Bij het schakelen valt de motor terug als of er iemand hem t
Moderator: RT_Patrick
Bij het schakelen valt de motor terug als of er iemand hem t
Ik ben in het bezit van een BMW r1150rt uit 2002 met hierop nu 33000 km. Heb hem nu iets meer dan een week en was er eigenlijk niet te spreken over. In tussen al meer dan 2000km gereden.
Toen ik de motor in Hoevelaken kocht zou hij met een grote beurt worden afgeleverd.
Hier heb ik nu mijn twijfels over dat dit niets aan de motor is gebeurd. Het enige wat ze hebben gedaan is een luchtfilter geplaatst, kon ook niet anders omdat ik gevraagd had of ze een voeding voor mijn navigatie wouden plaatsten deze hebben ze van de accu gehaald.
Maar goed daar gaat het nu niet over.
Het viel mij op dat de motor als je van de 1ste naar de 2de enzovoort schakelde ik het gevoel had dat de motor inhield. Misschien moeilijk uit te leggen maar elke keer als ik schakelde remde hij heel erg af.
Wat ik al heb gedaan was motorolie versnellingbakolie en de cardanolie vernieuwd.
op de forum las ik dat je de koppeling olie van de versnelling eens moest vernieuwen je zou dan een stuk rustiger rijden.
En verdom…… laat dit nu werken het probleem is een heel stuk minder.
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen vandaar dat ik het weer opnieuw plaatst.
In ieder geval is dit wel een forum waar je iets aan hebt.
Toen ik de motor in Hoevelaken kocht zou hij met een grote beurt worden afgeleverd.
Hier heb ik nu mijn twijfels over dat dit niets aan de motor is gebeurd. Het enige wat ze hebben gedaan is een luchtfilter geplaatst, kon ook niet anders omdat ik gevraagd had of ze een voeding voor mijn navigatie wouden plaatsten deze hebben ze van de accu gehaald.
Maar goed daar gaat het nu niet over.
Het viel mij op dat de motor als je van de 1ste naar de 2de enzovoort schakelde ik het gevoel had dat de motor inhield. Misschien moeilijk uit te leggen maar elke keer als ik schakelde remde hij heel erg af.
Wat ik al heb gedaan was motorolie versnellingbakolie en de cardanolie vernieuwd.
op de forum las ik dat je de koppeling olie van de versnelling eens moest vernieuwen je zou dan een stuk rustiger rijden.
En verdom…… laat dit nu werken het probleem is een heel stuk minder.
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen vandaar dat ik het weer opnieuw plaatst.
In ieder geval is dit wel een forum waar je iets aan hebt.
- Yobotje
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: Bij het schakelen valt de motor terug als of er iemand hem t
Hallo Martin, ook mijnmartinh123 schreef:Toen ik de motor in Hoevelaken kocht zou hij met een grote beurt worden afgeleverd.
Hier heb ik nu mijn twijfels over dat dit niets aan de motor is gebeurd....................

Kan dus goed zijn dat je je vertrouwen beter op dit forum kunt opbouwen. Er is veel kennis. Geniet van je

Ik herken dat inhouden overigens niet.
Oudoe ééj!
Theo.

