OPGELOST! Problemen bluetooth en mediakaart Nav IV?
Moderator: RT_Patrick
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
OPGELOST! Problemen bluetooth en mediakaart Nav IV?
Beste mede RT-ers,
Ik heb onlangs een BMW-navigator IV aangeschaft. Ik had nog een bedrade headset, maar dat gaat niet.
Dus dacht ik een, redelijk, goedkope Scala Rider Solo XL te kopen, omdat ik alleen naar de navigatie en opgeslagen muziek wil luisteren. Dus geen bike-to-bike, radio ed.
Vandaag kreeg ik hem binnen en heb hem, voordat ik hem in mijn helm inbouwde, geprobeerd.
Navigatie doet het prima, alleen als ik overga naar de mediakaart, vraagt hij om een A2DP bluetooth headset en gaat weer terug naar mediakaart?
Kan iemand mij helpen, zodat ik ook naar mijn muziek kan luisteren? En zonder dat ik weer een andere headset moet kopen?
Alvast bedankt Marianne
Aanvulling: Navigatie doet het ook niet. Dus hij herkent hem wel, maar verder niet. Iemand een idee?
Ik heb onlangs een BMW-navigator IV aangeschaft. Ik had nog een bedrade headset, maar dat gaat niet.
Dus dacht ik een, redelijk, goedkope Scala Rider Solo XL te kopen, omdat ik alleen naar de navigatie en opgeslagen muziek wil luisteren. Dus geen bike-to-bike, radio ed.
Vandaag kreeg ik hem binnen en heb hem, voordat ik hem in mijn helm inbouwde, geprobeerd.
Navigatie doet het prima, alleen als ik overga naar de mediakaart, vraagt hij om een A2DP bluetooth headset en gaat weer terug naar mediakaart?
Kan iemand mij helpen, zodat ik ook naar mijn muziek kan luisteren? En zonder dat ik weer een andere headset moet kopen?
Alvast bedankt Marianne
Aanvulling: Navigatie doet het ook niet. Dus hij herkent hem wel, maar verder niet. Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Marianne op 06 mar 2011, 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Re: Scala Rider en Navigator IV pairen niet?
Helaas ondersteund jou Scala inderdaad geen A2DP (Advanced Audio Distribution Profile), dus muziek via bleutooth is niet mogelijk.
Wellicht wel in mono-mode als de Navigator IV dat ondersteund. (wat niet het geval is, denk ik)
(PS: XL is als het gewone model Scala Rider Solo met extra lange microfoon)
Terwijl navigatie hogere versie Bleutooth gebruiken, zijn die soms wel "downwards" compatible.
Maar lees ik net zo vaak dat mensen problemen hebben om deze Cardo headset op hun navigatie ge-paired te krijgen.
MP3 is mogelijk via de draadgebonde aansluiting op de Scala Rider, overigens.
Pairen door eerst de Navigator in pair mode te zetten en dan de Scala Rider Solo.
En je telefoon ook weer pairen met je navigatie, niet met je Cardo headset.
Wellicht wel in mono-mode als de Navigator IV dat ondersteund. (wat niet het geval is, denk ik)
(PS: XL is als het gewone model Scala Rider Solo met extra lange microfoon)
Terwijl navigatie hogere versie Bleutooth gebruiken, zijn die soms wel "downwards" compatible.
Maar lees ik net zo vaak dat mensen problemen hebben om deze Cardo headset op hun navigatie ge-paired te krijgen.
MP3 is mogelijk via de draadgebonde aansluiting op de Scala Rider, overigens.
Pairen door eerst de Navigator in pair mode te zetten en dan de Scala Rider Solo.
En je telefoon ook weer pairen met je navigatie, niet met je Cardo headset.
- Marianne
Dus als ik het goed formuleer, heb ik de verkeerde headset gekocht?
Maar als ik op de site van Notter kijk, wordt deze headset wel met de Zumo 660 (gelijk aan de Nav IV) verkocht. En ik heb juist een opslagkaartje gekocht voor in de nav en daar heb ik de muziek op staan. Van de MP3 had ik gelezen, maar ik bouw de headset nog even niet in,voordat alles werkt. Anders kan ik het eventueel niet terug brengen. Mooi balen allemaal weer.
Als ik pair, herkent de gps de headset wel, maar het geluid, ook van de navigatie zelf, komt niet door. Telefoon wil ik niet pairen.
En ik lees inderdaad dat er veel problemen zijn met het pairen van de Zumo 660 (nav IV) met headsets. Maar wat is nu de oplossing, want die lees ik nergens? Of is die er nog niet?

Maar als ik op de site van Notter kijk, wordt deze headset wel met de Zumo 660 (gelijk aan de Nav IV) verkocht. En ik heb juist een opslagkaartje gekocht voor in de nav en daar heb ik de muziek op staan. Van de MP3 had ik gelezen, maar ik bouw de headset nog even niet in,voordat alles werkt. Anders kan ik het eventueel niet terug brengen. Mooi balen allemaal weer.

Als ik pair, herkent de gps de headset wel, maar het geluid, ook van de navigatie zelf, komt niet door. Telefoon wil ik niet pairen.
En ik lees inderdaad dat er veel problemen zijn met het pairen van de Zumo 660 (nav IV) met headsets. Maar wat is nu de oplossing, want die lees ik nergens? Of is die er nog niet?
Groeten Marianne
Ik heb een cardo scala solo (korte mic) en een zumo 660 , muziek luisteren via de zumo met bleutooth is geen enkel probleem.
Er is net een nieuwe software vrijgekomen voor de 660. versie 3.8 misschien helpt dat
:
Peter
Er is net een nieuwe software vrijgekomen voor de 660. versie 3.8 misschien helpt dat

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- Marianne
Had ik geprobeerd, er inmiddels weer afgehaald, maar ga ik nogmaals downloaden. Heb jij, misschien, een link waar ik het programma direct kan vinden? Ik heb mij gisteren een slag in de rondte gezocht op internet. 

