Van K naar RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

japio

Van K naar RT

Ongelezen bericht door japio »

Heel even kort. Uitgebreidere voorstelling na mijn vakantie op de 1200 RT die morgenochtend om acht uur aanvangt 8)_ Enkele jaren rond gereden op een K1200S. Helaas trok moeders het niet meer en dan moet je keuzes maken. Keuze was niet zo heel moeilijk overigens. Ik ga het uitleggen als ik terug ben....... ;)

Jaap
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Re: Van K naar RT

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Ik denk dat uitleg niet nodig is. :D Wij weten waarom we RT rijden. _005
Een prettige vakantie toegewenst, en veel veilige kilometers.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Hoef ik dus helemaal niets aan toe te voegen. Wel willen we weten hoe je vakantie was en vooral hoe "moeders" het achterop ervaren heeft. :D _001

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hoi Japio,

Veel plezier van je -1200- en een fijne veilige vakantie gewenst.
Ik ben beneuwd hoe de 1200 je bevalt.

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
fotobiker

Ongelezen bericht door fotobiker »

De K staat voor Karakter, want dat ontbrak er nog aan. :lol:

Maar ff serieus, een " overstapper" kan met ervaring een vergelijking maken. Ik ben toch wel benieuwd naar je overwegingen en hoe het nu bevalt.
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Van harte welkomop het forum en veel veilige km toegewenst op je RT.
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

japio schreef:Heel even kort. Uitgebreidere voorstelling na mijn vakantie op de 1200 RT die morgenochtend om acht uur aanvangt 8)_ Enkele jaren rond gereden op een K1200S. Helaas trok moeders het niet meer en dan moet je keuzes maken. Keuze was niet zo heel moeilijk overigens. Ik ga het uitleggen als ik terug ben....... ;)

Jaap
Hallo Jaap ,
Goede keuze en slim ook .... , veel geluk en plezierige , veilige kilometers met je RT toegewenst .
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
japio

Even een oud topic naar boven halen, immers...beloofd is beloofd.
Het is al weer enige tijd geleden maar krijg nog steeds warme gevoelens over de vakantie met de RT. Eerst drie dagen bij Bernt in Lutz, voor de echte motorrijders onder ons vast geen onbekende. Vervolgens via de Romantische strasse, de Gross Glockner naar het Levicomeer alwaar wij nog een volle week zijn gebleven. Moeders begon elke dag vol goede moed, echter aan het eind van de dag waren er toch serieuze problemen. Het zadel van de RT is te zacht en we zullen serieus uit moeten gaan kijken naar wat anders om op te zitten. Binnenkort eens gaan kijken in Gouda bij de Bagster dealer.....
Het verschil tussen een K en een RT laat zich niet zomaar beschrijven. Vergelijken is eigenlijk niet eerlijk. De viercilinder in lijn met bijna 170 PK tegen de RT met twee cilinders en een kudde paarden minder... 8)_ Ze zijn allebei gebouwd met een eigen doel. Overigens is dit wel mijn persoonlijke mening. De K is gebouwd om je zo snel mogelijk te verplaatsen van A naar B en dat mag wat kosten. Die K is absoluut niet de zuinigste BMW. Passagiers hebben het zwaar op de K en als het wat meer op manoevreren aankomt in bijvoorbeeld een grote stad heeft de stuurman het ook behoorlijk zwaar, zeker met duo.... De RT dwingt je op een vreemde manier om jezelf te onthaasten. Moet zeggen dat mij dat prima is bevallen. 1 op 20 is makkelijk haalbaar. 450 km op een tank meer stelregel dan uitzondering. Eigenlijk het tegenovergestelde van de K.
Ik kan niet ontkennen dat de K mij ook een hoop plezier heeft bezorgd. Het was duidelijk anders....Overigens heb ik voor de K bijna altijd op Ducati's gereden. Dan was de K al een verademing. Inmiddels ben ik de 50 gepasseerd en de RT heeft mij geleerd dat het ook anders kan. Relaxed, een smile van oor tot oor, vlijmscherp stuurgedrag, zuinig, kortom ook heel veel plezier, maar wel anders.... _004
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Welkom hij zal je zeker bevallen geweldige reismotor, heb zelf al de nodige tochten in Europa achter de rug.

Veel plezier en veel veilige motorkilometers.

Groeten Lexrt -1200- _004
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

japio schreef:Even een oud topic naar boven halen, immers...beloofd is beloofd.
Het is al weer enige tijd geleden maar krijg nog steeds warme gevoelens over de vakantie met de RT. Eerst drie dagen bij Bernt in Lutz, voor de echte motorrijders onder ons vast geen onbekende. Vervolgens via de Romantische strasse, de Gross Glockner naar het Levicomeer alwaar wij nog een volle week zijn gebleven. Moeders begon elke dag vol goede moed, echter aan het eind van de dag waren er toch serieuze problemen. Het zadel van de RT is te zacht en we zullen serieus uit moeten gaan kijken naar wat anders om op te zitten. Binnenkort eens gaan kijken in Gouda bij de Bagster dealer.....
Het verschil tussen een K en een RT laat zich niet zomaar beschrijven. Vergelijken is eigenlijk niet eerlijk. De viercilinder in lijn met bijna 170 PK tegen de RT met twee cilinders en een kudde paarden minder... 8)_ Ze zijn allebei gebouwd met een eigen doel. Overigens is dit wel mijn persoonlijke mening. De K is gebouwd om je zo snel mogelijk te verplaatsen van A naar B en dat mag wat kosten. Die K is absoluut niet de zuinigste BMW. Passagiers hebben het zwaar op de K en als het wat meer op manoevreren aankomt in bijvoorbeeld een grote stad heeft de stuurman het ook behoorlijk zwaar, zeker met duo.... De RT dwingt je op een vreemde manier om jezelf te onthaasten. Moet zeggen dat mij dat prima is bevallen. 1 op 20 is makkelijk haalbaar. 450 km op een tank meer stelregel dan uitzondering. Eigenlijk het tegenovergestelde van de K.
Ik kan niet ontkennen dat de K mij ook een hoop plezier heeft bezorgd. Het was duidelijk anders....Overigens heb ik voor de K bijna altijd op Ducati's gereden. Dan was de K al een verademing. Inmiddels ben ik de 50 gepasseerd en de RT heeft mij geleerd dat het ook anders kan. Relaxed, een smile van oor tot oor, vlijmscherp stuurgedrag, zuinig, kortom ook heel veel plezier, maar wel anders.... _004
Als ik je verhaal lees krijg ik zin om op te stappen en op vakantie te gaan en voorlopig niet terug te komen _004
Luc
japio

Heb inmiddels al weer wat ritjes in de planning.....zo wie zo in juni naar de Harz en in september naar de Moezel. 8)_
fotobiker

Ongelezen bericht door fotobiker »

Ik vind dat je het verschil op een mooie manier hebt beschreven, met respect voor K en R.
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Hoi Jaap

Geniet van je motor en dit forum.

Groet,
Jaap (Jako)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”