Aangezien ik in dit topic al vaker onderwerpen over buitenlandse motortochten ben tegengekomen, maar geen enkele in combinatie met de trein ......dacht ik...afijn....
motor & trein
Moderator: RT_Patrick
- Berrybeer
- 2023

- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
motor & trein
....kzit nu tijdens mijn luchpauze naar het voor mij wekelijkse vrijdagmiddag tafereeltje - althans gedurende de zomermaanden - buiten te kijken....
....ik kijk uit op het CS Den Bosch en net zoals vele vrijdagen hiervoor zie ik ook nu weer een stuk of veertig motoren staan
, met de daarbij behorende berijders - sters. De sfeer is zo te zien bijzonder uitgelaten...
...en zo hier en daar staat een clubje bij elkaar voorovergebogen over een landkaart. Wat die heren/dames daar aan het doen zijn...
? Die staan allemaal te wachten totdat ze hun brommerts op de trein kunnen zetten! Op de betreffende wagons staat met grote letters http://www.autoslaaptrein.nl. Nu kon ik het toch niet laten om laatst toch maar eens daadwerkelijk naar die site te surfen....en ik moet zeggen...het idee is volgens mij niet eens zo gek....oké de keuze in landen is beperkt.....maar als je je normale overnachtingskosten en bijv. tolwegen er bij betrekt.....vallen de prijzen mee.....waarmee ik niet zeg dat het goedkoop is....
Aangezien ik in dit topic al vaker onderwerpen over buitenlandse motortochten ben tegengekomen, maar geen enkele in combinatie met de trein ......dacht ik...afijn....
Aangezien ik in dit topic al vaker onderwerpen over buitenlandse motortochten ben tegengekomen, maar geen enkele in combinatie met de trein ......dacht ik...afijn....
- HansD
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: motor & trein
Ik had een tijdje geleden ook zitten kijken, en inderdaar behoorlijk prijzig, maar als je er goed over nadenkt (benzine, tol, overnachting, etc.) ook weer niet.Berrybeer schreef:....kzit nu tijdens mijn luchpauze naar het voor mij wekelijkse vrijdagmiddag tafereeltje - althans gedurende de zomermaanden - buiten te kijken........ik kijk uit op het CS Den Bosch en net zoals vele vrijdagen hiervoor zie ik ook nu weer een stuk of veertig motoren staan
, met de daarbij behorende berijders - sters. De sfeer is zo te zien bijzonder uitgelaten...
...en zo hier en daar staat een clubje bij elkaar voorovergebogen over een landkaart. Wat die heren/dames daar aan het doen zijn...
? Die staan allemaal te wachten totdat ze hun brommerts op de trein kunnen zetten! Op de betreffende wagons staat met grote letters http://www.autoslaaptrein.nl. Nu kon ik het toch niet laten om laatst toch maar eens daadwerkelijk naar die site te surfen....en ik moet zeggen...het idee is volgens mij niet eens zo gek....oké de keuze in landen is beperkt.....maar als je je normale overnachtingskosten en bijv. tolwegen er bij betrekt.....vallen de prijzen mee.....waarmee ik niet zeg dat het goedkoop is....
Aangezien ik in dit topic al vaker onderwerpen over buitenlandse motortochten ben tegengekomen, maar geen enkele in combinatie met de trein ......dacht ik...afijn....
Ik zou zelf opzien tegen de kleine cabines waarin je met zijn zessen moet slapen; en iets meer privacy is helemaal onbetaalbaar.
Kijk ook op de site van de Deutsche Bahn (vertrek vanaf Dusseldorf bijvoorbeeld) - aardige uitbreiding van de bestemmingen;
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/nl/start.html
Hans
- Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor & trein
Wij hebben het een paar jaar geleden wel gedaan, als je wilt weten hoe ons dit bevallen moet je het maar zeggen , dan schrijf ik wat tekst en plaats wat foto's.

