Van K naar R?
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Keeze
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Oosterhout nb
Van K naar R?
Hallo allemaal...
Van K naar R? Deze vraag stel ik mij momenteel. Ik rijd al enige tijd met veel plezier op een K100LT ('91/175DKM), maar het beesie begint toch wat kuren te vertonen. Ik wil daarom wat nieuwer gaan rijden. Ik rijd circa 140 km/dag woon-werk en kijk al enige tijd met een scheef oog naar een R1100RT. Mooie fietsen, binnen mijn budget.
Daarom maar aangemeld hier om sfeer te proeven. Lekker lezen wat de zwakke puntjes zijn, waar ik op moet letten als ik tot aanschaf over ga.
Dus, als iemand nog een nette fiets in de buurt (Oosterhout nb) weet? Ik houd me van harte aanbevolen. Steekwoorden R1100RT, liefst => '98, max 60DKM.
Tot forums!
Groet,
Kees
Van K naar R? Deze vraag stel ik mij momenteel. Ik rijd al enige tijd met veel plezier op een K100LT ('91/175DKM), maar het beesie begint toch wat kuren te vertonen. Ik wil daarom wat nieuwer gaan rijden. Ik rijd circa 140 km/dag woon-werk en kijk al enige tijd met een scheef oog naar een R1100RT. Mooie fietsen, binnen mijn budget.
Daarom maar aangemeld hier om sfeer te proeven. Lekker lezen wat de zwakke puntjes zijn, waar ik op moet letten als ik tot aanschaf over ga.
Dus, als iemand nog een nette fiets in de buurt (Oosterhout nb) weet? Ik houd me van harte aanbevolen. Steekwoorden R1100RT, liefst => '98, max 60DKM.
Tot forums!
Groet,
Kees
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Van K naar R?
Beste Kees,
Van harte welkom op het enige echte Nederlandse
.
Als je de smaak van het ECHTE bmw rijden wilt proeven raad ik je natuurlijk de boxer aan. De
is betrouwbaar en lekker comfortabel.
Er wordt momenteel een mooie RT aangeboden op het forum voor een heel nette prijs.
Zie: viewtopic.php?f=7&t=2535
Je zult hem echter wel uit Belgie moeten importeren.
Kijk anders ook eens op het onderwerp: RT KOPEN JA/NEE op: viewforum.php?f=63
Veel succes met je beslissingen . . .
Jos
Van harte welkom op het enige echte Nederlandse

Als je de smaak van het ECHTE bmw rijden wilt proeven raad ik je natuurlijk de boxer aan. De

Er wordt momenteel een mooie RT aangeboden op het forum voor een heel nette prijs.
Zie: viewtopic.php?f=7&t=2535
Je zult hem echter wel uit Belgie moeten importeren.
Kijk anders ook eens op het onderwerp: RT KOPEN JA/NEE op: viewforum.php?f=63
Veel succes met je beslissingen . . .
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Berrybeer
- 2023
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
[welkom] Kees
Behalve een hele mooie rooie van Johannetje op dit forum viewtopic.php?f=7&t=2535, staan er ook een paar - zo op het eerste oog - leuke op Marktplaats. Wel is het natuurlijk zo dat het motorkarakter van een K anders is dan van een R....
Zelf zou ik de motor die je op het oog hebt altijd laten keuren, voor de kosten hoef je het niet te laten, je moet dan denken in de orde van plm. €150,- tot €200,-. Bij de aankoop van mijn
had ik van te voren met de verkoper afgesproken dat we de keuringskosten - na goedkeuring - van de overeengekomen prijs zouden verminderen... :-)
Veel plezier op dit forum...ennuh...uiteraard is er hier genoeg te lezen over de
!
Behalve een hele mooie rooie van Johannetje op dit forum viewtopic.php?f=7&t=2535, staan er ook een paar - zo op het eerste oog - leuke op Marktplaats. Wel is het natuurlijk zo dat het motorkarakter van een K anders is dan van een R....

Zelf zou ik de motor die je op het oog hebt altijd laten keuren, voor de kosten hoef je het niet te laten, je moet dan denken in de orde van plm. €150,- tot €200,-. Bij de aankoop van mijn

Veel plezier op dit forum...ennuh...uiteraard is er hier genoeg te lezen over de

- Berrybeer
- 2023
....was je me wéér net voor Jos..... :lol:
Hier staan er ook enkele : http://www.dejongmotor.nl/
Is wel wat verder dan Brabant.
Is wel wat verder dan Brabant.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo Kees ,
ik heb (inmiddels) vele jaren geleden ook voor dit dilemma gestaan , de oude K-modellen zijn zeker fijne fietsen , maar een RT is van een andere generatie en wereld .
Veel meer "opgevoed" in de omgang en economisch qua rijden en onderhouden , de banden zijn wel duurder maar daar staat veel betere rijeigenschappen en gebruiker mogelijkheden tegenover .
Hak de knoop door en ga ervan genieten , persoonlijk vind ik de R1150RT (twinspark) de betere machine t.o.v. de R1100RT , mooier en fijner rijdend .
Ik kan het weten want ik heb ze allebei gehad , maar dat is mijn persoonlijke mening .
veel wijsheid en rust bij het maken van een keuze ,
met vriendelijke
groeten uit Rotterdam ,
Randy
ik heb (inmiddels) vele jaren geleden ook voor dit dilemma gestaan , de oude K-modellen zijn zeker fijne fietsen , maar een RT is van een andere generatie en wereld .
Veel meer "opgevoed" in de omgang en economisch qua rijden en onderhouden , de banden zijn wel duurder maar daar staat veel betere rijeigenschappen en gebruiker mogelijkheden tegenover .
Hak de knoop door en ga ervan genieten , persoonlijk vind ik de R1150RT (twinspark) de betere machine t.o.v. de R1100RT , mooier en fijner rijdend .
Ik kan het weten want ik heb ze allebei gehad , maar dat is mijn persoonlijke mening .
veel wijsheid en rust bij het maken van een keuze ,
met vriendelijke

Randy
- Keeze
Heren,
Allemaal dank voor jullie reactie. Randy, de 1150 is iets duurder, maar heb ik zeker in mijn vizier. BTW, mijn reis elke dag eindigt bij jou in de buurt in Rotterdam
Zodra ik vorderingen boek laat ik het jullie weten.
Groet,
Kees
Allemaal dank voor jullie reactie. Randy, de 1150 is iets duurder, maar heb ik zeker in mijn vizier. BTW, mijn reis elke dag eindigt bij jou in de buurt in Rotterdam

Zodra ik vorderingen boek laat ik het jullie weten.
Groet,
Kees
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Als je van een K komt en je rijd 140 km per dag zal ik toch echt minimaal naar een 1150 twinspark gaan. Zeker als je ook regelmatig files tegen komt tijdens je ritten.
Langzaam rijden blijkt met een K makkelijker dan met een R. Een R reageert erg onrustig op zijn gas bij langzaam rijden ten opzichte van K.
Groetjes,
Maarten de Vries
Langzaam rijden blijkt met een K makkelijker dan met een R. Een R reageert erg onrustig op zijn gas bij langzaam rijden ten opzichte van K.
Groetjes,
Maarten de Vries
- peijsj
- Type: R1100RT
Waarom zou je bij 140 km. per dag minimaal naar een 1150 moeten met twinspark ?
Dat volg ik echt niet
Dat volg ik echt niet

-
Hallo Peijsj :peijsj schreef:Waarom zou je bij 140 km. per dag minimaal naar een 1150 moeten met twinspark ?
Dat volg ik echt niet
Ik wil niet voor Maarten antwoorden , maar mijn ervaring is dat een Twinspark minder last heeft van het bekende Konstant Fahr Rucklen , waar een 1100 en een gewone 1150 wel last van hebben .
Een K1100LT rijdt echt smooth , en ik kan dat weten want ook de K75RT (2x) en K1100LT heb ik in bezit gehad en ik moest daarna echt aan de R1100 (RS en RT) wennen en de R1150RT (twinspark) reed echt heel veel gemoedelijker en zonder rukken aan het gas .
Dat was denk zijn uitgangspunt om een twinspark te prefereren ,
met vriendelijke

Randy
- Keeze
Hoi Randy,Randy schreef:Een K1100LT rijdt echt smooth , en ik kan dat weten want ook de K75RT (2x) en K1100LT heb ik in bezit gehad en ik moest daarna echt aan de R1100 (RS en RT) wennen en de R1150RT (twinspark) reed echt heel veel gemoedelijker en zonder rukken aan het gas .
Dat was denk zijn uitgangspunt om een twinspark te prefereren ,
met vriendelijkegroeten ,
Randy
Waarom toch gekozen voor de R?
Gr/Kees
- peijsj
- Type: R1100RT
Beste Randy,
Ik ben niet overtuigd. Het zal wel zo zijn dat de twinspark minder of misschien wel geen last heeft van KFR.
Op het Forum lees ik echter de meest uiteenlopende verhalen over KFR op alle modellen. Ook wordt genoeg melding gemaakt van allerlei modellen zonder KFR waarbij o.a. het juist afstellen van het blok als belangrijkste criterium geldt.
Nogmaals, de twinspark heeft wellicht minder last van KFR maar je kunt daarmee niet stellen dat alle overige modellen een KFR probleem hebben. Je zet daarmee potentiële RT rijders op het verkeerde been en daar maak ik dus bezwaar tegen.
Groet
Jan
Ik ben niet overtuigd. Het zal wel zo zijn dat de twinspark minder of misschien wel geen last heeft van KFR.

