Zomerkleding?

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Zomerkleding?

Ongelezen bericht door Marianne »

Dragen jullie ook zomerkleding (motor) en/of doorwaai? Zo ja, welke?

Ik las op een ander forum dat de doorwaaikleding niet zo veilig is als andere textiele pakken. Maar het wordt toch allemaal goed gekeurd?

Ik wil eigenlijk iets voor de zomer erbij, geen leer, maar wat ik wel zo over normale kleding kan. Vorige week was mijn normale all-weatherpak nog net te doen, maar toch al wel warm.
Nu kan ik kiezen tussen doorwaai, doorwaai met waterdichte binnenvoering of zomerjas.

Dus de vraag is, wat dragen jullie en waarom?
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Habeve

Re: Zomerkleding?

Ongelezen bericht door Habeve »

Hallo,
er is genoeg kleding in 'zomeruitvoering' te krijgen die toch alle bescherming biedt die je verwacht.
Ik heb zelf een Macna jas, hiervan kun je het middenvoorstuk inclusief kraag afritsen waardoor er
een winddoorlatend net vrijkomt. Bevalt mij prima.
[groet]
-1200-
Marianne

Mijn gewone pak is ook van Macna en bevalt verder prima.
Bedankt voor je antwoord.
Groeten Marianne

Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Zelf heb ik jarenlang rondgereden tijdens de warmere dagen (vanaf 20 graden ongeveer) met een Summer pak van Hein Gericke. Beviel uitstekend. Voordeel was daarvan dat je nog een groot deel zelf kon bepalen voor wat betreft winddoorlating door het openen en sluiten van ritsen met luchtgaten daarachter. In die luchtgaten zat dan een ultrasterk gaas verwerkt. En uiteraard op plaatsen waar je niet mee glijdt tijdens een val...

Nu pas ik er niet meer in (jaja, mijn vrouw zorgt veel te goed voor me). Dus heb ik een ander pak gekocht dat zowel in zomer en winter voldoet. Ik draag onder dit pak altijd een lange onderbroek en shirt met lange mouwen van Merino wol, dat is temperatuurregulerend. Zowel zomer als winter. Het pak zelf is van Evolution dit keer. De broek heeft een voering die ik er bij het treffen uit heb gehaald. Afhankelijk van de temperatuur heb ik er een extra broek onder. Mijn jas heeft drie lagen: de jas zelf, die van slijtvast materiaal is gemaakt en de bescherming bevat. Daaronder een laag die wind- en waterdicht is (en die ik er nu uit heb gehaald om lekker door te kunnen waaien) en een thermolaag van fleece (die ik er niet zo snel in stop). Mocht ik het dan nog steeds koud hebben, dan trek ik nog een speciale en gladde fleece trui aan. Ook van deze jas zijn de luchtgaten goed genoeg en slim geplaatst om veilig en toch lekker door te kunnen waaien.

Kortom, ik had ooit drie motorpakken voor de verschillende seizoenen (en nog een extra leren broek omdat dat gewoon erg lekker zit op de motor). Door verandering van mijn postuur (lekker neutrale uitspraak zo :D ) pas ik niet overal meer in en heb ik dus een enkel pak aangeschaft. Nu wil ik wel weer wat lichter worden zelf, dus ik heb mijn oude pakken nog niet weggedaan (behalve het zomerpak, dat was echt op. Ik droeg het dagelijks gedurende enkele jaren bij woon-werk en toer).

Kortom, mogelijkheden genoeg en als je lang genoeg rijdt bouw je vanzelf ook een motorgarderobe op (ik klink nou net als zo'n Gooisch meisje, he bah).
Marianne

Hahaha, bij mij is het momenteel andersom. Ik had een fijne leren broek en een doorwaai-jas met waterdichte binnenjas (jas is te koop, staat bij het speciale topic), maar die kan ik niet meer aan, vanwege behoorlijk gewichtsverlies. Broek is al verkocht.
Alleen ik weet nu niet precies wat ik wil/moet kopen. _001
Groeten Marianne

Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Een doorwaai ( aka mesh ) is zalig in het warme weer. Betere merken bieden goedgekeurde veiligheid aan. Toen ik veel jonger en dommer was droeg ik en teeshirt met een jeansvest. Geen veiligheid maar oohhh z'n heerlijk gevoel. Mijn mesh pak geeft hetzelfde lekker gevoel :D

gr,
Kenny
Tour-ist

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Als je bij het merk van je brommert wil blijven zou je ook naar de Airflow pakken kunnen kijken. Momenteel al de vierde versie. Ik gebruik hier de handschoenen van en die waaien werkelijk uitstekend door. En dat was tijdens de RT-Treffen tour erg prettig.
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Tja ook hier geldt weer vele mogelijkheden afhankelijk van budget.

