R1100RT uit Engeland importeren
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Ik kan een R1100RT uit ENgeland importeren, een kennis verkoopt hem voor een heel leuke prijs.
Nu is mijn vraag: Hoe zit dat met de koplamp van een motor, schijnt deze vanwege het linksrijden verkeerd en moet de reflector (dus vast hele unit) worden vervangen?
Ohja, deze ken ik al: Het stuur zit op de goede plek :-)
groet
Paul
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: R1100RT uit Engeland importeren
http://www.importerendoejezelf.nl/index.html
of
http://www.importautos.nl/auto-importeren
en ik las ook nog:
http://www.vwe.nl/Page/Nieuws/Alg_2007_ ... toren.aspx
(weet niet of dat nodig is voor Engeland?)
De kilometerteller zal in miles zijn...dus kilometerstand maal 1,6!
Hans
Motoren uit Engeland hebben een Europese goedkeuring. De dure keuring in Lelystad is dus niet nodig.HansD schreef:Dan ken je vast de volgende sites wel:
http://www.importerendoejezelf.nl/index.html
of
http://www.importautos.nl/auto-importeren
en ik las ook nog:
http://www.vwe.nl/Page/Nieuws/Alg_2007_ ... toren.aspx
(weet niet of dat nodig is voor Engeland?)
De kilometerteller zal in miles zijn...dus kilometerstand maal 1,6!
Hans
Wat je wel moet hebben is een zogenoemde CVO, een certificaat van overeenstemming, verkrijgbaar bij BMW Nederland.
Kost zo'n 90 euro.
De keuring bij RDW kost zo'n 105 euro,
BPM ben je ongeveer 350-450 euro voor kwijt.
Koplamp is op Marktplaats wel te vinden, ongeveer 200 euro.
Alles bij elkaar opgeteld dus best wel wat geld. De motor moet wel een heel leuke prijs hebben wil het dus interessant zijn.
gr Martin
- clemturbo
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Ik heb laatst ook gekeken, naar een motorfiets uit duitsland.
Wat bpm betreft, ligt er ook aan hoe oud hij is.
De motor waar ik het over heb, was van 1999, en met alle bijhorende kosten( keuring, bpm....) kwam er 400 euro bij.
De koplamp zag ik in de etk, is dus alleen als complete unit te krijgen, anders zou je alleen het glas kun verwisselen( want dat geeft het lichtbeeld), volgens de etk die ik nu heb kost een complete unit +/- 170 euro, je zou ook ff met de dealer kunnen bellen. Dus als je die 2e hands kunt verkrijgen via internet, moet dat ook weer een stuk uitmaken.
Maar het is natuurlijk de vraag wat moet de r1100rt kosten, en dit moet je vergelijken met de prijzen hier.En dan kun je het voordeel globaal uitrekenen.
Groet Clemens
import?
kijk ook effe onder 'te koop'.
Mijn R1100RT staat daar te koop, met uitvoerige foto's.
Een prachtmachine, maar wegens overstap naar een K1200LT staat ze nu te koop.
Voor 5800 schamele euro's. In te voeren vanuit België, maar jullie hebben blijkbaar de berekening al gemaakt inzake de kosten zoals keuring, BPM e.d.
De motor is van mei 1999, ongevalvrij en ongeveer 58.000 km.
Proefrit is uiteraard altijd mogelijk.
CoolCat
Hoe is het afgelopen met de import van ?
Ruud
Bijna een jaar verder, hoe is het afgelopen?RuudRT schreef:Paul,
Hoe is het afgelopen met de import van ?
Ruud
Hij schijnt wel iets omhoog aan de verkeerde kant, maar na 2 maanden rijden met een Xenon lamp erin nog door niemand erop gewezen dat hij/zij verblind werd dus....voorlopig laat ik hem zitten en je kan de lamp altijd nog wat omhoog/omlaag of links/rechts stellen.

Ik heb al heel wat BMW's uit Engeland geimporteerd, nu ook weer 2, en ik moet altijd voor de "lichtbak ".
En dat verblinden valt inderdaad wel mee.
Je "kantelt " zo vaak met je motor.
gr Martin
Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden, ik wil komend jaar een nieuwe motor kopen en wil deze uit Engeland halen, heb jij tips en/of truuks om het nog leuker te maken?Miklos schreef:Dan heb je ontzettend mazzel gehad.![]()
Ik heb al heel wat BMW's uit Engeland geimporteerd, nu ook weer 2, en ik moet altijd voor de "lichtbak ".
gr Martin
Tjeerd
Tsja, niet echt eigenlijk. Ik laat het doen door een goede bekende. Hij rijdt elke week wel een keer naar GB en heeft daar heel goede contacten met de diverse dealers.lawaaimakers schreef:Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden, ik wil komend jaar een nieuwe motor kopen en wil deze uit Engeland halen, heb jij tips en/of truuks om het nog leuker te maken?Miklos schreef:Dan heb je ontzettend mazzel gehad.![]()
gr Martin
Tjeerd
We halen daar alleen de motoren weg waar de volledige historie bij zit.
Wat wel een probleem is, is dat de meeste motoren behoorlijke pekelschade hebben.
Ik heb GS-sen en RT's van 1, hooguit 2 jaar oud gezien waar de "vellen " aan hingen.
Die Engelsen zijn wat dat betreft enorm slordig.
Wat de prijzen betreft, de pond staat nog steeds enorm gunstig dus laag , t.o.v.de euro.
Als je het zelf teveel werk vindt, kun je me ook een zoekopdrachtje geven, zal ik kijken of het te krijgen is.
gr Martin
Ik hou het in gedachte, heb e.e.a. bekeken en uitgevogeld.Miklos schreef:
......................
Als je het zelf teveel werk vindt, kun je me ook een zoekopdrachtje geven, zal ik kijken of het te krijgen is.
gr Martin
Ik ga waarschijnlijk voor een nieuwe-nieuwe uit Engeland, dit hangt af van de proefrit op het 2010-model.
Tjeerd
Wat moet erbij zitten als je een motor koopt in Engeland en wat zijn goede sites in engeland waar je kan orienteren.
gr Marc
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht