Aanschaf R1100RT 160.000 km

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Aankopen of niet?

Veel te hoge km stand
9
56%
Ach deze BMW kan het wel hebben
7
44%

Totaal aantal stemmen: 16

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

mlampie

Aanschaf R1100RT 160.000 km

Ongelezen bericht door mlampie »

Hallo Allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een R1100RT uit 97 met 160.000 km op de teller. De prijs is even onder de 4000 euro. Motor ziet er goed uit en heeft wat leuke extra's. Mijn vorige motor was een K100RS. Ik had altijd het gevoel dat de K100 onversluitbaar was. Hoe is dit met de R100?

Ik weet dat de motor goed in onderhoud geweest is maar hik wel een beetje tegen de km stand op.

Graag jullie advies en reacties.

Alvast bedankt

Marco
Laatst gewijzigd door mlampie op 14 jan 2009, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Aanschaf R1100RT 160.000 km

Ongelezen bericht door HansD »

mlampie schreef:Hallo Allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een R100RT uit 97 met 160.000 km op de teller. De prijs is even onder de 4000 euro. Motor ziet er goed uit en heeft wat leuke extra's. Mijn vorige motor was een K100RS. Ik had altijd het gevoel dat de K100 onversluitbaar was. Hoe is dit met de R100?

Ik weet dat de motor goed in onderhoud geweest is maar hik wel een beetje tegen de km stand op.

Alvast bedankt

Marco
R100RT uit 1997? of bedoel je R1100RT uit 1997?
Hans
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Neem aan dat het een tik-foutje is...

Het kan alleen maar een 1100 zijn

als ie altijd keurig zijn beurtjes heeft gehad, roepen de meeste BMW kenners dat ie net ingereden is.

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel kilometers je erbij wilt gaan zetten.
Het blok moet dat zeker aan kunnen.

Leuk om er een topic van te maken met de km standen

suc6 met je keuze
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
blittkit

Ongelezen bericht door blittkit »

Hij zou het zeker aan kunnen wat wel interresant is is zijn onderhoudshistorie. Wat ook nog mogelijk is laat hem keuren. (zelf kwam ik zo achter diverse verrassingen) Alhoewel dit natuurlijk nog geen garantie is. Het blijft altijd een stuk techniek
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Ik ben het met vorige schrijver eens[Blittkit]als de onderhouds historie bekent is dan kun je het overwegen.Je kunt het niet vergelijken met de K Serie die heeft een 2keer langere levens duur.Ik wil alleen de koppeling even aan roeren, de K-Serie heeft soepeler motorloop dan de R-Serie wat zijn uitwerking ook heeft op de koppeling, heeft kortere levensduur. Een Boxer loopt niet mooi rond een beetje bonkig,Maar loop het forum even door er staat genoeg te lezen over dit onderwerp,over de aansshaf oudere motor. Persoonlijk zou ik hem laten staan.

Succes,
Kees BMW
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik zou hem ook laten staan. De motor heeft veel kilometers gelopen en is eigenlijk afgeschreven dus vind ik 4000 euries te veel. Wel zou ik overwegen om het te doen voor 2000 - 2500 want dat zou de losse onderdelen opbrengen als je ze allemaal apart verkoopt. Maw de kans voor een dure reparatie is met deze kilometerstand wat dichterbij en dan is het niet de investeering meer waard.

Wijsheid en geduld als je aan shoppen bent zal je goed dienen.

Gr.
Kenny

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

160.000 is veel hoor, 4x de aarde rond zeg ik maar. Wat weet je van het onderhoudsverleden? Regelmatige beurten? Facturen van dealers? Krijg je goede garantie?
Zonder enig overtuigsbewijs zou IK het NIET doen. Er staan er zat te koop die wel meer kosten maar met minder km's. IK denk persoonlijk dat het een hele dure voor je gaat worden.

suc6 met je beslissing

Jos WRSM
mlampie schreef:Hallo Allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een R1100RT uit 97 met 160.000 km op de teller. De prijs is even onder de 4000 euro. Motor ziet er goed uit en heeft wat leuke extra's. Mijn vorige motor was een K100RS. Ik had altijd het gevoel dat de K100 onversluitbaar was. Hoe is dit met de R1100RT?

Alvast bedankt

Marco
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
mlampie

Dank voor jullie antwoorden en reacties.

De motor staat bij een motorzaak zou daar ook zijn onderhoud hebben gehad. Ze geven er geen garantie op of ik moet 750 euro bijbetalen.

Ik had al een bod gedaan van 3250 maar ze willen echt 3900 euro hebben.

Twijfel wel omdat de een zegt dat met makkelijk kan en de motor net ingereden is (wat overdreven natuurlijk begrijp ik ook wel) en de ander geeft aan dat het wel erg veel is.

Ik probeer het het geduld wel op te brengen en verder te kijken.

Marco
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Als je er zelf een goed gevoel bij hebt, tja wat houd je dan tegen.

Weet wel dat ze graag willen verkopen de economie is niet zo best en de vooruitzichten ook niet dus de aanhouder wint zou ik zeggen.

succes Ruud
mlampie

Dank Ruud,(en alle anderen)

Ik heb ze vanmiddag weer even gesproken, de bak schijnt van de nieuwe versie te zijn en de koppeling is 20k geleden onderhanden geweest.

De motor is de laaste 2 jaar bij deze dealer in onderhoud geweest en de vorige eigenaar heeft daar ook een nieuw BWM gekocht.

Er zit ook een topkoffer, alarm en radio bij.
Ga toch morgen maar even kijken denk ik.
Hij geeft aan dat de prijs vast is..... hopen dat er nog wat speling is

Marco
RuudRT

hoi,

Niet door laten misleiden kom je er niet uit gewoon zeggen te duur en weglopen, 90% kans dat ze zeggen laten we er even over praten.

Aanhouder wint bedenk zelf wat je voor prijs wilt betalen en ga daarmee in onderhandeling en in je achterhoofd niet een hand vol maar een land vol :lol:

Ruud

mlampie

Ik heb hem.....
Zal morgen even foto's plaatsen.
RuudRT

Hoi,

volgens mij ben ik hem ergens tegen gekomen op het net, was het in tiel en marakesh rood?

Ruud
clemturbo
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Volgens mij stond ie op marktplaats.

Maar we wachten nog op de foto, en ben benieuwd of mlampje nog wat van de prijs heeft afgekregen.

Groet Clemens
Boswachter
mlampie

Hier is hij dan.... En iedereen nogmaals bedankt voor alles reacties.
Uiteindelijk heb ik hem voor 3750 meegekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
clemturbo

Gefeliciteerd met je mooie RT.

Ziet er toch goed uit, en die km's zie je er zo niet vanaf.
Veel plezier en veilige km's wens ik je toe.

Groet Clemens
Boswachter

RuudRT

Hoi,

Ziet er zeker goed uit ga je nog veel km plezier van beleven. 8)

Groet Ruud
bmw jacky

Ongelezen bericht door bmw jacky »

Hallo Marco,

Veel plezier ermee !

Ziet er keurig netjes uit .

Groeten BMW Jacky.
mlampie

Hallo Allemaal,

Ik ben erg blij met de RT moeten nog wel wat zaken aan gebeuren ben ik achter gekomen.

* ABS blijft in storing (heb de oplossing al gelezen een aanpassing zou helpen (of is een nieuwe accu een betere oplossing)
* Stationair blijft de motor niet goed lopen (ook niet met de shoke) lijkt te laag
* Stationair geeft de motor soms een flinke schok en dreigt dan af te slaan
* Radio afstandbediening lijkt niet te werken
* voorruit werkte wel eenmaal in de showroom maar eenmaal gekocht lijkt deze niet meer te werken
* Benzine meter gaf halve tank aan maar reserve lichtje ging branden (ruim 20 liter getankt dus weet nog niet welke nu het goede aan gaf)
* Er zit een alarm op Welke zal ik nog wel eens melden als ik hem inschakel maakt hij een flink lawaai (2x harde piep) zo hard dat het eigenlijk niet kan in de avond of nacht voor de deur)

Heb de motor gekocht zonder garantie maar hij zou wel in orde zijn dus weet ook nog niet met welke punten ik terug moet gaan.

Toch enorm blij met de motor, wel even anders dan de vertrouwde K100RS moet evne wennen, gisteren op de snelweg met duo in de regen 100km gereden.
Even voorzichting gedaan met de bochten. Hoop over een paar honderd km de motor lekker te kennen.
RuudRT

Hoi,

Meteen even terug gaan hij is dus toch nog niet helemaal in orde, volgens de wet heb je altijd een bepaalde garantie dus niet wachten.

Ruud
mlampie

Ik ben hiervan niet helemaal op de hoogte maar had er wel eens iets over gehoord.
Zal het lijstje morgen naar de dealer toesturen.

Dank voor je meedenken Ruud.

Gr. Marco

mlampie

Heb hier inmiddels ook wat over gelezen bij de Consuwijzer.

Ben benieuwd naar zijn reactie en hoop op een goede afloop.
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

Marco
RuudRT

Hoi,

Als je het op een nette manier brengt bereik je veel, men staat in een hele slechte positie als je iets verkoopt wat goed is en blijkt uit de eerste dag dat het tegendeel is.

Het zal wel goed gaan, mocht het anders zijn kun je op het forum al een heel veel terug vinden.

De prijs is niet verkeerd en als het alleen bij die punten blijft.