Groeten Marianne
Ik zou niet zeggen "verkeerd", maar een model wat enige beperkingen zal hebben.Marianne schreef:Dus als ik het goed formuleer, heb ik de verkeerde headset gekocht?![]()
Zoals de navolgende link aangeeft, heeft de Scala Rider Solo geen AD2P, oftewel geen mogelijkheid voor stereo muziek weer te geven.
Maar, gezien vioma's reactie, blijkbaar weer wel mono muziek te werken met de Zumo 660 (na een software-update).
http://www.gps.nl/scala_rider_solo.html
Je hebt groot gelijk dat je nog ff niet inbouwd voordat je weet dat het werkt.
Het feit dat je de Scala Rider Solo wel kunt pairen met je navigatie maar geen geluid hoort (let op: volume regeling vanaf de Zumo 660/Navigator IV werkt niet op een Bluetooth headset, dat moet je op de headset zelf doen) kan m.i. duiden op een defect van de headset zelf.
(geloof mij, dat komt wel eens voor, alles lijkt te werken, zoals pairen, maar toch zijn er hier-en-daar problemen)
Ik raad je aan contact op te nemen met de verkoper en er melding van te maken, dat je vermoed dat de headset schijnbaar defect is.
Als "snelle" test zou je eventueel even een MP3 speler kunnen aansluiten op de Scala Solo Rider via de bijgeleverde draad (van de Scala Solo Rider) en horen of je überhaubt geluid hoort uit de speakers. Je zult waarschijnlijk (ook) hier weer het volume van de Scala Solo Rider headset wat hoger moeten zetten (volgens mij wordt namelijk de ingestelde volume niet onthouden door de Scala Solo Rider als je deze weer uit zet, die schakelt na inschakelen terug naar een "default" (lage) volume)
Volgens Garmin's website is voor de Navigator IV de huidige software versie 3.50;
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4605 (die dateerd van 4 december 2009)
Als er nieuwere software is, v3.80 gaf je aan?, dan zal deze via Garmin's WebUpdater beschikbaar moeten zijn;
http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=931
- Marianne
Hallo Dutchmidiman,
Ik heb bewust gekozen voor de Solo, met de beperkingen en wist van de mono geluid ed. Ik wilde alleen de stem van de gps en, zachtjes ,wat muziek kunnen horen.
De rest wat je schrijft ga ik uitproberen. Alvast weer bedankt voor het antwoord en ik laat weten hoe het is afgelopen. Het uitproberen zal over een paar daagjes zijn, denk ik. Morgen moet ik werken.
Fijne Pinksteren.
Ik heb bewust gekozen voor de Solo, met de beperkingen en wist van de mono geluid ed. Ik wilde alleen de stem van de gps en, zachtjes ,wat muziek kunnen horen.
De rest wat je schrijft ga ik uitproberen. Alvast weer bedankt voor het antwoord en ik laat weten hoe het is afgelopen. Het uitproberen zal over een paar daagjes zijn, denk ik. Morgen moet ik werken.
Fijne Pinksteren.
Groeten Marianne
Anders moet je maar een gil geven, ik heb een Garmin 2820 en de Schuberth SRC, kunnen we proberen wat jou headset qua werking doet op mijn set, en mijn helm op jou navigatie. Dan sluit je in mijn overtuiging uit wat het probleem waar precies zit.
Want Scherpenzeel is vlak om de hoek wat dat betreft.
PS: Ik moet morgen ook gewoon werken, gelukkig zijn er nog genoeg mensen die Nederland morgen draaiende houden.

Want Scherpenzeel is vlak om de hoek wat dat betreft.
PS: Ik moet morgen ook gewoon werken, gelukkig zijn er nog genoeg mensen die Nederland morgen draaiende houden.

- Marianne
Vanochtend nog even snel de software gedownloaded. De headset verwijderd uit de lijst, alles uitgezet en wederom aangemeld. Resultaat: helaas
Ik ga woensdag met het hele spul wel even langs de motorzaak waar de headset vandaan komt om te kijken of ze een set in de winkel hebben liggen die mogelijk wel aansluiting vind. Ik ben alleen bang dat het wel weer zal uitdraaien op de duurste soort met alle voorzieningen die ik niet gebruik.
Als dat niets wordt, laat ik het je wel even weten, Dutchmidiman. Dan maken we wel een afspraak.
Ik ben nu aan het werk.

Ik ga woensdag met het hele spul wel even langs de motorzaak waar de headset vandaan komt om te kijken of ze een set in de winkel hebben liggen die mogelijk wel aansluiting vind. Ik ben alleen bang dat het wel weer zal uitdraaien op de duurste soort met alle voorzieningen die ik niet gebruik.

Als dat niets wordt, laat ik het je wel even weten, Dutchmidiman. Dan maken we wel een afspraak.
Ik ben nu aan het werk.

Groeten Marianne
@ Marianne;
Heb je via de draadgebonden MP3-aansluiting wel geluid
:
(bij de Scala Solo zit een mini-jack aansluiting achterop, en dien je bij de set ook een draad gekregen te hebben om een MP3-speler aan te sluiten)
Dat is de 1e snelle test om te zien (beter: te horen) of de Scala überhaupt geluid geeft uit de speakers.
Let wel, je zult de speakers wellicht tegen je oor aan moeten houden, initieel staat de volume van de Scala vrij laag.
Om te voorkomen dat je bij gebruik met navigatie in je oor hoort toeteren "BIJ DE VOLGENDE ROTONDE TWEEDE RECHTS"
PS: Ik zou er niet vanuit gaan dat je "gelijk" een duurder model moet kopen, vioma's reactie geeft mij aan dat het in principe zou moeten kunnen werken.
Heb je via de draadgebonden MP3-aansluiting wel geluid

(bij de Scala Solo zit een mini-jack aansluiting achterop, en dien je bij de set ook een draad gekregen te hebben om een MP3-speler aan te sluiten)
Dat is de 1e snelle test om te zien (beter: te horen) of de Scala überhaupt geluid geeft uit de speakers.
Let wel, je zult de speakers wellicht tegen je oor aan moeten houden, initieel staat de volume van de Scala vrij laag.
Om te voorkomen dat je bij gebruik met navigatie in je oor hoort toeteren "BIJ DE VOLGENDE ROTONDE TWEEDE RECHTS"

PS: Ik zou er niet vanuit gaan dat je "gelijk" een duurder model moet kopen, vioma's reactie geeft mij aan dat het in principe zou moeten kunnen werken.

- Marianne
Ik heb de MP3 nog niet gebruikt-geprobeerd, maar ik hoor wel de piepjes van het indrukken van de toetsen op het scherm. Dus er zit wel leven in de headset. Morgen zal ik, voor de zekerheid, ook nog even de MP3 proberen. Ik had inderdaad in de handleiding gezien dat die mogelijkheid er was. En in mijn oor toeteren ben ik niet blij mee. :lol:
Alleen mijn vraag is dan: Wat doet Vioma anders als ik?
Maar zoals ik al in meerdere fora lees, zit het waarschijnlijk toch in de software. Maar ik ga net zo lang door, tot het werkt, hoor.
Alleen mijn vraag is dan: Wat doet Vioma anders als ik?
Maar zoals ik al in meerdere fora lees, zit het waarschijnlijk toch in de software. Maar ik ga net zo lang door, tot het werkt, hoor.

