Pagina 1 van 1

Van K naar R?

Geplaatst: 10 sep 2010, 15:45
door Keeze
Hallo allemaal...

Van K naar R? Deze vraag stel ik mij momenteel. Ik rijd al enige tijd met veel plezier op een K100LT ('91/175DKM), maar het beesie begint toch wat kuren te vertonen. Ik wil daarom wat nieuwer gaan rijden. Ik rijd circa 140 km/dag woon-werk en kijk al enige tijd met een scheef oog naar een R1100RT. Mooie fietsen, binnen mijn budget.

Daarom maar aangemeld hier om sfeer te proeven. Lekker lezen wat de zwakke puntjes zijn, waar ik op moet letten als ik tot aanschaf over ga.

Dus, als iemand nog een nette fiets in de buurt (Oosterhout nb) weet? Ik houd me van harte aanbevolen. Steekwoorden R1100RT, liefst => '98, max 60DKM.

Tot forums!

Groet,
Kees

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 10 sep 2010, 16:17
door JOS WRSM
Beste Kees,

Van harte welkom op het enige echte Nederlandse RT-forum .
Als je de smaak van het ECHTE bmw rijden wilt proeven raad ik je natuurlijk de boxer aan. De -1100- is betrouwbaar en lekker comfortabel.
Er wordt momenteel een mooie RT aangeboden op het forum voor een heel nette prijs.
Zie: viewtopic.php?f=7&t=2535
Je zult hem echter wel uit Belgie moeten importeren.
Kijk anders ook eens op het onderwerp: RT KOPEN JA/NEE op: viewforum.php?f=63

Veel succes met je beslissingen . . .
[groet]
Jos

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 10 sep 2010, 16:19
door Berrybeer
[welkom] Kees

Behalve een hele mooie rooie van Johannetje op dit forum viewtopic.php?f=7&t=2535, staan er ook een paar - zo op het eerste oog - leuke op Marktplaats. Wel is het natuurlijk zo dat het motorkarakter van een K anders is dan van een R.... :D

Zelf zou ik de motor die je op het oog hebt altijd laten keuren, voor de kosten hoef je het niet te laten, je moet dan denken in de orde van plm. €150,- tot €200,-. Bij de aankoop van mijn -1150- had ik van te voren met de verkoper afgesproken dat we de keuringskosten - na goedkeuring - van de overeengekomen prijs zouden verminderen... :-)

Veel plezier op dit forum...ennuh...uiteraard is er hier genoeg te lezen over de -1100- !

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 10 sep 2010, 16:20
door Berrybeer
....was je me wéér net voor Jos..... :lol:

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 10 sep 2010, 18:24
door PeeWee
Hier staan er ook enkele : http://www.dejongmotor.nl/
Is wel wat verder dan Brabant.

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 12 sep 2010, 12:00
door Randy
Hallo Kees ,

ik heb (inmiddels) vele jaren geleden ook voor dit dilemma gestaan , de oude K-modellen zijn zeker fijne fietsen , maar een RT is van een andere generatie en wereld .

Veel meer "opgevoed" in de omgang en economisch qua rijden en onderhouden , de banden zijn wel duurder maar daar staat veel betere rijeigenschappen en gebruiker mogelijkheden tegenover .

Hak de knoop door en ga ervan genieten , persoonlijk vind ik de R1150RT (twinspark) de betere machine t.o.v. de R1100RT , mooier en fijner rijdend .
Ik kan het weten want ik heb ze allebei gehad , maar dat is mijn persoonlijke mening .

veel wijsheid en rust bij het maken van een keuze ,
met vriendelijke -1200- groeten uit Rotterdam ,
Randy

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 12 sep 2010, 20:53
door Keeze
Heren,

Allemaal dank voor jullie reactie. Randy, de 1150 is iets duurder, maar heb ik zeker in mijn vizier. BTW, mijn reis elke dag eindigt bij jou in de buurt in Rotterdam ;)

Zodra ik vorderingen boek laat ik het jullie weten.

