Jaap
Moderator: RT_Patrick
Hallo Jaap ,japio schreef:Heel even kort. Uitgebreidere voorstelling na mijn vakantie op de 1200 RT die morgenochtend om acht uur aanvangtEnkele jaren rond gereden op een K1200S. Helaas trok moeders het niet meer en dan moet je keuzes maken. Keuze was niet zo heel moeilijk overigens. Ik ga het uitleggen als ik terug ben.......
![]()
Jaap
Als ik je verhaal lees krijg ik zin om op te stappen en op vakantie te gaan en voorlopig niet terug te komenjapio schreef:Even een oud topic naar boven halen, immers...beloofd is beloofd.
Het is al weer enige tijd geleden maar krijg nog steeds warme gevoelens over de vakantie met de RT. Eerst drie dagen bij Bernt in Lutz, voor de echte motorrijders onder ons vast geen onbekende. Vervolgens via de Romantische strasse, de Gross Glockner naar het Levicomeer alwaar wij nog een volle week zijn gebleven. Moeders begon elke dag vol goede moed, echter aan het eind van de dag waren er toch serieuze problemen. Het zadel van de RT is te zacht en we zullen serieus uit moeten gaan kijken naar wat anders om op te zitten. Binnenkort eens gaan kijken in Gouda bij de Bagster dealer.....
Het verschil tussen een K en een RT laat zich niet zomaar beschrijven. Vergelijken is eigenlijk niet eerlijk. De viercilinder in lijn met bijna 170 PK tegen de RT met twee cilinders en een kudde paarden minder...Ze zijn allebei gebouwd met een eigen doel. Overigens is dit wel mijn persoonlijke mening. De K is gebouwd om je zo snel mogelijk te verplaatsen van A naar B en dat mag wat kosten. Die K is absoluut niet de zuinigste BMW. Passagiers hebben het zwaar op de K en als het wat meer op manoevreren aankomt in bijvoorbeeld een grote stad heeft de stuurman het ook behoorlijk zwaar, zeker met duo.... De RT dwingt je op een vreemde manier om jezelf te onthaasten. Moet zeggen dat mij dat prima is bevallen. 1 op 20 is makkelijk haalbaar. 450 km op een tank meer stelregel dan uitzondering. Eigenlijk het tegenovergestelde van de K.
Ik kan niet ontkennen dat de K mij ook een hoop plezier heeft bezorgd. Het was duidelijk anders....Overigens heb ik voor de K bijna altijd op Ducati's gereden. Dan was de K al een verademing. Inmiddels ben ik de 50 gepasseerd en de RT heeft mij geleerd dat het ook anders kan. Relaxed, een smile van oor tot oor, vlijmscherp stuurgedrag, zuinig, kortom ook heel veel plezier, maar wel anders....
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!