Alarm?

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
loekoeboeng
Type: R1100RT
Land: Nederland

Alarm?

Ongelezen bericht door loekoeboeng »

Hallo,

Op mijn recent aangeschafte R1100RT zit onder de buddy een kastje. Het is in ieder geval van BMW, omdat het logo erop staat. Als je eraan zit, dan hoor je iets in het kastje bewegen. Het lijkt op een knikker (net als in een spuitbus) Verder zit erop de dash een dopje met daarachter een slotje. Hier heb ik een apart sleuteltje voor. Toen in de motor afgeleverd kreegen de monteur mij e.e.a. vertelde van de motor en de buddy eraf haalde, zei hij iets van: Hé er heeft alarm op gezeten..... Als ik nu met dat speciale sleuteltje draai, dan klinkt er een klik van onder het dashboard en gaat er een klein rood lampje knipperen.... Kennelijk toch alarm. Maar weet iemand hoe de werking is en of e.e.a. compleet is....

Zie bijgevoegde foto's voor dat kastje en het slotje.
Kastje.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Transalp, K100RS, K100LT, R1100RT
loekoeboeng

Re: Alarm?

En dit is het slotje op de dash.
Paneel.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Volgens mij heb je een (gedeeltelijk?) BMW Gemel alarm....zie ook:
viewtopic.php?f=42&t=2088&p=21446&hilit=gemel#p21446

De 'knikker" die je hoort is hoogstwaarschijnlijk een soort bewegingssensor.... 8-)
loekoeboeng

Gedeeltelijk???

Ja... Als ik naar de link kijk, dan mis ik idd een afstandsbediening.... Opvallend is dat bij ingeschakeld alarm (Althans, voor zover ik denk dat het ingeschakeld is) kan ik de motor gewoon van de standaar afhalen en starten.....

Ik zal van de week eens bij de dealer e.e.a checken.
Of iemand anders moet de gouden tip hebben....
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb een vermoeden dat je met de sleutel het alarm volledig kunt overbruggen (uitschakelen vd. startblokkering, e.d.) als het alarm is ingeschakeld (met de afstandsbediening) o.i.d.

Dat is althans mijn ervaring met de diverse alarm-systemen;
De sleutelschakelaar is garage-mode (uitschakelen alarm ivm onderhoud & reparatie) en met de afstandsbediening schakel je daadwerkelijk het alarm in en uit.

Als je geen afstandsbediening hebt of kunt verkrijgen is het wellicht raadzaam om het alarm te laten verwijderen.
Voor het geval dat het alarm het een keer op z'n heupen krijgt en ingeschakeld raakt, en je dan dus met een vervelende situatie zit.

Maar het kan ook zo zijn dat het alarm al reeds overbrugt is door de vorige eigenaar e.d.

Anders zou ik contact opnemen met de fabrikant en hun NL vertegenwoordiging achterhalen.

Want met een bestaand alarm zonder afstandsbediening moet je zelf niet te veel rommelen, voordat je duidelijkheid hebt.
loekoeboeng

Hetis een probleem om via NL e.e.a. te achterhalen, omdat de feits uit italië komt....
Ik rijd van de week even langs Solomoto om e.e.a. te checken.
Wellicht dat via de nummers in het kastje nog e.e.a. te achterhalen is. Verder zie ik onder het dash of elders geen sirene zitten.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het kan best zijn dat die Gemel geen eigen sirene heeft maar gebruik maakt van de standaard toetert van je fiets _001
Ik zou inderdaad op jacht gaan naar nummers e.d., wellicht dat je via internet teen en tander kunt terugvinden.

Maar het kan ook zo maar zijn dat men het alarm reeds gedeeltelijk gedemonteerd heeft maar niet alles eruit gehaald hebben omdat je anders de integratie in de bestaande kabelboom (voor startblokkering e.d.) weer ongedaan moet maken.

Het is allemaal uit te zoeken mits je er de tijd voor neemt en hebt.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”