Groet,
Kees

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 12 sep 2010, 23:24
door Maarten de Vries
Als je van een K komt en je rijd 140 km per dag zal ik toch echt minimaal naar een 1150 twinspark gaan. Zeker als je ook regelmatig files tegen komt tijdens je ritten.

Langzaam rijden blijkt met een K makkelijker dan met een R. Een R reageert erg onrustig op zijn gas bij langzaam rijden ten opzichte van K.

Groetjes,

Maarten de Vries

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 14 sep 2010, 17:09
door peijsj
Waarom zou je bij 140 km. per dag minimaal naar een 1150 moeten met twinspark ?
Dat volg ik echt niet _001

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 14 sep 2010, 17:19
door Randy
peijsj schreef:Waarom zou je bij 140 km. per dag minimaal naar een 1150 moeten met twinspark ?
Dat volg ik echt niet _001
Hallo Peijsj :

Ik wil niet voor Maarten antwoorden , maar mijn ervaring is dat een Twinspark minder last heeft van het bekende Konstant Fahr Rucklen , waar een 1100 en een gewone 1150 wel last van hebben .

Een K1100LT rijdt echt smooth , en ik kan dat weten want ook de K75RT (2x) en K1100LT heb ik in bezit gehad en ik moest daarna echt aan de R1100 (RS en RT) wennen en de R1150RT (twinspark) reed echt heel veel gemoedelijker en zonder rukken aan het gas .

Dat was denk zijn uitgangspunt om een twinspark te prefereren ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 14 sep 2010, 20:21
door Keeze
Randy schreef:Een K1100LT rijdt echt smooth , en ik kan dat weten want ook de K75RT (2x) en K1100LT heb ik in bezit gehad en ik moest daarna echt aan de R1100 (RS en RT) wennen en de R1150RT (twinspark) reed echt heel veel gemoedelijker en zonder rukken aan het gas .

Dat was denk zijn uitgangspunt om een twinspark te prefereren ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Hoi Randy,

Waarom toch gekozen voor de R?

Gr/Kees

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 15 sep 2010, 12:55
door peijsj
Beste Randy,

Ik ben niet overtuigd. Het zal wel zo zijn dat de twinspark minder of misschien wel geen last heeft van KFR. _001
Op het Forum lees ik echter de meest uiteenlopende verhalen over KFR op alle modellen. Ook wordt genoeg melding gemaakt van allerlei modellen zonder KFR waarbij o.a. het juist afstellen van het blok als belangrijkste criterium geldt.
Nogmaals, de twinspark heeft wellicht minder last van KFR maar je kunt daarmee niet stellen dat alle overige modellen een KFR probleem hebben. Je zet daarmee potentiële RT rijders op het verkeerde been en daar maak ik dus bezwaar tegen.
Groet
Jan

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 15 sep 2010, 21:34
door BeemerBert
peijsj schreef:Beste Randy,

Ik ben niet overtuigd. Het zal wel zo zijn dat de twinspark minder of misschien wel geen last heeft van KFR. _001
Op het Forum lees ik echter de meest uiteenlopende verhalen over KFR op alle modellen. Ook wordt genoeg melding gemaakt van allerlei modellen zonder KFR waarbij o.a. het juist afstellen van het blok als belangrijkste criterium geldt.
Nogmaals, de twinspark heeft wellicht minder last van KFR maar je kunt daarmee niet stellen dat alle overige modellen een KFR probleem hebben. Je zet daarmee potentiële RT rijders op het verkeerde been en daar maak ik dus bezwaar tegen.
Groet
Jan

Kan me helemaal met bovenstaand standpunt verenigen _004

Goed gesproken Jan, kan er niets aan toevoegen.

