BMW liefhebber
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
BMW liefhebber
Beste moto-liefhebbers,
Even, heel even heb ik getwijfeld om mij een nieuwe Honda Shadow aan te schaffen maar ik heb weer juist een toertje gedaan in Duitsland met de R1100RT die ik vorig jaar gekocht heb... was dat weer genieten.
Ook mijn oude R 60/6 kan ik niet van de hand doen. Daar rij ik kort ritjes mee rond de kerk. Hij blinkt niet meer maar is technisch tip top in orde.
Oja, ik heb gemerkt dat er olie lekt na de laatste onderhoudsbeurt uit de pont bij die R1100 RT (hoe noem je dat in mooi nederlands de achterbrug ?? Waar de cardan het achterwiel aandrijft. ) De aflaatmoer zit stevig vast, ik denk dat er een verkeerd rondel gebruikt is. Even de olie aflaten, het juiste plaatsen en klaar is kees maar hoeveel olie moet daar dan terug in. Ik vind het nergens in het onderhoudsboekje.
Beste groeten en hopelijk nog een goede nazomer.
Jos ( djb )
Even, heel even heb ik getwijfeld om mij een nieuwe Honda Shadow aan te schaffen maar ik heb weer juist een toertje gedaan in Duitsland met de R1100RT die ik vorig jaar gekocht heb... was dat weer genieten.
Ook mijn oude R 60/6 kan ik niet van de hand doen. Daar rij ik kort ritjes mee rond de kerk. Hij blinkt niet meer maar is technisch tip top in orde.
Oja, ik heb gemerkt dat er olie lekt na de laatste onderhoudsbeurt uit de pont bij die R1100 RT (hoe noem je dat in mooi nederlands de achterbrug ?? Waar de cardan het achterwiel aandrijft. ) De aflaatmoer zit stevig vast, ik denk dat er een verkeerd rondel gebruikt is. Even de olie aflaten, het juiste plaatsen en klaar is kees maar hoeveel olie moet daar dan terug in. Ik vind het nergens in het onderhoudsboekje.
Beste groeten en hopelijk nog een goede nazomer.
Jos ( djb )
Re: BMW liefhebber
Uit de reparatiehandleiding R1150 RT : Cardan nieuwe vulling/olieverversing
ca. 0,25
olie tot aan onderrand
vulboring
liter
merk-hypoïdversnellingsbakolie
van SAE-klasse GL 5 SAE 90
ca. 0,25
olie tot aan onderrand
vulboring
liter
merk-hypoïdversnellingsbakolie
van SAE-klasse GL 5 SAE 90
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Beste Jos ,
goede keuze , RT ipv. Shadow , welkom op forum en veel plezierige en veilige km's gewenst .
met vriendelijke
groeten ,
Randy
goede keuze , RT ipv. Shadow , welkom op forum en veel plezierige en veilige km's gewenst .
met vriendelijke

Randy
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Dag Jos,
Van harte welkom op dit fantastische forum!
Vanuit zonnig Zeeland wens ik je veel veilige kilometers toe!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Van harte welkom op dit fantastische forum!
Vanuit zonnig Zeeland wens ik je veel veilige kilometers toe!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Beste Jos,
Van harte welkom gewenst op het
. Leuk om weer een zuiderbuur te mogen verwelkomen . . .
Ik hoop dat de
je zal bevallen.
Jos
Van harte welkom gewenst op het

Ik hoop dat de

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!