Groeten Marianne
- janc'borg
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Culemborg
Kijk ff naar de post van 5 sep 2008 van yammax
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=21159
Misschien heb je er wat aan.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=21159
Misschien heb je er wat aan.
- Marianne
Dit topic had ik inderdaad ook gezien en gelezen. Alleen hier hebben de posters al wel verbinding met de bleutooth en dat lukt bij mij dus, helaas, nog niet. Hij herkent de headset wel, maar maakt op de een of andere manier geen verbinding. Maar alle tips blijven natuurlijk welkom. 

Groeten Marianne
Als je tonen hoort IN de headset terwijl je het scherm van de navigatie bediend, dan is er in mijn optiek weldegelijk een actieve, en valide pairing.Marianne schreef:... maar ik hoor wel de piepjes van het indrukken van de toetsen op het scherm. Dus er zit wel leven in de headset.
Wat je ook min-of-meer eerder al aangaf, de Scala laat zich wel pairen met de Navigator IV (en zie je dan waarschijnlijk ook in het Beheer verbindingen van het Bleutooth menu).
En dan is er nog volop hoop dat het wel gaat werken!
Of je het navolgende testje, naast MP3-via-de-draad-aansluiting, ook nog even wilt doen;
Zet je navigatie aan, wacht totdat je het hoofdscherm ziet. Zet daarna je Scala aan, je zult dan binnen 10 á 20 seconden waarschijnlijk op het scherm de melding zien dat de Scala verbonden is. (dat is althans bij de oudere Garmin's zoals mijn 2820 het geval).
Kies daarna de Route knop, en selecteer een willekeurige bestemming.
De Navigator zal dan de route gaan berekenen, en een overzichtskaartje geven van het punt waar je op dat moment bent met een pijl naar het eerst volgende punt.
Druk dan 1x heel kort op de Speak/Spraak toets en luister goed naar je headset.
Normaal gesproken is het indrukken van de Speak/Spraak toets bij de oudere Garmin's de opdracht om nogmaals de meest recente spraakinstructie wederom te herhalen.
(handig als je door omstandigheden net ff de laatste gesproken instructie gemist hebt, o.i.d.)
Hoor je niets op je headset, druk dan op de Volume Omhoog op je headset, doe dit herhaaldelijk. (Volume omhoog, volume omhoog, etc)
Sommige headsets geven een duidelijke piep als je de Volume Omhoog indrukt en als het maximaal in te stellen volume bereikt is, nog een andere toon.
Druk wederom op de Speak/Spraak toets van de navigatie en luister naar je headset.
Als je dan nog niets hoort, ga dan naar het Bleutooth menu, en zie of je Scala headset nog steeds verbonden is met de Navigator IV.
Zo ja, probeer anders de verbinding te verbreken (disconnect in het menu o.i.d.) en opnieuw te maken vanuit het menu van de Navigator IV.
(bij de 2820 kan je namelijk ook handmatig verbindingen (pairing) verbreken en opnieuw maken. Dus niet wissen (van de pairing) ! Alleen verbreken
Als tweede suggestie, hoewel ik verwacht dat je dit allang gedaan hebt;
Terwijl via USB je Navigator IV verbonden is met je computer, Garmin WebUpdater starten (versie 2.4.2), die zal waarschijnlijk met de melding komen dat de software van je unit up-to-date is. Daarna geeft de WebUpdater ook de melding dat er eventueel naar additionele updates gezocht kan worden, selecteer deze optie.
Waarschijnlijk krijg je daarna een overzicht te zien met een hele waslijst aan TTS (text to speech) en andere Voice updates.
Ik adviseer in ieder geval de Dutch/Flemis en Engelse updates van voice-prompts te laten uitvoeren.
Maar, en dat is de catch-22, kijk even heel goed naar die lange lijst, het kan zijn dat er ook een update in aangegeven wordt voor Bleutooth (of andere modules).
Garmin geeft soms dergelijke updates niet aan op hun website, maar ze zijn er soms wel.
Goed, weer genoeg stof voor je om mee verder te puzzelen.
Ben benieuwd wat je te melden hebt, want opgelost gaat het worden, natuurlijk!
Zolang de zon opkomt, is er nog hoop wat mij betreft! :lol:
En wat Vioma anders heeft is wellicht de software versie 3.80, waarvan ik helaas geen evidente meldingen over gezien heb.
Of andere (nieuwere) software in zijn Scala headset, maar die kan je zelf niet updaten heb ik begrepen.
- Marianne
Goedemorgen,
Ik heb net op mijn gemak nog even zitten vogelen, voordat ik overigens jouw post las.
Inmiddels heb ik spraak van de navigatie en de telefoon werkt ook prima, evenals de MP3 met draad. Dus er wordt, inderdaad, wel gepaird. Alleen als ik dan naar mediakaart ga, blijft hij vragen om een A2DP bluetooth headset. De mediakaart werkt met een bedrade headset wel, dan kan ik gewoon muziek luisteren.
En ik ben sowieso geen opgever, we krijgen het spul aan de gang. :lol:
Aanvulling:
Om alles uit te sluiten heb ik ook even wat muziek op het interne geheugen van de gps gezet ipv op de extra externe die ik erin geplaatst heb. Maar dat is toch ook het probleem niet.
Ik heb net op mijn gemak nog even zitten vogelen, voordat ik overigens jouw post las.

Inmiddels heb ik spraak van de navigatie en de telefoon werkt ook prima, evenals de MP3 met draad. Dus er wordt, inderdaad, wel gepaird. Alleen als ik dan naar mediakaart ga, blijft hij vragen om een A2DP bluetooth headset. De mediakaart werkt met een bedrade headset wel, dan kan ik gewoon muziek luisteren.

En ik ben sowieso geen opgever, we krijgen het spul aan de gang. :lol:
Aanvulling:
Om alles uit te sluiten heb ik ook even wat muziek op het interne geheugen van de gps gezet ipv op de extra externe die ik erin geplaatst heb. Maar dat is toch ook het probleem niet.
Groeten Marianne
[quote="dutchmidiman
En wat Vioma anders heeft is wellicht de software versie 3.80, waarvan ik helaas geen evidente meldingen over gezien heb.
Of andere (nieuwere) software in zijn Scala headset, maar die kan je zelf niet updaten heb ik begrepen.[/quote]
Geen software van de scala ,maar inderdaad 3.8 van de garmin zumo .
Maar wacht maar ff met die erop te zetten ,alles werkte voor de update perfect maar erna niet meer _002
Maandag veel problemen gehad met telefoneren veel storing en ik hoor de beller wel maar de beller hoort mij niet.
Die update is dus niet perfect ik heb er al meer klachten over gehoord .
Overigens heb ik het hele mp 3 gebeuren op mijn zumo weggedaan (mappen verwijderd) omdat ik het nooit gebruik.
Peter
Of andere (nieuwere) software in zijn Scala headset, maar die kan je zelf niet updaten heb ik begrepen.[/quote]
Geen software van de scala ,maar inderdaad 3.8 van de garmin zumo .
Maar wacht maar ff met die erop te zetten ,alles werkte voor de update perfect maar erna niet meer _002
Maandag veel problemen gehad met telefoneren veel storing en ik hoor de beller wel maar de beller hoort mij niet.

