GEWEEST: BMW Motorrad days 2011

Archief van evenementen in het verleden. Posten niet mogelijk.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: BMW Motorrad days 2011

Ongelezen bericht door Walter »

Het voltallige forumbeheer, Kenny en Han zijn weer veilig thuis na een fantastisch bezoek aan de BMW Motorraddays 2011 en geweldige ritten in de omgeving.

foto's van Jos:https://picasaweb.google.com/1050695424 ... directlink

foto's van Walter: http://www.mijnalbum.nl/Album=4XD8SH8I
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Het verslag, met helaas beperkte videobeelden, zal later deze week geplaatst worden.
Helaas geen beelden van bijvoorbeeld de Fernpass maar wel de landelijke wegen en die vriendelijke Oostenrijkse dorpjes waarbij een fanfare ons voor gaat :lol:

groet,
Han
aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Big W(alter) schreef:Het voltallige forumbeheer, Kenny en Han zijn weer veilig thuis na een fantastisch bezoek aan de BMW Motorraddays 2011

Foto's van Jos:
https://picasaweb.google.com/1050695424 ... directlink

vlnr: Han, Walter, Jos en Kenny
Ziet er mooi uit, mannen! :D
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Ongelezen bericht door mveenstra »

zeer mooie en leuke foto's. Zal erg gezellig zijn geweest daar.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
RHarryRT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Hoi Vrienden,

Wat een mooie foto,s echt super om daar te mogen rijden,en zo te zien een hoop lol gehad samen en dat is ook belangrijk.Jos heeft Han zich nog een beetje gedragen wat tempo betreft(bier) in de bergen,of was het afzien voor je.

Ik schrijf hierbij vast in voor volgend jaar,zit nu in de verhuis dozen.

Groetjes Harry
RhanRT

MOTORRADDAYS 2011

Het eerste weekend in juli 2011

Duitsland / Oostenrijk

De heenreis los van elkaar gemaakt, Jos, Walter en Kenny op een ander tijdstip de donderdag vertrokken uit Nederland dan ik heb gedaan.
Waar ik tijdens de heenreis overnacht hebt is niet te vergelijken met de ervaring die onze 3 leden hebben gehad. Een ieder kent waarschijnlijk wel Alcatraz, moeilijk om er uit te komen, echter onze 3 heren hebben nu de ervaring dat, om er in te komen eveneens een probleem kan vormen. Ordnung must sein.
De klooster overnachting was achteraf bezien misschien niet zo’n goede maar gelachen hebben de heren wel. Mijn overnachting in Würzburg mag ik echt niet over klagen, in die zin ben ik grinnikend tevreden anders te hebben gekozen. (mijn koffie was er s’morgens ook zodra ik dit wilde) hahaha, Walter kan jullie voor het verschil daar alles over vertellen.
De tweede dag ben ik vanaf Würzburg over de Romantische Strasse richting Biberwier gereden. Dit was leuk om te doen behoudens dan de regen die steeds meer en meer viel.
Niet echt het weer voor wat wij als motorrijders willen hebben. Ook de zaterdag in Garmisch ging gepaard met een aantal fikse buien. Het parkeren van onze motoren bracht nog een hilarisch moment met zich mee. Immers rijden op een modderig weiland vraagt om te blijven opletten hoe en waar je gaat rijden. Ik besloot om een uiterst modderig stukje te omzeilen via een nog niet bereden plas. Het voorwiel verdween in de plas iets dieper dan ik had verwacht dus tijdig reagerend met een flinke dot gas erop kwam ik er weer moeiteloos uit. Echter de belangstelling van een parkeerwacht die zag dat ik door die plas zou gaan rijden was zo groot dat hij een niet zo’n verstandige positie in nam, namelijk een paar meter recht achter mijn motor. Zijdelings toekijkend viel Walter bijna van zijn motor van het lachen door de metamorfose van een keurig in blinkend geel geklede parkeerwacht achter mijn motor die veranderde in een enorme zwarte modderpop. Wij hebben daar maar eens even een Radler op gedronken. De zondag was in ieder geval droog en wij hebben een schitterende route gereden over de Hahnntenjoch en de Fernpass. Voor de maandag hebben Jos, Walter en Kenny een mooie rit gemaakt naar Munchen waar zij ’s avonds de motor op de trein hebben gezet voor de terugreis. Ik ben met de motor terug gereden met schitterend weer.
Wij kunnen met ons 4-ren echt zeggen: het was een perfect weekend, het weer heeft ons niet gehinderd en de motoren hebben ons gegeven wat wij ons voorstelden. Volgend jaar weer? [groet] RhanRT
[media]hb6ViY8bbAQ[/media]
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