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: motor & trein
Altijd leuk Baird.Baird schreef:Wij hebben het een paar jaar geleden wel gedaan, als je wilt weten hoe ons dit bevallen moet je het maar zeggen , dan schrijf ik wat tekst en plaats wat foto's.
Zümo XT
- Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor & trein
Dan hier het beloofde verhaal over met je motor op de trein naar je vakantiebestemming.
In juni 2007 zijn we met 6 man naar de Dolomieten geweest, totaal 5 dagen, was een beetje te kort maar het was niet anders. Ik had voor 3 dagen gps routes gemaakt met een aantal alternatieven om op slecht weer te kunnen inspelen. Degene die het hotel geboekt had had de kaart niet helemaal zuiver voor ogen en had een voortreffelijk hotel geboekt aan de zuidkant van de Dolomieten wat de vreemde routes verklaart.
De globale reisroute was:
dag 1: verzamelen en naar Hbf Düsseldorf, s' avonds 19:00 vertrek van de trein.
dag 2: Aankomst Bolzano rond 9:00, dagtrip 1 via Stelvio naar het Lago di Caldonazzo
dag 3: Rondrit Dolomieten, Sella massief etc
dag 4: Vertrek hotel met mooie route weer naar Bolzano waar s' avonds de trein weer vertrok.
dag 5: Aankomst Hbf Düsseldorf rond 09:00 en via mooie route weer naar huis.
Zo, en dan die trein.
Boeken hadden we ruim van te voren gedaan, ik meen reeds in november, alles via internet, papieren thuis printen, worden ter plaatse gescanned, ging prima.
Je motor mag niet hoger zijn dan 1.50( dacht ik, staat beschreven) omdat de motoren op het onderste dek staan, dus HD's met enorme ruiten even goed checken. Bij het inchecken krijg je per motor 4 kleine spanbanden, die moet de eigenaar zelf aan zijn motor vastmaken, adviezen hoe worden duidelijk gemaakt. Vervolgens moet een ieder zijn motor op de trein rijden, dit moet met de helm op het hoofd, doe dat nou maar want die trein is laag en het staal is hard! Het is een aardige FreeBike training om de motor op zijn plek te rijden, als je vooraan staat is zo'n trein best lang. Nadat je de motor geparkeerd hebt op de jiffy verlaat iedereen de trein en komt personeel van de DB om de motoren vast te maken o.a. aan de spanbanden die je zelf geplaatst hebt. Op deze manier komen zij niet aan je motor, ook een wordt er per motor gekeken of er schade op zit om te voorkomen dat zij aansprakelijk gesteld worden.
Na verloop van tijd komt ook het gewone treindeel aan waar je in kunt gaan, je hebt genummerd stoelen/couchettes, dus je hoeft met niemand ruzie te maken. Na omkleden begint een prettig tijdsverblijf met eten en de nodige biertjes of ranja's. Het slapen gaat best redelijk, de DB stopt niet meer dan 4 personen in de coupe ( weet niet of dat altijd zo is, terugreis zelfs met z'n tweeën), dus je hebt best ruimte, de trein stopt regelmatig s' nachts op verlaten stations etc, is best een beetje unheimisch maar heeft ook zijn charme. Ik heb geslapen met mijn oordoppen in, was dan goed te doen.
De volgende ochtend wordt je gewekt, het bed wordt weer een bank, het ontbijt komt uit een doosje met een zak warme broodjes en koffie/thee, het ziet er niet maar is goed te eten.
De motoren mag je zelf weer van de trein afrijden en de trip kan beginnen. De terug reis gaat uiteraard op de zelfde manier. Er is nauwelijks stress en het grootste probleem is het wachten op de volgend stap, zorg dus voor goed gezelschap en wat eten en drinken tijdens het wachten.
In tijd spaar je het nodige uit: De ene ochtend vertrek je om 9:00 van huis(Breda), de volgende dag sta je om 9:00 in Bolzano en begint je trip, je hebt dus niet 1100km op de motor gezeten, je het redelijk geslapen, je motor en banden hoeven 2200km minder te rijden, je hoeft geen overnachtingshotel te boeken. Als je alle kosten meerekent ben je met de trein een paar tientjes duurder uit maar je begint wel ongelofelijk fit aan de trip.
Ik ben zelf nog van plan om een keer met de trein naar Villach te gaan en dan via alle berggebieden en heuvels terug naar Breda te rijden.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
Groetjes, Bert

01-Inchecken Hbf Düsseldorf

02-We zijn niet de enigen die deze trein nemen

03-We zijn nog steeds niet de enigen

04-Effe wachten

05-Nog steeds effe wachten

06-Hij staat erop

07-Zij nog niet

08-Auto's gaan op de zelfde trein mee en gaan op het bovendek

09-Zijn brommer staat er op

10-Deel van onze groep

11-Nog even checken

12-Zo ziet het geheel er uit

13-Uw reisleider checked nog even of de trein de juiste route volgt

14-Dit zijn de zitbanken, beetje rechtop maar je zit er toch niet zo vaak

15-Rustig met een biertje beginnen

16-En een hapje eten

17-Enige biertjes later .....
18-Je doet wat nieuwe kennissen op ....

