Oliefilter
Moderator: RT_Patrick
Re: Oliefilter
Of die beste is durf ik niet te zeggen maar ik heb op mijn 1200GS een Champion filter gemonteerd.
Voor mijn R850R en tegenwoordig voor mijn R1150RT gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid Mann filters.
Via onderstaande url kan je het juiste filter voor jouw type BMW opzoeken.
Arie
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 01_mrksl=6
Via onderstaande url kan je het juiste filter voor jouw type BMW opzoeken.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 01_mrksl=6
- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Koop een origineel bij de dealer of pak een goede vervanger,welke dikwijls ook origineel gebruikt worden alleen staat er dan een bmw logo bij op en moet er meer voor betaald worden.De topmerken qua filters die ik gebruik zijn : mahle/knecht ,mann,purflux. Ook voor brandstof of luchtfilters een goede keuze.
Nog een wijze raad : nooit de troep van het merk framm kopen! Nare ervaringen mee gehad op japanse auto's. Mahle/knecht en mann zijn overigens duitse fabrikaten en dus van goede kwaliteit.
Gebruik ook goede olie,zie meerder topics op het forum. Geen gamma of hema ,aldi olie.Het smeert wel en voldoet aan bepaalde eisen,maar koop bv Castrol,kroon,shell,bell-ray,motul.Merkolie dus! Kost ietsje meer maar is goed.
Succes. J.
Nog een wijze raad : nooit de troep van het merk framm kopen! Nare ervaringen mee gehad op japanse auto's. Mahle/knecht en mann zijn overigens duitse fabrikaten en dus van goede kwaliteit.
Gebruik ook goede olie,zie meerder topics op het forum. Geen gamma of hema ,aldi olie.Het smeert wel en voldoet aan bepaalde eisen,maar koop bv Castrol,kroon,shell,bell-ray,motul.Merkolie dus! Kost ietsje meer maar is goed.
Succes. J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4726 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959