Gebroken steun kuipruit

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Gebroken steun kuipruit

Ongelezen bericht door AGVerheij »

HELP !!

Vorige week ontdekte ik dat het steuntje links-onder van de kuipruit is gebroken. Niet direct in tweeen, maar het oogje waar de ruitbevestiging aan zit is nog maar een half oogje _002 Hierdoor gaat de ruit als ik hem omhoog zet flink trillen, dus laat ik dat maar achterwege.

Vanmiddag naar de motordealer (geen BMW) geweest, en die zijn bereid om dit onder de Bovag-garantie op te lossen. Echter konden ze geen adres vinden waar een dergelijk (deel van het) verstelmechanisme te koop is. Mijn overige probleempjes zijn wel prima opgelost, maar dit dus helaas niet. Als ik zelf zon'n onderdeel kan vinden willen ze het wel monteren......

Ik heb gekeken bij http://www.knalpot.nl/Webshop.aspx en http://www.motorparts-online.com/ maar niets kunnen vinden - uiteraard wel een berichtje achter gelaten.
Zijn er nog meer mogelijkheden ? Qua prijs geef ik de voorkeur aan tweedehands, oudere onderdelen bij de dealeRT willen nog wel eens flink aan de prijs zijn.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben, want als het kouder wordt wil ik graag een beetje uit de wind zitten.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Gebroken steun kuipruit

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...ook niet als je bij de Knalpot bij onderdelen bij Windscherm verstelling kijkt? _001 .....(€5,15)
AGVerheij

Thanx, die lijkt er inderdaad veel op _004
Maar omdat ik op -1150- heb gezocht, en deze staat vermeld voor de -850- en -1100- ben ik hem dus niet tegen gekomen.

Morgen de telefoon en/of mail maar eens gebruiken.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..graag gedaan! ;)
AGVerheij

De Knalpot gaat me een vervangend stangetje opsturen, dus als het een beetje wil ga ik dit weekeinde (wat zijn de weersvoorspellingen ??) aan de slag.
Als de tupperware er toch af ligt gelijk ook maar proberen de navigatie-voeding en intercombedrading goed te maken.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

AGVerheij

Ben nu bezig met het steuntje te vervangen, maar krijg Oia de oude er niet af !!
Afbeelding

volgens mij zit deze om de 6-kantige as geschoven, en geborgd met een ring (die is er al af) dus zou hij zo op zij moeten kunnen schuiven.
Maar wat ik ook probeer, er zit geen beweging in.

Zit dat ding nog ergens anders geborgd, of moet ik er toch nog meer geweld er op los laten (heb al tikken gegeven met een hamer, zonder resultaat. Het werkplaatshandboek is hierover niet duidelijk _002

Alle tips zijn welkom, ik zou graag de boel weer in elkaar zetten en nog even lekker een ritje maken !!!!
[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi Gerbert,

Als ik jou was zou ik eens onder het kapje kijken in het midden van de aandrijfas. Het zou zomaar kunnen dat daar een tandwieltje (19, wormwiel zelfs) zit dat vast zit op deze as. Dat zou de reden voor het niet kunnen verplaatsen van de as kunnen zijn... Kijk anders even naar het plaatje hieronder, dat is een exploded view van het schermmechaniek... Ik zie overigens ook nog twee andere dingen aan het asje zitten (20, links en rechts).

Afbeelding

Ennuh: succes!
AGVerheij

Moggúh,

nummer 20 (links) is dus precies het deeltje dat ik probeer te vervangen, en wat ook op de foto is te zien.
nummer 15 is dan het borgveertje dat er wel soepel af ging.

Uiteindelijk heb ik wél de aansluiting voor mijn navigatie kunnen plaatsen en deels aansluiten, en daarna maar weer alle tupperware er weer op geschroefd _002 . Toen begon het ook een beetje donker te worden, en stond het eten al op....

Dus niet helemaal een verloren dag, maar niet wat ik had verwacht.
Ik ga nu maar contact opnemen met de garage, wellicht dat zij wel het juiste gereedschap hebben.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”