Rangeerhulp ?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Inspector Gadget

Rangeerhulp ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tja, ik heb weer eens een wellicht "vreemde" vraag :oops: ;

Om de dame wat gemakkelijk in haar overnachting te schuiven/manoeuvreren, overweeg ik een oplossing zoals deze;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... olley.html
of
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=1624660

Ik kan er zo een overnemen voor een vriendin-prijs.

Maar ik vraag mij af of het opbokken door die extra 2 á 3 cm nog eens een tikkie moeilijker of wellicht zelfs onmogelijk wordt?

Iemand ervaring met zo'n oplossing?

Dat hoor ik dan graag!

Alvast bedankt!

[groet] RobL.
Beamietoo

Re: Rangeerhulp ?

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Heb ik een geprobeerd en vond het zeer moeilijk met een zware motor om mee te werken!
De extra hoogte geeft je een hernia ! Ik denk dat het goed is voor een lichtere fiets maar geen toerbuffel.
Probeer het eerst voor dat je het aanschaft. Ik was blij dat ik het eerst kon proberen. Niet gekocht !

gr,
Kenny
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Ik heb ook zo'n ding gekregen, ooit.
Zou het zelf niet gekocht hebben.

Het opbokken gaat nog wel met een plankje onder het achterwiel, maar dan rondrijden is alweer een ander verhaal, de vloer moet vlak en schoon zijn, anders lopen de wieltjes vast en dondert de hele fabriek voorover.

Wat nog wel te doen is, is voor die laatste halve meter om de brommert in een hoek te duwen, maar dan moet je de brommert eerst bijna op zijn plek zetten, hulpje eronder en dan zijdelings op zijn plek zetten.

Zoals al gezegd, op een schone en gladde betonvloer is het te doen, op tegels of straatwerk kan je het vergeten.

Maar je mag altijd eens langskomen om te proberen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Ik heb ook z'n ding gehad toen ik nog klein behuisd was. Zelf gemaakt door iemand met flinke wielen er onder.
Dan heb je dat probleem niet van moeizaam rond rijden. Dat komt door de kleine wieltjes.
Balkje of plankje is inderdaad een oplossing. Hoewel ik dat nooit nodig heb gehad. Ging prima dat opbokken.
Helaas ik heb hem niet meer Rob anders mocht je hem hebben. Ik weet wel dat ze te koop zijn met flinke wielen
er onder. Maar weet helaas niet waar. _001

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Inspector Gadget

Ok, bedankt voor alle info, ik ga er mee aan de slag. _004
En heel goed oppassende voor de risico's. :shock:

[groet] RobL.
Hub

Ongelezen bericht door Hub »

Ik heb de rangeerhulp van Louis al sinds ik motor rij.
Tot heden naar alle tevredenheid. Mijn garage heeft een normale betonnen afwerkvloer waarop het manoeuvreren heel goed mogelijk is, ik schuif hem met gemak van links naar rechts of in het rond :lol: :lol: .
Ook het opbokken is geen probleem, dit gaat na verloop van tijd als vanzelf.
Voor mij in ieder geval de ideale oplossing.

[groet]
Hub
Inspector Gadget

Beste Hub,

Mag ik zo vrij zijn met de navolgende vraag;
Hoe lang ben jij, ongeveer?

[groet] RobL.
Hub

Hallo Rob,

Ongeveer 1.80 mtr :lol: :lol:

_oo_
Hub
Inspector Gadget

Dank Hub! _004

Dan moet het mij ook wel kunnen lukken, denk ik.
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Hoi Rob, Ik gebruik ook al jaren een soortgelijke rangeerhulp als op jouw foto's .
Mij bevalt hij in elk geval prima.
Het opbokken is geen probleem, en als de fiets van de bok moet, draai ik hem eerst tot hij goed staat, en duw dan gewoon de motor van de bok zonder er op te hoeven zitten.
Dit geeft ook geen hoogte probleem.

groeten PeeWee
Inspector Gadget

Bedankt PeeWee ! _004

Dus als het fout gaat, ligt dat toch echt aan mij ;) (whatelse..)

Ik ga eerst wel even wat "droog-oefenen", want in mijn rechterarm zit het minste staal e.d, dus meeste kracht.
Maar ik ben wel weer linkshandig.

Het zal een kwestie van handigheid (en voorzichtigheid!) worden, schat ik zo langzamerhand in.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Opbokken doe je met je benen, niet met je armen... Dat (gebrek aan) staal zal je dus niet in de weg moeten zitten. Je drukt de motor als het ware op de bok, ga vooral niet trekken: dat is funest voor je rug!
Inspector Gadget

Bedankt _004 , en wonderbaarlijk gaat het soms als vanzelf zonder enige moeite, en het andere moment sta ik enorm te Oia .
Ik ben af en toe een beetje teleurgesteld op mijzelf. :(
(of te zenuwachtig, heb ik nog veel last van)

Zo heeft Jos WRSM mij eens laten ervaren hoe je zonder eerst je fiets op de zijstandaard te zetten, kon afstappen en pas dan op de middenbok te plaatsen. _004
Desalniettemin, voorlopig doe ik het nog via de zijstandaard, totdat ik de fiets weer in balans gebracht heb (na wat Jos WRSM heeft opgemerkt daar over).

Af en toe blijf ik ook mijzelf verbazen. :shock: ;)
Hub

dutchmidiman schreef: Ik ben af en toe een beetje teleurgesteld op mijzelf.

Vooral niet doen, je moet vertrouwen hebben in je eigen kunne, dan gaat het als vanzelf.
En je weet, oefening baart kunst.
Succes. _004 _004

[groet]
Hub
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

dutchmidiman schreef: Zo heeft Jos WRSM mij eens laten ervaren hoe je zonder eerst je fiets op de zijstandaard te zetten, kon afstappen en pas dan op de middenbok te plaatsen. _004
Desalniettemin, voorlopig doe ik het nog via de zijstandaard
DMM troost je, ik zet ook altijd mijn zijstandaard uit voor het afstappen en laat hem erop zakken.
Als ik zelf dan naast de fiets sta zet ik hem (bijna altijd) pas op de middenbok.
Dit is voor mij de prettigste en veiligste methode.
Ik wil gewoon niet het risico nemen dat ik een keer uit balans ben / raak bij het afstappen en met het hele zaakje
omsod Oia ieter _002
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Jan R1200RT schreef:DMM troost je, ik zet ook altijd mijn zijstandaard uit voor het afstappen en laat hem erop zakken.
Als ik zelf dan naast de fiets sta zet ik hem (bijna altijd) pas op de middenbok.
Dit is voor mij de prettigste en veiligste methode.
Ik doe het dus ook zo, uit oog punt van liever geen schade. :oops:

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Inspector Gadget

[quote="Hub"]Vooral niet doen, je moet vertrouwen hebben in je eigen kunne, dan gaat het als vanzelf.
En je weet, oefening baart kunst./quote]

Thanks! _004
Alleen in m'n eentje oefenen zie ik niet zo zitten, voor het geval dat het (bijna) mis gaat is het verstandig om een extra paar handen te hebben om eventuele fouten (in balans o.i.d.) te corrigeren.
Kijken of ik iemand arrangeren in de buurt.
Ik weet niet of het bij mij een kwestie van vertrouwen is of meer een kwestie van inderdaad, oefening en routine.
Maak mij daar wel sappel over, natuurlijk. Zo zit ik helaas in elkaar, maak mijzelf graag extra moeilijk, blijkbaar :roll:

PS: Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die de zijstandaard (nog) steeds gebruikt voordat ik afstap.

Moet nog (steeds) een hoop leren. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Over: Overige accessoires”