Voorkeursinstellingen

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
speek
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Voorkeursinstellingen

Ongelezen bericht door speek »

Vandaag (tijdens de 1.000km beurt) is mijn fiets 'even' aan de computer gehangen om de eventueel opgeslagen fouten uit te lezen (niks dus).
Op mijn verzoek (ze weten dat ik daar geen nitwit in ben) ook even naar de voorkeursinstellingen gekeken.

Ik heb het opgeschreven op mijn eigen R1200RT-pagina.
It's never too late to have a happy childhood.
eddiw

Re: Voorkeursinstellingen

Ongelezen bericht door eddiw »

Hoi,

nieuwsgierig als ik ben wilde ik wel eens weten welke voorkeursinstellingen te maken c.q. aan te passen zijn .... maar vind niets. Kan jij nog eens een link plakken naar deze info ?

grtz
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

(er was inderdaad iets weggevallen, opgelost)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 05 aug 2010, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
speek
Contacteer:

Link is gerepareerd.
eddiw

Ongelezen bericht door eddiw »

dank .....

als ik dit zo zie lijkt me dat dit geldt voor de gehele R1200 lijn, of ben ik dan abuis ? Of er nu een board computer zichtbaar is voor de gebruiker of niet, de moditronic of hoe die regeleenheid hier genoemd mag worden lijkt me standaard over de gehele linie. Een vriend van me heeft de GS uitvoering en vroeg zich af of deze instellingen aangepast kunnen worden ..... heeft er niet iemand een schema van een uitlees unit. Zal toch niet meer zijn dat het uitlezen van wat schuifregisters verwacht ik. Er is erg weinig van te vinden op het net, lijkt me toch niet iets wat er verborgen moet blijven daar je de gebruiker hier mogelijkheden mee kan geven ....
speek
Contacteer:

eddiw schreef:als ik dit zo zie lijkt me dat dit geldt voor de gehele R1200 lijn, of ben ik dan abuis ? Of er nu een board computer zichtbaar is voor de gebruiker of niet, de moditronic of hoe die regeleenheid hier genoemd mag worden lijkt me standaard over de gehele linie. Een vriend van me heeft de GS uitvoering en vroeg zich af of deze instellingen aangepast kunnen worden ..... heeft er niet iemand een schema van een uitlees unit. Zal toch niet meer zijn dat het uitlezen van wat schuifregisters verwacht ik. Er is erg weinig van te vinden op het net, lijkt me toch niet iets wat er verborgen moet blijven daar je de gebruiker hier mogelijkheden mee kan geven ....
Als alle R1200's dezelfde boordcomputer hebben (dat weet ik niet) dan mag je verwachten dat de mogelijkheden voor voorkeursinstellingen hetzelfde zijn (wel afhankelijk van de uitvoering natuurlijk). Je komt dat maar op 1 manier te weten: naar de dealer en aan de kast. De dealer is de enige die dat kan. Als je een dealer treft die zegt 'dat kan niet', dan bedoelt hij te zeggen 'daar heb ik geen zin in'. Het zou nog kunnen dat die dealer dat nog nooit heeft gedaan omdat de aanwezigheid van voorkeursinstellingen erg onbekend is bij motorfietsen. Het is mij niet bekend vanaf welk bouwjaar die voorkeursinstellingen aanwezig zijn.

Als je een nieuwe BMW auto koopt dan wordt je een lijst met mogelijke voorkeursinstellingen overhandigd: 'wilt u uw voorkeuren even aankruisen meneer, dan maken we dat voor u in orde'. Bovendien staat in de handleiding van elke BMW auto (> ca. bouwjaar 2000) aangegeven welke voorkeursinstellingen er zijn (ze staan er niet allemaal in...). In de handleiding van mijn R1200RT is er niets van te vinden. Mijn dealer wist van het bestaan, maar had het nog nooit uitgevoerd (nu wel...).
De mogelijkheden in BMW auto's zijn erg uitgebreid en natuurlijk model-afhankelijk.
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

speek schreef:Vandaag (tijdens de 1.000km beurt) is mijn fiets 'even' aan de computer gehangen om de eventueel opgeslagen fouten uit te lezen (niks dus).
Op mijn verzoek (ze weten dat ik daar geen nitwit in ben) ook even naar de voorkeursinstellingen gekeken.

Ik heb het opgeschreven op mijn eigen R1200RT-pagina.
Hoi Speek,

Het lijkt erop dat je de het automatisch uitschakelen van de richtingaanwijzer kunt uitzetten. In andere berichten in dit forum is vermeld dat dit niet kan. Zelf heb ik een rt uit 2007. En die van jou lijkt mij vrij nieuw (1000 km beurt?). Kan het alleen bij de nieuwste bouwjaren? ;)

Ik ben zelf niet tevreden met dit automatisme. _003 Ik ben vaak meer bezig met het opnieuw inschakelen, m.n. bij afritten van de snelweg, dan met opletten op ander verkeer.

mvg
Marcel uit Heerlen
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Wildripper
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

dit kan ook voor een 2007 versie. Je kan meerdere instellingen kiezen. Kijk even in het topic over knipperrlichten.

viewtopic.php?f=31&t=2363
Big RT Smile
Zümo XT
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Wildripper schreef:dit kan ook voor een 2007 versie. Je kan meerdere instellingen kiezen. Kijk even in het topic over knipperrlichten.

viewtopic.php?f=31&t=2363
Big RT Smile
Hoi Wildripper,

Ik heb alles gelezen. Ik moet van de officiële BMW dealer mijn remleiding laten vervangen (volgens zijn brief). Dan laat ik meteen de knipperlichtautomaat uitzetten en de km's per liter instellen. Bedankt voor de verwijzing. _004

En Speek: jij ook bedankt voor je mooie overzicht. _004

Mvg
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”