kort verslag van ons weekend Duitsland/Oostenrijk en BMW Motorrad days 2011:

Dag 1 (donderdag): Nadat Jos zich even voor 09.00 uur in Naarden meldde, zijn we vertrokken naar Amersfoort om Kenny te laten aanhaken.
Na de koffie met koek starten we om ca 10.00 uur de motoren om de reis naar onze eerste overnachtingsplaats aan te vangen.

Na zo'n 500 km snelweg kwamen we bij Fulda aan op de mooie landelijke wegen van het Duitse Rhön gebied.
Al tourend over de Noord Beierse Hochrhönstraße met een tussenstop op de Wasserkuppe kwamen we al snel dichterbij aan de overnachtingsplek in Bischofsheim.
Hier hadden wij een overnachting reservering gemaakt in Kloster Kreutzberg.
Afbeelding
Kloster Kreutzberg
Kloster Kreutzberg is een prachtig oud klooster gebouwd tussen 1681 - 1692 en ligt op de top van de 928 meter hoge gelijknamige berg.
Het landschap rondom en het klooster zijn adembenemend mooi.
In het klooster wordt (natuurlijk) kloosterbier gebrouwen welke we ons goed lieten smaken.
Ook de bourgondische maaltijden zijn groot, goed voedzaam en prima binnen te houden.

Aan overnachtingen in een klooster zitten beperkingen welke we al snel ondervonden.
De kamers (welke overigens keurig in orde zijn) hebben geen TV, en de abendruhe gaat in om 22.00 uur.
Men wordt dan geacht te gaan slapen.
Vervolgens wordt er 's ochtends een prima ontbijt geserveerd welke vanaf 08.00 uur kan worden genuttigd. Zo ook de koffie.
Als je gewend bent om een uur of 06.00 wakker te zijn (zoals ik) dan merk je dat het hele klooster op slot zit en er niemand is.
Dus ook geen koffie.
De medewerkers zijn pas vanaf 07.00 uur aanwezig en aanschuiven aan de koffie en ontbijt kan strak vanaf 08.00 uur en absoluut geen minuut eerder.

Dag 2 (vrijdag): Na het ontbijt en de lang verwachtte koffie zijn we vanuit Bischofsheim via Schönau a.d. Brendt, Burgwallbach, Bad Neustadt a.d. Saale en Bad Kissingen onze weg gaan vervolgen richting Schweinfurt en Füssen.
Na de nodige regen welke zich liet afwisselen met wat zon maakte we een tussenstop in het idyllische plaatsje Rottenburg ob der Tauber vanwaar we na een korte rondwandeling en de kaffee und kuchen de reis vervolgde richting Oostenrijk.
Jammerlijk genoeg was het laatste stuk van de reis erg nat.
Afbeelding
Een natte rit

Bij onze aankomst rond 16.00 uur bij Haus Bergwelt van de familie Taucher in Biberwier werden we direct begroet door Han die kort voor ons op plaats van bestemming was aangekomen.
Na een het afladen van de bagage en een verfrissende douche hebben we heerlijk gegeten bij Restaurant Tallblick op ongeveer 1200 meter op de helling van de Marienberg.
Teruggekomen in ons pension hebben we nog even gezellig na gezeten onder het genot van een paar glaasjes Obstler en een paar biertjes, waarna we moe maar voldaan te bed zijn gegaan.