Hier net over de grens in Kleve zit Polo en daar verkopen ze voor weinig best aardige zomerpakken.

Ik heb daar voor 190,= een zomer broek en jas gekocht. (prijs is voor beide!)

Je ziet zeker verschil in kwaliteit met bijv airflowpak van BMW dat je enkele honderden euro's zal kosten.

Maar alles is mogelijk en ik denk voor die enkele dagen dat het echt warm is z'on goedkoper pak prima zal volstaan.

Hou je van echt kwaliteit en wil je daar best voor betalen dan gewoon dat BMW pak kopen. Maar wil je minder uitgeven google dan eens op Louis motor of polo moto (punkt DE :D ). Dan zie je wat vanaf prijzen voor zomer pakken. (polo bij nijmegen over de grens).
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Ik heb een Bering GoreTex-jas en een Damen Mont Blanc broek, beiden met uitneembare wintervoering en ook beiden redelijk aan de prijs.
Ze zijn beiden bijna het hele jaar te dragen, alleen als 't ècht warm wordt (Treffentoertochttemperaturen en hoger...) ga ik voor 't doorwaaispul.
Dat is een ReVit jack en een Bering broek, allebei degelijk gemaakt ('t stikwerk voldoet aan de eisen die beide merken ook aan hun allweatherspul stellen) en goed voorzien van de harde stukken op de juiste plekken. En allebei gekocht voor ongeveer € 160,- per stuk bij een regionale multimerk-motorzaak. En ik moet zeggen: _004

Gewoon rondshoppen en alle adviezen op 't forum lezen en afwegen... dan kom je vast wel tot een goed besluit!

Groetjes,
Eric
jan van ingen

Ongelezen bericht door jan van ingen »

dit is een simpel probleem
veel lastiger wordt het als je half augustus vertrekt naar spanje of italië (hier lekker en daar lekker)
en je komt na 4 weken (half sept) terug:
'Hautes Ardennes" : 5 graden, mist en regen
mijn beste oplossing tot op heden:
veel laagjes die je allemaal tegelijk of een voor een kunt dragen
b.v. regenfietspak:
-waterdicht
-winddicht tegen de kou
- op de camping is de jas ook prima als het een keer regent
PS: kleding altijd kopen op een motorbeurs: kleurenschema's van enkele jaren geleden maar kwart van de prijs
groet
Jan van Ingen
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik draag mijn Rukka pak tot het echt niet meer gaat (boven de 30) en heb dan een doorwaaijas van Revit.
Broek vind ik niet zo'n probleem. Daarnaast nog een paar zomerhandschoenen.

Hans
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Marianne schreef: Maar het wordt toch allemaal goed gekeurd?
Door wie?
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Mijn doorwaai jas van EVO heeft demontabele bescherming dus die kan je veilig en onveilig gebruiken . (lijkt wel sex :D )
Wel denk ik dat als je valt het gaas eerder doorslijt dan de stof van een "normale"jas.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

ik heb vorig jaar goretex kleding van Dane aangeschaft.
Ik merk dat deze veel beter ademt als mijn vorige pak (was geen goretex)
Verder zit er natuurlijk een uitneembare voering in die er ergens in het voorjaar uit gaat.
in de jas heb ik aan de voorzijde en achterzijde ritsen met doorwaai mogelijkheid.
Hierdoor rijd ik in de zomer ook prima door.
Boven de 25-30 graden wordt eigenlijk alles wat je aan hebt wel een beetje te warm.
Ik rijd woon werk verkeer, dus multifunctionele kleding is wel erg handig.
s'ochtends is het bijvoorbeeld nog koud of aangenaam en s'middags naar huis is het 25+
Dus s'ochtends de ritsen dicht en indien noodzakelijk nog iets extra's eronder.
s'middags truitjes uit en ritsjes open.
En als we thuis zijn snel alles uit. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”