Reflectie
Moderator: RT_Patrick
- speek
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
- Contacteer:
Reflectie
Sinds woensdag jl rijd ik rond op mijn R1200RT (rustig maar, de foto's komen nog).
Over mijn motorpak draag ik altijd een geel safety vest.
Als de zon een beetje op dat vest schijnt heb ik veel last van reflectie van dat vest in de tellers (en navi).
Zoveel dat ik geen f... meer zie op die tellers.
Vandaag zelfs onderweg het vest maar uitgedaan.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem, of kijk ik toevallig (met mijn 'lengte') net met een hoek van 90 graden op de tellers?
Over mijn motorpak draag ik altijd een geel safety vest.
Als de zon een beetje op dat vest schijnt heb ik veel last van reflectie van dat vest in de tellers (en navi).
Zoveel dat ik geen f... meer zie op die tellers.
Vandaag zelfs onderweg het vest maar uitgedaan.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem, of kijk ik toevallig (met mijn 'lengte') net met een hoek van 90 graden op de tellers?
It's never too late to have a happy childhood.
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: Reflectie
Op dit moment rij ik zonder hesje, met 30+ graden is elk laagje kleding mij er een te veel. Bovendien heb ik in m'n leren jas ventilatieritsen, en die wil ik niet blokkeren.
Maar de afgelopen jaren eigenlijk altijd met hesje gereden, en de door jou geschetste problemen komen me niet bekend voor, niet bij de 850R en 1150RT waar ik nu op rij. Ik heb meestal meer last van de reflectie op het kaartvenster van de tanktas.
, Gerbert
Maar de afgelopen jaren eigenlijk altijd met hesje gereden, en de door jou geschetste problemen komen me niet bekend voor, niet bij de 850R en 1150RT waar ik nu op rij. Ik heb meestal meer last van de reflectie op het kaartvenster van de tanktas.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Mag ik, wellicht vreemde, suggestie doen?
Je hebt van die universele schermfolies o.a. voor navigatie.
En je hebt ook grotere formaten zoals die van de Fa. Displex, dan is het een kwestie van afplakken waar je de reflectie op ziet, en heeft het als voordeel dat het contrast vergroot wordt.
Ik rij met heel veel reflectie op mijn dame, maar ook ik herken dergelijke problemen niet.
Nu is de hoeveelheid reflecterende vlakken op een R1100RT natuurlijk geen vergelijk met de dashboard van de R1200RT, die is behoorlijk fors (en spiegelend, inderdaad).
Het is maar een idee!
Je hebt van die universele schermfolies o.a. voor navigatie.
En je hebt ook grotere formaten zoals die van de Fa. Displex, dan is het een kwestie van afplakken waar je de reflectie op ziet, en heeft het als voordeel dat het contrast vergroot wordt.
Ik rij met heel veel reflectie op mijn dame, maar ook ik herken dergelijke problemen niet.
Nu is de hoeveelheid reflecterende vlakken op een R1100RT natuurlijk geen vergelijk met de dashboard van de R1200RT, die is behoorlijk fors (en spiegelend, inderdaad).
Het is maar een idee!

Ik draag altijd mijn vest, vooral omdat ik veel provinciaal rijd. Nog nooit heb ik last van zulke reflectie gehad op de tellers, maar de hoek van de tellers zou bij een 1200 best anders zijn dan bij mijn oudje. Het lijkt mij erg vervelend.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik herken het probleem niet. Ik rijd met stuurverhogers die het stuur ook naar achteren brengen (Wunderlich) en zie me zelf niet (meer) in het dashboard.
Ook heb ik om diverse redenen een nieuw pak gekocht met fluor accenten op armen en schouders, dus minder grote gele vlakken.
Hans
Ook heb ik om diverse redenen een nieuw pak gekocht met fluor accenten op armen en schouders, dus minder grote gele vlakken.
Hans
Hallo Speek,
Ik rij ook rond met hetzelfde probleem dat eigen is aan de 1200RT
. Door de zon op mijn zomerpak met zilverkleurige inzetstukken kan ik eveneens de tellergegevens niet meer zien door reflectie. Ik heb geprobeerd met antireflectiefolie maar dit gaf helemaal niet het verhoopte resultaat... naar ik vernam zou de nieuwe RT niet meer voorzien zijn van de spiegelende cover over het dashboard. Misschien dat iemand dit kan bevestigen ? 
Ik rij ook rond met hetzelfde probleem dat eigen is aan de 1200RT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht