Tuningkabel

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

PeterRT

Tuningkabel

Ongelezen bericht door PeterRT »

Hallo Rt Ridders,
Ik heb op eBay.de een advertentie gevonden waar in een tuningkabel word aangeboden.
Ik vraag me af of deze mogelijkheid van ( tuning ) bekend is bij iemand en wat jullie idee hierover is.
In de advertentie staat :
Widerstandtuning, dem Steuergerat wird mittels diesem adapterkabel eine kaltere aubentemeratuur vorgegaukelt und damit wird das kraftstoffluftgemisch etwas mehr angefettet.
Die getestete BMW R1200GS erreichte im oberen drehzahlbereich zwischen 3 - 5 Ps mehr und auch das drehmoment ist bis zu 5% angestiegen. Es wird ein genau abgestimmter widerstand verwendet.
Diese leistungssteigerung ist allerdings erst ad ca. 4500 U/min merbaar, da vorher die lambdasonde die gemischregeling ubemimmt.
Zelf heb ik het idee dat deze kabel ervoor zorgt dat de afstelling rijker gezet word, en als dat zo is vraag ik me af of er onder ons een super techneut is die uit kan leggen hoe dat dit dan tot stand komt door de kabel ( lees gewijzigde penbezetting in de stekkers ) er tussen te zetten.
Ik ben heel benieuwd.
Peter
Afbeelding
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Dat is een zeeer eenvoudige NTC-weerstand die de temperatuursensor fopt. De tempsensor zit in je luchtfilterhuis.
Daardoor krijgt je BMW een iets rijkere verbranding endus een pk-tje of 4/5 meer.

In nl is er ook iemand die daar mee bezig is.

Je hoort later iets meer van me.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Een paar jongens op het GS-forum zijn daar ook mee bezig, zie; http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=22568

Dat kabeltje is niks meer dan een weerstand met 2 stekkers die je tussen de Moronic en de lucht temp sensor zet.
Hierdoor denkt de Moronic dat de lucht kouder is dan in werkelijkheid, koude lucht is 'dikker' en kan meer brandstof mengen.

De Moronic reageert daar dus op met meer brandstof inspuiten, het mengsel wordt rijker en de brommer loopt beter.

Hoeveel vermogen je er me wint kan je testen op een Dyno-bank.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
PeterRT

Ongelezen bericht door PeterRT »

Hallo Harm en Paul,
Dank voor jullie reactie en tips.
Ik weet nu wat dit kabeltje doet.
Groeten,
PeterRT
Rienk Visser

Re: Tuningkabel

Ongelezen bericht door Rienk Visser »

Dat is een Recyclizer

Alle info staat in een ander topic
viewtopic.php?f=35&t=1191" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb zelf nu ook zo'n kabel en hij loopt inderdaad beter.
ik heb hem besteld bij http://www.novitech.nl/taal.html" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat ook meer info over hoe het werkt.

Gesloten

Terug naar “Elektrische Systemen”