Dag 3: (zaterdag) Ook vandaag zijn we na een goede nachtrust weer lekker bijtijds tussen de vette lappen uitgekropen.
Het was alweer een regenachtige dag, maar nu liet af en toe de zon zich even door het dichte wolkendek zien.
Vanuit Biberwier zijn we vertrokken naar het 20 km verderop gelegen Garmisch-Partenkirchen om het evenemententerrein te verkennen.
Het blijft verbazingwekkend hoeveel (BMW) motorrijders dit anders zo rustige Alpendorpje tijdens het motorrad evenement bezoeken.
Afbeelding
Dag 4: (zondag) Onze pension gastheer heeft voor ons een mooie route op kaart uitgezet.
de route (Biberwier-Lermoos-Bichlbach-Berwang-Imst-Nassereith-Biberwier) leidde ons over de prachtige Hahntennjoch in het Lechtall en de Fernpass.
De 29 kilometer lange Hahntennjoch heeft als hoogste punt 1894 meter en heeft stijgingen tot 15%.
Even boven deze hoogte zagen we wat met vers sneeuw bedekte bergtoppen.
Afbeelding
Hahntennjoch
Deze fantastische smalle alpenweg laat zich kenmerken door de vele mooie bochtige klimmen en afdalingen.
Via het uitzichtpunt Zugspitze panorama op de 1212 meter hoge Fernpass was deze rit van ca 90 km ten einde.
Nog even vervolgen we onze weg voor een bezoek in Grainau aan de mooie azuurblauwe Eibsee.

Dag 5: (maandag) Han was ook vroeg wakker, want hij zou de rit naar huis alleen aanvangen.
Na het ontbijt en het uitzwaaien van Han, zijn wij (Jos, Kenny en ondergetekende) via de mooie Oostenrijkse wegen richting Fussen gereden om een stop te maken in het schilderachtige decor van Schloss Neuschwanstein.
Even verderop verkende we met de gondel de Tegelberg waarvan de berg van zo'n 1700 meter boven de laagvlakte van de vooralpen uitsteekt.
Via de Romantische strasse vervolgde wij onze weg richting München waar we om omstreeks 22.00 uur werden verwacht om de motor de autozug op te rijden.
Na ons het laatste fluitsignaal om even voor 23.00 uur zijn we zo zachtjes aan in onze krappe bedjes gekropen waar we verrassend genoeg toch prima in geslapen hebben.

Dag 6: (dinsdag) Om 06.00 uur klinkt er een weksignaal, tijd om op te staan.
De slaapcoupé wordt omgetoverd tot een 3-persoons bank en het ontbijt komt op tafel.
Omstreeks 08.00 uur bereiken wij onze eindbestemming in Düsseldorf.
Na het afladen van de motoren konden we aanvangen aan de laatste ca. 250 kilometers naar huis.
Vlak bij huis elkaar nog even gedag gezegd, waarna ieder zijn eigen weg vervolgde om vervolgens rond 12.00 uur het Naardense hof weer in te rijden.
Afbeelding
Al met al een gezellig weekend met mooie motorkilometers en met uitstekend gezelschap.

Kan niet wachten tot volgend jaar.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
John Beemer

Ongelezen bericht door John Beemer »

Verslag van mijn rit naar BMW MOTORDAY'S Garmisch Partenkirche.

Woensdag 29 juni omstreeks 16:00 uur vertrokken naar Etap Hotel Keulen Airport vanaf NH. Lekker weer en een goede rit gehad. Tegenover het Hotel goed gegeten en na een paar biertjes te bed.

Donderdag 30 juni omstreeks 08:00 uur vertrokken via Stuttgart, Ulm en de Füssen tunnel gereden naar GAP. Lekker weer om te rijden en na een goede rit te veilig aangekomen. Wat rijden die auto's hard! Veel motorrijder onderweg naar GAP. In GAP gegeten een rondje over het BMW terrein en toen naar het Hotel In Grainau.