Die update is dus niet perfect ik heb er al meer klachten over gehoord .
Overigens heb ik het hele mp 3 gebeuren op mijn zumo weggedaan (mappen verwijderd) omdat ik het nooit gebruik.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- Marianne
3.8 heb ik er juist opgezet. Telefoneren wil ik eigenlijk niet op de motor, maar heb ik nu even aangemeld om te kijken of dat wel functioneerde. En ik vind het juist heerlijk om, heel zachtjes, muziek te luisteren. Dus ik heb er zelfs een extra kaartje ingedaan, alleen met muziek. Maar daar ligt het dus ook niet aan, helaas.
Groeten Marianne
Mijn aanbod om langs te komen en op basis van eliminatie te bepalen waar wat wel werkt en in welke combinatie, staat nog steeds.
Anders zit er m.i. niks anders op voor jou om met het hele spul naar de leverancier van de Scala te gaan en hen vragen het werkende te maken.
Maar gezien wat jij zoal geprobeerd hebt, acht ik de kans redelijk dat de headset in combinatie met de software (lees: compatibiliteit) van de Navigator IV roet in het eten gooit.
(ik heb een zelfde soort uitdaging met Schuberth SRC versus Nolan N-Com)
Anders zit er m.i. niks anders op voor jou om met het hele spul naar de leverancier van de Scala te gaan en hen vragen het werkende te maken.
Maar gezien wat jij zoal geprobeerd hebt, acht ik de kans redelijk dat de headset in combinatie met de software (lees: compatibiliteit) van de Navigator IV roet in het eten gooit.
(ik heb een zelfde soort uitdaging met Schuberth SRC versus Nolan N-Com)
- Marianne
Fijn al die techniek. _003
Maar goed, ik was al van plan om morgen even naar Veenendaal(motofit) te rijden, waar de headset vandaan komt. Alleen zij zullen niet heel veel kunnen, want ze hebben hem speciaal voor mij besteld, omdat ze dit type niet op voorraad hadden. Wel de duurdere soorten van Scala. Maar ik kijk wel even.
Ik begrijp inderdaad, oa ook van het forum van gps.nl (notter), dat er veel niet klopt in de software. En dat is mooi kl*te.
En koffie heb ik altijd, hoor. Kunnen we misschien samen proberen de boel aan de praat te krijgen. En ik hoef dus ook geen Schuberth SRC te kopen, lees ik? Ik heb namelijk ook een Schubert-helm.
Maar goed, ik was al van plan om morgen even naar Veenendaal(motofit) te rijden, waar de headset vandaan komt. Alleen zij zullen niet heel veel kunnen, want ze hebben hem speciaal voor mij besteld, omdat ze dit type niet op voorraad hadden. Wel de duurdere soorten van Scala. Maar ik kijk wel even.
Ik begrijp inderdaad, oa ook van het forum van gps.nl (notter), dat er veel niet klopt in de software. En dat is mooi kl*te.

En koffie heb ik altijd, hoor. Kunnen we misschien samen proberen de boel aan de praat te krijgen. En ik hoef dus ook geen Schuberth SRC te kopen, lees ik? Ik heb namelijk ook een Schubert-helm.
Groeten Marianne
Misschien dat MotoFit met een mooie oplossing voor jou kan komen, want ik denk dat zij zelf ook niet zo blij zullen zijn met dit alles, toch?
Laten we zeggen dat Garmin momenteel nogal wat "uitdagingen" heeft.
Ik heb van Garmin ook nog een Edge voor het niet-motorisch tweewielig gebeuren (mountainbiking) en je wilt niet weten hoeveel problemen het gegeven heeft de laatste update van Garmin te installeren. En helaas lag de fout bij Garmin _002
En ook heb ik inderdaad de uitdagingen gelezen over de Zumo 660, de te zachte navigatie-stemmen, etc.
(en van de Garmin Edge kan ik ronduit zeggen dat de handleiding matig tot slecht is, in ieder geval onvolledig)
Een "foutloze" wereld bestaat helaas niet hou ik mij altijd voor, en zolang het uiteindelijk opgelost wordt, accepteer ik het in redelijke mate.
Maar dat wil niet zeggen dat bedrijven zoals Garmin beter hun huiswerk moeten doen.
Want hoe je het ook bekijkt, sommige zaken waarvan ik kennis heb, zijn puur slordigheden.
(lees: niet, onvolledig, of niet goed getest)
Desalniettemin vergeet ik uiteraard ook niet dat de Zumo 660/Navigator IV een vrij nieuw apparaat is, en derhalve er nog "aanloop"-problemen zullen zijn.
Wat betreft Schuberth SRC;
Ansicht werkt dat systeem perfect, maar heeft het niet de koppelingsmogelijkheden zoals de Nolan N-Com systeem dat wel heeft.
Denk hier aan het koppelen van portofoon met bediening van de spraaksleutel, draadgebonde koppeling van intercom, draadgebonden koppeling van GSM, etc.
Als je een Schuberth helm gebruikt welke het Schuberth SRC ondersteund, is het de perfecte oplossing voor de minder-technische wensen. (lees: geen exotische draadgebonde koppelingen)
Schuberth SRC heeft (ook) een draad-gebonde MP3 ingang, naast ondersteuning voor van-alles-en-nog-wat via Bleutooth.
Maar daar is natuurlijk ook de prijs naar, die is best vors te noemen :shock:
Zou voor jou, in mijn perceptie althans, de perfecte oplossing zijn.
Stuur via PB maar je contactgegevens dan bel ik je voor het maken van een afspraak, dat kan 's avonds, 's nachts en overdag.

