Van een K75 ('88) naar een R1100RT (97) overgestapt

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

spookje

Van een K75 ('88) naar een R1100RT (97) overgestapt

Ongelezen bericht door spookje »

Hallo,

Ik ben Casper ben 45 jaar en woon in het rustige Brabant.
In 98 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en heb kort na de rijlessen mijn lesmotor overgenomen (Honda CB500).
Die heb ik na een tijdje weg moeten doen omdat ik teveel last had van mijn schouder (muisarm).

Het bleef toch jeuken en toen mijn zwager in 2007 zijn K75 verkocht heb ik hem overgenomen.

Donderdag 3 juni bracht ik de K75 naar de dealer voor een beurtje en toen waren er zoveel kosten aan de motor dat ik het advies kreeg om maar niets eraan te doen. 's morgens had ik toevallig gevraagd wat mijn K75 nog zou kunnen opbrengen bij inruil en dat was toen ongeveer 1000 euro _002

Op zaterdag 5 juni heb ik een proefrit gemaakt op een K1100LT en een -1100- .

Mijn zoon van 11 vond de K1100 een blokkendoos, daar mocht ik van hem niet mee thuiskomen (ik hoop dat ik hier niemand mee tegen het zere been schop).
Op de -1100- had ik ook niet de neiging om steeds door te moeten schakelen op de grote weg, terwijl ik op die K1100 een zesde versnelling miste.

Dus na wat denken (een kwartiertje of zo) ben ik toch voor de -1100- gevallen (alhoewel die wel een stuk duurder was)
Ik heb hem gelijk gekocht en om 16.00 uur kon ik hem ophalen.

Ben er nu lekker mee aan het rijden geweest.... toch wel een stuk relaxter dan de K75...

Zo, nu weten jullie een beetje over mij.

Groeten,

Casper
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Van een K75 ('88) naar een R1100RT (97) overgestapt

Ongelezen bericht door Walter »

Hallo Casper,

[welkom]
En van harte gefeliciteerd met je -1100- !
Daar ga je een hoop plezier aan beleven.
Ik heb hem zojuist al bewonderd in de topic h[url]ttp://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2381[/url]
Keurige machine!

Veel plezier hier op het forum en van je RT!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Iemand tegen het zere been schoppen??? Omdat een K model een blokken doos zou zijn? DAn zitten ze op het verkeerde forum.

Big RT Smile Big RT Smile Big RT Smile

In ieder geval van harte welkom op het forum en veel veilige km toegewenst.

Rijdt je zoon mee (achterop?)
spookje

Ongelezen bericht door spookje »

Stingray schreef:Rijdt je zoon mee (achterop?)
Ja hoor, sinds vorig jaar mag hij met me mee van mijn vrouw.

Hij vindt het geweldig en zou het liefst nog op de motor naar school gebracht worden (400 meter van huis).

Hij is 11, zit in groep 8 en is al bijna 1m60, dus wat dat betreft kan hij zich goed gedragen op de motor.

We zijn zondag al gelijk samen een stukje gaan rijden, en ik merkte bijna niet eens dat hij achterop zat op de -1100-.
Toch een heel verschil met die K75.
Ard
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond

Ongelezen bericht door Ard »

Hey Casper,

Nogmaals welkom op het forum. Er is genoeg te lezen en vragen kan je altijd stellen.

Grt,

Ard
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Casper,

Welkom op dit informatieve en gezellige forum. De vooruitgang van een K75 naar een R100RT moet een gigantische zijn mag ik aannemen. Veel fijne en vooral veilige kilometers gewenst!!

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”