Nieuw type R1200RT ruit

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
eravenzw

Nieuw type R1200RT ruit

Ongelezen bericht door eravenzw »

Ik heb recent via de bmw dealer op m'n oude R1200RT de ruit van 2010 type op mijn 2008 laten zetten nav test in Motoplus. Volgens de test zou de turbulentie stukken minder moeten zijn en dito voor het geluid. Ik ben 1.83 mtr en kan melden dat je schouders ontlast worden en dat je de ruit niet meer op de hoogste stand hoeft te zetten. Maar ... geluid is nauwelijks minder, wel de turbulentie.

Groeten

Erik

Nb zitgedeelte staat wel in hoogste stand
**AC**

Re: Nieuw type R1200RT ruit

Ongelezen bericht door **AC** »

En wat mocht dit grapje kosten als ik vragen mag?

Gr. Milan
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik heb sinds 2 maanden de 2010 ruit op mijn 2008 motor zitten. Inderdaad minder turbulentie en zeker ook minder geluid. Ik merk dat o.a. aan de autocom (mp3 heb ik dagelijks aan staan) die ik zachter heb moeten zetten. De reden dat er minder geluid is komt mijn inziens door de flapoortjes aan de zijkant van de ruit. De helm wordt duidelijk meer uit de wind gehouden, ook aan de zijkant dus.
Ik en 1.95 lang en de ruit staat in de zelfde stand als de oude ruit stond.
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 08 aug 2010, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Kan deze 2010 ruit dan gewoon op de bestaande bevestiging van de oudere RT's? Of moet dat ook aangepast worden?
Ik dacht namelijk te zien dat de 2010's ook een andere bevestiging hadden. Daarmee bedoel ik het zwarte "frame" waarde ruit aan vast zit.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Marruk8865 schreef:Kan deze 2010 ruit dan gewoon op de bestaande bevestiging van de oudere RT's? Of moet dat ook aangepast worden?
Ik dacht namelijk te zien dat de 2010's ook een andere bevestiging hadden. Daarmee bedoel ik het zwarte "frame" waarde ruit aan vast zit.
De ruit past 1 op1. Het is zo dat de MY2010 een steviger ophanging heeft zodat de ruit minder klapperd. Door schade aan mijn MY2008 heb ik die nieuwe ophanging gekregen en dat scheelt inderdaad. De bevestingssteunen van de ruit zijn overigens wel van MY2008 en de ruit dus MY2010. _004
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

En wat kost een ruit voor mj 2010? Ben het nog niet eens over mijn pas aangeschafte z-technik x-tall. Toch groot en prijzig en nog niet het gewenste resultaat vind ik.

[groet] j.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

jaybmw schreef:En wat kost een ruit voor mj 2010? Ben het nog niet eens over mijn pas aangeschafte z-technik x-tall. Toch groot en prijzig en nog niet het gewenste resultaat vind ik.

[groet] j.
Ik ben ook heel benieuwd naar de prijs. Ben ook aan het denken om de ruit van de 2009 te laten vervangen voor het 2010 model. Niet alleen vanwege de positieve kritiek, maar ook omdat ik de vorm mooier vind.

Luc
Kombee

Ongelezen bericht door Kombee »

Wel leuk zo'n topic maar nog niemand heeft iets losgelaten over de prijs van de 2010 ruit _002
Of er wordt niet goed gelezen of de ruit is zo duur dat ze dat hier niet durven vertellen. _001

Ook op realoem en via google kan ik niet achter de prijs komen. Dus wellicht dat iemand dat toch durft te schrijven.

[groet]
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Net even gezocht via realoem en de prijs bij ascycles: $ 430,-. Dus in Nederland valt daar niet veel over te zeggen, maar goedkoop zal het niet zijn...
han62
Type: R1200RT

Re: Nieuw type R1200RT ruit verkocht

Ongelezen bericht door han62 »

Voor de liefhebber heb ik een ruit model 2010 voor de R1200RT te koop. is direct bij aankoop vervangen door de Nedplex die ik op de vorige RT had.

Ik werd er door een Forumlid op gewezen dat er op dit Forum iets over gezegd zou zijn vandaar dat ik het alsnog op het Forum meld.
In eerste instantie wilde ik hem niet verkopen maar hij ligt toch alleen maar te wachten op een nieuwe eigenaar.

De ruit is inmiddels naar een andere liefhebber
Laatst gewijzigd door han62 op 02 dec 2011, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
chrissierhuis
Type: Overig R-serie
Bijz: 03-2015
Woonplaats of omgeving: Haaksbergen

Ongelezen bericht door chrissierhuis »

een hele goede ruit is er van ERMAX. dit de aeromax voor R1200RT.
Is te zien op www.motoevolution.co.uk/catalog/product_info
wordt geleverd via GRAND-CANYON in Hengelo (ov). www.grand-canyon.com
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb nooit enig significant verschil gemerkt tussen mijn 2005 RT en het 2010 model dat ik inmiddels 1 jaar rij.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”