Spiegels R1100RT

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Spiegels R1100RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hallo,

FF een ervarings-vraag want op het forum zit veel, heel veel ervaring;

Vanaf het begin dat ik mijn dame heb, bemerk ik dat de spiegels niet echt lekker op de pennen "klikt".
Als ik de spiegel stevig op die pennen druk, springt de spiegel een stukje terug, alsof de pen niet diep genoeg in de behuizing gaat om vast te klikken.
Waardoor er een lelijke kier ontstaat en de spiegel eigenlijk niet goed vast zit.

Bij andere R1100RT's heb ik wel eens gezien dat de spiegelbehuizing heel strak tegen de kuip aan zit, (sommige eigenaren zeggen soms te strak).

Ik heb niet het idee dat het echt verstelbaar is, maar welke stappen kan je doen om het te verbeteren :?:

Bij voorbaat dank!
peijsj
Type: R1100RT

Re: Spiegels R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste Rob,

Volgens mij gewoon een flinke klap op geven. Niet te flauw. _004
Inspector Gadget

Geloof mij, doe ik ook, maar dan "springt" 1 van de "clipjes" weer terug en wijkt de spiegel op die ene plek.

Het lijkt wel of het net "te strak" afgesteld staat want het "klikt" wel, maar schiet weer terug.

Tips en trucs zijn welkom! ;)
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Weet je zeker dat het omliggende kunstof goed op zijn plaats zit??
Zitten alle schroeven er diep genoeg in en hebben ze niet een te grote kop?
Heb je vangtouwtjes aan je spiegels die mogelijk ergens klemzitten???

Deze dingen kunnen anders nog wel eens voor dergelijke problemen zorgen.

Controleer ook even de veertjes die op de spiegels zitten rondom de gaten waar de nokjes in moeten vallen (of ze uberhaupt nog opzitten of dat ze niet lam zijn)

Anders kun je met een imbussleutel de 3 nokken terugdraaien/stellen (moet je wel de moer aan de achterzijde vergrendelen)
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Inspector Gadget

Top, bedankt _004

Het was al vanaf het begin zo, dus voordat ik vangdraden, piëzo-pieperts en de Muth spiegel geplaatst had.

Ik ga er eens rustig voor hurken, bedankt! ;)

Update: Min-of-meer opgelost, ik heb de bewuste conische pen iets uitgedraaid, het is niet helemaal optimaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat het in een vorig leven door iemand veel te vast gedraaid is, er zat ook een soort vet op, alleen op die pen en gaatje. :shock:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”