Laten we zeggen dat Garmin momenteel nogal wat "uitdagingen" heeft.
Ik heb van Garmin ook nog een Edge voor het niet-motorisch tweewielig gebeuren (mountainbiking) en je wilt niet weten hoeveel problemen het gegeven heeft de laatste update van Garmin te installeren. En helaas lag de fout bij Garmin _002
En ook heb ik inderdaad de uitdagingen gelezen over de Zumo 660, de te zachte navigatie-stemmen, etc.
(en van de Garmin Edge kan ik ronduit zeggen dat de handleiding matig tot slecht is, in ieder geval onvolledig)
Een "foutloze" wereld bestaat helaas niet hou ik mij altijd voor, en zolang het uiteindelijk opgelost wordt, accepteer ik het in redelijke mate.
Maar dat wil niet zeggen dat bedrijven zoals Garmin beter hun huiswerk moeten doen.
Want hoe je het ook bekijkt, sommige zaken waarvan ik kennis heb, zijn puur slordigheden.
(lees: niet, onvolledig, of niet goed getest)
Desalniettemin vergeet ik uiteraard ook niet dat de Zumo 660/Navigator IV een vrij nieuw apparaat is, en derhalve er nog "aanloop"-problemen zullen zijn.
Wat betreft Schuberth SRC;
Ansicht werkt dat systeem perfect, maar heeft het niet de koppelingsmogelijkheden zoals de Nolan N-Com systeem dat wel heeft.
Denk hier aan het koppelen van portofoon met bediening van de spraaksleutel, draadgebonde koppeling van intercom, draadgebonden koppeling van GSM, etc.
Als je een Schuberth helm gebruikt welke het Schuberth SRC ondersteund, is het de perfecte oplossing voor de minder-technische wensen. (lees: geen exotische draadgebonde koppelingen)
Schuberth SRC heeft (ook) een draad-gebonde MP3 ingang, naast ondersteuning voor van-alles-en-nog-wat via Bleutooth.
Maar daar is natuurlijk ook de prijs naar, die is best vors te noemen :shock:
Zou voor jou, in mijn perceptie althans, de perfecte oplossing zijn.
Stuur via PB maar je contactgegevens dan bel ik je voor het maken van een afspraak, dat kan 's avonds, 's nachts en overdag.
- Marianne
Ik ga morgen wel eens horen wat men voor mij kan betekenen. Ik laat het hier, uiteraard, nog wel even weten.
Uiteraard heb ik er begrip voor dat er fouten in iets nieuws kunnen zitten, maar er zijn zoveel klachten dat er zo langzamerhand wel iets aan mag gebeuren. Maar kennelijk krijgt men het allemaal nog niet onder controle.
En de Schubert vind ik eigenlijk te duur voor hetgeen ik met de headset wil. Vandaar dus ook mijn keuze voor de Scala.
Ik zal een PB sturen, maar in de nacht afspreken vind mijn man niet zo goed, denk ik. :lol:
Uiteraard heb ik er begrip voor dat er fouten in iets nieuws kunnen zitten, maar er zijn zoveel klachten dat er zo langzamerhand wel iets aan mag gebeuren. Maar kennelijk krijgt men het allemaal nog niet onder controle.
En de Schubert vind ik eigenlijk te duur voor hetgeen ik met de headset wil. Vandaar dus ook mijn keuze voor de Scala.
Ik zal een PB sturen, maar in de nacht afspreken vind mijn man niet zo goed, denk ik. :lol:
Groeten Marianne
Dat was om rekening houden met je eventuele werktijden, mocht dat een uitdaging geven.Marianne schreef:...maar in de nacht afspreken vind mijn man niet zo goed, denk ik. :lol:
- Marianne

Groeten Marianne
Sorry, ik ben altijd zo serieus, dat ik er zelfs af-en-toe last van heb
:lol: _002 

- Marianne
Geeft niets, hoor.
Maar ik kom net van MotoFit vandaan. Ze hebben daar zelfs met iemand van de Scala gebeld en die zei, dat als de telefoon en de navigatie het doet, de mediakaart het ook zou moeten doen. Want dat gaat allemaal automatisch. In de winkel hebben ze het nogmaals geprobeerd. Diegene die daar het meeste verstand heeft van dit soort dingen vroeg ik hij het hele spul vanavond mee naar huis mocht nemen om uit te proberen. Tuurlijk, geen probleem. Ik wacht het wel af. Ik ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte.
Dus wel netjes behandeld, alhoewel ik daar bij die winkel niet aan twijfelde.
Maar ik kom net van MotoFit vandaan. Ze hebben daar zelfs met iemand van de Scala gebeld en die zei, dat als de telefoon en de navigatie het doet, de mediakaart het ook zou moeten doen. Want dat gaat allemaal automatisch. In de winkel hebben ze het nogmaals geprobeerd. Diegene die daar het meeste verstand heeft van dit soort dingen vroeg ik hij het hele spul vanavond mee naar huis mocht nemen om uit te proberen. Tuurlijk, geen probleem. Ik wacht het wel af. Ik ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte.
Dus wel netjes behandeld, alhoewel ik daar bij die winkel niet aan twijfelde.

Groeten Marianne
Nou, dan is de hoop aan deze kant dat er tot een oplossing gekomen worden aan deze kant ook best wel hoog.
Ben benieuwd waar ze mee komen, of ze ook problemen constateren, en nog veel belangrijker, hoe het opgelost gaat worden.
Ben benieuwd waar ze mee komen, of ze ook problemen constateren, en nog veel belangrijker, hoe het opgelost gaat worden.
- Marianne
Re: Problemen bluetooth en mediakaart Nav IV?
Vervolg van de story:
Vanmorgen naar de motorzaak gegaan waar de headset vandaan komt. Een werknemer had alles mee naar huis genomen om te bekijken, maar is er ook niet uitgekomen. Dus ben ik vanmiddag, met het hele spul, naar de BMW-dealer gegaan. Daar vertelden ze mij dat de Scala Rider Solo niet samenging met de navigator IV, dus eigenlijk dat ik de G4 moest kopen. Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die wel deze combinatie hebben. Sterker nog, hij wordt bij Waypoint zelfs zo verkocht, althans met de 660.
Dus vanmiddag weer naar de motorzaak en heb daar de G4 mogen proberen. Maar hetzelfde probleem, het geluid van de navigatie en telefoon doen het wel, maar de media vraagt om een bluetooth headset. Ik heb daar meerdere dozen mogen openen en proberen.
Toen heeft de verkoper naar Waypoint gebeld en het uitgelegd. Daar zeiden ze dat het in de software zit en dat ze de goede software erop kunnen zetten. Alleen de verkoper zei dat ik een Zumo 660 had en daar had gekocht. En dat is dus niet waar.
Dus de vraag is nu: Kan ik die software, speciaal voor de bleutooth, ergens downloaden? Ik ben al aan het zoeken geweest, maar heb het nog niet gevonden. Ik heb inmiddels 3.8 op de gps staan, maar dat heeft niet geholpen, helaas.
Vanmorgen naar de motorzaak gegaan waar de headset vandaan komt. Een werknemer had alles mee naar huis genomen om te bekijken, maar is er ook niet uitgekomen. Dus ben ik vanmiddag, met het hele spul, naar de BMW-dealer gegaan. Daar vertelden ze mij dat de Scala Rider Solo niet samenging met de navigator IV, dus eigenlijk dat ik de G4 moest kopen. Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die wel deze combinatie hebben. Sterker nog, hij wordt bij Waypoint zelfs zo verkocht, althans met de 660.
Dus vanmiddag weer naar de motorzaak en heb daar de G4 mogen proberen. Maar hetzelfde probleem, het geluid van de navigatie en telefoon doen het wel, maar de media vraagt om een bluetooth headset. Ik heb daar meerdere dozen mogen openen en proberen.