Op het Forum lees ik echter de meest uiteenlopende verhalen over KFR op alle modellen. Ook wordt genoeg melding gemaakt van allerlei modellen zonder KFR waarbij o.a. het juist afstellen van het blok als belangrijkste criterium geldt.
Nogmaals, de twinspark heeft wellicht minder last van KFR maar je kunt daarmee niet stellen dat alle overige modellen een KFR probleem hebben. Je zet daarmee potentiële RT rijders op het verkeerde been en daar maak ik dus bezwaar tegen.
Groet
Jan
- BeemerBert
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
peijsj schreef:Beste Randy,
Ik ben niet overtuigd. Het zal wel zo zijn dat de twinspark minder of misschien wel geen last heeft van KFR.![]()
Groet
Jan
Kan me helemaal met bovenstaand standpunt verenigen

Goed gesproken Jan, kan er niets aan toevoegen.
Groet Bert
- Keeze
Ik moet zeggen, als je je aan het orienteren bent en je leest verhalen over KFR, dan moet je wel even fronsen. Ik zoek dan ook in hoeverre dit een dillema gaat vormen voor de keuze.
Ik ga zeker proefrijden!
Gr/Kees
Ik ga zeker proefrijden!
Gr/Kees
En dat is precies wat ik net wilde voorstellen: rijden op zo'n ding, dat is het enige waarmee je ervaart of de motor bij je past of niet! En houdt er rekening mee dat rijden op een R11xxRT een duur geintje kan worden...
Ik wilde ook niet meer afstappen eigenlijk...
Ennuh: welkom hier...

Ik wilde ook niet meer afstappen eigenlijk...
Ennuh: welkom hier...
- Maarten de Vries
- Contacteer:
Heb nu een week mijn eigen R1200RT. En ben helemaal blij.
Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden na het proef rijden.
Groetjes,
Maarten de Vries
Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden na het proef rijden.
Groetjes,
Maarten de Vries
- Keeze
Okee, vanmorgen proef gereden. Wat zit je eng snel op ernstig illegale snelheden zeg.
Mijn verwachtingen zijn compleet overtroffen. Ik had een "rauwe machine" verwacht, maar niets is waar. Zijdezacht, met karakter. Het was liefde op het eerste gezicht! Bij elkaar bijna 2 uur proef gereden, met zelfs vrouwlief nog even achterop.
Graag stel ik jullie voor, een dame uit 2001 met 38DKm op de tellert:

Foto is nog even snel gemaakt met mn telefoon... Mooiere fotos volgen als haar volgende week ga ophalen.
Groet
Kees
Mijn verwachtingen zijn compleet overtroffen. Ik had een "rauwe machine" verwacht, maar niets is waar. Zijdezacht, met karakter. Het was liefde op het eerste gezicht! Bij elkaar bijna 2 uur proef gereden, met zelfs vrouwlief nog even achterop.
Graag stel ik jullie voor, een dame uit 2001 met 38DKm op de tellert:

Foto is nog even snel gemaakt met mn telefoon... Mooiere fotos volgen als haar volgende week ga ophalen.
Groet
Kees
Laatst gewijzigd door Keeze op 18 sep 2010, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- BeemerBert
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Heel mooi, maar schat als bouwjaar toch 2001
net als de mijne.
Krijg je voor hetzelfde geld toch even een dame die 10 jaar jonger is
Groet, Bert

Krijg je voor hetzelfde geld toch even een dame die 10 jaar jonger is

Groet, Bert
- Keeze

(mn K100 komt uit 1991)
- Maarten de Vries
- Contacteer:
Gefeliciteerd. Ziet er goed uit.
Veel rijd plezier.
Groetjes Maarten de Vries
Veel rijd plezier.
Groetjes Maarten de Vries
- Berrybeer
- 2023
Hij's moooooi....

-
Beste Jan ,peijsj schreef:Beste Randy,
Nogmaals, de twinspark heeft wellicht minder last van KFR maar je kunt daarmee niet stellen dat alle overige modellen een KFR probleem hebben.
Je zet daarmee potentiële RT rijders op het verkeerde been en daar maak ik dus bezwaar tegen.
Groet , Jan
Geen bezwaar maken , heb het ook niet zo strikt bedoeld , maar als je ervoor 4 cyl. hebt gereden is het even wennen aan een boxer met zijn eigen trekjes ,
en dat heb ik willen aanhalen .
Ik heb na de R1100RT een R1150RT twinspark gehad en ik vond 'm een stukje geciviliceerder rijden zonder daarmee te zeggen dan wel beweren dat m'n R1100RT niet lekker zou rijden .
En nu met mijn R1200RT, ben ik wederom blij voor deze fiets te hebben gekozen , dat betekent dat de RT's zijn geëvolueerd en dat zal de bedoeling wel zijn geweest van de heren ingenieurs .
En ik ga a.s. zaterdag bij Breeman R'dam de nieuwe R1200RT twincam testen en misschien is ie weer zodanig beter dat ik die overstap ook zal gaan maken .
In ieder geval "no hard feelings" , okay ?
met vriendelijke

Randy
- Keeze
Zow, vandaag mijn eerste NATTE rit mogen maken. Voelt wel even iets ander hoor dan met mn oude K! Als een blok op de weg en gewoon blijven remmen.
Eerdaags plaats ik es wat foto's.
Groet,
Kees
Eerdaags plaats ik es wat foto's.
Groet,
Kees
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!