Theo.
Mijn fiets komt ook daar vandaan, en ook is mij verteld dat er onderhoud e.d. gedaan was, nou, neem maar eens contact op met Kenny, er was echt h e l e m a a l NIETS aan de fiets gedaan. (er was veel mis mee, kan ik je melden)
Als de price is right kan je er wellicht een fiets kopen, maar verder zou ik mijn onderhoud er niet willen laten doen, ze zeggen wel veel, doen beloftes, maar ik twijfel meer dan ernstig over hun woord. Een glimlach wordt dan in mijn perceptie een grijns, en kwalificeer ik het als onbetrouwbaar.
Ik ben daar wellicht een beetje zwart-wit in, maar het gaat om een balans-voertuig, dus onderhoud is een zeer belangrijke schakel in de veiligheid, wat mij betreft.
Dus dan geldt wat mij betreft de gouden regel, zeggen wat je doet, doen wat je zegt. Geen concessies, full stop.
Ik zou eens langs gaan bij Motor Service Amersfoort voor een opinie, die is wel eerlijk en betrouwbaar.
En weet je waar je aan toe bent, en of er iets mis is met jou fiets, of dat je nog even moet wennen, e.d.
Als de price is right kan je er wellicht een fiets kopen, maar verder zou ik mijn onderhoud er niet willen laten doen, ze zeggen wel veel, doen beloftes, maar ik twijfel meer dan ernstig over hun woord. Een glimlach wordt dan in mijn perceptie een grijns, en kwalificeer ik het als onbetrouwbaar.
Ik ben daar wellicht een beetje zwart-wit in, maar het gaat om een balans-voertuig, dus onderhoud is een zeer belangrijke schakel in de veiligheid, wat mij betreft.
Dus dan geldt wat mij betreft de gouden regel, zeggen wat je doet, doen wat je zegt. Geen concessies, full stop.
Ik zou eens langs gaan bij Motor Service Amersfoort voor een opinie, die is wel eerlijk en betrouwbaar.
En weet je waar je aan toe bent, en of er iets mis is met jou fiets, of dat je nog even moet wennen, e.d.
Het is niet zo dat ik veel motoren koop, ik rij al meer dan 20 jaar waarvan 14 jaar op een Yamaha Maxim 750cc uit 1983 die nog steeds bezit perfecte motor en heb een Suzuki Intruder 1500 LC gehad.
Deze heb ik ingeruild toen ik de BMW r1150rt kocht.
Dus dit is mijn derde motor
Als er iemand belangstelling heeft voor een Suzuki Intruder 1500lc,,,, heb de motor voor ik hem inruilde 2 nieuwe banden laten zetten nieuwe accu, cardan olie ververst, olie en oliefilter zijn ververst nieuwe luchtfilter nieuwe bougies kortom ik heb mijn motor in een zeer goede staat achter gelaten. Als er iemand die motor daar koopt zal niets te klagen hebben, dit heeft dan verder niets met het bedrijf te maken.
Toen ik er voor het eerst daar kwam heb ik nog gevraagd hoe de motor zou worden afgeleverd de eerste keer werd mij verteld dat de motor met een grote beurt zou worden afgeleverd daarna nog een keer aan de telefoon is mij weer verteld dat ze de motor een grote beurt hadden gegeven.
En toen ik de motor kwam ophalen is mij dat weer verteld.
Wat mij het meest hieraan stoort is dat je zo niemand meer kunt vertouwen.
Ik ben misschien van een generatie waar een woord nog iets betekend. Het is jammer dat een bedrijf zo af gaat.
Ik ben trouwens bij Jensen in Nijmegen geweest voor een paar Brisk bougies de mensen die opdat moment daar aan het werk waren hadden een gemiddelde leeftijd van rond de 45 / 50 jaar en de motoren die ze daar hadden staan zagen er beter uit. Het komt daar professioneel over. Je hebt meteen de indruk dat zij weten waar ze mee bezig zijn.
Zegt natuurlijk ook niet veel maar vanuit de winkel keek je in de werkplaats waar ze aan de motoren werken dit heb ik nog nooit gezien.
Heeft wel iets.
Deze heb ik ingeruild toen ik de BMW r1150rt kocht.
Dus dit is mijn derde motor
Als er iemand belangstelling heeft voor een Suzuki Intruder 1500lc,,,, heb de motor voor ik hem inruilde 2 nieuwe banden laten zetten nieuwe accu, cardan olie ververst, olie en oliefilter zijn ververst nieuwe luchtfilter nieuwe bougies kortom ik heb mijn motor in een zeer goede staat achter gelaten. Als er iemand die motor daar koopt zal niets te klagen hebben, dit heeft dan verder niets met het bedrijf te maken.
Toen ik er voor het eerst daar kwam heb ik nog gevraagd hoe de motor zou worden afgeleverd de eerste keer werd mij verteld dat de motor met een grote beurt zou worden afgeleverd daarna nog een keer aan de telefoon is mij weer verteld dat ze de motor een grote beurt hadden gegeven.
En toen ik de motor kwam ophalen is mij dat weer verteld.
Wat mij het meest hieraan stoort is dat je zo niemand meer kunt vertouwen.
Ik ben misschien van een generatie waar een woord nog iets betekend. Het is jammer dat een bedrijf zo af gaat.
Ik ben trouwens bij Jensen in Nijmegen geweest voor een paar Brisk bougies de mensen die opdat moment daar aan het werk waren hadden een gemiddelde leeftijd van rond de 45 / 50 jaar en de motoren die ze daar hadden staan zagen er beter uit. Het komt daar professioneel over. Je hebt meteen de indruk dat zij weten waar ze mee bezig zijn.
Zegt natuurlijk ook niet veel maar vanuit de winkel keek je in de werkplaats waar ze aan de motoren werken dit heb ik nog nooit gezien.
Heeft wel iets.
Tja, ik moet helaas bekennen dat ik er ook "ingestonken" ben bij hen (en ik weet dat ik niet de enige ben).martinh123 schreef:... heb ik nog gevraagd hoe de motor zou worden afgeleverd de eerste keer werd mij verteld dat de motor met een grote beurt zou worden afgeleverd daarna nog een keer aan de telefoon is mij weer verteld dat ze de motor een grote beurt hadden gegeven. En toen ik de motor kwam ophalen is mij dat weer verteld.
Wat mij het meeste stoort is dat ze het willens en wetens doen, dat is nog veel erger, dan is het in mijn "boek" oplichting.
Want dan is het diefstal van mijn geld, waar ik veel, heel veel voor laat, en dat vindt ik onacceptabel.
Gelukkig heeft Motor Service Amersfoort het volledig hersteld, en ben ik heel, heel blij met de forum-korting.
En ook gelukkig dat er nog anderen zijn die wel te vertrouwen zijn, en die mogen wat mij betreft met naam en toenaam vermeld worden.
Die tent in H'laken zwijg ik liever dood, anders ga ik nog boos worden, en ik vindt ik het niet langer waard om ook maar enige aandacht aan dergelijke PRUTSERS te weiden. Hun woord is echt niets waard, ben daar maar van overtuigd.
Wees zuinig op de goede en vermijd de rest, denk ik dan maar.

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Het is inderdaad beter dat we op dit forum geen namen in negatief verband noemen. Laat het maar bij beschrijvingen. Namen in positief verband is altijd goed. 

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 6808 Weergaves
-
Laatste bericht door Eric r1200rt
-
-
Nieuw bericht Opgelost: R1200RT valt stil bij schakelen?
door iron gonzo » » in Elektrische Systemen - 4 Reacties
- 2143 Weergaves
-
Laatste bericht door RhanRT
-
-
- 6 Reacties
- 3936 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 12 Reacties