Toen heeft de verkoper naar Waypoint gebeld en het uitgelegd. Daar zeiden ze dat het in de software zit en dat ze de goede software erop kunnen zetten. Alleen de verkoper zei dat ik een Zumo 660 had en daar had gekocht. En dat is dus niet waar.
Dus de vraag is nu: Kan ik die software, speciaal voor de bleutooth, ergens downloaden? Ik ben al aan het zoeken geweest, maar heb het nog niet gevonden. Ik heb inmiddels 3.8 op de gps staan, maar dat heeft niet geholpen, helaas.

Groeten Marianne
Op een aantal kleine zaken na is de BMW Navigator vrijwel gelijk aan de Zumo 660.
Desalniettemin moet je altijd de nodige voorzichtigheid hebben om "zomaar" software van het ene model op het andere model te plaatsen, zou dat überhaupt kunnen en lukken.
Als ik kijk op Garmin's website voor de Navigator IV, geven ze nog steeds software v3.50 aan, terwijl jij "al" v3.80 gebruikt.
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 0-00727-20
Ik neem aan dat je die v3.80 via de zgn. WebUpdater opgehaald hebt.
Dat is in principe geen ongewone situatie, via WebUpdater heeft Garmin wel vaker nieuwe(re) software beschikbaar dan dat je zelf "handmatig" kunt downloaden.
(nog steeds het geval met bijv. mijn Garmin 2820 en de diverse voice (TTS) updates)
Ik neem aan dat je via WebUpdater ook gekeken hebt of er nog meer updates voor je Navigator IV beschikbaar zijn, zoals aangegeven staat op de navolgende link;
http://www.garmin.com/garmin/cms/site/u ... zumo%20660
Er staat overigens nog wel een potentiële oplossing op Garmin's website die ik tijdens-de-koffie wilde overwegen als ik achter jou apparaat zat;
Maar dat moet je met beleid doen, eerst een backup maken van de Zumo en dan pas deleten :)
En ook heb ik overwogen een master-reset;
(je moet daarna wel weer alles opnieuw laden en updaten)
Alles in ogenschouw nemende, heb je m.i. nog maar 2 mogelijkheden:
- Contact opnemen met Garmin zelf (Garmin NL oftewel SailTron, als jou apparaat via het NL distributie kanaal geleverd is) en het probleem melden.
Of ze je kunnen helpen is de vraag, maar de wonderen zijn nimmer de wereld uit.
- Contact opnemen met de leverancier van je Navigator IV en vragen om óf een oplossing óf een omruil (zelfde model of Zumo 660) óf je geld terug.
Desalniettemin moet je altijd de nodige voorzichtigheid hebben om "zomaar" software van het ene model op het andere model te plaatsen, zou dat überhaupt kunnen en lukken.
Als ik kijk op Garmin's website voor de Navigator IV, geven ze nog steeds software v3.50 aan, terwijl jij "al" v3.80 gebruikt.
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 0-00727-20
Ik neem aan dat je die v3.80 via de zgn. WebUpdater opgehaald hebt.
Dat is in principe geen ongewone situatie, via WebUpdater heeft Garmin wel vaker nieuwe(re) software beschikbaar dan dat je zelf "handmatig" kunt downloaden.
(nog steeds het geval met bijv. mijn Garmin 2820 en de diverse voice (TTS) updates)
Ik neem aan dat je via WebUpdater ook gekeken hebt of er nog meer updates voor je Navigator IV beschikbaar zijn, zoals aangegeven staat op de navolgende link;
Er staat overigens nog wel een potentiële oplossing op Garmin's website die ik tijdens-de-koffie wilde overwegen als ik achter jou apparaat zat;
Maar dat moet je met beleid doen, eerst een backup maken van de Zumo en dan pas deleten :)
En ook heb ik overwogen een master-reset;
(je moet daarna wel weer alles opnieuw laden en updaten)
Alles in ogenschouw nemende, heb je m.i. nog maar 2 mogelijkheden:
- Contact opnemen met Garmin zelf (Garmin NL oftewel SailTron, als jou apparaat via het NL distributie kanaal geleverd is) en het probleem melden.
Of ze je kunnen helpen is de vraag, maar de wonderen zijn nimmer de wereld uit.
- Contact opnemen met de leverancier van je Navigator IV en vragen om óf een oplossing óf een omruil (zelfde model of Zumo 660) óf je geld terug.
- Marianne
Hoi hoi,
je hebt helemaal gelijk, dus ik heb de 3.5 er wederom op gezet.Die stond er op toen ik hem kocht en deed het dus ook niet.
Ik ga het verder proberen, en anders maken we zeer binnenkort een afspraak om de rest te proberen. Want ik moet en zal het spul aan de gang krijgen.
Ik heb alleen vandaag niet zo veel tijd, want ik ga zo de avonddienst in. Ik hou je op de hoogte.
Alweer bedankt.
Groeten Marianne
Aanvulling: Ik heb Sailtron net een mail gedaan.
je hebt helemaal gelijk, dus ik heb de 3.5 er wederom op gezet.Die stond er op toen ik hem kocht en deed het dus ook niet.
Ik ga het verder proberen, en anders maken we zeer binnenkort een afspraak om de rest te proberen. Want ik moet en zal het spul aan de gang krijgen.

Alweer bedankt.
Groeten Marianne
Aanvulling: Ik heb Sailtron net een mail gedaan.
Groeten Marianne
Ik zou adviseren software-versie v3.80 te gebruiken ALS WebUpdater aangeeft dat deze beschikbaar is voor jou apparaat.
Dat voorkomt dat degene die je gaat proberen te helpen, gaat zeggen zoiets als "beste Mevrouw, er is een nieuwere versie software beschikbaar voor uw Navigator IV, wilt u eerst updaten en daarna melden of er nog problemen zijn?"
Ik heb verschillende idee-en wat we kunnen testen en doen, maar wacht wel even af, hoe-of-wat.
Dat voorkomt dat degene die je gaat proberen te helpen, gaat zeggen zoiets als "beste Mevrouw, er is een nieuwere versie software beschikbaar voor uw Navigator IV, wilt u eerst updaten en daarna melden of er nog problemen zijn?"
Ik heb verschillende idee-en wat we kunnen testen en doen, maar wacht wel even af, hoe-of-wat.
- Marianne
Hoi,
Ik heb inmiddels zowel 3.5 als 3.8 er al minimaal 2x opgezet. En inderdaad geeft de updater aan dat er nieuwe software is. Maar kan ik deze er zo op zetten, of moet ik de oude versie/andere versie eerst handmatig verwijderen? Normaal is dit niet zo met software.
Het begint wel een hele story te worden zo.
Groeten Marianne
Ik heb inmiddels zowel 3.5 als 3.8 er al minimaal 2x opgezet. En inderdaad geeft de updater aan dat er nieuwe software is. Maar kan ik deze er zo op zetten, of moet ik de oude versie/andere versie eerst handmatig verwijderen? Normaal is dit niet zo met software.
Het begint wel een hele story te worden zo.

