achterspatbord scheef?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Daniël

achterspatbord scheef?

Ongelezen bericht door Daniël »

Langs deze weg stel ik me even voor en val gelijk met de deur in huis met een vraag over mijn achterspatbord.
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een nieuwe 1200 RT in Ostragrau. Alles muv de radio zit erop. Heb de topkoffer in de kleur van de motor laten spuiten. Daar is het wachten nog even op. De motor heeft al een paar honderd km met ons gemaakt. Wat een genot.
Een jaar of 5 geleden ben ik van een 1100 RT afgestapt en heb 'm ingeruild voor een cabriolet. Dat is ook leuk, maar het begon toch weer te kriebelen. Vandaar maar weer een motor. En wat voor één. Ik glim van trots!
Dan de vraag over mijn motor. Ik zag, recht van achteren bekeken, dat het spatbord niet helemaal recht uitgelijnd is boven het achterwiel. Aan de linkerkant is het spatbord 1 cm smaller dan de band en rechts is het spatbord 2 cm breder dan de band. Toen ik de dealer daarop wees zij deze dat dit te maken had met de cardan, maar ik vind het maar een vreemd gezicht.
Hebben jullie dat ook?

groeten, Daniël
BM-double-UU

Re: achterspatbord scheef?

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ga morgen even kijken...als ik hem weer naar buiten haal :-)
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Daniël schreef:Langs deze weg stel ik me even voor en val gelijk met de deur in huis met een vraag over mijn achterspatbord.
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een nieuwe 1200 RT in Ostragrau.
groeten, Daniël

Hallo Daniël,
van harte welkom op het forum en nog heel veel fijne km's gewenst.
Vergeet niet je profiel aan te passen, tenslotte heb je nu een RT _004

[groet]
-1200-
Harald
J.H. Willems

Ongelezen bericht door J.H. Willems »

Hallo Daniël,
Je hebt helemaal gelijk, de uitlijning behoort goed te zijn. Maar helaas worden de nieuwe motoren niet allemaal zo goed geleverd. De eindcontrole zou wel wat verbeterd kunnen worden. Ik heb mijn nieuwe RT (geleverd 8 juli 2010) ook voor een deel moeten slopen om e.e.a. goed uit te lijnen. De achterlichten en het kofferrek zaten behoorlijk scheef. De oorzaak zat hem in het achterframe. Ik heb het kunnen oplossen door aan de linkerzijde enige sluitplaatjes als opvulling te gebruiken. Nu is het weer netjes uitgelijnd.
[groet]
Henk -1200-
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

J.H. Willems schreef:Hallo Daniël,
Je hebt helemaal gelijk, de uitlijning behoort goed te zijn. Maar helaas worden de nieuwe motoren niet allemaal zo goed geleverd. De eindcontrole zou wel wat verbeterd kunnen worden. Ik heb mijn nieuwe RT (geleverd 8 juli 2010) ook voor een deel moeten slopen om e.e.a. goed uit te lijnen. De achterlichten en het kofferrek zaten behoorlijk scheef. De oorzaak zat hem in het achterframe. Ik heb het kunnen oplossen door aan de linkerzijde enige sluitplaatjes als opvulling te gebruiken. Nu is het weer netjes uitgelijnd.
[groet]
Henk -1200-
Gezien het werk wat je er aan gedaan hebt om het goed te krijgen _004 komt bij mij de vraag, what about de dealeRT? _001
Konden die het euvel niet verhelpen. Je mag toch verwachten dat een motor, in deze prijsklasse, correct wordt
afgeleverd en dat je daar niet zelf aan hoeft te sleutelen. (of je wilt het zelf graag, natuurlijk ;) )

[groet]
-1200-
Harald
marcmuts

Ongelezen bericht door marcmuts »

Habeve schreef: Je mag toch verwachten dat een motor, in deze prijsklasse, correct wordt
afgeleverd en dat je daar niet zelf aan hoeft te sleutelen.
Mijn -1200- is twee maanden geleden perfect afgeleverd zonder noemenswaardige scheve delen. Maar als die er waren, had de dealer die toch echt mogen (en zoals ik hem ken vast) opgelost.
Daniël

Ongelezen bericht door Daniël »

Dealer heeft het perfect opgelost. in 1e instantie leek het probleem te zitten in het subframe achter. frame vervangen, maar probleem bleef.
Bleek na grondig onderzoek de boring van de cardan te zijn die enkele mm's scheef was geboord. Deze boring zit aan de voorzijde van de cardan. Achteraan betekent de afwijking van enkele mm's een afwijking van ruim een cm.
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

Daniël schreef:Dealer heeft het perfect opgelost. in 1e instantie leek het probleem te zitten in het subframe achter. frame vervangen, maar probleem bleef.
Bleek na grondig onderzoek de boring van de cardan te zijn die enkele mm's scheef was geboord. Deze boring zit aan de voorzijde van de cardan. Achteraan betekent de afwijking van enkele mm's een afwijking van ruim een cm.
Hallo Daniël ,
ik sta hier toch van te kijken en heb er ook nog nooit van gehoord , gelukkig dat het naar volle tevredenheid is opgelost .

Scheelt weer veel irritaties t.a.v. je dealer ,
veel plezier en met
vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Edwin K

Ongelezen bericht door Edwin K »

Aan de linkerkant is het spatbord 1 cm smaller dan de band en rechts is het spatbord 2 cm breder dan de band.

Nou Randy,

dit heb ik dus ook,
vandaag is hij echter voor de eerste beurt terug geweest,
ik heb het gemeld en toen ik hem ophaalde was het van veel plezier er weer mee we hebben alle punten aangepakt
nu sta ik net te kijken en er is niets aan gedaan,
ik baalde al aangezien ze mij er op wezen dat mijn banden spanning voor hoger moest maar dat hebben ze dan niet bij de beurt gedaan?!

morgen weer bellen,
ik vraag me echt af wat ze gaan zeggen?

gr Edwin

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”