Vrijdag 1 juli een rit gemaakt in de omgeving en naar het evenement terrein gereden en daar lekker rondgelopen en gegeten in GAP. Om een uur of vijf naar het Hotel even opfrissen om vervolgens samen met twee Russen met de gratis vanaf Hotel naar GAP. Na een geslaagde avond (soms regen en onweer) weer met de bus naar huis.

Zaterdag 2 juli weer een rit in de omgeving en weer naar BMW. In de middag de gezamenlijke motorrit gereden van 90 km. Dit was zeer goed georganiseerd door de organisatie en Politie. Na het eten motor volgetankt en geladen en lekker rusten op bed.

Zondag 3 juli omstreeks 03:00 uur vertrokken richting huis via München en Würtzburg, Frankfurt en Keulen. Tjonge wat veel regen en wind. Nog koffie gedronken bij HQ van BMW en dat om 04:30 uur. Maar toch nog na een natte en winderige rit toch om14:00 uur weer veilig thuis. O ja Jos, nog bedankt voor je kaartje. Ik hoop dat ik de link van de foto's zo goed heb gedaan.

http://www.mijnalbum.nl/Album-FN47TSUH- ... Motor.html
BMWood
Type: R1200RT
Bijz: midnightblue-metallic N87 is beautiful
Woonplaats of omgeving: Friesland

Ongelezen bericht door BMWood »

Jos WRSM schreef:Walter, Ken en mijn persoon hebben het al helemaal geregeld . . . . :-)
We komen aan op vrijdagmiddag en overnachten in Oostenrijk. Daarna hebben we de volle zaterdag en zondag om van het gebeuren te genieten. Op maandag vertrekken we weer naar Nederland . . . . met de motorslaaptrein vanaf Munchen . . . . Big RT Smile
Dag Jos en natuurlijk de andere drie
Even gezocht maar het is een leuke foto geworden van onze toevallige meeting daar bij de zugspitse blick
groeten van Roelof en Attie
Afbeelding
Toevallige ontmoeting
Don't follow me, I'm lost too
Jenny54

Ongelezen bericht door Jenny54 »

En wij zijn heel blij dat onze 3 (4) musketiers zoveel plezier hebben gehad en dat ze moe maar heelhuids de weg terug hebben gevonden. _004
Jammer alleen dat we niet even hebben kunnen spieken in het klooster :lol: 10 uur licht uit en slapen, bwahahahhahaha. Goed geregeld Walter, verplicht uitgerust voor de 2e helft van de rit. ;)
[groet] Jenny
HanTeRT
2023
2023
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Re: GEWEEST: BMW Motorrad days 2011

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Op donderdag 30 juni ben ik om 07:10 uur vertrokken naar Garmisch Partenkirchen. In het Ruhrgebied was het wel druk, maar ik kon gewoon doorrijden. In de buurt van Köln heb ik een korte file gehad. Om 17:05 uur en na 865 km was ik op plaats van bestemming. De heen weg ging prima. Onderweg was het gelukkig droog en ik heb maar 1 kleine file gehad.

In Garmisch Partenkirchen (GAPA) werden alle motorrijders opgevangen door mensen van de beveiliging. Je kon zo doorrijden en werd keurig naar een parkeerplaats geleid. De parkeerplaats waar ik de motor heb neer gezet was op grasland. Bij de ingang stond iemand die plankjes uit deelde, zodat je die onder de standaard kon doen. Deze parkeerplaats was direct naast het evenemententerrein en camping. Het viel me op dat het al behoorlijk druk was. Mijn inschatting was dat de camping ½ vol stond. Zo ver mogelijk van de feesttent af heb ik een leuk plaatsje gevonden waar ik mijn tent heb opgezet. Daarna onmiddellijk omkleden omdat de temperatuur nog heerlijk was. Op het terrein waren ze nog druk bezig met opbouwen. Rond 19:00 uur ben ik naar GAPA gelopen om iets te gaan eten en een biertje te drinken. ’s Avond heb ik nog even het terrein verkend. De sfeer is al heel gezellig. Op veel tentjes zie ik een kaart hangen en vraag me af wat dit betekend. Bij de ingang ziet ik personeel van de beveiliging, die deze kaarten op een tafel hebben liggen. Ik vraag waar dat voor is. Het blijkt sta geld te zijn voor de camping en het parkeren van je motor, van donderdag tot zondag, op het terrein. Hier heb ik €7,50 voor betaald. Rond 22:30 uur merk ik dat dit een inspannende dag was en ga mijn tent opzoeken.

