik moet zeggen dat ik het een verbetering vind (ik vloek in de BMW kerk nu, ik weet het) want ik heb nooit van die grote handvatten gehouden. Mijn vader heeft een 2008 RT en ik vind het bij mij gewoon mooier.. Als je ook ziet hoe ze het hebben afgewerkt ten opzichte van de Japanese vrienden dan zie je ook hier weer echt dat je een BMW rijdt, helemaal top en mooie materialen! _004
consigliere

Ongelezen bericht door consigliere »

Bedankt voor de reacties.

Goed dat het wordt gemeld van de glimmende koffers. Ik geloof dat ik dat maar laat vallen. Dan maar een streepje.

Ik heb hem in de zomer besteld maar had tot begin oktober om hem definitief te maken. Ik krijg hem begin januari op 2011 kenteken.
Kleur is inderdaad persoonlijk. Maar ik baalde eigenlijk dat de RT geen sprekende kleuren meer heeft. Zwart een soort groen en een duurdere gestreepte variant. Die laatste heb ik een weekend gehuurd en ik kon daar niet aan wennen.

Toen ik de motor na het weekend in kwam leveren bij Houtrust stond er net een nieuwe RT in Ostra Grey. Wat si dat mooi in het echt. Juist door het matte karakter heeft de kleur een hele andere uitstraling dan in de folder. Daar leek het me niks. Ben blij dat ik in hem in het echt zag.

Dus hij wordt Ostra Grey zonder folie!

groet Rob
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik heb deze RT gezien bij motoport in Veldhoven en ik moet zeggen dat ik het een supermooie kleur vind die prima past bij deze fiets. Jammer dat deze kleur er niet was bij mijn 2009 model anders had ik die zeker overwogen.
Neemt niet weg dat ik erg tevreden ben met de blauw/zilver die ik nu heb _004
Hoe je het ook wend of keert, het blijft een kwestie van smaak.

Greetz
Luc
jaybmw

jer0en72 schreef:

Groet Jeroen.
Daar denk ik dus precies het tegenover gestelde van dan jij... Ik moet zeggen dat ik het een verbetering vind (ik vloek in de BMW kerk nu, ik weet het) want ik heb nooit van die grote handvatten gehouden. Mijn vader heeft een 2008 RT en ik vind het bij mij gewoon mooier.. Als je ook ziet hoe ze het hebben afgewerkt ten opzichte van de Japanese vrienden dan zie je ook hier weer echt dat je een BMW rijdt, helemaal top en mooie materialen! _004
Het is zo mooi vinden ze in Beiern,dat ze vanaf nu al kleinere reservoirs gebruiken !Nu nog een echte BMW-richtingaanwijzerbediening er terug op en het is een echte rt. _005
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Jan R1200RT

jaybmw schreef: Het is zo mooi vinden ze in Beiern,dat ze vanaf nu al kleinere reservoirs gebruiken !Nu nog een echte BMW-richtingaanwijzerbediening er terug op en het is een echte rt. _005
Is dat zo :O :?:
Ik wist wel dat ze gelijk alweer andere (gepolijste) voorpoten in de 2010 zetten.
Heb je een foto van die andere reservoirs :?:
Ik kan ze niet vinden.
jaybmw

Heb bij mofra in de showroom met verbazing het verschil in vorkpoten aanschouwd,maar laatst zag ik dat het reservoir voor de koppelingsvloeistof een klein rond geval was ipv dat grote wat trilt in de rubbers zoals op de eerste 2010 modellen.
Zag er wat meer bescheiden uit. _004 . Ik vind de geintergreerde handels van 2005/2009 mooier en degelijker qua aanzien. Smaken verschillen en dat is mooi!
Of de fuctionaliteit afwijkt betwijfel ik,maar design verschilt.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
svenmichiels

Ongelezen bericht door svenmichiels »

Binnen een kleine maand heb ik mijn nieuwe beestje ook 8)_
Een ostra met vrijwel alle opties (buiten alarm), kan al bijna niet meer wachten

Sven
Tour-ist

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Smaken verschillen inderdaad. Ik heb getwijfeld tussen Ostra Grey en Thunder Grey. De matte uitstraling staat hem inderdaad erg goed, stoer. Alleen de kleur komt wat groenig over. Het doet me een beetje denken aan de militaire voertuigen. Ze zeggen 'bij twijfel niet inhalen' dus het is een Thunder Grey geworden. Komende zaterdag mag ik 'm ophalen :D
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb Ostra grijs. Vind ik de mooiste kleur van het 2010 model.

Maar wat moet je met die wetenschap. Het gaat er om wat jij het mooiste vindt.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

jer0en72 schreef:

Groet Jeroen.
Eindelijk iemand die de potjes op het stuur net als ik mooi vindt _004 _004 _004
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”