Succes Ruud
clemturbo

Heren,

Hij koopt de machine zonder garantie!
Dus er blijft een risico.
En dat is ook een keus die jezelf maak, de verkoper is volgens mij alleen verplicht de mankementen die hij zelf
weet te vermelden.
Het is altijd te proberen de mankementen bij de verkoper aan te halen, op een nette manier, en kijken hoe deze erop reageert.
Maar denk zoals ik de mankementen zie, kunnen we dat ook met dit forum wel oplossen!!

Groet Clemens
Boswachter
RuudRT

Hoi,

Dat klopt wat je zegt maar als wordt aangegeven door de verkoper dat de machine helemaal goed is en er blijkt na de eerste dag al een aantal mankementen boven water te komen is deze verplicht om het op een goede manier op te lossen. Kan dit aangetoond worden en dat is in dit geval zo, dan zal hij dit ook wel doen op een procedure zal zal hij zeker niet zitten wachten. Dit alles natuurlijk uitgaande van de gegevens die we hierboven zien we zijn er natuurlijk niet bij geweest tijdens de koop en weten dan ook niet wat er gezegd en afgesproken is.

En wij als een grote RT familie kunnen zeker een hele hoop punten oplossen

Groet Ruud
clemturbo schreef:Heren,

Hij koopt de machine zonder garantie!
Dus er blijft een risico.
En dat is ook een keus die jezelf maak, de verkoper is volgens mij alleen verplicht de mankementen die hij zelf
weet te vermelden.
Het is altijd te proberen de mankementen bij de verkoper aan te halen, op een nette manier, en kijken hoe deze erop reageert.
Maar denk zoals ik de mankementen zie, kunnen we dat ook met dit forum wel oplossen!!

Groet Clemens
mlampie

Ik ga er ook geen groot probleem van maken, maar ik heb recht op een goed produkt bij aankoop met of zonder garantie.

Ook niet alles is van belang maar de radio die werkte niet bij de aankoop omdat de code's er nog niet waren die heb ik meegekregen na de aankoop en toen kwam dit euvel naar boven. Ook het probleem van de ABS maar daar is al een oplossing voor.

Het zou de dealer ten goede komen en ik zal dan ook niet nalaten om iedereen te vertellen hoe goed hij dit heeft oplgelost.
Verder ben ik ook best bereid om mee te betalen als dit noodzakelijk is.

Gr. Marco

RuudRT

Hoi,

Nou helder toch :idea:

Gr Ruud
ltjl

Re:

Ongelezen bericht door ltjl »

ksimon schreef:Ik zou hem ook laten staan. De motor heeft veel kilometers gelopen en is eigenlijk afgeschreven dus vind ik 4000 euries te veel. Wel zou ik overwegen om het te doen voor 2000 - 2500 want dat zou de losse onderdelen opbrengen als je ze allemaal apart verkoopt. Maw de kans voor een dure reparatie is met deze kilometerstand wat dichterbij en dan is het niet de investeering meer waard.

Wijsheid en geduld als je aan shoppen bent zal je goed dienen.

Gr.
Kenny
Yep......helemaal me eens. Goedkoop kopen en geld achter de hand houden voor eventuele reparaties
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met die storingen. Als de dealer van goede wil zal je goed geholpen worden. Als dat niet zo is plaatsen we toch gewoon zijn naam en adres op de zwarte lijst. :idea:
Als het allemaal goed verlopen is zien we je alsnog op het RT Treffen van 26 april a.s. (als er nog een plekje vrijkomt mag je inschrijven) en kunnen we je fiets allemaal bewonderen. Voorlopig ben je recordhouder wat KM's betreft. :lol:

succes en we horen graag de afloop.

Jos WRSM
mlampie schreef:Ik ga er ook geen groot probleem van maken, maar ik heb recht op een goed produkt bij aankoop met of zonder garantie.

Ook niet alles is van belang maar de radio die werkte niet bij de aankoop omdat de code's er nog niet waren die heb ik meegekregen na de aankoop en toen kwam dit euvel naar boven. Ook het probleem van de ABS maar daar is al een oplossing voor.

Het zou de dealer ten goede komen en ik zal dan ook niet nalaten om iedereen te vertellen hoe goed hij dit heeft oplgelost.
Verder ben ik ook best bereid om mee te betalen als dit noodzakelijk is.

Gr. Marco
Jos WRSM
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Het ziet er van een afstandje naar uit dat alle storingen aan je motor voortvloeien uit storingen uit het electronische circuit.
Misschien een idee om de kabelbomen eens te inspecteren op slijtage.

suc6 met je motor!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
mlampie

Ik hou me aanbevolen voor de het treffen in April.