Groeten Marianne
Groeten Marianne
Ik neem aan dat je de verwijzing op je computer bedoelt via Programma > Garmin ?
Je kunt bij Garmn/BMW normaal gesproken de update naar v3.8 gewoon uitvoeren, zonder de oudere versie te verwijderen.
Is ook niet verstandig, voor het geval dat er iets mis is of gaat tijdens of na de upgrade, dan kan je altijd teruggrijpen naar de voorgaande versie.
Sterker nog, ik zorg er altijd voor dat ik de oudere versie ook goed bewaar, voor het geval dat...
PS: Ik zit maar 21 minuten bij je vandaag
(hint, hint)
Je kunt bij Garmn/BMW normaal gesproken de update naar v3.8 gewoon uitvoeren, zonder de oudere versie te verwijderen.
Is ook niet verstandig, voor het geval dat er iets mis is of gaat tijdens of na de upgrade, dan kan je altijd teruggrijpen naar de voorgaande versie.
Sterker nog, ik zorg er altijd voor dat ik de oudere versie ook goed bewaar, voor het geval dat...
PS: Ik zit maar 21 minuten bij je vandaag

- Marianne
Ik zal het nogmaals uitvoeren via de update. En ik heb beide versies inmiddels op mijn PC staan.
En helaas voor je Dutch, zit ik nu op mijn werk, dus waarschijnlijk iets verder als 21 minuten.
Sorry. 

En helaas voor je Dutch, zit ik nu op mijn werk, dus waarschijnlijk iets verder als 21 minuten.

Groeten Marianne
Geen probleem hoor, keer 2;
1.
Ik heb navigatie
2.
Komt anders wel als, en of, ik jou kant moet uit komen met de nodige spullen om zaken uit te proberen.
1.
Ik heb navigatie

2.
Komt anders wel als, en of, ik jou kant moet uit komen met de nodige spullen om zaken uit te proberen.
- Marianne
Ik ga morgen, voorlopig, mijn bedrade headset weer in mijn helm frobelen, zodat ik aankomende week toch lekker naar muziek kan luisteren. Ik doe de gps wel in mijn zak. :roll:
Dan kan ik op mijn gemak kijken met wat voor een oplossing men komt, Dutchmidiman op de koffie vragen en toch genieten.
Dan kan ik op mijn gemak kijken met wat voor een oplossing men komt, Dutchmidiman op de koffie vragen en toch genieten.

Groeten Marianne
- Marianne
Ik heb toch anders besloten. Ik ga de headset in mijn helm inbouwen, zodat ik de gps en telefoon kan horen. En via het bijgeleverde draadje doe ik, als ik muziek wil horen wel een MP3 speler aansluiten. En ik wacht op een software-aanpassing van de garmin. Dus geen irritatie meer, maar genieten.
Want als ik de bedrade headset wil gaan gebruiken, moet er een andere houder op de motor, en is de boel niet waterdicht als ik de headset aansluit.
Dus, gedeeltelijk opgelost.
Dutchmidiman, bedankt tot zover en je krijgt een Pb.
Want als ik de bedrade headset wil gaan gebruiken, moet er een andere houder op de motor, en is de boel niet waterdicht als ik de headset aansluit.
Dus, gedeeltelijk opgelost.

Dutchmidiman, bedankt tot zover en je krijgt een Pb.
Groeten Marianne
Verstandig keuze, want er is niets zo vervelend als het niet of maar "half" werkt.
Zou het probleem wel aanmelden bij Garmin, opdat ze er van op de hoogte zijn danwel hun reactie eventueel nog hoop geeft voor de toekomst.
(zoiets als van "ja, we herkennen het probleem, we zijn er nog mee bezig, en u hoort nog van ons, etc")
Zou het probleem wel aanmelden bij Garmin, opdat ze er van op de hoogte zijn danwel hun reactie eventueel nog hoop geeft voor de toekomst.
(zoiets als van "ja, we herkennen het probleem, we zijn er nog mee bezig, en u hoort nog van ons, etc")
- Marianne
Tja, ik had dus een mail gedaan en krijg als antwoord dat ik dat via het speciale formulier via de site moet doen. Alleen ik kan dat formulier dus niet vinden. En ik kan mijn BMW gps ook niet aanmelden in My Garmin, omdat het serienummer te lang is.
Gaat allemaal weer lekker. Maar ik ga er mee door, hoor.

Groeten Marianne
Hmm, apart allemaal inderdaad!
Ik heb mijn (oud, welliswaar) BMW Navigator wel in MyGarmin staan, serienummer kent 8 posities.
De eenheid-ID is wel langer dan 8, namelijk 10 posities, maar je moet je Navigator aanmelden via het serie-nummer, en dan vult de Garmin website automatisch aan naar de Unit-ID/Eenheid-ID. Samen met hun plugin, terwijl je apparaat via USB aangesloten is.
https://my.garmin.com/mygarmin/howToFin ... Number.htm
Ik heb mijn (oud, welliswaar) BMW Navigator wel in MyGarmin staan, serienummer kent 8 posities.
De eenheid-ID is wel langer dan 8, namelijk 10 posities, maar je moet je Navigator aanmelden via het serie-nummer, en dan vult de Garmin website automatisch aan naar de Unit-ID/Eenheid-ID. Samen met hun plugin, terwijl je apparaat via USB aangesloten is.
https://my.garmin.com/mygarmin/howToFin ... Number.htm
- Marianne

We gaan verderrrrr

Groeten Marianne
Ik maak dagelijks fouten en foutjes, maar ben expert in het verhullen daarvan
:lol:
Maar alle gekheid op een stokje, als je het niet eerder gedaan hebt, kan het nogal verwarrend zijn.

Maar alle gekheid op een stokje, als je het niet eerder gedaan hebt, kan het nogal verwarrend zijn.
- Marianne
Ik had een mail gedaan aan Notter, kreeg netjes een mail terug dat zij geen BMW gps hebben en dat ze dus de (on)mogelijkheden van deze gps niet kennen. Maar ze geven wel aan dat de headset met een 660 gewoon zou moeten werken, zij het in mono, zoals ik al wist.
Toch netjes van GPS.nl.
Toch netjes van GPS.nl.