Op vrijdag 01-07-2011 wordt ik om 05:30 uur gewekt door een toeter van een trein. Het regent en het is nog te vroeg. Om 07:00 uur sta ik op. Het is gelukkig weer droog. Bij de wascabines is het al druk. Er zijn voldoende wastafels met warm en koud water. Van de douches wordt dankbaar gebruik gemaakt. Op het terrein kun je voor €7,00 ontbijten. Op mijn Zumo heb ik gezien dat op 0,9 meter een Lidl is. Daar ga ik mijn ontbijt halen. Het is een leuke wandeling. Op de weg er naar toe zie ik dat er nog twee campings en een camperplaats zijn. Het evenementen terrein lonkt en ga er, met camera, heen. Alle tenten waren open. Je kunt het vergelijken met een motorbeurs, maar dan alleen voor BMW. Overal was geluid van motoren. Ik schat dat 90% van de motoren BMW was. Rond 12:00 uur heb ik me omgekleed en ben een tour door de Alpen gaan rijden. Wat is dat geweldig. Om 17:05 uur was ik terug op de camping. Op de parkeerplaats was het behoorlijk nat en glad van de modder. Met moeite het ik de motor op zijn plaats gezet. Daarna het ik nog even een bezoek gebracht aan de tent van BMW SBK (Superbike). Op het terrein lopen veel nationaliteiten zoals; Duitsers, Denen, Fransen, Spanjaarden, Italianen, Zwitsers, Oostenrijkers, Tsjechen, Polen en Russen. Nederlanders heb ik maar heel weinig gezien. Van de tour door de Alpen was mijn kleding behoorlijk nat geworden. Deze leg ik in de tent te drogen. Het is hier geweldig. Dit zou ik niet graag missen.
’s Avonds ben ik naar de feesttent gegaan. Naar schatting waren hier 15.000 mensen. Een band zorgde in korte tijd dat de sfeer naar een geweldig hoog niveau werd gebracht. Op een gegeven moment stond James Toseland samen met de band the summer of 69 te zingen. Het was een geweldig feest.

Op zaterdag 02 juli ben ik op tijd opgestaan. Het weer was prima. Het is nu een stuk drukker dan vrijdag. Toch kun je rustig alles bekijken. Op het hele terrein staan motoren geparkeerd. Ook rijden motoren door het wanderend publiek. Dat kan allemaal. Om 14:15 uur is de start van een motoren corso. Hier wil ik graag foto’s van maken. Vlak voor aanvang begint het ontzettend te regenen. Ik wilde me niet nat laten regenen en ben naar de tent van BMW SBK gelopen. Daar stonden Troy Corser, Leon Haslam, James Toseland en Badovine op een rij om handtekeningen uit te delen. Tevens ging Troy Corser poseren bij zijn motor. Daar kon je prachtige foto’s van maken. Dankbaar heb ik hier gebruik van gemaakt. Ik vond het zeer bijzonder om op zo’n korte afstand bij deze rijders te mogen zijn. Daarna ben ik naar GAPA gelopen. Langs de weg stonden ook allemaal kraampjes en motoren. Het was erg druk. Op een gegeven moment hield een beveiliger alle motoren tegen. Het terrein was vol. Ze moesten draaien en maar zien waar ze hun motor konden parkeren. Overal waar je keek stonden motoren of reden motoren. Wat een fantastisch gezicht en geluid.

