Terwijl het wat drukkig is op een zeer zonnige dag (12 juni) op de linkerbaan A28 rijdende, voelde ik al aan dat deze dame op de rechterbaan mij blijkbaar niet tijdig gezien had.
Ik had twee keuzes;
- Gas er op en er langs proberen te komen, maar dan kwam ik toch wel een beetje dicht achterop de Volvo, en wellicht dat er dan net ff geremd zou kunnen worden.
Of, terwijl ik haar net aan het inhalen was, zij naar links komende, tja, dan zit ik tussen de vangrail en haar (met 100 km/uur).
Kortom, niet mijn 1e keuze.
- Rustig afwachten, veiligheidsruimte creëren, je ziet ook dat ik iets gas terug nam, en probeerde in haar spiegels te komen. Of, als het echt nodig was, zou ik, terwijl zij "plotseling" naar links zou komen, ik de rechterbaan kiezen om nog meer veiligheidsruimte te creëren. Dat laatste was ik mij al op aan het voorbereiden, zoals je kunt zien aan mijn beweging.
Wat deed ik fout?
Ten eerste twijfelde ik volgens mij net ff iets te lang.
Ik had de "gok" kunnen nemen, en er "snel" langs kunnen gaan, de Volvo (en de auto's daar voor) waren al weer bezig te versnellen.
Beter was het geweest om nog meer te vertragen (remmen), maar dan is het net alsof je zegt “ja, komt u maar, ik maak wel even ruimte voor u”. Terwijl ze toch iets beter had moeten kijken, denk ik.
(linkerschouder, linker spiegel, binnenspiegel, etc)
Uiteindelijk zag ze mij uiteindelijk wel, en brak haar inhaalmanoeuvre weer af.
Kortom, dit is de categorie "En toen ging het bijna fout"
Tja, motorrijden is leren, toepassen en oppassen, elke keer weer.
(PS: Resolutie rechtsonderin aanpassen, als je het in HD wilt zien

[media]j4P9AL5rzMc[/media]