even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

sonron

even voorstellen

Ongelezen bericht door sonron »

Hallo allemaal
Ik ben Ronald Fredriks ( sonron ). Rij op dit moment op een Honda seven fifty ui 1998

Ik sta op het punt een 1150 RT te kopen. Door me hier aan te melden heeft me dat geholpen om een beslissing te nemen.
Morgen ga ik een proefrit maken met een blauwe 1150 RT uit 2002 met 44.000 km op de teller. Ik heb er reuze zin in.

ik hoop dat dit hem wordt. Als optie heb ik nog een 1150 RT met 33.000 km op de teller uit 2003. Alleen 900 euro duurder dus de kaarten zijn nog niet geschut.

Wat zeker is dat het een R 1150 RT wordt

Groetjes Ronald Fredriks ( sonron ) _004
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Ronald veel succes met het zoeken naar de juiste motor.
Ik hoop dat je morgen slaagt in je keus.
Welkom op dit forum, en op voorhand veel veilige kilometers toegewenst.

[groet] [welkom] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hoi Ronald

[welkom]

Het juiste forum heb je al gevonden, nu nog de juiste motor.\
Veel succes met je keuze.
en alvast veel plezier op 'een' -1150-
We horen het vanzelf
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

sonron schreef:Hallo allemaal
Ik ben Ronald Fredriks ( sonron ). Rij op dit moment op een Honda seven fifty ui 1998

Ik sta op het punt een 1150 RT te kopen. Door me hier aan te melden heeft me dat geholpen om een beslissing te nemen.
Morgen ga ik een proefrit maken met een blauwe 1150 RT uit 2002 met 44.000 km op de teller. Ik heb er reuze zin in.

ik hoop dat dit hem wordt. Als optie heb ik nog een 1150 RT met 33.000 km op de teller uit 2003. Alleen 900 euro duurder dus de kaarten zijn nog niet geschut.

Wat zeker is dat het een R 1150 RT wordt

Groetjes Ronald Fredriks ( sonron ) _004
Hallo Ronald ,

Ik zou voor de "beste" van de twee gaan , de km.stand en de leeftijd is verder niet zo belangrijk bij deze motoren , zeker als je van plan ben hem lang te houden .

De staat van uiterlijk en mechaniek is vele malen belangrijker evenals de bijgeleverde accessoires , ook die € 900,00 besparen is ook niet onbelangrijk want daar kan je hem ook veel beter van gaan maken (vervangen of repareren van mindere onderdelen)

In ieder geval veel geduld en wijsheid toegewenst en
vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
sonron

Bedankt voor de reacties erg leuk.

Vandaag gereden op de R 1150 RT uit 2002 met 44000 km op de teller.
Zit werkelijk fantastisch maaaar........... De motor komt uit Duitsland (nu is dat nog niet zo een proleem) en heeft zijn laatste beurt gehad bij 28000 km volgens het boekje. Toch wel een groot gat naar 44000 km op de teller. Tijdens het rijden merk je dan ook dat deze motor aan een beurt toe is want hij houd in bij constante snelheid. Koppeling voelt wel goed. Het stuurgedrag lijkt me normaal en hij remt als een blok beton in het zand. De verkoper bevestigt dat hij een beurt nodig heeft en als dat gebeurd is dat de RT weer als een zonnetje rijd.

Kijk het verzaken van een onderhoudsbeurt zegt mij iets over hoe er met de motor is omgegaan en heb besloten om ook met de RT te gaan rijden die 33000 km op de teller heeft en uit 2003 komt. Wat ik van deze monter weet is dat het een Nederlandse motor is en bij de BMW dealer in onderhoud is geweest. Vrijdag ga ik er op rijden. En als deze me bevalt, is het mij de 900 euro meer wel waard.

Gr. Ronald
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Hallo Ronald,
Inde eerste plaats heet ik je van harte welkom op dit geweldige forum.
Voorts wens ik je veel succes met je 1150rt, welke van de twee het ook gaat worden.

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

En, Ronald, wat is het geworden???
sonron schreef:Vrijdag ga ik er op rijden. En als deze me bevalt, is het mij de 900 euro meer wel waard.

Gr. Ronald
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Jos is z'n tijd (ver) vooruit :D
sonron

Hallo allemaal,

Bedankt voor het hartelijke welkom.
Her is de Blauwe R 1150 RT met 44.000 KM op de teller geworden.
De grijze waar 33.000 KM op de teller stond was iets mooier (minder krassen op de koffers) maar de prijs was voor mij doorslaggevend. Ze hebben alle 2 last van KFR en die ik nu gekocht heb heeft het na een beurt nog een beetje last van. Maar de garage waar ik hem gekocht heeft adviseerde mij om er een Rapid bike op te zetten. Daar heeft hij goede ervaring mee, en heeft al een aantal klanten met een BMW rondrijden met z'n ding. Dus die 900 euries kan ik daar voor besteden. Ik denk dat ik het wel doe.

Ik hoop jullie een keer te ontmoeten en anders zwaaien we zeker een keer naar elkaar. Big RT Smile

Groet Ronald
BMW Tijger

Ongelezen bericht door BMW Tijger »

Ik zou hem eerst maar eens goed laten afstellen, kleppen stellen en synchroniseren, dan zal het waarschijnlijk over zijn zonder andere dingen te moeten monteren.
Onze huismonteur KENNY is daar een kei in als je daar geweest bent ken je
je motor niet meer terug, hetgeen wil zeggen dan merk je pas echt dat er iets aan gedaan is
[groet] _004 -1100-
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Of kijk eens naar de Recyclizer.Er is veel over geschreven op dit forum (zoekfunctie) en de meeste ervaringen zijn erg positief. En dat voor een paar tientjes.
sonron

peijsj schreef:Of kijk eens naar de Recyclizer.Er is veel over geschreven op dit forum (zoekfunctie) en de meeste ervaringen zijn erg positief. En dat voor een paar tientjes.
De Recyclizer heb ik al geprobeerd maar bracht niets. Ik kon geen verschil ontdekken.
Wat BMW Tijger zegt ga ik eerst een voorstellen aan mijn dealer. Want ik heb nog 5 maanden garantie.
En anders toch maar eens contact opnemen met Kenny in Amersfoort.

Groet Ronald

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”