Heb bericht gestuurd naar de dealer maar nog niets vernomen.
Heb het netjes gehouden en hem om een reactie gevraagd.

hou jullie op de hoogte.

han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi,
gefeliciteerd met je aankoop ziet er prima uit en gezien de extra's valt de prijs best mee, maar het moet natuurlijk wel allemaal werken. de ABS modificatie is goed te doen als je een beetje handig bent. Ik heb het gisteren bij de motor van mijn buurman/vriend gedaan het is bij een RT wel wat meer werk dan bij een GS die ik daarvoor voor mezelf heb gedaan. Daardoor raakte ik even het spoor bijster naar het zoeken van de aansluiting van de extra toe te voegen draad. ik zat dus op de verkeerde plaats te zoeken. de aansluiting zit dus achter het front. Bij de GS zit die onder de tank.

Als de verkoper heeft gezegd dat alles werkt en dat hoort ook voor het betaalde bedrag dan moet hij het in orde maken. dus niet wachten lijstje maken en direct een afspraak maken anders krijg je een nodeloze discussie dat is later ontstaan of komt door ondeskundig gebruik oid. In het ergste geval kun je de koop ontbinden maar dat wil je natuurlijk niet als hij verder in orde is.
Het lijkt er op dat de motor (afstelling) gewoon aan een goede beurt toe is. als je zelf niet zo handig bent breng hem naar een deskundig bedrijf en dat hoeft niet altijd een officiële bmw dealer te zijn. zelf doe ik alle werkzaamheden vanaf de 1e 0 beurt zelf. dan weet je zeker welke materialen je hebt verbruikt en welke werkzaamheden er zijn verricht en bovenal vind ik het leuk om te doen.

Aangezien de ruit wel heeft gewerkt lijkt het op een eenvoudig (los stekkertje?) probleem
De benzinemeter misschien is er iets mis gegegaan met het vervangen van het benzinefilter

Het lijken allemaal kleine dingen te zijn maar er kan toch best wel wat tijd in gaan zitten. eventueel kun je overwegen de motor alsnog te laten keuren door de keurmeester van de ANWB Promoter. dan heb je meer zekerheid.

Met vr gr
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hij (of is het een zij) ziet er erg mooi en verleidelijk eruit.
Zorg dat de dealer de motor helemaal in orde krijgt. Schroom niet om een second opinion bij een derde te vragen.
Ander wens ik je heeeel veeeel RT plezier een net zoveel veilige kilometers :D

Gr,
Kenny
mlampie

Hallo allemaal,

Gesproken met de dealer en er zat was los, heb het zelf kunnen oplossen.

Radio (afstandbediening) werkt weer
Kuipruitje werkt weer
Lage toerental was express zo door de vorige eigenaar ingesteld (600rpm)
Heb begrepen om dat laaste te verhogen er nogal wat van de motor verweiderd moet worden dus dat laten we maar even zo.
De ABS lampjes gaf hij de volgende werkende oplossing. "licht uit, radio uit, contact aan en direct starten) en het werkt..... !!!

Ik ben dus weer een happy RT rijder.... (hmm mag je jezelf zo al noemen na 100km RT rijden ;) )
arjl
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Ongelezen bericht door arjl »

Nou, gefeliciteerd met je mooie motor!
Hopelijk heb je er lang en veel plezier van!

Groeten,
Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
RuudRT

Hoi,

Kijk toch weer snel opgelost, veel plezier ermee

groeten Ruud

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Fijn om te horen dat je nu op de goede weg bent. De zaken die je opnoemde waren ook niet wereldschokkend zoals het eruit springen van een versnelling of zo.
Heb je al contact met Dick opgenomen om te vragen of er nog een plekje vrij is bij het RT treffen. (zie mailtje dat ik je gestuurd heb)

grt
Jos
mlampie schreef:Hallo allemaal,

Gesproken met de dealer en er zat was los, heb het zelf kunnen oplossen.

Radio (afstandbediening) werkt weer
Kuipruitje werkt weer
Lage toerental was express zo door de vorige eigenaar ingesteld (600rpm)
Heb begrepen om dat laaste te verhogen er nogal wat van de motor verweiderd moet worden dus dat laten we maar even zo.
De ABS lampjes gaf hij de volgende werkende oplossing. "licht uit, radio uit, contact aan en direct starten) en het werkt..... !!!

Ik ben dus weer een happy RT rijder.... (hmm mag je jezelf zo al noemen na 100km RT rijden ;) )
Jos WRSM
mlampie

Hallo Jos,

Ik heb inderdaat een berichtje naar Dick gestruurd, hopelijk komt er nog ergesn een mogelijkheid om mee te kunnen.
Ik heb gisteren weer even gereden en alles werkt goed en hij rijdt heerlijk.

Vandaag gaat hij weer op "stal" tot het wat mooier weer gaat worden.

Gr. Marco

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”