Verslag 2010 RT; van 500km tot 1300km
Geplaatst: 21 apr 2010, 19:39
Alle positieve indrukken van mijn vorige bericht (over de eerste 500km) blijven gelukkig bestaan.
Maar 1 ding wil ik wel even toetsen met andere forumleden, namelijk, ik hoor "kettingen een beetje kletteren" als ik met constante snelheid rijdt. Op de 2008 RT hoorde ik praktisch nul mechanisch geluid, dat vond ik ook mooi als je voor een stoplicht stond. Geen metalige geluiden, alleen het gebrabbel van de uitlaat. Maar nu hoor ik de kettingen van de nokkenassen. Heb dat gemeld bij de 1000km beurt, maar het geluid wordt eerder steeds meer dan minder. Herkent iemand dit? Oplossingen?
Een andere positieve ervaring vind ik het volgende. Ja, je merkt dat de eindoverbrenging iets korter gegeard is. Dat maakt het geheel dus ietsje sportiever. Maar wat ik heel mooi vind is dat ik mezelf soms betrap dat ik bij druk woon-werk verkeer soms bij 100 km/u nog steeds in vijf rijdt én de motor heel gemakkelijk en moeiteloos rondloopt. De 2008 RT "waarschuwde" naar mijn gevoel dan nadrukkelijker, zo van; "waarom nu niet naar 6?"
Maar 1 ding wil ik wel even toetsen met andere forumleden, namelijk, ik hoor "kettingen een beetje kletteren" als ik met constante snelheid rijdt. Op de 2008 RT hoorde ik praktisch nul mechanisch geluid, dat vond ik ook mooi als je voor een stoplicht stond. Geen metalige geluiden, alleen het gebrabbel van de uitlaat. Maar nu hoor ik de kettingen van de nokkenassen. Heb dat gemeld bij de 1000km beurt, maar het geluid wordt eerder steeds meer dan minder. Herkent iemand dit? Oplossingen?
Een andere positieve ervaring vind ik het volgende. Ja, je merkt dat de eindoverbrenging iets korter gegeard is. Dat maakt het geheel dus ietsje sportiever. Maar wat ik heel mooi vind is dat ik mezelf soms betrap dat ik bij druk woon-werk verkeer soms bij 100 km/u nog steeds in vijf rijdt én de motor heel gemakkelijk en moeiteloos rondloopt. De 2008 RT "waarschuwde" naar mijn gevoel dan nadrukkelijker, zo van; "waarom nu niet naar 6?"