19-Zo probeer je te slapen, gaat redelijk

20-Ontbijt service

21-Kwaliteit ontbijt was goed

22-Met nog een paar(-honderd) motorrijders wachten op station Bolzano voor de terugreis
Het zit er op voor dit jaar, nog een mooie binnendoor route naar huis morgen!
In juni 2007 zijn we met 6 man naar de Dolomieten geweest, totaal 5 dagen, was een beetje te kort maar het was niet anders. Ik had voor 3 dagen gps routes gemaakt met een aantal alternatieven om op slecht weer te kunnen inspelen. Degene die het hotel geboekt had had de kaart niet helemaal zuiver voor ogen en had een voortreffelijk hotel geboekt aan de zuidkant van de Dolomieten wat de vreemde routes verklaart.
De globale reisroute was:
dag 1: verzamelen en naar Hbf Düsseldorf, s' avonds 19:00 vertrek van de trein.
dag 2: Aankomst Bolzano rond 9:00, dagtrip 1 via Stelvio naar het Lago di Caldonazzo
dag 3: Rondrit Dolomieten, Sella massief etc
dag 4: Vertrek hotel met mooie route weer naar Bolzano waar s' avonds de trein weer vertrok.
dag 5: Aankomst Hbf Düsseldorf rond 09:00 en via mooie route weer naar huis.
Zo, en dan die trein.
Boeken hadden we ruim van te voren gedaan, ik meen reeds in november, alles via internet, papieren thuis printen, worden ter plaatse gescanned, ging prima.
Je motor mag niet hoger zijn dan 1.50( dacht ik, staat beschreven) omdat de motoren op het onderste dek staan, dus HD's met enorme ruiten even goed checken. Bij het inchecken krijg je per motor 4 kleine spanbanden, die moet de eigenaar zelf aan zijn motor vastmaken, adviezen hoe worden duidelijk gemaakt. Vervolgens moet een ieder zijn motor op de trein rijden, dit moet met de helm op het hoofd, doe dat nou maar want die trein is laag en het staal is hard! Het is een aardige FreeBike training om de motor op zijn plek te rijden, als je vooraan staat is zo'n trein best lang. Nadat je de motor geparkeerd hebt op de jiffy verlaat iedereen de trein en komt personeel van de DB om de motoren vast te maken o.a. aan de spanbanden die je zelf geplaatst hebt. Op deze manier komen zij niet aan je motor, ook een wordt er per motor gekeken of er schade op zit om te voorkomen dat zij aansprakelijk gesteld worden.
Na verloop van tijd komt ook het gewone treindeel aan waar je in kunt gaan, je hebt genummerd stoelen/couchettes, dus je hoeft met niemand ruzie te maken. Na omkleden begint een prettig tijdsverblijf met eten en de nodige biertjes of ranja's. Het slapen gaat best redelijk, de DB stopt niet meer dan 4 personen in de coupe ( weet niet of dat altijd zo is, terugreis zelfs met z'n tweeën), dus je hebt best ruimte, de trein stopt regelmatig s' nachts op verlaten stations etc, is best een beetje unheimisch maar heeft ook zijn charme. Ik heb geslapen met mijn oordoppen in, was dan goed te doen.
De volgende ochtend wordt je gewekt, het bed wordt weer een bank, het ontbijt komt uit een doosje met een zak warme broodjes en koffie/thee, het ziet er niet maar is goed te eten.
De motoren mag je zelf weer van de trein afrijden en de trip kan beginnen. De terug reis gaat uiteraard op de zelfde manier. Er is nauwelijks stress en het grootste probleem is het wachten op de volgend stap, zorg dus voor goed gezelschap en wat eten en drinken tijdens het wachten.
In tijd spaar je het nodige uit: De ene ochtend vertrek je om 9:00 van huis(Breda), de volgende dag sta je om 9:00 in Bolzano en begint je trip, je hebt dus niet 1100km op de motor gezeten, je het redelijk geslapen, je motor en banden hoeven 2200km minder te rijden, je hoeft geen overnachtingshotel te boeken. Als je alle kosten meerekent ben je met de trein een paar tientjes duurder uit maar je begint wel ongelofelijk fit aan de trip.
Ik ben zelf nog van plan om een keer met de trein naar Villach te gaan en dan via alle berggebieden en heuvels terug naar Breda te rijden.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
Groetjes, Bert