Groeten Marianne
Kortom, er is hoop!
Vraag hen welke software gebruikt kan worden icm met de Scala Rider Solo. (oftewel werkt het v3.80 software ook?)
En als je ze toch "aan de lijn" hebt, vraag ze gelijk ook wat de huidige versie van de firmware van de Zumo 660 Bluetooth module is cq. zou moeten zijn.
Ben benieuwd naar hun reactie.

Vraag hen welke software gebruikt kan worden icm met de Scala Rider Solo. (oftewel werkt het v3.80 software ook?)
En als je ze toch "aan de lijn" hebt, vraag ze gelijk ook wat de huidige versie van de firmware van de Zumo 660 Bluetooth module is cq. zou moeten zijn.
Ben benieuwd naar hun reactie.
Ja dat werk wel, tenminste bij de 660 , ik zou gewoon dat rotding van BMW terug geven en een "gewone"660 halen .Vraag hen welke software gebruikt kan worden icm met de Scala Rider Solo. (oftewel werkt het v3.80 software ook?)
- Marianne
Ik heb de dealer een mail gestuurd met de vraag of ik daar een aantal gps-en mag uitproberen. Maar zoals ik hier ook al heb geschreven, de gps en telefoon doen het en het is echt een software probleem van de Garmin. Lees maar op GPS.nl. Niet alleen de BMW navigator heeft er last van maar ook de Zumo 660. Dus ik heb mij MP3 speler opgeladen en ga vanavond de headset monteren, zodat hij 24 uur kan drogen. Dus kan ik gewoon lekker genieten en wacht op de update van de software.
Maar ik blijf uiteraard wel de diverse bedrijven bestoken met vragen. Dat dan weer wel.
@Dutchmidiman, de beide softwares doen het bij mij dus niet. Nu staat er 3.8 op, na het registreren.
Maar ik blijf uiteraard wel de diverse bedrijven bestoken met vragen. Dat dan weer wel.

@Dutchmidiman, de beide softwares doen het bij mij dus niet. Nu staat er 3.8 op, na het registreren.
Groeten Marianne
@Marianne;
Ik denk dat het inderdaad op dit moment althans, een software-probleem is van de Navigator IV.
Maar wellicht niet zo zeer van de v3.80 (of v3.50) maar de Bleutooth software (firmware) van de Navigator IV (en wellicht ook bij de Zumo 660).
Want de ingebouwde Bluetooth module van de Navigator IV/Zumo 660 heeft zijn eigen software, en kan ook via WebUpdater voorzien worden van een nieuwere versie.
(als deze beschikbaar is gesteld door Garmin, natuurlijk)
En vandaar nog steeds mijn voorstel om via eliminatie te bepalen wat wel werkt en niet werkt, (zie mijn eerdere reactie) je moet dit methodologisch aanpakken in mijn overtuiging. En weet je binnen ca. 15 minuten hoe-of-wat.
@iedereen;
Ik weet niet of een meelezende Zumo 660 eigenaar die hier mee leest kan aangeven welke versie Bluetooth software er bij hen draait, en, hoe je deze versie kunt opvragen op de Zumo 660?
Meestal via Systeem Informatie/Unit Information/About/Over binnen 1 van de menu's.
Ik denk dat het inderdaad op dit moment althans, een software-probleem is van de Navigator IV.
Maar wellicht niet zo zeer van de v3.80 (of v3.50) maar de Bleutooth software (firmware) van de Navigator IV (en wellicht ook bij de Zumo 660).
Want de ingebouwde Bluetooth module van de Navigator IV/Zumo 660 heeft zijn eigen software, en kan ook via WebUpdater voorzien worden van een nieuwere versie.
(als deze beschikbaar is gesteld door Garmin, natuurlijk)
En vandaar nog steeds mijn voorstel om via eliminatie te bepalen wat wel werkt en niet werkt, (zie mijn eerdere reactie) je moet dit methodologisch aanpakken in mijn overtuiging. En weet je binnen ca. 15 minuten hoe-of-wat.
@iedereen;
Ik weet niet of een meelezende Zumo 660 eigenaar die hier mee leest kan aangeven welke versie Bluetooth software er bij hen draait, en, hoe je deze versie kunt opvragen op de Zumo 660?
Meestal via Systeem Informatie/Unit Information/About/Over binnen 1 van de menu's.
- Marianne
Hoi Dutchmidiman,
Als je koffie komt doen, dan gaan we dat gelijk proberen, toch? Maar daar hebben we inmiddels via PB contact over, anders vervuilen we het topic zo.
En inderdaad, het ligt aan de bluetooth software heb ik inmiddels begrepen, ook bij de Zumo 660. En daar is, zover ik weet, nog geen nieuwe versie van. Ik heb wel nog een vraag uitstaan bij Garmin, maar nog geen antwoord.
Vandaar ook mijn, tijdelijke, berusting.
Als je koffie komt doen, dan gaan we dat gelijk proberen, toch? Maar daar hebben we inmiddels via PB contact over, anders vervuilen we het topic zo.

En inderdaad, het ligt aan de bluetooth software heb ik inmiddels begrepen, ook bij de Zumo 660. En daar is, zover ik weet, nog geen nieuwe versie van. Ik heb wel nog een vraag uitstaan bij Garmin, maar nog geen antwoord.

Vandaar ook mijn, tijdelijke, berusting.

Groeten Marianne
Je hebt gelijk
, maar het is ook jou topic dus ik ben pas aan het vervuilen als jij dat zo vindt. _002

- Marianne
Jij en mijn topic vervuilen?? Nee, je bent juist heel goed bezig.
Je bent echt iemand die probeert een oplossing te vinden en dat waardeer ik echt.
Alleen via PB doen we de afspraken maken, want anderen hoeven daar niet mee "verveeld" te worden, wanneer wij wel of niet kunnen. Toch?

Alleen via PB doen we de afspraken maken, want anderen hoeven daar niet mee "verveeld" te worden, wanneer wij wel of niet kunnen. Toch?

Groeten Marianne
Helemaal met je eens, natuurlijk!
En uiteraard doe ik het graag, want mijn motto is dat problemen er zijn om opgelost te worden.
Plus ik ben niet iemand die snel opgeeft.
(of ik weet niet van ophouden, of ik weet geen maat te houden, daar ben ik nog niet helemaal uit :lol: )

En uiteraard doe ik het graag, want mijn motto is dat problemen er zijn om opgelost te worden.

Plus ik ben niet iemand die snel opgeeft.
(of ik weet niet van ophouden, of ik weet geen maat te houden, daar ben ik nog niet helemaal uit :lol: )
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4518 Weergaves
-
Laatste bericht door EL SCORPIO
-
- 32 Reacties