Groet Bert

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 15 sep 2010, 22:04
door Keeze
Ik moet zeggen, als je je aan het orienteren bent en je leest verhalen over KFR, dan moet je wel even fronsen. Ik zoek dan ook in hoeverre dit een dillema gaat vormen voor de keuze.

Ik ga zeker proefrijden!

Gr/Kees

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 16 sep 2010, 22:58
door Dave
En dat is precies wat ik net wilde voorstellen: rijden op zo'n ding, dat is het enige waarmee je ervaart of de motor bij je past of niet! En houdt er rekening mee dat rijden op een R11xxRT een duur geintje kan worden...

Big RT Smile

Ik wilde ook niet meer afstappen eigenlijk...

Ennuh: welkom hier...

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 17 sep 2010, 14:38
door Maarten de Vries
Heb nu een week mijn eigen R1200RT. En ben helemaal blij.
Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden na het proef rijden.

Groetjes,

Maarten de Vries

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 18 sep 2010, 21:02
door Keeze
Okee, vanmorgen proef gereden. Wat zit je eng snel op ernstig illegale snelheden zeg.

Mijn verwachtingen zijn compleet overtroffen. Ik had een "rauwe machine" verwacht, maar niets is waar. Zijdezacht, met karakter. Het was liefde op het eerste gezicht! Bij elkaar bijna 2 uur proef gereden, met zelfs vrouwlief nog even achterop.

Graag stel ik jullie voor, een dame uit 2001 met 38DKm op de tellert:

Afbeelding

Foto is nog even snel gemaakt met mn telefoon... Mooiere fotos volgen als haar volgende week ga ophalen.

Groet
Kees

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 18 sep 2010, 23:36
door BeemerBert
Heel mooi, maar schat als bouwjaar toch 2001 :D net als de mijne.
Krijg je voor hetzelfde geld toch even een dame die 10 jaar jonger is Big RT Smile

Groet, Bert

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 18 sep 2010, 23:47
door Keeze
:oops: Gefixt ;)

(mn K100 komt uit 1991)

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 19 sep 2010, 00:00
door Maarten de Vries
Gefeliciteerd. Ziet er goed uit.

Veel rijd plezier.

Groetjes Maarten de Vries

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 19 sep 2010, 00:58
door Berrybeer
Hij's moooooi.... _004 _004

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 19 sep 2010, 22:16
door Randy
peijsj schreef:Beste Randy,

Nogmaals, de twinspark heeft wellicht minder last van KFR maar je kunt daarmee niet stellen dat alle overige modellen een KFR probleem hebben.
Je zet daarmee potentiële RT rijders op het verkeerde been en daar maak ik dus bezwaar tegen.
Groet , Jan
Beste Jan ,

Geen bezwaar maken , heb het ook niet zo strikt bedoeld , maar als je ervoor 4 cyl. hebt gereden is het even wennen aan een boxer met zijn eigen trekjes ,
en dat heb ik willen aanhalen .

Ik heb na de R1100RT een R1150RT twinspark gehad en ik vond 'm een stukje geciviliceerder rijden zonder daarmee te zeggen dan wel beweren dat m'n R1100RT niet lekker zou rijden .

En nu met mijn R1200RT, ben ik wederom blij voor deze fiets te hebben gekozen , dat betekent dat de RT's zijn geëvolueerd en dat zal de bedoeling wel zijn geweest van de heren ingenieurs .

En ik ga a.s. zaterdag bij Breeman R'dam de nieuwe R1200RT twincam testen en misschien is ie weer zodanig beter dat ik die overstap ook zal gaan maken .

In ieder geval "no hard feelings" , okay ?
met vriendelijke -1200- groeten uit Rotterdam ,
Randy

Re: Van K naar R?

Geplaatst: 27 sep 2010, 21:10
door Keeze
Zow, vandaag mijn eerste NATTE rit mogen maken. Voelt wel even iets ander hoor dan met mn oude K! Als een blok op de weg en gewoon blijven remmen.

Eerdaags plaats ik es wat foto's.

Groet,
Kees