Op 18:00 ben ik in de feesttent gaan eten. Daarna naar het kampvuur met gitaar muziek. Uit de feesttent kwam wel een heel gezellig geluid. Daar ben ik toen heen gegaan. Als heel snel ging het dak er helemaal af. Iedereen was aan het zingen. Mensen stonden op tafels en banken. Het was een feestvierende massa van wel 15.000 man. Wat was dat een prachtige ervaring. Dit is de hele avond zo doorgegaan. Het was een fantastische avond.

Zondag 03 juli ben ik om 06:00 uur opgestaan. Daarna wassen en opruimen en richting motor gelopen, om deze te beladen. Het terrein was behoorlijk drassig. Alleen kreeg ik de motor :( niet van zijn plaats. Twee vriendelijke Duitsers hebben me geholpen om de motor van het terrein al te krijgen. _004 In een verharde weg heb ik hem geparkeerd en heb de koffers en de bagagerol geplaatst. Om 07:50 uur reed ik het terrein heel voorzichtig af. Mijn banden zaten vol modder. Op de terugweg heb ik iedere 2 uur even pauze genomen. Dat beviel een stuk beter dan de heen weg. Bij Frankfurt heb ik een file gehad. Verder kon ik doorrijden. Om 16:25 uur was ik weer thuis. Dit was een geweldig weekend.
Big RT Smile Big RT Smile

Tripafstand: 1894 km
Gemiddelde snelheid over 4 dagen: 95,9 km/u
Totaal bewogen: 19.44 uur
Brandstof verbruik 5 L per 100 km
Dit weekend waren ruim 30.000 bezoekers
Er is meer dan 12.000 l frisdrank en 27.000 l bier gedronken
Er is 1,6 ton Schweinhaxen en 4.800 ½ hanen gegeten

Wat was er te doen:
Proefrijden
Off road training
Banden en reparatie service
Mountainbike
Freestyle show Chris Pfeiffer
Classic Corso
Crossen (husqvarna)
Vele tenten met onderdelen accessoires speciale onderdelen.
Reisprogrammas
SBK
Techniek
Tourtochten

[groet]
Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Mooi verslag Han, bedankt!
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Han,
Maar wij waren er ook hoor . . . . _001 Maar je hebt gelijk er waren erg weinig Nederlanders.

grtz
Jos
HanTeRT schreef: Op het terrein lopen veel nationaliteiten zoals; Duitsers, Denen, Fransen, Spanjaarden, Italianen, Zwitsers, Oostenrijkers, Tsjechen, Polen en Russen. Nederlanders heb ik maar heel weinig gezien. [groet]
Han
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
HanTeRT
2023
2023
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Jos WRSM schreef:Hoi Han,
Maar wij waren er ook hoor . . . . _001 Maar je hebt gelijk er waren erg weinig Nederlanders.

grtz
Jos
HanTeRT schreef: Op het terrein lopen veel nationaliteiten zoals; Duitsers, Denen, Fransen, Spanjaarden, Italianen, Zwitsers, Oostenrijkers, Tsjechen, Polen en Russen. Nederlanders heb ik maar heel weinig gezien. [groet]
Han
Jos,

Klopt, helaas heb ik jullie niet gezien. :( Op zaterdag 02 juli heb ik nog wel overwogen om even naar jullie te komen. Om twee redenen heb ik dit niet gedaan.
1. De parkeerplaats was zo nat, glad en drassig dat het behoorlijk lastig, of bijna onmogelijk, was om van het terrein te gaan.
2. In de feesttent was het zo ontzettend gezellig dat ik hier niet weg kon komen.

[groet]

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
RhanRT

Hahahaha dat klopt Han.

Zie maar even mijn verslag, een parkeerhulp was ook iets minder blij met onze (lees mij) aanwezigheid op het grasveld!

groet,

Han

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “GEWEEST . . . .”