01-Inchecken Hbf Düsseldorf

02-We zijn niet de enigen die deze trein nemen

03-We zijn nog steeds niet de enigen

04-Effe wachten

05-Nog steeds effe wachten

06-Hij staat erop

07-Zij nog niet

08-Auto's gaan op de zelfde trein mee en gaan op het bovendek

09-Zijn brommer staat er op

10-Deel van onze groep

11-Nog even checken

12-Zo ziet het geheel er uit

13-Uw reisleider checked nog even of de trein de juiste route volgt

14-Dit zijn de zitbanken, beetje rechtop maar je zit er toch niet zo vaak

15-Rustig met een biertje beginnen

16-En een hapje eten

17-Enige biertjes later .....
18-Je doet wat nieuwe kennissen op ....

19-Zo probeer je te slapen, gaat redelijk

20-Ontbijt service

21-Kwaliteit ontbijt was goed

22-Met nog een paar(-honderd) motorrijders wachten op station Bolzano voor de terugreis
Het zit er op voor dit jaar, nog een mooie binnendoor route naar huis morgen!
Laatst gewijzigd door Baird op 30 jun 2010, 09:25, 7 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: motor & trein
Tanx Baird,
nu de foto's nog.
Wel nog even een vraagje over de spanbanden. Maak je ze zelf vast aan je motor en de technici maken hem vast aan de trein. Blijf je daar dan bij?
nu de foto's nog.
Wel nog even een vraagje over de spanbanden. Maak je ze zelf vast aan je motor en de technici maken hem vast aan de trein. Blijf je daar dan bij?
Zümo XT
- Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor & trein
Die kleintjes maak je zelf vast, zij maken de groten aan die kleintjes vast, daar kun je wel naar kijken maar je bent dan zelf niet tussen de motoren. Ze doen het heel netjes, voor en achter je motor worden beugels geplaatst tegen het verrijden. Klinkt ingewikkeld maar valt alles mee.
t' zijn trouwens leuke souvenirs, ze zijn er erg slordig mee.
t' zijn trouwens leuke souvenirs, ze zijn er erg slordig mee.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor & trein
btw: foto's gezien?Wildripper schreef:Tanx Baird,
nu de foto's nog.![]()
Wel nog even een vraagje over de spanbanden. Maak je ze zelf vast aan je motor en de technici maken hem vast aan de trein. Blijf je daar dan bij?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: motor & trein
Jazeker. Ziet er goed uit. Het overdenken waard om is wat verder op pad te gaan.
Alleen die trein is wel laag hoor. Lijkt me wel een gedoe om dd fiets erin te rijden.

Alleen die trein is wel laag hoor. Lijkt me wel een gedoe om dd fiets erin te rijden.
Zümo XT
- Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor & trein
Wildripper schreef:Jazeker. Ziet er goed uit. Het overdenken waard om is wat verder op pad te gaan.
Alleen die trein is wel laag hoor. Lijkt me wel een gedoe om dd fiets erin te rijden.
De maximale toegestane hoogte van de motor is opgegeven, maar het is goed te doen, het pad is breed genoeg, don't worry!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 8362 Weergaves
-
Laatste bericht door siebke
-
- 5 Reacties
- 2681 Weergaves
-
Laatste bericht door telekraan
-
- 11 Reacties
- 4992 Weergaves
-
Laatste bericht door PK
-
-
Nieuw bericht ABS op de motor
door Inspector Gadget » » in RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving - 27 Reacties
- 8251 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-